Uitgerekend 1 t/m 15 oktober 2020

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Lune89, 29 jan 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wasabi

    Wasabi Fanatiek lid

    28 jan 2017
    1.274
    687
    113
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Hier wat druk, man is aan het afstuderen en levert deze week zijn scriptie in:)
    Ik zal morgen nog even bijlezen.
    @Yesera hoe gaat het met jou?
     
  2. Dreamer29

    Dreamer29 Fanatiek lid

    25 feb 2015
    2.546
    965
    113
    Hier gaat het goed. Vorige week een week met echt heel weinig energie, dus was een beetje bang dat dit zou blijven. Deze week gaat het gelukkig weer een stuk beter. Hoewel ik wel benieuwd ben hoe het vandaag gaat met nog een dag werken na een slechte nachtrust.... En daarbij de warmte waar ik ook niet zo goed tegen kan. Als ik aan het werk ben, ben ik daar gelukkig iets minder op gefocust.

    De 24 weken grens inmiddels gepasseerd, morgen zelfs al 25 weken, en dat voelt toch wel weer fijn moet ik zeggen.
    Ik merk dat ik al aan het aftellen ben na mijn verlof, hoewel werken nog niet ect zwaar valt ofzo. Het komt denk ik door de zomervakantie die er tussen zit. Mijn verlof begin daar net na met 34 weken en ik moet dus nu al na denken over wat ik wanneer ga over dragen aan collega’s. Voelt het voor jullie ook al als aftellen, of valt dat nog mee?

    Dit weekend hopelijk weer wat opruimen in de babykamer en op zolder mits het niet meer te warm is. Zal fijn zijn daar een beetje klaar mee te raken.
     
  3. Wasabi

    Wasabi Fanatiek lid

    28 jan 2017
    1.274
    687
    113
    Vrouw
    NULL
    NULL
    #543 Wasabi, 24 jun 2020
    Laatst bewerkt: 24 jun 2020
    Zo even bijlezen hoor:D

    @Dreamer29 met hoeveel weken krijg je groeiecho’s? Poeh dat lijkt me voor jullie indd wel heel lastig om je dan te beheersen met die extra echo’s haha. Oeh ik lees nu over dat je een groeiecho inmiddels hebt gehad. Ow wat fijn dat je baby nu niet meer zo groot was qua buikje :D Ik hoop dat hier straks ook te mogen zeggen, want ook deze baby was met de 20 wkn echo erg groot qua buik :eek:

    Heb je al wat meer duidelijkheid over wat de opties zijn voor je bevalling qua poliklinisch/of medisch met eigen vk etc?

    Wat leuk ook een 2018 kindje. Is jouw dochtertje nu al over op een peuterbedje?

    Hier ook steeds andere gezichten:confused: Ik heb nog nooit een band met een vk gehad. Dat wilde ik nu voor mijn laatste zwangerschap zo graag, alleen toen gooide Corona roet ih eten:rolleyes:

    Ik begin nu pas met 23/24 wkn wat meer geïrriteerd te raken... of na misschien sneller mijn grenzen aan te geven ;):roflmao:
    verder had ik met mijn zoons veel meer last van een echte zwangere te zijn met al die hormonen haha.

    Ow wat schrikken is dat he! Ik heb dat toevallig ook deze zwangerschap gehad dat ik haar best een hele tijd niet voelde bewegen en besefte dat ik haar 2 dgn daarvoor echt bewust had voelen bewegen. Fijn dat alles goed was uiteindelijk!

    Die lage energie kan zo je dag verpesten hè. Fijn dat het nu beter gaat.

    Wat heerlijk dat je nu al dingen kan voorbereiden om over te dragen. Ik ben er nog helemaal niet mee bezig, omdat ik va mei mijn baan door Corona kwijt ben geraakt. Ik ben dus al een soort van met verlof haha.

    @Yesera, ik denk dat ik een soort van alle versies heb gehad haha. 12 uur heel snel waarvan grootste gedeelte een weeenstorm, dan die van 40+ daar waren alleen de laatste 2 uurtjes denk echt heftig. En mijn 3e was echt een droombevalling. Qua uren weet ik het niet, omdat dat met strippen steeds opkwam en dan weer niet doorzette maar ik schat zo rond de 15 uur actief maar wel heel goed te doen en vals gespeeld met een ruggenprik de laatste 1.5 uur (van 5 naar 10).

    Wat knap dat je het nog zo lang hebt weten te rekken met gebroken vliezen. Lijkt me sowieso heel lastig om beslissingen te maken hoor, achteraf is het altijd makkelijker praten maar je weet nooit waar het wel goed voor is geweest. Heb je dus super gedaan:)

    Mijn hartritmestoornis heb ik normaal niet heel veel last van. De laatste tijd wat meer maar raak ik er ook sneller weer uit tov normale aanvallen die vaak pas de volgende dag over gaan.

