Uitgerekend 1 t/m 15 oktober 2020

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Lune89, 29 jan 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yesera

    Yesera Fanatiek lid

    18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    @Mmv: ja thuis zijn er zeker minder prikkels, maar het kan wel helpen om hem in een restaurant eraan te herinneren. Zo van dit ken je, thuis blijven we ook zitten toch? Dus dat doen we hier ook zo en dat kan jij.

    Ja was echt een heel duidelijke droom. Weet niet meer precies hoe ver ik toen was, maar volgens mij een week of 15. Bij de jongste ook over het geslacht gedroomd en die droom kwam precies zo uit, dus ben extra benieuwd of dat nu weer zo is. Als het een jongen is dan zal het idd even schakelen zijn, maar zeker niet minder fijn. Dan heb ik echt een mannengezin :D

    Mijn man is de 24e jarig, dus dat zal ik niet halen. Oudste is over 2 weken jarig, dus dat is nog een mogelijkheid, maar liever blijft kleine gewoon zitten tot oktober. Al heb ik die termijn met de jongens nooit gehaald. Oudste kwam spontaan met 38w5d en jongste werd ik ingeleid met 37w. Deze zou tot minimaal 39w2d moeten blijven zitten wil ik oktober halen, dus dat wordt een hele uitdaging! Indien ik dat haal zal het denk ik wel ons grootste kindje worden ook! Deze week groeiecho, dus ben benieuwd waar ze de kleine op gaan schatten.
     
  2. Dreamer29

    Dreamer29 Fanatiek lid

    25 feb 2015
    2.546
    965
    113
    Ik ben benieuwd of je droom uit komt @Yesera, van een meisje. Hier neig ik ook naar een meisje, maar eigenlijk is dat nergens op gebaseerd, haha.

    Ik denk trouwens dat @Yesera als eerste gaat bevallen, gezien haar eerdere termijnen! Dochter kwam hier ook met 41 weken na een inleiding, dus voor de 40 weken verwacht ik sowieso geen actie. Ik zou echt raar staan te kijken als er met 38 weken ineens wat begint. Ik vind het sowieso wel gek, want vorige keer dus een inleiding, dus helemaal niet ervaren dat er zo maar iets begint. Dus benieuwd hoe dat dan dit keer zal gaan bij mij.

    Met ingang van vandaag heb ik verlof, zo fijn! Fijne laatste dagen gehad, en alles kunnen afronden zoals ik wilde. Dus het voelt goed zo. Komende week eerst een week op vakantie en daarna alles verder klaar gaan maken voor de komst van ons kleine wondertje.
     
  3. Yesera

    Yesera Fanatiek lid

    18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    Wat lekker nu ook verlof @Dreamer29! Geniet ervan! Nu lekker aan de slag met je to do lijst?

    Zou idd goed kunnen dat is als eerste beval, maar het hoeft niet. Mijn moeder heeft 5 kinderen gekregen. De een was eerder dan de uitgerekende datum, de ander na de uitgerekende datum. Ik ben als 4e geboren en was een week te laat, terwijl ze daarvoor al kinderen had gekregen die eerder waren. Stiekem hoop ik dat ik niet de eerste zal zijn :oops::D

    Ik ben vandaag overstag gegaan en heb mijn hydrofiel luiers gestreken :roflmao:. Terwijl ik echt een gru-we-lijke hekel aan strijken heb :roflmao::roflmao:. Maar ze liggen nu prachtig te wezen in de kast :p.
    Box staat inmiddels ook beneden, dus alleen ziekenhuistas nog pakken.
    Verder alvast aan de slag gegaan met het sorteren van alle digitale foto's. Misschien kom ik eindelijk eens toe aan het maken van fotoboeken voor de jongens :).
     
    Dreamer29 vindt dit leuk.
  4. Dreamer29

    Dreamer29 Fanatiek lid

    25 feb 2015
    2.546
    965
    113
    Ja, de to do lijst komt erbij binnenkort! Maar eerst nog vakantie vieren. Voelt wel gek, want wil ergens juist aan de slag ook. Maar straks hopelijk lekker uitgerust en daarna dan echt aan de slag.

    Ah, wie weet ben je dan dit keer toch later @Yesera Ik ben heel benieuwd! Voorlopig nog even blijven zitten die babietjes!

