Uitgerekend 1 t/m 15 oktober 2020

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Lune89, 29 jan 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wasabi

    Wasabi Fanatiek lid

    28 jan 2017
    1.274
    687
    113
    Vrouw
    NULL
    NULL
    ♡ Uitgerekend 1 t/m 15 oktober 2020 ♡

    1 oktober
    Blomma - 35 jaar - 2e kindje

    2 oktober

    3 oktober

    4 oktober

    5 oktober

    6 oktober
    Elletje - 29 jaar - 1e kindje

    7 oktober
    Dreamer29 -34jaar - 2e kindje

    8 oktober

    9 oktober

    10 oktober
    Lune89 - 30 jaar - 2e kindje
    Yesera - 37 jaar - 3e kindje

    Wasabi - 34 jaar - 4e kindje

    11 oktober

    12 oktober
    Tabbey - 36 jaar - 2e kindje

    13 oktober

    14 oktober

    15 oktober



    jongen (0) meisje (1) verrassing (0) onbekend (0)

    Afspraken:
    14-02: 1e echo - Wasabi
    18-02: 1e echo - Elletje
    18-02: 1e echo - Tabbey
    20-02: 1e echo zkh - Dreamer 29
    25-02: 1e echo en intake vk - Blomma
    26-02 : intake verloskundige - Elletje
     
  2. Tabbey

    Tabbey Fanatiek lid

    2 mei 2013
    1.497
    849
    113
    NULL
    NULL
    Wat ontzettend fijn dat het gelukt is om via PGD zwanger te worden! Ivm welke afwijking hebben jullie hiervoor gekozen?

    Wij hebben 5 jaar geleden drie keer Pgd gedaan ivm borstkankergen waar mijn vriend drager van is, maar helaas zonder resultaat. De eerste is een jongen en nu hopen we vanwege het gen eigenlijk ook weer op een jongetje.
     
    Wasabi vindt dit leuk.
  3. Dreamer29

    Dreamer29 Fanatiek lid

    25 feb 2015
    2.546
    965
    113
    Dit inderdaad, ben ik het helemaal mee eens! Helaas hebben wij ook ervaren dat zwanger worden niet vanzelfsprekend is en zijn we zo dankbaar dat we dit nu toch voor een tweede keer te lijken mogen meemaken.

    Wisten jullie bij de eerste 2 wel het geslacht dan? Hier zal het ook een verrassing blijven! Bij onze dochter wisten we het ook niet. Veel mensen die dat niet geloofden en dachten dat we het wel wisten, maar het was echt een verrassing voor ons. Daar ben je tegenwoordig wel een uitzondering mee.

    Ook best heftig dat het toen niet gelukt is met pgd. Als jullie nu dan een meisje zouden krijgen, heeft zij dan sowieso het gen, of een bepaalde kans daarop?
     
    Wasabi vindt dit leuk.
  4. Yesera

    Yesera Fanatiek lid

    18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    @Dreamer29: ja bij de oudste wisten we het bij de 20 weken echo en bij de jongste bij een pretecho met 14w6d. Mijn man kwam met het voorstel om het een verrassing te laten zijn en het lijkt ons echt een mooie ervaring. Maar denk dat ik het wel heel moeilijk ga vinden ;)
     
  5. Blomma

    Blomma Bekend lid

    18 jun 2013
    525
    571
    93
    Vrouw
    Noord-Holland
    Spannend! Ik zou het nooit kunnen, veel te nieuwsgierig :roflmao:

    Pfff, slecht geslapen zeg, nachtmerries.. laatste paar dagen heel erg. Weet ik ook nog wel van mn vorige zws.
     
  6. Elletje

    Elletje Fanatiek lid

    Ik ook niet hoor. Wil het zo snel mogelijk weten. Baalde er al van toen ik erachter kwam dat je in Nederland het niet na de nipt te horen krijgt. Maakt me geen donder uit. Jongen of meisje. Maar wil het wel weten.
     