    Hoe gaat het nu met je bekken/spieren? Ow wat kunnen zulke dingen naar zijn hè. Ik had dat mijn bekken ineens scheef stond deze zwangerschap:confused: na een week slecht lopen kon ik alleen nog strompelen. Ook naar de fysio gegaan en flink gekraakt en toegetakeld maar heel snel kon ik weer normaal lopen en sinds dien als een zonnetje :D hopelijk bij jou ook nog steeds zo?

    Over kamertje: Hoe ver zijn jullie nu met het kamertje?

    Over pakje: wij hebben wel al veel geshopt maar nog geen speciaal 1e pakje. Ik wil nog wachten op de herfstcollectie. Hebben jullie wel al een 1e pakje? Welke maat nemen jullie hiervoor?

    @Mmv o ja suikerprikken... great:rolleyes: ik viel bijna flauw toen met dat drankje. Dat schijnt ook helemaal niet goed voor moeders en de baby te zijn. Ik moet nu ook prikken, morgen krijg ik de spullen mee naar huis om zelf thuis een dagcurve te prikken. Dit geeft tevens het beste beeld:) Heb jij die optie ook? Of ben je inmiddels al geweest?
    Wij hadden wel een voorkeur voor een jongen of een meisje. Wij hebben 1 dochter en 2 zoons en we zijn extra blij dat we nu een dochter mogen krijgen als afsluiter. In NL is dit indd echt een taboe, jammer genoeg. Ik ben namelijk idolaat van mijn zoons... ze zijn allebei zo leuk, drm 2 van elk geslacht was wel echt de kers op de taart :D Hoe zit dat bij jou? Heb jij een voorkeur?
     
  4. Yesera

    Yesera Fanatiek lid

    18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    @Wasabi: wat een verschillende bevallingen dan! Haha vals gespeeld, grappig hoe je dat noemt. Nou als ik deze keer weer ingeleid moet worden ga ik ook valsspelen hoor. Als hij/zij spontaan komt dan weet ik nu al dat er geen tijd zal zijn voor een ruggenprik.
    Ja het uitzitten van de jongste was echt gewoon een kwestie van de hele dag liggen, regelmatig temperaturen om er zeker van te zijn dat ik geen infectie kreeg en heel vaak verschonen :roflmao:. Mijn lichaam was nog niet klaar om te bevallen en de kleine was er nog niet klaar voor om te komen. Kreeg dus geen weeën, alleen zijn vliezen konden het niet aan.
    Wij hebben een pakje in maat 50. Onze jongens zwommen daar nog in :roflmao:. Zaten wel een week of 8 in die maat.
    Onze kamer is bijna klaar. Laatste ladekast is bijna in elkaar gezet en dan het wiegje nog. Daarna ga ik alle kleertjes maat 50 uitzoeken, kruiken testen, hydrofiel luiers uitzoeken, verzorgingsspulletjes verzamelen etc.
    Mijn lichaam gaat op en af. Had maandag en dinsdag echt slechte dagen. Gisteren fysiotherapie gehad en gelukkig nu weer een stuk minder pijn. Bij mij zijn het echt spieren die verkrampen omdat alles in die regio aan het verweken is ter voorbereiding van de bevalling en mijn spieren de boel bij elkaar proberen te houden. Energie gaat ook op en af, dus ik probeer echt genoeg te slapen.
    Fijn dat je normaal niet zo'n last hebt van je hart. Lijkt me heel beangstigend als je ritme van slag is. Maar hormonen hebben er dus ook invloed op?

    @Dreamer29: ja omdat mijn energie en lichaam ook zo op en af gaan ben ik voor mijn gevoel al echt toe aan verlof :oops:. Ben dan ook al aan het aftellen :rolleyes:. Ga gelukkig vroeg met verlof (gecombineerd met vakantie), dus nog maar 19 werkdagen verdeelt over 6 weken :D
     
  5. Wasabi

    Wasabi Fanatiek lid

    28 jan 2017
    1.274
    687
    113
    Vrouw
    NULL
    NULL
    @Yesera haha het valsspelen geldt natuurlijk niet voor iedereen die een ruggenprik neemt, maar ik kon 1.5 uur heerlijk slapen:roflmao: alleen het uitdrijven was nog steeds even pijnlijk... helaas :roflmao:
    Ja nee dan is het sowieso zonde. Ik had echt zoiets van Pfff ben nu 15 uur actief bezig... straks moet ik weer 40+ :eek: als ik had geweten dat het nog maar 1.5 uur zou duren denk ik niet dat ik hem genomen had. Anderzijds, wellicht doordat ik kon slapen en dus ontspannen zijn de centimeters daardoor wel zo snel gegaan. Ik kan het iig iedereen aanraden :D

    Waaaaat 8 weken in maat 50:eek: mijn oudste heeft er denk 2 a 3 weken mee gedaan en de middelste moest ik na mijn bevalling uit het ziekenhuis meteen thuis omkleden naar maat 56 (alleen de middelste drukker van maat 50 kon dicht en lange mouwen zaten als 3/4 mouwen... heel charmant:roflmao:) en de jongste heeft het ook echt 1 a 2 weekjes aan kunnen hebben.

