Uitgerekend 1 t/m 15 oktober 2020

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Lune89, 29 jan 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dreamer29

    Dreamer29 Fanatiek lid

    25 feb 2015
    2.546
    965
    113
    Vandaag afspraak bij de verloskundige gehad. Hartje klopte mooi, en op basis van voelen vond de verloskundige de baby niet enorm groot. Dat stelde me wel gerust moet ik zeggen. Hoewel t natuurlijk wel afwachten blijft uiteindelijk. Volgende week weer een groeiecho, dus benieuwd wat die weer uit wijst deze keer.
    Ook even met de verloskundige gesproken over mijn diensten en dat t wel zwaar begint te vallen nu. Zij geeft aan dat ik beter wat kortere dagen zou kunnen maken nu. Dus dat heb ik inmiddels gedeeltelijk kunnen regelen met mijn werk. Op de dagen dat t niet lukt, zorg ik voor even liggen tussendoor en hopelijk helpt dat dan voldoende. Nog 3 weekjes, dus einde is ook wel in zicht gelukkig!
     
  2. Mmv

    Mmv Lid

    25 mei 2020
    54
    5
    8
    Vrouw
    @Dreamer29 Het zal vast inderdaad ook afhangen van het moment wanneer je medisch wordt (ik werd tijdens het persen medisch), maar mogelijk ook van de corona regels en of er andere dames op het punt van bevallen staan?

    Ik was op vakantie in Lommel (Belgie). We dachten we gaan net over de grens. Dan ben je wel echt even weg, maar als er dingen zouden gebeuren rondom corona konden we ook zo weer terug. Tijdens onze vakantie werden de regels in Belgisch Antwerpen strenger. Bij ons merkte je dat vooral doordat er meer mondkapjes plicht was. Niet alleen meer in de winkels en supermarkten, maar ook als je, je in die omgeving bevond. Op zich was het goed te doen qua mondkapjes. Alleen onze zoon is zo gigantisch druk, dat we bijna niet aan ontspannen zijn toegekomen. We zijn maar een dag eerder vertrokken zodat we op een rustige manier konden vertrekken in plaats van voor 10.00 uur uit een stacaravan weg te moeten.
    We waren echt 'jaloers' op ouders die wél een kind hadden die rustig op een kleedje voor de caravan kon spelen of die wél met hun kind uiteten kunnen. Onze zoon is zo snel afgeleid en rent van impuls naar impuls. We hebben geprobeerd 1x uiteten te gaan. Dat liep uit op een regelrechte ramp. Dus dat is wel echt jammer. Zodra zijn eten op is, wil hij weer van impuls naar impuls. Alleen moet hij dan wachten tot papa en mama ook hun eten op hebben. Dat is in een andere omgeving, waar veel nieuwe prikkels zijn toch blijkbaar erg lastig. Niets hielp! Uiteindelijk is mijn vriend met hem gaan wandelen en heb ik rustig me eten op gegeten. Zijn eten hebben we meegenomen in een bakje naar de camping...

    Wat leuk dat grote zus zo enthousiast is zeg!
    Fijn dat de suikertest goed was!


    Hier hoef ik vanaf vandaag nog maar 16 dagen te werken. Ik tel ook echt af! Ga 7 september met verlof. Dus met 36 weken.
    Maar jij hebt inmiddels gewoon al bijna verlof en @Yesera heeft al verlof! Heeeeerlijk! Ik heb dezelfde dingen op mijn 'to-do' staan.

    @Yesera Jeetje toch best wat gevolgen zo'n rhesusfactor. Raden ze dan bijvoorbeeld een volgende zwangerschap ook af? Of dat niet?

    Hier ga ik me deze week in een kaartje verdiepen. Op zich ben ik sneller klaar dan de vorige keer. Want ik wil het in dezelfde lijn houden als grote broer.
    Namen hebben we al een meisjesnaam (die hadden we bij grote broer al), dus nu alleen nog een jongensnaam. Daarover worden we het ook nog niet echt eens. Hebben afgesproken komend weekend beide 5 namen te hebben. En we hopen dan dat er ergens een gelijkenis in zit... ik ben benieuwd haha.

    Toevallig ben ik deze zwangerschap heel erg met mijn gewicht bezig geweest. Ik ben 10 kilo zwaarder gestart dan bij mijn zoontje. Ik wilde dus die 10 kilo 'inhalen'. Dat is bijna gelukt. Ik ben nog maar 6 kilo aangekomen. En weeg bijna net zo zwaar als toen ik destijds ook woog tijdens dezelfde aantal weken zwangerschap. Dus in die zin ben ik wel blij. Dat ik niet nu al extra woog. Dan is in ieder geval hetgeen wat er niet af is gegaan niet nog extra er bij gekomen.