    Strijken... ik vind het ook verschrikkelijk, dus denk niet dat ik het ditmaal ga doen. :D Foto albums maken is wel leuk! Staat hier ook op t lijstje... maar wel pas als de rest af is, dus afwachten of ik daar aan toe ga komen.

    Vandaag controle gehad en baby is weer goed gekeurd. Kreeg een echo als verrassing! Voor de ligging was dat. Baby is al beetje ingedaald, en ligt er dus goed voor. Er waren al haartjes te zien ook :) Nog even gemeten ook en ze kwam tot vrij gemiddeld, dus waar die grote baby gebleven is... haha, niet erg in elk geval! Volgende controle bevalplan bespreken.
     
  5. Dreamer29

    Dreamer29 Fanatiek lid

    25 feb 2015
    2.546
    965
    113
    Ja, de to do lijst komt erbij binnenkort! Maar eerst nog vakantie vieren. Voelt wel gek, want wil ergens juist aan de slag ook. Maar straks hopelijk lekker uitgerust en daarna dan echt aan de slag.

    Ah, wie weet ben je dan dit keer toch later @Yesera Ik ben heel benieuwd! Voorlopig nog even blijven zitten die babietjes!

    Strijken... ik vind het ook verschrikkelijk, dus denk niet dat ik het ditmaal ga doen. :D Foto albums maken is wel leuk! Staat hier ook op t lijstje... maar wel pas als de rest af is, dus afwachten of ik daar aan toe ga komen.

    Vandaag controle gehad en baby is weer goed gekeurd. Kreeg een echo als verrassing! Voor de ligging was dat. Baby is al beetje ingedaald, en ligt er dus goed voor. Er waren al haartjes te zien ook :)
     
  6. Mmv

    Mmv Lid

    25 mei 2020
    54
    5
    8
    Vrouw
    @Yesera Ja precies, dat proberen we nu inderdaad. En we zijn de term 'grote broer' ook er in aan het gooien. Je wordt nu grote broer, dus .. etc. Hij lijkt dat helemaal leuk te vinden. Hij vindt zichzelf in ieder geval geen 'baby' meer. Grappig dat jou dromen zo voorspellend zijn. Volgens mij had ik al gezegd dat mijn gevoel vorige keer helemaal er naast zat. Haha

    Zijn er medische redenen waarom je elke keer wat eerder beviel of gewoon toeval en hoort dat gewoon bij jou? De ene kant vind ik het leuk dat je niet precies weet wanneer het komt. Aan de andere kant ben je toch ook wel nieuwsgierig dus een 'ongeveer' schatting zou toch ook wel fijn zijn. Ik hou aan tussen de 40 en 41 weken. Puur vanwege ons andere zoontje. Uiteindelijk is het natuurlijk nergens op gebaseerd.
    Wat grappig dat jou moeder zo wisselend is bevallen omdat er toch altijd wel gesproken wordt over dat vrouwen een bepaalde draagtijd hebben. We gaan het zien!

    @Dreamer29 Ik denk stiekem ook dat Yesera dan inderdaad de eerste zal zijn. Bij ons zal het er dan denk ik om hangen haha. Bij mij begon het wel spontaan. En ik moet je zeggen dat ik het eerst niet herkende als bevalling. Ik dacht wat een slechte buikgriep (ik moest de hele tijd naar de wc en dacht dat ik gewone buikkrampen had).

    Heerlijk dat je verlof is gestart! Lekker van je vakantie genieten en daarna rustig je to-do lijst afwerken. Mijn to-do lijst had ik eerst in mijn hoofd zitten. Ik kreeg er lichtelijk wat stress van. Nu van me afgeschreven. Dan heb ik toch nog een hoop te doen. Al zijn het soms ook hele kleine taakjes hoor! Maar toch ;) Hopelijk kan ik alles een beetje vlot afstrepen en heb ik het gevoel van moeten niet meer. Op de to do list staan niet alleen maar babydingen. Ook een fotoboek maken van mijn zoon zijn eerste jaar bijvoorbeeld. Zijn geen dingen die perse moeten voor de baby, maar waarvan het wel fijn is dat het gebeurd. Ik ben bang dat ik het anders niet meer doe. (ik zie nu dat dit bij jullie ook op het lijstje staat. Yesera heeft stap 1 al gedaan het verzamelen van de foto's (waar ik tegen op zie) is bij jou al gelukt zie ik haha).