    Wat heerlijk dat je al zga klaar bent met het kamertje. Foto’s zijn altijd welkom:D Wij gaan dit weekend beginnen nadat er buizen in de muur gefreesd moesten worden en gestuct etc, nog niet gesproken over dat die hele kamer uitgeruimd moest worden:confused: wat een zooi kan een mens bewaren.

    Dat klinkt indd ook wel heel logisch. Wel snel al hè hoe het zwangere lichaam nu al verweekt.

    Ja klopt, het komt door hormonen maar ook doordat wij nu meer bloed hebben. De arts had het over ruim 2 liter zelfs. Ik dacht altijd dat het 1.5 liter was. Maar het gaat gelukkig allemaal goed. Vandaag ook haar hartje gehoord, 160 al... vond het wel al hoog en bloeddruk is ook lichtjes aan het stijgen hier naar 100/74.

    Wat zalig dat je nog zo weinig hoeft te werken yayyyy:D Neem je ook nog extra verlof/vakantiedagen als de baby is geboren?

    Ben jij trouwens al veel aangekomen? En al een geboortekaartje in gedachte?
     
  6. Dreamer29

    Dreamer29 Fanatiek lid

    25 feb 2015
    2.546
    965
    113
    @Wasabi : ik krijg met 24, 28 en 32 weken extra groeiecho. Die van 24 weken was dus prima, nu afwachten of dat straks met 28 en 32 weer zo zal zijn. Krijg je ook groeiecho's dan? Omdat jouw kindje ook een groot buikje had?

    Qua bevalling is het nog even afwachten wat de opties voor me zullen zijn. In juli straks eerst een afspraak bij mijn arts en daarin wordt besproken wat evt dingen zijn om rekening mee te houden bij de bevalling. Aan de hand daarvan wil ik dan verder in gesprek. Ben wel heel benieuwd.

    Ons dochtertje is inderdaad ook van maart 2018! Toevallig is ze nu sinds 2 weken over naar een eenpersoonsbed. Ze vindt het reuze interessant, maar moet er ook wel aan wennen waardoor het inslapen s avonds wat langer duurt dan gebruikelijk was. De nachten gaan gelukkig wel prima. En ze vertelt ook steeds dat de baby in haar oude bedje gaat slapen, super schattig! Hoewel de baby overigens eerst nog in een wiegje bij ons op de kamer gaat, maar dat maak ik haar tegen die tijd wel duidelijk, haha.

    Oh ja, jij was je baan kwijt geraakt, dus al een soort van met verlof. Wil je na de geboorte wel weer opnieuw werk gaan zoeken, of wat zijn je ideeën daarover?

    @Yesera : oh, jij gaat echt lekker vroeg met verlof, heerlijk hoor! Echt al aftellen dus, hoewel ik dat dus ook al aan het doen ben. :rolleyes:

    Wow, 8 weken in maat 50! Hier was onze dochter ook al met een week of 2/3 weer uit maat 50 als ik me goed herinner. Geboortepakje wil ik in principe wel in maat 50 kopen, er vanuit gaande dat deze baby op de gemiddelde lijn blijft. Volgens mij hadden we bij onze dochter een reserverpakje maat 56 mee, voor het geval dat. Ik kan me voorstellen dat we dat nu weer zo doen.

    Houden jullie het allemaal nog een beetje vol met de warmte? Hier is het s ochtends nog wel te doen in de tuin, maar inmiddels heb ik alles dicht gedaan en ga ik zo voor de ventilator zitten . Ik zal blij zijn als het vanaf morgen weer een stukje minder warm wordt.