    Ik had vanmorgen wel een ontzettend baal moment. Bij de bevalling van mijn zoontje heb ik tijdens de bevalling striae gekregen. (Voor de bevalling had ik 1 klein streepje, na de bevalling zat me hele onderbuik vol). Ik ben hard aan het smeren met Bio-oil. Toch voelde ik vannacht me buik scheuren. 1 streep is net boven me navel nu doorgescheurd. Ik baal echt zo enorm. Pfff....
    Weeet iemand of dit sneller scheurt omdat je het al hebt? Het is namelijk een streep die verder gescheurd lijkt. Ik snap het ook echt niet. Me buik was in het begin van de zwangershap veel groter dan de vorige, maar nu lijkt het wel ongeveer tegelijk te zijn. ook als ik het opmeet qua centimeters. Ik ben nog lang niet zo ver als toen grootte van mijn bijna bevalling buik. :(
    Nog tips wat ik er naast bio oil op smeren verder aan kan doen?
    De strepen zijn ook echt breed aan het worden. Ik hoop maar dat het goed komt.
    [Vorige keer was ik tot aan mijn verlof 18 kilo bijgekomen. Daarna heb ik me gewoon niet meer gewogen (of het in ieder geval niet opgeschreven, maar weet wel dat mijn buik enorm groeide in mijn verlof. Ik eindelijk niet meer misselijk was en veel gesnoept heb. Dus dat zal sowieso meer dan 20 kilo geweest zijn gok ik.]



    Het bed op klossen waar jullie het over hebben vind ik ook drama. Ik ben maar klein. Ik kan moeilijk me bed uit komen. Maar goed. Alles went want zodra die bed weer van de klossen af gingen vond ik me bed in eens weer super laag. Haha.
    Ik werk overigens verder ook gewoon de rest van de tijd thuis. Best heerlijk iedereen zegt tegen me dat ik niet te veel moet oppakken en rustig aan moet doen. Dus dat advies nemen we maar ter harte he! Normaal werk ik me altijd helemaal over de kop. Dat kan ik ook echt heerlijk vinden. even helemaal me er op storten. Nu heb ik meer zoiets van 'waarom werk ik nog'. Haha.
    Als jullie lichamelijke klachten krijgen ga alsjeblieft naar een fysiotherapeut. Ik merk echt verschil met de oefeningen die ik heb gekregen (ben totaal maar 1x geweest en toen een lijstje oefeningen gehad). Loop niet te lang door met klachten.
    Zeker toen ze mij vertelde wat te laat behandelde bekkenklachten allemaal voor gevolg kan hebben (verzakking, blijvende incontinentie). Nee bah dat wil je allemaal niet ;)
     
  3. Yesera

    Yesera Fanatiek lid

    18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    @Dreamer29: hoe gaat het nu met je met wat extra rust? En wanneer is je groeiecho?
    Ik heb de 28e een groeiecho. De verloskundige maakte zich totaal geen zorgen over de grootste van mijn buik en mijn gewichtstoename. Mijn baarmoeder zit op de hoogte waar hij zou moeten zitten en bij het opmeten van mijn vruchtwater was ook niks geks te zien. Baby schat ze ook niet groot in, maar ze vond het wel fijn om dat even officieel te laten meten. Helemaal prima ;). Dus volgende controle de groeiecho en weer consult bij de gynaecoloog.

    @Mmv: oeps klinkt heftig met jullie zoontje op vakantie en uit eten. Hoe oud is je zoontje ook alweer? Vervelend ook van je striae! Heb er zelf geen ervaring mee dus kan je helaas geen tips geven.
    Of ze een volgende zwangerschap afraden als je antistoffen bent gaan aanmaken weet ik niet. Tegenwoordig controleren ze dit zo goed en met die prikken zorgen ze dat je geen antistoffen aanmaakt, dus zo voorkomen ze al die problemen. Heb vorige week mijn anti-D prik weer gehad, dus straks alleen nog eentje na de bevalling.

    Vandaag telefonische intake gehad met de kraamzorg en bed niet op klossen was geen probleem. Ze heeft ook genoteerd dat we de hulp die we bij onze 2e hebben gehad niet nog een keer willen, want helaas was zij niet zo geschikt. Hopelijk dit keer weer een fijne hulp.