    Fijn dat je controle helemaal goed was en dat de baby er al goed voor licht! Leuk die verassingsecho had je partner dat geregeld?

    Wat zijn dingen die jullie in je bevalplan hebben staan?
    En weten jullie al of dit jullie laatste kindjes zijn of willen jullie nog een volgende (of weten jullie het nog niet dat kan natuurlijk ook).
     
  7. Yesera

    Yesera Fanatiek lid

    18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    Zonet groeiecho gehad en baby wordt al op 2630 gram geschat :eek:. Mijn jongens waren 2710 en 2790 bij geboorte, dus dit wordt een reus :roflmao:! (Als de meting er niet compleet naast zit). Echoscipiste zei ook 2x heel duidelijk hij:mad:. 1x voordat ze bij de beentjes was geweest en 1x erna. Hopelijk is het gewoon omdat ze automatisch hij zegt bij baby's en niet dat ze het geslacht nu verklapt heeft. Zou niet tof zijn.

    @Mmv: oudste is gewoon spontaan gekomen met 38w5d, dus prima termijn. Jongste is ingeleid met 37 weken omdat ik toen al langdurig vroegtijdig gebroken vliezen had.
     
  8. Yesera

    Yesera Fanatiek lid

    18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    Net de gynaecoloog gesproken en ze meten hoofdje, benen en buikje. Eerste 2 zitten precies op gemiddeld in de curve. Buikje zit op de bovenste lijn in de curve. Omdat ik de laatste dagen ook een hele droge mond/dorst heb, willen ze nu een suikertest. Dus die staat voor volgende week ingepland.
     
  9. Dreamer29

    Dreamer29 Fanatiek lid

    25 feb 2015
    2.546
    965
    113
    @Yesera: dat zal even wennen worden dan zo’n grote baby ;) Jouw beide kindjes waren dan niet heel groot bij de geboorte. Bij mij waren hoofdje en beentje ook gemiddeld en buikje wat groter inderdaad. Succes alvast met de suikertest! Hopelijk geen diabetes zo op t laatst van de zwangerschap.

    @bevalplan: wij kregen zo’n formulier daarvoor van de verloskundige, dus die gaan we volgende keer bespreken tijdens controle. We vullen vooral de vragen daarvan in en wat ik daarin fijn denk te vinden.

    We weten nog niet of dit ons laatste kindje zal zijn of dat we er in de toekomst nog eentje zouden willen. Man heeft wel een wens voor een derde, ik weet dat nog niet. Eerst maar eens kijken hoe het met 2 straks gaat. Sowieso al heel dankbaar dat we er 2 mogen krijgen!
     
  10. Mmv

    Mmv Lid

    25 mei 2020
    54
    5
    8
    Vrouw
    @Yesera als ze het niet weten/jij het niet weet wordt er 'hij' gezegd. Al heb ik ook ooit het vermoeden gehad dat ze ze zich verspraken. Nu werd onze eerste ook een jongen. Dus valt het lastig te achterhalen of ze zich destijds inderdaad versproken hebben of dat ik spoken ging zien.

    Succes met de suikertest. Ik vond het echt geen pretje. Ik raad je aan om wel echt een flesje water/ iets te eten mee te nemen voor direct er na!

    @Dreamer29 ja wij hebben inderdaad ook een standaard vragenlijstje gekregen, maar na wat google werk zag ik dat je er zoveel meer op kunt zetten. Het is goed dat je het nu nog eens benoemd. Het staat op me to do list. Was het zelf bijna alweer vergeten. (oeps).

    Hoe doen jullie dat met andere kinderen tijdens de bevalling? In de buurt houden of juist ophalen en het huis uit?
    Ik heb een ideaal beeld van mijn bevalling in mijn hoofd (en ja ik weet het, waarschijnlijk gebeurd het dan niet zo haha). Maar ik hoop ergens dat het savonds begint als de kleine naar bed is. En dat ik dan in de nacht beval. Zodat de kleine man (maar ook dichtbijzijnde familie er in de ochtend pas achter komt) Het lijkt me ergens 'naar' dat mensen weten dat je aan het bevallen bent en dus letterlijk aan het wachten zijn tot de baby er is. Vorige keer om 08.00 uur 's ochtends bevallen. Onze zoon is dan meestal wel wakker. Dus iets eerder dit keer zou fijn zijn. haha. We gaan het zien!