    Mijn rug gaat de laatste tijd echt goed, ben daar wel blij mee! Alleen is dan de urgentie om mijn oefeningen te blijven doen ook een stuk minder, dus dat is niet zo handig :oops:
     
  7. Yesera

    Yesera Fanatiek lid

    18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    Haha @Wasabi en @Dreamer29 ja ik heb kleine kindjes :roflmao:. De oudste is bijna 8 en pas zo'n 120/122cm. En zijn kleine broertje volgt tot nu toe dezelfde groeipijn. Komt door een aantal dingen. Ze gebruiken beiden corticosteroïden vanwege luchtwegproblemen. Dit heeft invloed op de groei. De oudste is er nu een jaar helemaal vanaf en groeit het afgelopen jaar dan ook harder. Daarnaast zijn mijn man en ik beiden niet groot, beiden 1.65m. Dus ja, dan verwacht je ook geen heel grote kinderen. De kinderarts gebruikt een groeitabel waar ook de lengte van ons beiden is ingevoerd en dan voldoen ze helemaal aan hun gemiddelde groeiverwachting.

    Ik heb 6 weken vooraf verlof genomen en daarnaast nog 2 weken vakantie. Bij de jongste helemaal niks aan mijn verlof gehad (dag dat mijn verlof in ging lag ik al in het ziekenhuis), dus deze keer meer opgenomen zodat ik hopelijk lekker kan genieten.

    Ik ben al 12 kg aangekomen :oops:. Mijn man grapt al dat al die kilo's in mijn billen zitten, want ben daar het meeste aangekomen. Dat had ik bij de andere 2 helemaal niet. Maar hoop wel dat het nu niet meer zo hard zal gaan want anders wordt het wel erg veel.

    Geboortekaartje ben ik zelf aan het maken. Ontwerp voor de voorkant heb ik al af en het ontwerp voor de binnenkant heb ik in mijn hoofd :roflmao:.

    Wanneer hebben jullie weer een controle? Ik over 2 weken. Moet dan ook bloedprikken omdat ik Rhesus D negatief ben. Mijn jongens waren beiden positief, dus ga er vanuit dat deze baby ook positief is. Dan krijg ik met 30 weken en direct na de bevalling weer de anti-D prikken.
     
  8. Mila1988

    Mila1988 Bekend lid

    19 feb 2020
    989
    586
    93
    Vrouw
    Pff is het al oktober ???
    Van mij mag het wel snel oktober worden, zeker met die extreme hitte is het echt niet leuk.

    Moet over 2 weken ook bloedprikken, bij 27 weken dus.

    En nu 7 kilo totaal aangekomen.
     
  9. Yesera

    Yesera Fanatiek lid

    18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    Jij zo'n last van de hitte dus? Vandaag is het gelukkig alweer een stuk koeler. Ik heb er gelukkig geen last van. Deze baby steelt sinds het begin van de zwangerschap al mijn warmte (heb het echt heel snel koud), dus hij/zij was wel blij met het weer de afgelopen dagen :roflmao:
    Jij dus ook Rhesus D negatief? Wat was je andere kindje? Positief of negatief?
     
  10. Dreamer29

    Dreamer29 Fanatiek lid

    25 feb 2015
    2.546
    965
    113
    @Yesera : oh, als jullie beiden klein zijn is het ook niet gek dat jullie kindjes klein zijn! Hier een man van 2 meter, dus dat maakt wel verschil. Hoewel onze dochter bij de geboorte wel gemiddeld was qua lengte overigens met 51 cm.

    Qua gewicht zit ik nu op +9. Hoewel... vanochtend +10 :rolleyes: maar ik tel het altijd pas als ik het meerdere keren op de weegschaal heb gezien, haha :roflmao: Vorige zwangerschap iets van 20 kg aangekomen, dus ga er vanuit dat ik nu ook nog wel even door tel. Ik eet niet bizar ofzo, maar blijkbaar hoort dit bij mij. Ik maak me er niet echt druk om, na de vorige zwangerschap is het er ook weer af gegaan. Dus daar vertrouw ik nu ook maar op.

    Die warmte... ik heb daar ook last van hoor! Jaloers op @Yesera ;) De hele zwangerschap door heb ik t al veel sneller warm dan normaal. Dus blij met de koelte die er inmiddels weer is. Ik hoop dan ook op een koele zomer, haha!

    Ik heb komende vrijdag weer controle, ditmaal bij de verloskundige in het ziekenhuis.

    Vandaag hebben we een opruimdagje gepland. Een kast op zolder in elkaar zetten die vd kamer van onze dochter kwam, zodat we de babykamer uiteindelijk verder kunnen leeg maken. En dan moet er nog een kast vd babykamer zelf uit elkaar en weer in elkaar op zolder, dus we blijven nog bezig. Even kijken wat er lukt vandaag.
     
  11. Yesera

    Yesera Fanatiek lid

    18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
  12. Dreamer29

    Dreamer29 Fanatiek lid

    25 feb 2015
    2.546
    965
    113
    Controle was weer goed! Toch een voordeel van het ziekenhuis... weer even gluren naar de baby :) Mijn man had achteraf gezien mee gemogen, richtlijnen zijn gewijzigd. Maar we hadden geen oppas, en dochter alleen achter laten is ook zo wat. De volgende keer maar even kijken of we wel oppas kunnen regelen. Wel zo fijn als man gewoon weer mee mag!
    Bloeddruk was weer 100 over 60. Benieuwd wanneer deze gaat stijgen. Deed die de vorige keer ook in de loop vd zwangerschap, waardoor ik uiteindelijk ingeleid moest worden.