    Ik begin nu wel meer vocht vast te houden, dus het mag snel wat koeler worden van mij :D. Mijn favoriete plekje is momenteel voor de ventilator en 's nachts voor het openstaande raam. Helaas heeft de jongste ook veel last van de warmte, dus wordt meerdere keren per nacht wakker voor hem.
     
  4. Dreamer29

    Dreamer29 Fanatiek lid

    25 feb 2015
    2.546
    965
    113
    @Mmv : oeh, dat klinkt wel pittig dan zo een vakantie met jullie zoontje. Dan kom je zelf inderdaad weinig aan je rust toe. Dus nu bij komen vd vakantie ;)
    Striae ben ik ook niet mee bekend, dus ik kan je daar ook niet mee helpen. Ik vraag me ook af of je er echt wat aan kan doen, of dat als je er gevoelig voor bent, je het sowieso wel krijgt.

    @Yesera : toch even extra spieken zo’n groeiecho, ook wel weer leuk. Fijn dat ze zich verder geen zorgen maken in principe.
    Fijn ook dat je bed niet op klossen hoeft.

    @Mmv : ik ga met een krukje mijn bed in straks, anders wordt t ook echt teveel een uitdaging, haha.

    Hier houd ik soms ook wat vocht vast. Vooral s avonds en in mijn voeten dan. Dus beentjes omhoog in dat geval. Trekt meestal ook weer weg gedurende de nacht. Merk ook nog niet dat se kilo’s er aan vliegen daardoor gelukkig.
    De ventilator is momenteel ook mijn grootste vriend! Die neem ik thuis mee naar alle plekje waar ik kom :rolleyes:

    Vanochtend mijn groeiecho gehad en de baby was wel boven gemiddeld, maar niet meer zo extreem als de vorige keer gelukkig. Dus mogelijk een ietwat grotere baby, maar niet iedereen kan nu eenmaal gemiddeld zijn natuurlijk.
    Ook besproken dat ik graag poliklinisch wil bevallen met mijn verloskundige en dat was goed. Ik heb mijn controles nu dan ook niet meer in t ziekenhuis, maar bij mijn eigen verloskundige. Heel fijn! Tenzij er toch nog ergens reden komt, maar daar gaan we niet vanuit.
    Bloeddruk was ook weer laag met 60/100.
    Ik voel me wel goed eigenlijk ook. Als ik maar voldoende mijn rust pak, dan is er niet zo veel aan de hand. Niet altijd leuk voor dochter die veel met me wil doen, maar t is niet anders. We doen naar extra boekje lezen, knutselen en dat soort rustige activiteiten waar ik bij kan zitten.
     
  5. Mmv

    Mmv Lid

    25 mei 2020
    54
    5
    8
    Vrouw
    @Yesera Hij is 1,5 nu. Dus ook nog wel relatief jong. Maar volgens mij had ik ook in me vorige bericht getypt dat je dan toch gaat vergelijken met andere ouders/kindjes van dezelfde leeftijd, die dan WEL rustig kunnen spelen en zitten.
    Wij hebben ook gevraagd of er een andere kraamzorg kan komen dan die wij bij onze zoon hadden. Ze was niet slecht ofzo. Maar mijn vriend voelde zich niet echt thuis in ons eigen huis. Hij heeft een eigen bedrijf, waardoor hij ook thuis werkte. Hij gaf dan aan nu ben ik aan het werk dus kan ik niet gestoord worden. En dan kwam ze toch weer voor dingen die best even konden wachten. Ze begreep dat gewoon niet. Kjeld zou een volgende keer ook eerder naar zijn bedrijf gaan. Maar juist het 'even een uurtje werken' daarna weer bij het gezin zijn. Was zo ideaal. Een eigen bedrijf kan je eenmaal niet helemaal stop zetten. Er zijn altijd wel mailtjes waarop je in ieder geval even moet antwoorden dat een inhoudelijke reactie later komt of waarbij hij even verwijst naar zijn vader (waarmee hij het bedrijf nu runt). Anders verliezen ze straks grote klanten.