    Je moet zeker dankbaar zijn met wat je krijgt. Of dat er nu 1 is of dat dat meerdere kindjes mogen zijn. Ik ben ook benieuwd naar de drukte straks met 2. Ga daar eigenlijk steeds meer over nadenken. Hoe ga ik het allemaal regelen als kraamzorg weg is. En dan met name op de dag dat ik met 2 kinderen alleen thuis ben. Pff.. ik ga dood denk ik! kan me de vorige kraamtijd nog herinneren. Ik was zo ontzettend moe.


    Morgenmiddag heb ik liggingsecho. Hopelijk meten ze dan bij mij ook op hoe groot ze het verwachten. Ik ben wel nieuwsgierig. Gister heb ik tijdens het teammoment afscheid genomen van mijn collega's en wat leuke cadeautjes gehad.
    Morgen laatste werkdag. (tot 16.00 daarna dus de echo).
    Ik heb echt zin in mijn verlof. :D
     
  11. Yesera

    Yesera Fanatiek lid

    18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    Suikertest was helemaal goed. Nette waarde bij nuchter zijn. Na 1 uur zoals verwacht ietsjes gestegen, maar lang niet richting de diabetesgrens. En 2 uur na het drankje was mijn glucose alweer lager dan de nuchtere waarde.
    Geen zwangerschapsdiabetes dus. Baby heeft het waarschijnlijk gewoon erg goed bij me :). Volgende week weer controle en hoor dan of ze nog aanvullend beleid gaan voeren zoals een extra echo of zo. Zouden zelf een extra echo over een week of 2 wel prettig vinden.

    @Mmv: ik mocht na het flesje glucose slechts een klein bodempje water drinken, voor de rest niet. Maar vond het drinken van dat drankje verder ook totaal geen probleem.
    Fijn vandaag je laatste werkdag! Daarna lekker gaan genieten van je verlof.

    Ik ga bevallen in het ziekenhuis, dus de kinderen zijn er sowieso niet bij. Afhankelijk van wanneer het gebeurt zien we wel waar ze naartoe gaan. Mogelijk zitten ze op school en kan iemand van de familie ze halen. En als het 's nachts gebeurt dan komt mijn moeder hier slapen. Maar ik ga verder niks plannen/bedenken, want het gaat toch altijd anders dan gedacht.
     
  12. Dreamer29

    Dreamer29 Fanatiek lid

    25 feb 2015
    2.546
    965
    113
    Ik ga ook bevallen in het ziekenhuis. Schoonouders gaan dochter bij ons thuis opvangen. Ik vind het ergens wel een dingetje... ik wil graag datdochter rustig kan kennis maken met haar broertje of zusje, maar schoonouders zijn dan dus ook nog in huis. Om nou te zeggen bedankt voor t oppassen en ze geen blik op hun kleinkind gunnen is ook zo wat.. maar t liefst wil ik ze onmiddellijk de deur weer uit. Iemand van jullie nog een goede tip?

    @Mmv : wat heerlijk, ook verlof nu! Nog een fijne laatste werkdag gehad? Ik vond dat toch wel een gek idee, de deur echt coor maanden achter je dicht trekken en je helemaal op iets anders te gaan richten.
    En hoe is je liggingsecho geweest?

    Ik ben trouwens ook heel benieuwd hoe het is met 2 kindjes straks! Nu kan dochter vaak alle aandacht krijgen, maar straks moet je verdelen over 2. Merk ook dat ik daar al meer over na ga denken en soms gedachten krijg over dat ik nummer 2 dan te kort doe. Mijn man is straks de eerste 6 weken thuis, dus wel heel fijn om die periode samen door te brengen. Hoe heb jij de overgang van 1 naar 2 kindjes destijds ervaren @Yesera ?

    Wat fijn dat je suikertest helemaal goed was @Yesera En ook fijn dat je het drankje niet zo vervelend vond. De eerste keer vond ik t ook nog wel mee vallen, maar de keer kreeg ik t drankje bijna niet weg. Werd sowieso naar van die suikerbom op nuchtere maag.