    Verder regelmatig heel moe! Een slaapje overdag als het soms lukt, is dan heel fijn. Beloofd nog wat qua energie voor de komende maand...

    Hoe gaat t met jullie??
     
  13. Mmv

    Mmv Lid

    25 mei 2020
    54
    5
    8
    Vrouw

    Ik ga woensdag de suikertest doen. je hoeft je hier niet van te voren in te laten plannen. Je kan gewoon naar het ziekenhuis. Ik ben benieuwd. Het is meer om erfelijke redenen en het feit dat ik relatief snel weer zwanger ben na de vorige, dan omdat ze iets bij de baby of mij gezien hebben. Dus ben benieuwd...

    Wel fijn dat je inderdaad het hartje dan wat extra hoort. Ik ben ook nog steeds in overweging of ik een extra pretecho laat doen. Maar bij iemand uit mijn centering pregancy groep is dat niet goed uitgevallen. Ze dachten een groei achterstand te constateren, bleek bij de daarop volgende echo helemaal niet zo te zijn. Hebben ze dus een hele week in onzekerheid gezeten voor niets. Pfff lijkt me echt niets.

    Ik ga is kijken naar mijn instellingen!

    @Dreamer29 Fijn dat alles goed is! Die te lage bloeddruk herken ik. Bij mij gaven ze aan ook rustig op te staan. Niet te snel te veel willen.
    Ik tel ook echt af naar mijn verlof hoor! Ik hoop zelf meer met 36 weken te kunnen gaan, zodat ik na de geboorte wat extra dagen heb.

    @Yesera Kunnen ze al tijdens de zwangerschap testen hoe het zit met het bindweefsel van de baby? of komt dat pas daarna

    @Wasabi Hier ook een dreumes die naar een groter bed gaat. Baby gaat dan naar de babykamer en dreumes (februari 2019) schuift door naar een eenpersoons bed met hekje . Ik ben benieuwd haha. Gaan er binnenkort mee beginnen, kamer is bijna af.
    Ik heb 1 pakje gekocht van de prenatal maat 56. maat 50 probeer ik niet eens haha. Onze vorige was gemiddeld langer en heeft denk ik maar een week 50 aangekunt (52 cm bij geboorte). Bij de 20 weken echo zeiden ze ook al dat deze iets langer was dan gemiddeld. Verder heb ik nog veel gekregen kleertjes van de vorige keer liggen. Ik koop alleen iets als ik het écht leuk vind. Verder is het ook heel leuk om in je verlof straks nog te kunnen shoppen (vond ik) of dingen te krijgen/vragen. Het kost toch allemaal een hoop centen.

    Ik heb de optie helaas niet (aangeboden gekregen). Dus ga woensdag zelf naar het ziekenhuis. Neem wel een boek of tijdschrift mee denk ik haha. Je moet er toch 2 uur zitten.
    Ik was bij de 1 e helemaal in de veronderstelling dat het een meisje was. Met name omdat iedereen er van overtuigd was dat het een jongen was. Het werd een jongen haha.
    Nu heb ik ergens wel de hoop op een meisje omdat het mij zo leuk lijkt om van beiden geslachten 1 te hebben. in mijn CP groep worden daarnaast al veel meisjes geboren dus ik denk dan: er moet iemand met een jongen zijn. Ik hou van controle en mijn lichaam kan op deze manier wel een loopje met me nemen door juist iets anders te doen.
    Dus ik denk een jongen. Voor de oudste is het natuurlijk wel harstikke leuk als het twee broers zijn. Lekker met elkaar ravotten.
    Maar deze mama zou een meisje (en echte meisjesdingen) ook echt wel heel leuk vinden haha. Hou niet perse van roze kleding, maar wel van bakken, winkelen, stoere rokjes etc. We gaan het zien!