    Hier heb alleen ik last van de warmte. Zit nu ook achter een ventilator. 'Snacht hebben we het raam open, maar wel een gordijn ervoor. Mijn vriend wordt helemaal lek geprikt door de muggen anders. ook 1 nacht met een ventilator aan geslapen. Maar dan ben ik ook weer iemand die het zonde vindt van de stroom. Al had ik vanmorgen uiteindelijk wel spijt dat we de ventilator niet aan hadden gezet. Lag bezweet in mijn bed en ben vaak wakker geworden. Dus wie weet vannacht is geloof ik de laatste nacht boven de 20 graden. Daarna zijn de nachten in ieder geval alweer op een meer behaagelijke temperatuur.
    Oh! ik ontdekte ook dat ik vocht vast hield want mijn birkenstocks gingen gewoon niet meer aan. Drama. haha. Dus loop nu vooral op teenslippers.

    @Dreamer29 Inderdaad nu bijkomen van de vakantie ;) . De verhalen zijn dubbel over of je wel of nit wat aan straie kan doen. De ene zegt veel smeren met producten waar bepaalde ingredienen in zitten. De ander zegt dat je het helemaal niet kan voorkomen. Weer een ander zegt neem wisseldouches en drink genoeg dan is je huid soepel. Tja.. ik weet het niet. Ik heb in de vorige zwangerschap niets gesmeerd (ik was er van overtuigd dat ik er niets aan kon doen) en tot de bevalling is dat op een enkel streepje goed gegaan). In de bevalling echt een stuk of 20 strepen gekregen over me hele onderbuik. Dus toen had ik achteraf wel spijt. Nu olie van bio-oil gesmeerd elke dag. En sinds deze week ook maar koud (of in ieder geval een stuk frisser haha, de baby moet ook geen schock krijgen) afdouchen. En ik ben wat meer gaan letten op de hoeveelheid die ik drink. Dat is met deze warmte sowieso niet verkeerd om te doen denk ik.

    Fijn dat de groeiecho goed was en dat je poliklinisch mag bevallen met je verloskundige!

    Sorry dames ik ben elke keer zo uitgebreid van stof zie ik! Whoops (A)
     
  6. Dreamer29

    Dreamer29 Fanatiek lid

    25 feb 2015
    2.546
    965
    113
    Blij dat de ergste hitte voorbij is! Hoewel bij ons in huis de warmte nog erg blijft hangen, dus erg koel is het binnen en s nachts helaas nog niet. Wel blij dat ik overdag in elk geval weer naar buiten kan. Dochter ook lekker spelen met water, dat deed ik met die 35+ echt niet meer.

    Sinds een paar dagen ineens extreem moe! Echt mijn energie is totaal verdwenen. Niet handig als er toch nog wel wat op je to do lijstje staat... t liefst hang ik nu de hele dag op de bank of lig ik in bed. Maar ja, niet echt een optie. Ik vraag wel extra dingen aan mijn man, en voel me dan tegelijkertijd schuldig omdat hij ook druk is en moe. Dat moet ik nog even leren loslaten.
     
  7. Yesera

    Yesera Fanatiek lid

    18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    @Dreamer29: wat fijn dat de groeiecho goed was en dat je poliklinisch mag bevallen! Ben echt blij voor je omdat je dat graag wilde. Krijg je nog een groeiecho of laten ze het hierbij?

    @Mmv: vergelijken met andere kinderen moet je nooit doen ;). Met 1,5 jaar moeten ze wel even rustig aan tafel kunnen zitten, maar zijn ze ook enorm snel afgeleid. Je moet ze echt bezig houden. En het ene kind is nu eenmaal drukker dan het andere. Ik heb ook heel drukke jongens, maar als ze aan tafel moeten blijven zitten dan doen ze dat wel. Is ook een kwestie van oefenen zodat ze doorkrijgen dat dat in die situatie van ze verwacht wordt.

    Wat een verademing dat het minder warm nu is he?! Wij zijn gisteren begonnen aan de to lijst. Al het grofvuil is weg, dus nu moeten we verder met het opruimen van de zolder zodat we bij de berging met babyspullen kunnen.
    Hou iets vocht vast, maar het valt me mee. Gewichtstoename gaat ook niet zo hard momenteel, zit nu op 19kg.
    Ik was door de warmte ook niet vooruit te branden, hopelijk komt daar komende week verschil in. Mijn man wil niet dat ik te veel doe, dus wil graag dat ik het aan hem vraag. Maar dan gaat het op zijn tempo en moet ik me echt tegenhouden het niet gewoon zelf te doen :roflmao:. Gaat veel sneller, maar het is idd beter om gewoon lekker rustig aan te doen.
     