    Nog 2 daagjes genieten op vakantie, en dan thuis alles in orde gaan brengen. Ik zal blij zijn als dat straks allemaal gedaan is! Man mag denk ik snel aan t werk als we weer thuis zijn, haha. Ik zal hem maar vast voorbereiden... wiegje in elkaar, box in elkaar, commode verplaatsen, spullen van zolder naar beneden sjouwen en dan red ik me vervolgens wel met de babywasjes.
    En we moeten echt even werk gaan maken van een geboortekaartje. Dat zijn mijn prio’s eerst denk ik. :D
     
  13. Mmv

    Mmv Lid

    25 mei 2020
    54
    5
    8
    Vrouw
    @Yesera fijn dat de suikertest helemaal goed was! Inmiddels al duidelijk of je een extra echo krijgt?

    Verlof ja heerlijk! Al drukt mijn to do list wel een beetje op mijn schouders. Met name omdat ik ook voor een aantal dingen op vriendlief moet wachten. Kastdeur maken op de kamer van de oudste zodat zijn kleren over geheveld kunnen worden bijvoorbeeld.
    Ik was de hele dag euforisch. Even geen werk meer. Was er ook zo klaar mee na zo thuiswerk periode.

    liggingsecho was qua ligging goed. Bij groen zei de mevrouw de hele tijd dit is groot dat ie groot wat een dikke buik. Ze heeft wel 10x gezegd dikke buik. En aan het einde: “alles is goed”. Ik dacht echt de avond er na. Wat is het nou. Had gelukkig afgelopen maandag een afspraak bij de verloskundige. Die heeft alle metingen uitgelegd. Iets dikker buikje 96 percentiel ofzo. Maar dat kan komen als een baby net gedronken heeft. Er zijn geen andere dingen of symptomen die zorgen aangeven. Mijn suikertest eerder was goed. En verder heeft de baby gewoon lange benen. Dat had onze eerste ook en zit in de genen van mijn man. Dus ook niet erg.

    @Dreamer29 een tip: misschien kan je het op Corona gooien? Dat alleen mensen die in 1 huis wonen nog in de buurt mogen komen van de baby? Kraamzorg instanties kunnen sowieso bepalen dat er geen bezoek welkom is he!
    Ben benieuwd!

    Wij moeten overigens ook nog een naam voor als het een jongen wordt. Daar maak ik me ook zorgen over haha. We hebben nog geen “sparkle” gevoel bij een jongensnaam. Poeh lastig hoor!
     
  14. Dreamer29

    Dreamer29 Fanatiek lid

    25 feb 2015
    2.546
    965
    113
    Herkenbaar van die to do list hoor @Mmv drukt hier ook wel op mijn schouders!
    Gelukkig al wel wat vorderingen gemaakt deze week. Wiegje en box staan in elkaar, commode is nagenoeg leeg en kast van dochter heringericht. Nu kan binnenkort de commode naar de babykamer verhuizen. Volgende week wil ik babywasjes gaan doen en de commode gaan inrichten. Dan ook nog klein beetje verven (sjablonen) en wat dingetjes ophangen.
    Verder moeten we onder anderen nog een geboortekaartje... vind die wel heel last minute :| maar goed. Hopelijk volgende week weer wat vinkjes op de lijst en dan echt lekker relaxen. Binnenkort een massage boeken, heb ik nog cadeau gekregen!

    Bij jullie ook een jongensnaam lastig dus nog! Soms hoop ik maar op een meisje, want van die naam zijn we in elk geval overtuigd, haha. Benieuwd of we voor de bevalling nog een knoop doorhakken voor een jongensnaam of toch pas als t kindje geboren is:rolleyes:

    Fijn dat je liggingsecho goed was. Wel beetje vreemd hoe het ging dus. Fijn dat je verloskundige nog verder uitleg kon geven en je geruststellen.

    Ik had vandaag ook controle en baby is helemaal ingedaald. Dus dat is fijn! Verder het geboorteplan besproken en vanaf nu wekelijks op controle. Bloeddruk leek wat hoog, maar bij tweede meting toch goed gelukkig. Hopelijk blijft dat zo!
     
