Uitgerekend 1 t/m 15 oktober 2020

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Lune89, 29 jan 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wasabi

    Wasabi Fanatiek lid

    28 jan 2017
    1.274
    687
    113
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Auw dat is zeker niet fijn die stuwing. Ik ben ook heel benieuwd wat ze gaan zeggen. Weet wel dat toen mijn kids wat ouder waren met BV dat ze ook wel eens een paar dagen een gekkige kleur hadden en dan was het daarna wel weer normaal. Ah heerlijk die extra uurtjes! Hier is mijn man voorlopig thuis dus na een rot nacht slaap ik met de baby mee in de middag. Onze peuter is nl vlak voor de geboorte gestopt met middagslaapjes:confused: great:rolleyes: maar hij gaat nu wel eerder naar bed id avond.

    Ik snap dat je dat een uitdaging vindt hoor. Hier dus ook een peuter die van slag is sinds haar geboorte. Hij deed eerst heel jaloers, maar nu gelukkig wel heel lief naar haar maar naar ons is hij wel pittig. Ineens gaan schreeuwen en steeds ondeugende dingen doen voor aandacht, terwijl we hem al echt overdreven veel (positieve) aandacht geven. Hoe oud is jullie oudste?

    Wowwww 4,2 kg! Jeutje wat goed zeg!! Ik denk dat ik ook een weegschaal ga kopen... beetje afhankelijk van wat ze weegt wanneer ze hier langskomen.

    O ja, dat zouden wel de “witte” plekken op de echo kunnen zijn geweest. Ik weet wel dat via ICSI een placenta eerder op raakt. Onze andere 3 zijn via de natuurlijke weg gekomen en daar heb ik het nooit gehoord. Hoeveel wkn en dagen was jij nu uiteindelijk?
     
  2. Mmv

    Mmv Lid

    25 mei 2020
    54
    5
    8
    Vrouw
    Ik krijg me bericht niet verwijderd of bewerkt . Weet iemand hoe ik dat doe of ligt het er aan dat ik het via een telefoon probeer..

    De tweede naam van de eerste is Fries geloof ik. De tweede naam van de tweede weet ik eigenlijk geen eens of het wel een bestaande naam is. Ik vond het gewoon leuk klinken haha.
     
  3. Mmv

    Mmv Lid

    25 mei 2020
    54
    5
    8
    Vrouw
    lactstiekundige gaf aan dat de kleur niet uitmaakt als ze maar tevreden zijn. Wat tips voor goed aanhappen gekregen want het zou ook kunnen zijn dat hij nog te veel lucht bijkrijgt. Ook de tip gekregen om borst compressie toe te voegen of de borst voor te masseren. Dan zit er gelijk meer melkvet in.
    En niet meer na 3 uur wakker maken. Pas na 4 uur. En verder volledig op verzoek voeden. Dan drinkt hij effectiever.

    De oudste is nu 1 jaar en 8 maanden. Hij test mij vooral behoorlijk uit. Papa mag alles en moet alles doen. Mama mag niks. Alleen baby eten geven haha.

    Wat betreft de weegschaal: Ik heb dus geen baby weegschaal. Maar ben zelf eerst zonder hem op me eigen weegschaal gaan staan. En toen met hem. Vanmiddag komt de ggd langs. Dan weten we het zeker.

    Ik ben exact op de uitgerekende datum bevallen .


    Wat zijn de namen van jullie kinderen :)
     
  4. Wasabi

    Wasabi Fanatiek lid

    28 jan 2017
    1.274
    687
    113
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ik denk dat je misschien te lang gewacht hebt. Je kunt volgens mij alleen binnen een bepaalde tijd zelf je bericht aanpassen, maar als je een berichtje stuurt naar een zp-beheerster dan kunnen zij het voor je verwijderen :)

    Wat heerlijk om te lezen eigenlijk, ik kan me daar zo ontzettend druk om maken en dan hoor ik jou hihi en dan denk ik ook “wauw wat kan ik me toch drukmaken:confused::roflmao:” Leuk Friese namen, althans de laatste naam vind ik dus ook Fries klinken iig haha.
     