  8. Dreamer29

    Dreamer29 Fanatiek lid

    25 feb 2015
    2.546
    965
    113
    @Yesera : dankje! Ik ben er zelf ook echt blij mee. Hoewel ik tegelijkertijd nog wel iets heb van ‘eers zien, dan geloven’. Er kan natuurlijk nog van alles gebeuren waardoor ik alsnog medisch wordt. Bij dochter bijv moest ik uiteindelijk ingeleid worden ivm hoge bloeddruk. Maar misschien moet ik niet te pessimistisch denken..
    Ik heb nu verder geen groeiecho meer en ook geen controle meer in t ziekenhuis. Pas als daar nog aanleiding toe komt evt weer.

    Haha, herkenbaar die man... ik heb ook vaak t gevoel dat ik iets maar beter zelf kan doen i.p.v. hem 5 keer herinneren het te doen, want in de tussentijd kan ik t dan allang zelf gedaan hebben. :rolleyes: Maar ik probeer ook echt wel mijn grenzen een beetje te bewaken en dus mijn man maar wat vaker achter de broek aan zitten om iets gedaan te krijgen. Hij wil t wel en vind t ook geen probleem gelukkig. Nu nog van mezelf accepteren dat dit ook ok is.
     
  9. Yesera

    Yesera Fanatiek lid

    18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    @Dreamer29: ja klopt, in de komende weken kan er nog van alles gebeuren waardoor het veranderd, maar voor nu is het een fijn vooruitzicht om het poliklinisch te mogen proberen. Wat er nu nog niet is, moet je nu nog geen zorgen over maken. En als de situatie wel veranderd, dan deal je daar op dat moment mee. Je kunt er niks aan veranderen.

    Ja mijn man vindt klusjes niet leuk, maar wil het met alle liefde voor me doen. Maar meestal is hij druk met een heleboel dingen die hij leuker vindt, waardoor mijn klusjes op de achtergrond schuiven. Vandaag had ik geen zin in zolder opruimen, dus heb hem er niet aan herinnert. Zegt ie net: oh ja, vandaag zouden we de zolder doen. Helemaal vergeten :rolleyes:. Haha nou ja, gelukkig hebben we nog even en staat er niet heel veel meer op de to do lijst. Morgen of overmorgen ga ik denk ik de babykleertjes wassen.
     
  10. Mmv

    Mmv Lid

    25 mei 2020
    54
    5
    8
    Vrouw
    @Yesera Hoelang zou ik mogen verwachten dat hij aan tafel kan blijven zitten denk je? Wij wilde dit weekend in een pannenkoekenrestaurant met hem gaan eten om te oefenen. En daar zijn vaak genoeg andere gillende kinderen haha. Dus daar durven we het wel aan. Alleen gaat het mogelijk niet door. Mijn vriend is momenteel verkouden. Dus dan kunnen we natuurlijk niet zomaar ergens heen gaan. Dan wordt het thuis iets lekkers eten :) En dan een ander keertje oefenen.

    Ik ben ook echt blij dat de ergste hitte voorbij is. Ik kreeg het steeds per dag 'zwaarder' voor mijn gevoel. Vandaag is het nog wel uit te houden binnen, maar morgen schijnt ook benauwd en plakkerig weer te worden. Ik ben benieuwd...
    To do list.. tja die heb ik ook. maar vriendlief werkt nog niet echt mee. Hij is druk met zijn zaak overeind houden. Dus ik moet een beetje schipperen in dingen die ik wél kan doen (fotoboeken maken haha) en dingen die ik niet alleen kan doen (badkamer kastjes veranderen en heg planten bijvoorbeeld). Mogelijk dat die heg me planten wel gaat lukken al wordt tuinieren natuurlijk afgeraden), maar het halen en al die boompjes tillen. Mmm.. dat zie ik nog niet zo zitten.

    @Dreamer29 Ik herken jou/jullie gevoel van het herinneren en het beter zelf doen ook wel. Ben de adressenlijst voor de geboortekaartjes up to date aan het maken. Aantal vrienden van hem zijn verhuisd. Kan ze beter zelf om het nieuwe adres vragen in plaats van dat via hem te doen haha. Mannen... snappen die dan niet dat je het gewoon allemaal geregeld wil hebben ;) Maar soms moeten we het inderdaad ook maar even accepteren dat het niet zo snel of op die manier gebeurd als wij dat willen. Als we dat kunnen accepteren scheelt dat een hoop kopzorgen.

    Mogelijk hebben we het er al over gehad hoor, maar wanneer begint jullie verlof?
    Of zijn jullie al met verlof :)
    Ik moet nog 10 (na vandaag 9) dagen werken! Dan ga ik verder met babykleertjes wassen en de kamer ready maken.