  15. Yesera

    Yesera Fanatiek lid

    18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    @Mmv: vandaag controle gehad en een extra echo maken heeft op deze termijn geen zin meer. Hoe meer ingedoken de baby ligt, hoe onbetrouwbaarder de meting wordt. Mogelijk heeft ons kleintje met de groeiecho ook ingedoken gelegen waardoor een meetfout is ontstaan. Er hebben 2 verloskundigen mijn buik gevoeld en beiden denken geen extreem grote baby te voelen.
    Verder weer een goede bloeddruk, lekkere hoeveelheid vruchtwater en een actief kleintje. Baby ligt met het koppie in mijn bekken, maar moet nog verder indalen. Nu wekelijks controle tot de kleine komt.

    @Dreamer29: ik vond de overgang van 1 naar 2 kinderen goed te doen. Maar, onze oudste was wel ruim 5,5 jaar toen zijn broertje kwam. Dus al heel zelfstandig. Ik denk dat dat nu heel anders gaat zijn met 2,5 jaar tussen de jongsten.

    Haha, deze hele groep heeft jongensnamenstress :roflmao:. Onze meisjesnaam staat helemaal vast, vinden we beiden perfect. Jongensnaam hebben we, maar mijn man twijfelt aan de combinatie eerste naam tweede naam. En diep in zijn hart wil hij een andere eerste naam met de eerste naam die we nu hebben als tweede naam. Ik vind die naam ook leuk, maar moest echt even wennen omdat we al zo lang die andere naam in ons hoofd hadden. Daarom besloten het bij de bevalling te besluiten als het een jongen blijkt te zijn. Kijken wat dan goed voelt.
     
  16. Dreamer29

    Dreamer29 Fanatiek lid

    25 feb 2015
    2.546
    965
    113
    Oh, dat scheelt een hoop 5,5 jaar er tussen. Dat maakt t wel makkelijker denk ik. Je kan alles dan veel beter uitleggen lijkt me en ze begrijpen dan ook veel meer. Hier 2.5 jaar er tussen en ben dus heel benieuwd! We praten er wel veel over met dochter en leggen dingen uit, bijv toen de box kwam te staan. Maar wat ze er echt van mee krijgt, of ze het echt beseft dat er straks een broertje of zusje bij is, dat weet ik niet.

    Haha, nou... t is inderdaad wat met die jongensnamen hier :D Het moeten maar allemaal meisjes worden, haha! Tweede naam staat hier al wel een poos vast, maar die eerste naam... blijft een dingetje! We hebben er 3, maar ik neig nu meer naar 2 vd 3 eigenlijk. Voor mij prima om dan bij de geboorte de knoop door te hakken, maar man is daar geen fan van. Dus even afwachten nog maar en misschien als we t op een geboortekaartje zien, dat t nog helpt.
     
  17. Yesera

    Yesera Fanatiek lid

    18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    @Dreamer29: klopt, wij konden zoon alles uitleggen. Al was het af en toe wel moeilijk voor hem hoor, zeker omdat zijn broertje met veel gezondheidsproblemen was geboren. Onze jongste is de maand na jullie dochter geboren, dus wij zitten nu met hetzelfde. Leggen alles uit en praten er veel met hem over. Maar het is idd de vraag hoeveel ze er echt van begrijpen. En echt beseffen hoe het gaat zijn doen ze ook niet. Dat gaf de oudste destijds ook aan: mama, ik wilde graag een broertje, maar had niet verwacht dat het zo zou zijn. Kon ik alleen maar op zeggen, nee lieverd, ik ook niet. Konden van tevoren niet weten dat hij zo ziek zou zijn en zoveel zou huilen. Hopelijk heeft deze baby een betere start straks!

    Haha ja moeten idd maar allemaal meisjes worden! Mijn man is echt een gevoelsmens, heel intuïtief. Dus hij staat er juist helemaal achter om na de geboorte de naam definitief te beslissen als het een jongen is. Maar ik vermoed dat het de nieuwe naam met als tweede naam de 'oude' naam wordt. De jongens vinden die naam ook helemaal leuk en ik raak er ook steeds meer aan gehecht. Maar wie weet voelt het straks na de geboorte juist weer andersom!
     