  5. Wasabi

    Wasabi Fanatiek lid

    28 jan 2017
    1.274
    687
    113
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Dat is fijn nieuws van de lactatiedeskundige. Lekker zo door blijven gaan dus. Kijk wel uit met het masseren van je borsten. Dat werkt nl niet bij iedereen, zoals bij mij, positief. Ik heb dat gedaan bij mijn 1e dochter en ik heb een dubbele borstontsteking ervan gekregen toen. Ruim een week met bijna een houtje tussen mijn tanden en kiezen moeten doen om door te gaan met bv. Wat een pijn en wat een hoge koorts had ik gekregen toen.

    Oh dat is ook echt wel pittig zeg die leeftijd van je oudste met newborn. Mijn oudste schelen 22 mnd, maar ze werden al heel snel elkaars beste vrienden en zijn nog steeds met een Siamese tweeling zo aan elkaar geplakt zijn ze, echt onafscheidelijk! Dus voor later wel heel erg leuk. En dat kwam al heel snel. Zodra hij kon zitten speelden ze al samen.

    Dat hoor je niet vaak op je uitgerekende datum, heel leuk!!

    O zo ja dat kan natuurlijk ook :D Ben heel benieuwd wat je mannetje weegt! Morgen wordt mijn meisje gewogen. Zij heet Vee.rle Ju.liëtte. Mijn oudste twee zijn van een vorig huwelijk en zijn deels Indonesisch en heten Fa.ye en Nan.do
    Onze jongste heet Hi.dde
     
  6. Mmv

    Mmv Lid

    25 mei 2020
    54
    5
    8
    Vrouw
    haha ik heb me ook druk gemaakt om de namen hoor! Maar meer omdat vriend en ik er niet uitkwamen. De tweede naam vond ik zo leuk klinken en wilde ik in eerste instantie als eerste naam.

    De naam die we nu als eerste hebben vond ik de betekenis wat minder mooi omdat ik zeg niet gelovig ben. Achja we zijn er uit gekomen haha.

    Heb nu op meld bericht geklikt en uitleg gegeven waarom ik het verwijderd wil hebben. Dus hopelijk werkt dat :)
     
  7. Mmv

    Mmv Lid

    25 mei 2020
    54
    5
    8
    Vrouw
    Bedankt voor je waarschuwing! Goed om op te letten. Een borstontsteking lijkt mij geen pretje! Wij wilden ondanks dat het nu pittig is om die reden ook kinderen met een leeftijd dicht bij elkaar. Dan hebben ze extra veel aan elkaar. Zeker nu het ook nog eens twee jongens zijn.
    En ja ook de ruzies zullen dan heftiger kunnen zijn. Goed voor de ontwikkeling zullen we maar zeggen ;)

    Leuke namen ook zeg! De namen van je jongens hebben ook op ons lijstje gestaan! Ik kende alleen twee mensen die ook zo heten en die niet perse een positieve indruk op mij hebben achter gelaten. Dus ik durfde daarom de namen niet aan: toch bang dat je dan aan die andere personen blijft denken.

    Hij is gewogen (en mijn weegschaal zat er een beetje naast of ik hem hem vorige keer na een voeding gewogen). Maar hij woog 3,8 kilo.

    Ik ben benieuwd hoeveel jou meisje weegt
     
  8. Dreamer29

    Dreamer29 Fanatiek lid

    25 feb 2015
    2.546
    965
    113
    Ik lees mee hoor dames, maar geen puf heel uitgebreid te reageren... Zo gek jullie al volop op de babywolk en hier nog steeds een baby in de buik!
     
  9. Yesera

    Yesera Fanatiek lid

    18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    Knuff voor jou!
     
    Dreamer29 vindt dit leuk.
  10. Yesera

    Yesera Fanatiek lid

    18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    @Mmv: hier ook al wat groengele ontlasting gehad. Kraamhulp begon direct over te veel voormelk, maar dat is echt achterhaald. Ik haal veel informatie van de website en Facebook van La Leche league, dus die raad ik je aan!
    De 2e naam van de 2e zoontje is idd ook Fries.