    Vandaag had ik een controle bij de verloskundige. Hoofdje ligt momenteel beneden. Ook redelijk laag al. En mijn baarmoeder vult 'stevig/stug' en dat is blijkbaar goed want dan draait ie minder makkelijk weer anders. (Al kan het nog wel altijd met dit termijn).
    Was ik wel blij om te horen, want ik ging me in eene zorgen maken om een stuitbevalling.
     
  11. Dreamer29

    Dreamer29 Fanatiek lid

    25 feb 2015
    2.546
    965
    113
    @Mmv : goed om een keertje te oefenen. Pannenkoekenrestaurant is ook prima met kinderen! Wij zoeken vaak iets uit met speelhoekje of speeltuintje erbij zodat dochter lekker kan spelen en aan tafel komt als we gaan eten. Maar onze dochter is ook vrij makkelijk daarin moet ik zeggen, dat scheelt. Iets van speelgoed mee of een boekje doe ik ook vaak.

    Mijn verlof begint volgende week! Kijk er echt naar uit. Nog maar 3 dagen werken, dus echt de laatste daagjes. Veel al afgerond, nog wat laatste dingetjes en dan zit het erop. Het kost me vrij veel energie de laatste tijd, dus blij dat ik dan voorlopig niet meer hoef. Lekker in de babybubbel kruipen straks! Nog genoeg te doen qua wasjes draaien, kaartje uitzoeken, kamertje afmaken en verder alles inrichten... en verder ook lekker ontspannen en relaxen hopelijk!

    Fijn dat je baby er al goed voor ligt. Was bij mij laatste controle ook. Volgende week weer controle, dus hopelijk ligt ie nog steeds goed. Maar hoe ik de bewegingen voel, denk ik het wel eigenlijk.
     
  12. Wasabi

    Wasabi Fanatiek lid

    28 jan 2017
    1.274
    687
    113
    Vrouw
    NULL
    NULL
    @Dreamer29 wat fijn die goede echo’s. Heb je nog meer groeiecho’s of is het nu wel ingeschat?

    Mijn meisje is gelukkig van dwarsligger naar hoofdligging gegaan en deels ingedaald, maar dinsdag met mijn 32 weken groeiecho konden ze haar daardoor niet meten :rolleyes: ze schatten ook hier gemiddeld ondanks haar grote broers. Ik moet wel zeggen dat ik voor het eerst superveel eraan doe om niet teveel te gainen. Nu 7-8 kg aangekomen i.p.v. al ruim id 20kg haha. Ik ben ervan overtuigd dat dat invloed heeft.

    @Mmv ow wat lekker al bijna verlof en dan de puntjes op de i zetten en lekker genieten. Hoeveel weken ben je nu?

    @Yesera hoe staat het bij jou met alle klusjes? Hier duurt alles veel langer dan we gepland hadden... leuk zo’n perfectionist zijn... not:rolleyes:

    @Dreamer29 en @Yesera jullie weten het geslacht nog steeds niet toch? En @Mmv ook niet? Worden jullie inmiddels niet enorm extra extra nieuwsgierig/ongeduldig haha, vind het zo knap van jullie. Zou het echt niet kunnen :oops:
     
  13. Dreamer29

    Dreamer29 Fanatiek lid

    25 feb 2015
    2.546
    965
    113
    Nee, geen groeiecho’s meer nu. Kindje wordt wel boven gemiddeld geschat, maar niet meer extreem groot. We wachten t maar af! Ze zitten er ook zo vaak naast met die metingen.

    Fijn dat je kindje er nu goed bij ligt en zelfs al deels ingedaald. Ik ben benieuwd hoe dat hier nu is, woensdag weer controle. Vanaf wanneer is nog maar wekelijkse controle? Vanaf 36 weken toch? Hier nu in elk geval 2 wekelijks nog.

    Wij weten t geslacht nog steeds niet nee. Ik ben wel nieuwsgierig, maar kan t nu wel prima volhouden nog. Vond t vooral rond de 20 weken wel lastig. Iedereen vraagt er dan ook naar.
     