    Overige vragen die ik voorbij zag komen:
    Verder gaat het aardig goed met mij. Misselijkheid is bijna weg. Ik heb wel het idee dat ik wat meer last heb van bandenpijn of van bekkenklachten. Ik heb nu voor donderdag een afspraak staan bij de fysio. Ik wil het toch een checken, met name of ik wel door kan gaan met bootcampen. Ik vind dat erg leuk maar merk wel dat het zwaarder wordt. Zeker de stukken hardlopen. Iets wat ik bij de vorige zwangerschap nog tot week 36 (ik verbaas me er achteraf over) gedaan heb.
    Vorige zwangerschap totaal 20 kilo aangekomen en rond deze periode zat ik op 11 kilo. Nu zit ik op 5 kilo. Ik moet er wel bij vertellen dat ik 9 kilo zwaarder begon. Ik hoop zelf niet boven het maximale gewicht van de vorige zwangerschap uit te komen. Ik was heel gezond bezig tot afgelopen 1,5 week. Nu maandag heb ik weer het idee dat ik het gezonde regime weer even terug ga pakken. Hopelijk lukt mij dat en lukt het mij om het iets te beperken. Waar zijn die vrouwen die nauwelijks aankomen en na hun bevalling gelijk weer in hun broeken passen. Ik ben er in iedergeval niet eentje van.

    Overigens had ik net was bloedverlies , echt maar 1 druppel. Nu maandverband ingedaan om te kijken of het nog een keer gebeurd. Dan maar even verloskundige bellen. Heb ook slecht geslapen vanwege last van mijn buik..

    Geboortekaartje wil ik weer in dezelfde stijl doen als bij de eerste. Dus daar ben ik snel mee klaar denk ik :)

    Jeetje het is alweer een heel verhaal geworden als ik het zo zie (whoops) Moet mezelf echt even aanleren om vaker in te loggen, kan ik iets korter reageren. Scheelt jullie hele lappen tekst lezen haha.
     
  14. Yesera

    Yesera Fanatiek lid

    18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    @Dreamer29: fijn weer een goede controle met even gluren! Bij ons mag partner volgens mij idd ook weer mee, maar aankomende vrijdag combineer ik mijn afspraak met een dagje bureau en kasten opruimen op mijn werk. Dus dan gaat mijn man ook niet mee. Begin augustus kijken of we oppas voor de jongens hebben om dan samen te gaan.
    De vermoeidheid herken ik wel. Ik doe ook regelmatig een dutje met de jongste mee :).

    @Mmv: goed om even naar de fysio te gaan. Bij mij helpt dat goed.
    Testen op mijn bindweefselziekte kan niet. Het is gewoon afwachten of er symptomen komen en dit kan zelfs pas op je 30e tot uiting komen.

    Hier gaat alles goed. Sommige dagen meer energie dan andere. Mijn buik groeit goed. Kreeg vandaag in een winkel te horen dat de dames achter de kassa vonden dat ik een echte jongensbuik heb :roflmao:. Maar volgens mijn moeder zegt het niks, want zij droeg alle zwangerschappen op dezelfde manier naar voren en heeft toch echt jongens en meisjes gekregen.
    Verder heb ik alle kleertjes maat 50 en 56 uit dozen gehaald. Alleen nog wassen. Het geboortekaartje is af en het wiegje staat bijna in elkaar. Twijfel nog even over wanneer ik de box op zal zetten. Straks de keukenkast van de kinderen nog uitruimen zodat daar weer plek is voor flesjes, slabbetjes etc. En een lijstje maken net dingen die we nog moeten aanschaffen. Is niet veel, maar bijvoorbeeld een babyfoon, zoogcomprossen, vitamine K en badcapes.

    Gaan jullie trouwens borstvoeding geven? Ik heb de oudste 1 jaar borstvoeding gegeven en de jongste 2 jaar. Wil deze keer weer minimaal voor een jaar gaan en daarna zie ik wel verder.
    Ik had altijd de zoogcompressen van Natusan, maar kan die nergens meer vinden. Moet dus nog even op zoek naar een goed alternatief. De huismerken van Kruidvat en Etos bevielen me de vorige keren niet.
     
  15. Dreamer29

    Dreamer29 Fanatiek lid

    25 feb 2015
    2.546
    965
    113
    @Mmv : goed dat je naar de fysio gaat. Ik heb ook al wat sessies erop zitten en nu gaat het verrassend goed eigenlijk. Dus ik heb mijn vervolg afspraak zelfs afgezegd en gezegd dat ik me wel weer meld als de klachten toenemen. Met oefeningen en houding gaat t hier goed. Bootcampen... knap dat je dat nu überhaupt nog kan, haha. Zie mezelf dat nu echt niet doen namelijk.
    Spannend van je bloedverlies! Is het nog weer geweest of bij die druppel gebleven?
    Het geslacht blijf vroor jullie ook een verrassing dus?