  18. Mmv

    Mmv Lid

    25 mei 2020
    54
    5
    8
    Vrouw
    Ik was even van de radar. Vanwege bruiloft, vermoeidheid en de to do list. Inmiddels schiet dat laatste op als het gaat om de dingen waar ik invloed op heb. Voor een aantal heb ik echt mijn vent nodig (bed moet nog omhoog, lamp ophangen). Maar hij lijkt de druk niet zo te voelen...
    Echt een beetje vervelend. Hij zegt dat het allemaal wel goed komt. Zit te overwegen om zelf de lamp proberen op te vangen. Ik dacht met wat YouTube uitleg zal het vast niet zo moeilijk zijn? Haha. Heb ook nog veel schoonmaakwerk. Dus dat ga ik eerst maar aanpakken.

    @Dreamer29 geboortekaartje hier heb ik gelukkig al. Geboortebord is nu ook bijna afgeschilderd. Ik ken ook mensen die het geboortekaartje echt pas na de geboorte hebben uitgezocht!
    Heerlijk een massage. In heb toevallig van de week een gezichtsbehandeling laten doen. Was ook even heerlijk ontspannen. Behalve dan dat ze je op een gegeven moment even de rust gunnen. En mij duurde dat net wat te lang haha. Kan niet zo goed stil liggen. Al voelde ik me daarna wel even uitgerust!

    Morgen heb ik ook weer controle. Volgens mij vanaf dan ook elke week. Deze was nog “om de week”.

    Jeetje allemaal jongensnamen stress. Dat gaat wat worden. Wij hebben wel wat opties, maar de “sparkle” blijft ontbreken.

    @Yesera fijn dat de baby al dieper is gaan liggen! Kan die in ieder geval niet meer stiekem draaien! Fijn om jou ervaring van de overgang van 1 naar 2 te lezen. Ik ben ook benieuwd. Voel me soms echt al een zombie zo vermoeid. En dan vraag ik me bijna af hoe dat gaat zijn met 2 en of we er wel goed aan gedaan hebben.

    Die van ons is 1,5 dus uitleggen gaat lastig. Wel noemt hij inmiddels alle kleinere kinderen baby. En we zijn al een keer bij iemand op kraamvisite geweest. Hij was erg lief voor die baby. We gaan vooral benadrukken straks dat hij “grote broer” is. Dan heb je minder kans op terugval in gedrag begreep ik. (Omdat ze anders denken als ik me gedraag als de baby dan krijg ik aandacht).

    Van mij mag de baby nog niet komen hoor! Eerst was me hele tijd do list af. Hoe staan jullie daar in! Al klaar er voor?
    Ben benieuwd wat de namen uiteindelijk gaan worden
     
  19. Mila1988

    Mila1988 Bekend lid

    19 feb 2020
    989
    586
    93
    Vrouw
    Is er nog iemand bevallen inmiddels?

    Mijn eerste was een week na de uitgerekende datum. Zegt de v.k dat de tweede dan wss ook wel later zal komen. Ik kan dat bijna niet geloven, want deze keer is het zo zwaar.. ik ga dat echt niet volhouden nog 3 weken pffff
     
  20. Yesera

    Yesera Fanatiek lid

    18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    @Mila1988: nee nog geen baby's geboren in onze groep. Al hebben we al een tijdje niks gehoord van @Wasabi. Vervelend dat het zo zwaar is. Ik hoop daarom voor je dat je niet zo lang meer hoeft te wachten.

    Onze baby is nog niet ingedaald. Ligt wel netjes met koppie naar beneden, maar niet vast in mijn bekken. Heb dus ook niet het gevoel dat baby snel gaat komen. Ben inmiddels het termijn van de jongste voorbij (ingeleid met 37 weken) en ga nu kijken of deze baby langer dan de oudste blijft zitten. Die kwam met 38w5d.

    @Mmv: hoe was je controle vandaag?

    Wij zijn inmiddels wel helemaal uit de jongensnaam. De jongens vinden hem ook helemaal leuk, dus geen namenstress meer hier :D

    Mijn to do lijst is helemaal klaar. Maar heb natuurlijk al een tijdje verlof, dus heb alles rustigaan en op tijd kunnen doen. Nog geen fotoboeken van de jongens gemaakt, maar dat is geen project dat af moet voor de komst van de baby. Ik ben echt heerlijk aan het genieten van mijn vrije tijd en de baby in mijn buik. Echt blij dat ik er deze keer goed van kan genieten. Mooie laatste zwangerschap zo :).
     

Deel Deze Pagina