    Ik heb nog 2 dagen verlenging van kraamhulp gekregen. Onze kleine man woog vandaag 3710 gram :D. Maar moet wel zeggen dat haar weegschaal 100 gram scheelde met die van het ziekenhuis. Bij ons komt het consultatiebureau niet langs met 2 weken. Is alleen een telefoontje en pas met 4 weken eerste afspraak op het bureau zelf. Maar maak me dus over zijn groei niet druk ;):roflmao:
     
  11. Wasabi

    Wasabi Fanatiek lid

    28 jan 2017
    1.274
    687
    113
    Vrouw
    NULL
    NULL
    En toen kwam hier gedoe met Corona pfff onze zoon en dochter zijn intensief in contact geweest met iemand die Corona heeft en onze zoon had koorts. Gisteren zijn mijn man en zoon getest en we wachten op de uitslag, maar we zitten daardoor wel al een paar dagen in quarantaine... echt top!

    Even bijlezen hoor :)
     
  12. Wasabi

    Wasabi Fanatiek lid

    28 jan 2017
    1.274
    687
    113
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ja dat maakt het dan ook niet makkelijk hè. Maar gelukkig heeft hij iig überhaupt een naam :D

    Top! Is het gelukt?
     
  13. Wasabi

    Wasabi Fanatiek lid

    28 jan 2017
    1.274
    687
    113
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ja heerlijk! En hier zelfs een meisje en jongen dus denk dat sowieso het kleine leeftijdsverschil alleen al zo’n hechte band schept. Ach inderdaad, je zit er dan toch al in... vinden wij iig. Die paar maandjes dat het even extra pittig is ben je ook zo door en vergeten.

    Hoe vindt hij het om grote broer te zijn? Hier is de jongste man al veel meer gedraaid en naar haar echt superlief! Je ziet nu al dat hij echt om haar geeft en van haar houdt, ondanks hij dat niet kan zeggen nog, maar die blikken op zijn gezicht hoe hij op haar reageert zijn echt onbetaalbaar mooi.

    Echt! Wat leuk zeg! Ja nee dat kan een naam dan zo verpesten:confused:

    Wowww 3,8 al!! Wat goed zeg :thumup: Mijn meisje weegt nu 3470. Ze waren al blij als het 150 erbij was en nu ruim 250 erbij dus zij (en ik) waren diktevreden :) Altijd weer fijn om met bv de bevestiging te krijgen dat je voldoende geeft etc.
     
  14. Wasabi

    Wasabi Fanatiek lid

    28 jan 2017
    1.274
    687
    113
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Jemig meid, nou respect voor je geduld hoor! Hoe gaat het nu met je?
     
  15. Wasabi

    Wasabi Fanatiek lid

    28 jan 2017
    1.274
    687
    113
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ja die site La Leche zoek ik ook altijd iets op als het om bv gaat.

    Wauwww ook al zo goed gegroeid:thumup: echte jongens:D O dat lijkt me wel minder. Geen reden voor zorgen met zo’n mooi gewicht nu al natuurlijk, maar toch vind ik het zelf wel erg fijn. Heb je zelf een weegschaal of wacht je tot de 4 wkn afspraak?

    Hoe gaat het nu inmiddels met jou? Beetje vlot aan het herstellen?
     
  16. Yesera

    Yesera Fanatiek lid

    18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    Hoe gaat het met jou? Al een beetje meer gevoel voor welke naam jullie uiteindelijk als roepnaam willen gaan gebruiken?
    Wat balen van de corona stress! Hopelijk testen ze beiden negatief! Wanneer verwacht je de uitslag?