    Hier viel mijn middagslaapje vandaag in duigen terwijl ik t zo hard kon gebruiken. Dochter vond t vandaag niet nodig en sloeg haar slaapje over :rolleyes:

    @Yesera : flink bezig klinkt het met kleertjes, geboortekaartje enzo. Dat zijn echt dingen die hier over een poos pas aan de orde komen.
    De babykamer verven staat hier nu bovenaan t lijstje, maar eerst even zien wanneer we weer tijd hebben in t weekend en hoe we t nu willen gaan verven. De gordijnen zijn al wel binnen en heeft mijn man gelijk opgehangen, dus t begint al op iets van een kinderkamer te lijken. Voorlopig blijft het bureau voor de thuiswerkplek van mijn man er ook nog staan, dus t inrichten wordt pas in mijn verlof denk ik. Ach, de baby slaapt toch eerst bij ons uiteindelijk, dus dat maakt de kamer iets minder belangrijk. Hoewel t wel fijn is hem een keertje af te hebben.

    Ik ga ook borstvoeding geven. Vorige keer gestart met ‘ik zie wel hoe het loopt’, want ik hoorde zoveel negatieve ervaringen in mijn omgeving. Inmiddels geniet mijn dochter nog steeds van haar borstmomentjes:) Dus hopelijk gaat het weer zo succesvol dit keer.

    Mijn man is ineens zenuwachtig dat ik misschien een keizersnede moet. Daar begon hij vd week over. Ik ben nog helemaal niet echt bezig met die hele bevalling, dus vond t niet zo tof dat hij dit ineens noemde. Mijn hormonen konden t niet zo goed aan:confused: Zijn jullie al bezig met de bevalling? En gaat er iemand nog iets van een cursus doen? Misschien is dit al eens voorbij gekomen, maar dan ben ik t weer vergeten.
     
  16. Yesera

    Yesera Fanatiek lid

    18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    @Dreamer29: wat goed dat je dochter nog steeds bij je drinkt! Ik ben bewust tijdens deze zwangerschap gestopt omdat ik nog steeds op dieet voor de jongste was. En in overleg met de kinderarts besloten te stoppen omdat het beter is tijdens de zwangerschap gewoon alle allergenen binnen te krijgen. Maar hij probeert nog regelmatig of er echt geen melk meer voor hem in zit :roflmao:. En dan zegt ie nee, doet het niet maar zit wel melk in voor de baby straks :D.

    Ja ik heb echt een drang om alles al af te hebben. Weet niet of het ligt aan de ervaring met de jongste en dat we nog niet alles af hadden voordat ik in het ziekenhuis kwam. Of dat ik onbewust aanvoel dat deze weer vroeg gaat komen. Ik hoop het eerste! ;)

    Bevalling ben ik nog niet echt mee bezig. Soms denk ik oeh, zou het een stuit kindje worden (geen idee waarom)? Maar ik hou toch vast aan de droom die ik heb gehad en daarin kreeg ik het (voldragen) kindje (een meisje :rolleyes:) gewoon via een vaginale bevalling. Waarom denkt je man aan een keizersnee?

    Balen he?! Als kinderen niet meewerken met het ritme dat jij in de planning had :roflmao:
     
  17. Dreamer29

    Dreamer29 Fanatiek lid

    25 feb 2015
    2.546
    965
    113
    @Yesera : het is vooral droog drinken volgens mij inmiddels, maar ze houdt het stug vol, haha. Blijkbaar vindt ze die geborgenheid nog steeds fijn. Benieuwd wat ze ervan vindt als de melk weer op gang komt. Voor jou klinkt t wel logisch datje gestopt bent als je nog op dieet was, hopelijk bij deze baby is dat niet nodig. Vond je t lastig om te stoppen?

    Wanneer kwamen bij de jongste nog maar in t ziekenhuis? Kan me voorstellen dat je drang alles af te hebben dan veel groter is. Hier ging ik de 40 weken voorbij en als ik niet ingeleid hoefde te worden, was ze misschien nog langer blijven zitten. Dus hier juist t gevoel nog tijd zat te hebben. Hoewel t idee van af soms ook wel heel fijn voelt!

    Nou, stuit dacht ik laatst ook ineens aan... onze dochter heeft lang in stuit gelegen, maar uiteindelijk tijdig gedraaid en blijven liggen gelukkig. Hopelijk ditmaal weer netjes in positie, hihi.
    Mijn gyn wilde overleggen met mijn arts mbt de bevalling en of daar bijzonderheden zijn voor mij om rekening mee te houden. En nu heb ik een afspraak gekregen bij mijn arts. Dus toen bedacht mijn man dat dit geen goed teken kon zijn en dat dit vast zou duiden op een keizersnede. Dus... tja, mannen logica ofzo! We gaan t horen volgende week, ik ga maar van t positieve uit voorlopig.