  14. Yesera

    Yesera Fanatiek lid

    18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    @Wasabi: mijn to do lijst nadert zijn einde. Gelukkig nu weer koeler, want met dat warme weer echt niks kunnen uitvoeren. Vanochtend de woonkamer omgebouwd, dus de box en schommelstoel kunnen naar beneden. Dan staat ziekenhuistas pakken nog op de lijst, kolf controleren en een babyfoon kopen. Dus dat is zo gedaan! Ben al aan het bedenken wat ik daarna kan gaan doen :D. Nog een weekje vakantie en daarna weer school. En de jongste gaat dan ook 2 ochtenden in de week naar de peuterspeelzaal. Heb ik mijn handen dus wat vrij. Eerst nog de verjaardag van de oudste over 2 weken en daarna misschien ook eens aan de slag met fotoboeken en inlijsten van de kleertjes van de jongste. Maar dat zijn dingen die geen must zijn :).
    Ik heb vrijdag weer controle bij de gyn en ook een groeiecho. Heb nog niet het idee dat de kleine ingedaald is, dus hopelijk kunnen ze het gewoon goed meten. Wij weten idd niet wat het wordt. En net als wat Dreamer29 zei vond ik het rond de 20 weken echo heel moeilijk, maar inmiddels echt niet meer. Kijk wel echt uit naar het ontdekken na de bevalling. Ben benieuwd of dat overeenkomt met mijn droom :p
     
  15. Yesera

    Yesera Fanatiek lid

    18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    @Dreamer29: vanaf 36 weken is het idd elke week controle. Ik heb deze week controle, dan 2 weken later en daarna moeten de wekelijkse controles nog worden ingepland.
     
    Dreamer29 vindt dit leuk.
  16. Dreamer29

    Dreamer29 Fanatiek lid

    25 feb 2015
    2.546
    965
    113
    Heerlijk om je lijst bijna af te hebben! Met de warmte heb ik afgelopen tijd weinig puf gehad, daarnaast werk wat veel energie kost. Dus nog een lijstje voor in mijn verlof! Maar die beginnen we eerst met lekker een weekje weg.
    Hoe ga jij je kolf controleren @Yesera ? Dat moet ik ook nog doen namelijk... gebruik je weer de zelfde flesjes? Even goed uitkoken denk ik?
     
  17. Yesera

    Yesera Fanatiek lid

    18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    @Dreamer29: ik controleer even de schulden en de klepjes of die nog heel zijn of vervangen moeten worden. Slangetjes wil nog wel eens weer in komen als ze lang niet gebruikt worden dus die even checken. En als alles nog goed is dan kook ik het uit. Flesjes kun je idd gewoon blijven gebruiken. En nog even testen of hij het nog doet en of de zuigkracht nogmaal klinkt. Als ik twijfel ga ik hem misschien even na laten meten bij de thuiszorgwinkel. Heb het apparaat zelf ook wel eens open gemaakt om even de membranen binnenin te reinigen. Ik heb een heel oud beestje (14 jaar oud), dus ik hoop dat hij me nog 1 borstvoedingsperiode goedgezind wil zijn :)
     
    Dreamer29 vindt dit leuk.
  18. Mmv

    Mmv Lid

    25 mei 2020
    54
    5
    8
    Vrouw
    @Dreamer29 oefenen is goed gegaan. Zijn wel tijdens lunchtijd gegaan ipv rond avondeten. Hij was zich vooral aan het vermaken met de serveersters en de mensen om hem heen. Heel even in een speeltuintje. Konden gelukkig buiten zitten. Hij zwaaide aan tafel naar iedereen. Maar de spanningsboog was wel echt de max. aan een tafel met speeltjes spelen is niet echt zijn interesse. (helaas). Hij wil er gewoon op uit. Fijn dat, dat bij jullie anders is! Lijkt me zo handig voor dit soort momenten!

    Heerlijk he in die bubbel te kunnen kruipen! Ik kan ook echt niet wachten. Al moet je vaak ongemerkt toch wel weer nog een hoop dingen regelen. Precies wat jij zegt: wasjes draaien , kamer in orde maken e.d.

    Fijn dat jou baby er ook goed voor ligt!