    Ik wacht gewoon tot het bezoek bij het consultatiebureau voor het volgende gewicht. Hij groeit goed, drinkt voldoende bij me, dus geen reden om me zorgen te maken. Voor ons is dit ook echt een verschil met de oudsten hoor! Die waren pas 3,6 kg met 4 weken oud :roflmao:. Maar die waren natuurlijk ook eerder geboren, dus dat is een ander uitgangspunt.
    Mijn herstel gaat traag, maar elke dag iets beter. Merk lichamelijk dat ik achteruit ga, puur omdat ik nu ook weinig kan/mag. Normaal ben ik veel actiever, dus dan hou je je conditie en soepelheid ook bij. Nu kan ik 1 ding doen, maar moet daarna echt weer zitten. Mijn buik is gewoon heel gevoelig en ook mijn darmen zijn nog niet bij het oude. Heb flink last van obstipatie, dus dat irriteert mijn toch al gevoelige buik nog meer.
    Onze oudste had deze week herfstvakantie en heeft heerlijk veel logeerpartijtjes en speelafapraakjes gehad. Ouders van vriendjes zijn super lief door hem te halen en brengen, zodat we daar geen omkijken naar hebben. En hij geniet enorm. Hij is verder gek op zijn kleinste broertje en helpt met heel veel mee.
    De middelste is ook helemaal gek op zijn broertje. Geeft hem het liefst de hele dag door kusjes :D. Hij voelt zichzelf opeens ook heel groot. Wil het liefst geen middagdutje meer doen. Hij vindt het wel lastig dat ik hem niet kan tillen, dus hij trekt momenteel meer naar mijn man. Die kan hem wel tillen en met hem stoeien, dus dat vindt hij fijn. Gelukkig hebben we ook al wat posities gevonden waardoor hij toch een beetje bij mij op schoot kan zitten, dus zo kunnen we toch lekker knuffelen.
     
  17. Dreamer29

    Dreamer29 Fanatiek lid

    25 feb 2015
    2.546
    965
    113
    Eindelijk ook aan het baby knuffelen! Gister is na een vlotte inleiding onze dochter geboren :)
     
    Wasabi en Yesera vinden dit leuk.
  18. Wasabi

    Wasabi Fanatiek lid

    28 jan 2017
    1.274
    687
    113
    Vrouw
    NULL
    NULL
    #778 Wasabi, 24 okt 2020
    Laatst bewerkt: 24 okt 2020
    Waaauww wat fijn!! Gefeliciteerd! Geniet van jullie kleine meisje :D Hoe heeft je oudste dochter gereageerd op haar zusje?
     
    Dreamer29 vindt dit leuk.
  19. Wasabi

    Wasabi Fanatiek lid

    28 jan 2017
    1.274
    687
    113
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Hier gaat het gelukkig nog steeds heel fijn allemaal qua herstel en baby. Ze groeit goed en is echt heel zoet. Ze heeft bij elkaar opgeteld misschien een uur in totaal gehuild over 2 weken gezien. Eigenlijk heeft ze dus niet echt echt gehuild nog behalve bij de geboorte.
    We gebruiken nu nog steeds gewoon V. Al had ik gedroomd dat ik haar voluit V & J wilde gebruiken :roflmao: daar heb ik dus ook niets aan :rolleyes:
    Wat een drama was dat zeg die quarantaine en gestresste moeders uit de klas van mijn zoon pfff. Gelukkig zijn ze beiden negatief getest. Gisteravond kregen we de uitslag eindelijk.

    Haha nee als hij met de kraamweek al op zo’n mooi gewicht zat. Heel fijn dat je je over hem iig geen zorgen hoeft te maken. Ben wel heel benieuwd wat hij met 4 weken zal wegen :D
    Owww dat klinkt echt niet fijn! Een ks is ook echt heftig hoor. Heel fijn dat je omgeving je zoveel mogelijk probeert te ontlasten. Awwwww wat super cute van je middelste zoontje al die kusjes en nu al bescherming willen bieden dus.
    Hopelijk herstel je al een beetje maar volgens mij duurt dat ook wel even :confused: Was dit je 1e ks? Sorry als ik het al gevraagd heb, ik ben echt zo’n warhoofd de laatste tijd... herkennen jullie dit ook?

    @Mmv @Mila1988 @Dreamer29 hoe gaat het nu met jullie en jullie kleintjes?
     
  20. Mila1988

    Mila1988 Bekend lid

    19 feb 2020
    989
    586
    93
    Vrouw
    Wat fijn dat je meisje het zo goed doet. Wat gaat het alweer hard he.. 2 weken oud.

    Hier gaat t ook super, ben wel heel moe. Vannacht zitten kolven en vandaag toch maar een draagdoek gekocht. Ik ben inmiddels al heel vaak in slaap gevallend tijdens liggend voeden. Ik schrik me dood als ik wakker word, ben zo bang dat er iets met die kleine gebeurd maar ik val gewoon ineens weg... liggen dan wel in bed maar ben er niet gerust op. Misschien toch maar niet meer liggend voeden. Borstvoeden is het beste slaapmiddel ooit haha
     

Deel Deze Pagina