    Zo schattig hier trouwens... grote zus komt regelmatig kusjes en knuffels aan de baby geven, aan mijn buik dus. En ze heeft al hele plannen voor wat ze allemaal gaat doen met de baby. Ik probeer maar uit te leggen dat de baby eerst vooral veel slaapt en bij mama zal drinken. Zo benieuwd wat er in haar koppie rond gaat en hoe ze t beleefd, en vooral ook hoe het straks eenmaal zal gaan als de baby er is! Hoe is dat bij jullie met de kindjes?
     
  18. Mmv

    Mmv Lid

    25 mei 2020
    54
    5
    8
    Vrouw
    jeeetje! Goed bezig al hoor al die dingen al af. Wij zijn hier druk geweest met de kamer van de oudste (ook nog maar een kleintje van 1 jaar 4 maanden). Hij gaat naar een nieuwe kamer met groot bed en maakt dan zo de babykamer vrij. OpZich hebben we verder niets nodig. Alleen dus naam en een geboortekaartje. En ik ga dan zelf weet adhv het kaartje een geboorte bord maken.

    Wat naar dat die ziekte pas zo laat ontdekt wordt. Ik heb zelf fybromyalgie en dat is eigenlijk pas twee jaar geleden ontdekt. 5 jaar lang met pijn rond gelopen. Echt bizar hoe sommige dingen gaan.

    Borstvoeding ga ik wel weet proberen. Noam heb ik uiteindelijk maximaal 10 weken gevoed. Hij heeft al die 10 weken ook heel veel gehuild. Hij was maar niet tevreden. Moest hem vaak aanleggen had snel weer honger. Op een gegeven moment een keer een fles geprobeerd. En hij was gewoon 2!! Uur tevreden. Toen heb ik redelijk snel afgebouwd. Blijkbaar was mijn borstvoeding te weinig of niet voedzaam genoeg. Heb ook nog geprobeerd om de productie te verhogen met kolven. Met dat apparaat heb ik nu dus een beetje een haat liefde verhouding. We gaan zien hoe het loopt. Ga in ieder geval niet meer zo ver over me grens heen als de vorige keer. Ik was helemaal gesloopt toen ik weer aan het werk moest.
    Hele dag je kleintje aan het huilen :( voelde me echt een slechte moeder.
     
  19. Mmv

    Mmv Lid

    25 mei 2020
    54
    5
    8
    Vrouw

    Vanmiddag naar de fysio geweest. Mijn bekken bodem schijnt te aan gespannen te zijn. En me schuine buikspieren moet ik meer aanspannen alvorens ik bijvoorbeeld ga draaien. Het is wat haha. In ieder geval oefeningen gehad en moet stoppen met Bootcamp. Althans aanpassen daar in doen. Met de losse oefeningen is dat prima, deed ik al wat aanpassingen in. Maar mag ook niet meer hardlopen. En tja dat is gewoon een zeer belangrijk onderdeel van Bootcamp.
    Ga morgen even contact opnemen met de Bootcamp trainer. Misschien ziet hij mogelijkheden die ik niet zie!

    Bloedverlies is bij die ene druppel gebleven. Dus geen actie meer op ondernomen. Bij mijn vorige zwangerschap heb ik dat ook 1x gehad: en toen zeiden ze vast een gesprongen vaatje. Als het niet meer ie een een paar druppels is het niet erg. Dus ben wel blij dat het niet meer geworden is. Je hebt dan toch kort even een bepaalde angst.

    geslacht blijft inderdaad een verassing!

    mijn zoontje die slaapt in ene niet meer goed door snachts. Op zich mag ik niet klagen. Want hij slaapt tot 6. Er zijn mensen die vaker wakker worden. Maar ik vind het echt verschrikkelijk haha. We werden twee weken lang met een bizar tijdstip van half 9 verwend. En nu weet ik dat, dat ook vast niet blijvend was. Maar uurtje later vanaf 7 uur wakker. Dat zou al prettiger zijn.

    Fijn dat de borstvoeding zo goed is verlopen en je er samen nog steeds van geniet!

    Ik ga geen cursus doen: maar doe wel mee Met centering pregnancy. Vorige keer heb ik in me verlof op YouTube filmpjes gekeken omdat ik toch in een stress kreeg dat ik geen cursus had gevolgd haha. Was wel zinvol kan ik je vertellen.

    Waarom is je man bang dat je een keizersnede moet? Ben je hier zelf ook bang voor?

    Hebben jullie voorkeuren voor thuis bevallen of in het ziekenhuis?
     
  20. Mmv

    Mmv Lid

    25 mei 2020
    54
    5
    8
    Vrouw
    ahh schattig! Hier is er nog geen flauw benul hoor dat er een baby aan komt. Kan ook denk ik niet met 1;4 jaar.
    Maar ze hebben toch niet gezegd dat je een gesprek moet omdat ze aan een keizersnede denken? In dat geval zal het vast wel meevallen. Succes alvast!
     

Deel Deze Pagina