    @Wasabi ik doe hier ook me best om niet te veel aan te komen, maar merk nu me verlof dichter bij komt en de weken vorderen de zoete trek (chocola, ijs, taart haha) heel erg toeneemt. Het is echt moeilijk om daar niet aan toe te geven.
    Ik probeer een manier te vinden om me te beheersen. (1x per dag wat lekkers, ipv de hele dag door) maar ergens kan ik me niet beheersen en zit ik ook op het punt 'laat maar'. En op het andere moment denk ik nee! Wees streng voor jezelf!
    Ik weet niet hoe ik zulke mooie onderregels moet maken zoals jullie haha. Ik ben nu 33 weken. Woensdag 34 weken. Jij bent 10 oktober uitgerekend zie ik, ik de 7e.
    Wij weten het geslacht nog niet, al heb ik wel een vermoeden haha. Ik gok dat we weer een jongetje krijgen. En vooral omdat me buik er aardig hetzelfde uitziet. Voor ons andere zoontje heel leuk. Al lijkt het mij zelf ook wel heel leuk om ditmaal een meisje te krijgen. Het ideale 'van beiden wat'. Ik ben gewoon benieuwd naar een mini vrouwelijke versie van mezelf. Of klinkt dit heel gek haha?
    Uiteindelijk is gezondheid het belangrijkste natuurlijk.
    Ik vond het ook net als Dreamer29 rond de 20 weken het moeilijkste. Nu eenmaal zo de weken vorderen is het prima te doen. En het is een goede motivatie straks tijdens de bevalling. Vorige keer heb ik tijdens de bevalling nog met de verloskundige en de kraamzorg er om 'gewed'.

    @Yesera fijn dat jou to-do list kleiner wordt. Ik heb het opgevat om toch ook nog even snel de badkamer kastjes op te knappen. Die van ons is vorige week een lade afgebroken. Dus tot nu toe wordt de lijst nog niet kleiner. In de hitte kwam ik nergens aan toe. Ook het huis is daardoor een beetje verslonst. En ik heb gisteravond tijdens een leuke film een uur lang de was gevouwen aangezien ik daar ook gewoon echt niet aan toe kwam/zin in had in die hitte.En wat is jou droom qua geslacht? Wil je dat bekend maken? Allemaal jongens of toch ook een meisje er bij?
    Spannend die groeiecho!
    Kolf goede, die moet ik ook nog doen! Moet sowieso nog de echte babyspullen op zolder van achter het schot halen. Maxi cosi wassen, kolf uitkoken, de maat 1 luiers die nog over waren in de kast stoppen haha. Wipstoeltje checken.
    Ook de dingen die jij noemt kan ik wel eens checken. Maar mijn kolf is van 2019 dus hoop toch nog wel dat alles goed is. Zo lang heb ik hem toen uiteindelijk niet gebruikt.
     
  19. Yesera

    Yesera Fanatiek lid

    18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    @Mmv: ik heb gedroomd over de bevalling en dat ze toen de baby omhoog hielden. Zo konden we tussen de beentjes kijken en het was een meisje.

    Fijn dat het oefenen in het pannenkoekenrestaurant toch best goed ging. Blijven oefenen. Heb je een goede reden om uit eten te gaan :p. Blijft hij thuis tijdens het avondeten wel netjes zitten?

    Ik heb mijn kolf inmiddels gecontroleerd. Alles doet het goed en zuigkracht lijkt niks mis mee. Weet alleen niet meer waar ik mijn koelelementen heb gelaten, maar heb nog even de tijd om die te vinden ;). Moet alles alleen nog uitkoken. Schommelstoel staat inmiddels ook beneden, alleen de box nog. Maar weet niet of mijn man die in zijn eentje naar beneden krijgt. Dus misschien mijn zwager nog even vragen om te helpen.
    Ik ben heel benieuwd wie er als eerste zal bevallen van ons kleine clubje!
     
  20. Mmv

    Mmv Lid

    25 mei 2020
    54
    5
    8
    Vrouw
    @Yesera Tijdens het avondeten wel. Maar dan heeft ie natuurlijk ook geen enkele andere prikkel dan ons als ouders en de hond die af en toe voorbij komt. Als we echt lang natafelen (bijvoorbeeld met een familiediner ofzo, dan wordt hij wel ongeduldig op een gegeven moment en wil hij er 'uit'. Daar kan dat natuurlijk prima. In een restaurant vaak niet.

    Grappig dat je er over gedroomd hebt. Bij de eerste was ik er bijna van overtuigd dat hij een meisje zou zijn. Ik heb echt even moeten 'bekomen' na de bevalling dat het een jongen was. Was ook met enkele minuten helemaal oké hoor. Maar ik dacht echt 'o een jongen' , 'dat klopt niet met wat ik dacht'.

    Ik ben ook benieuwd wie als eerste bevalt. Vorige keer ben ik met 41 weken bevallen. Dus als dat wat mag zeggen? dan zal ik rond de 14-10 bevallen.
    Mijn vriend is de 10e jarig. Dus zou me ook niets verbazen als ik dan beval. Twee verjaardagen op 1 dag.
     

Deel Deze Pagina