  7. Tabbey

    Tabbey Fanatiek lid

    2 mei 2013
    1.497
    849
    113
    NULL
    NULL
    Het was wel heel erg balen dat het niet lukte. Het is een erg intensief en lang traject met lange wachttijden. Wij moesten iedere keer een half jaar wachten tot een nieuwe poging. Van intake tot einde van de laatste poging heeft volgens mij meer dan twee jaar geduurd. Daarna was ik (gelukkig) wel meteen zwanger. Als het nu een meisje is dan hebben we 50% kans dat ze gendrager is en als ze het gen heeft, dan ik de kans heel groot dat ze later borstkanker krijgt.
    Het gen kan overigens ook doorgegeven worden aan een jongen, maar kans dat hij borstkanker krijgt is heel erg klein. Het kan natuurlijk wel weer zo zijn dat onze zoon het weer door zou geven aan zijn kinderen. Maar dat zijn weer zorgen voor later en wie weet wat er over 20 jaar allemaal mogelijk is, medisch gezien.
     
  8. Dreamer29

    Dreamer29 Fanatiek lid

    25 feb 2015
    2.546
    965
    113
    Je kan het! ;) Het is inderdaad een heel bijzondere ervaring om het niet te weten en daar na de geboorte dan zelf achter te komen.
     
    Yesera vindt dit leuk.
  9. Dreamer29

    Dreamer29 Fanatiek lid

    25 feb 2015
    2.546
    965
    113
    Oh, best een grote kans dus als jullie een meisje zouden krijgen. Heftig wel lijkt me, of niet? Stel het zou een meisje zijn, dan kan zij zich op een bepaalde leeftijd laten testen ofzo? En dan preventief onderzoeken doen mocht het zo zijn dat ze het gen heeft?
     
  10. Tabbey

    Tabbey Fanatiek lid

    2 mei 2013
    1.497
    849
    113
    NULL
    NULL
    Eerlijk gezegd maak ik er me momenteel niet zo druk om. We zouden het tijdens de zwangerschap kunnen laten testen dmv vruchtwaterpunctie, maar als ze dan gendrager zou zijn is dat voor ons geen reden om de zwangerschap af te breken. Dus ga je dan dat risico nemen. In het zkh zijn ze er sowieso geen voorstander van om dan een vwp te doen. En na de geboorte, zou ze pas getest kunnen worden op het moment dat zij dat zelf wil, na haar 18e verjaardag heb ik wel eens gelezen. Maar dat zijn zorgen voor later, eerst maar eerste echo afwachten en kijken dat 1e trimester goed verloopt. Daarna beslissen of we wachten tot 20 weken echo of net als bij de eerste een pretecho laten doen om geslacht te bepalen.
     
    Yesera vindt dit leuk.
  11. Yesera

    Yesera Fanatiek lid

    18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    Mijn verwijzing ligt inmiddels bij de gynaecoloog van het ziekenhuis ter beoordeling. Als hij beoordeeld is, wordt ik gebeld voor het plannen van de afspraak. Wordt waarschijnlijk morgen. Nog even afwachten dus.
     
  12. Elletje

    Elletje Fanatiek lid

    Dat is in ieder geval weer een stapje dichterbij.
     
    Yesera vindt dit leuk.
  13. Dreamer29

    Dreamer29 Fanatiek lid

    25 feb 2015
    2.546
    965
    113
    Eigenlijk fijn toch, om je daar nog niet zo druk om te maken. Je weet het toch niet, en eerst inderdaad maar eens kijken hoe het verloopt de komende weken.

    @Yesera : weer een stapje dichterbij. Binnenkort dan hopelijk je eerste afspraak gepland en dan heb je iets om naar toe te leven.

    Blijven jullie eigenlijk door testen? Wij hebben alleen afgelopen zaterdag een test gedaan en sindsdien niet meer. Ik heb ook nog niet echt de behoefte om verder te testen. Menstruatie blijft nog steeds uit, dus dat beschouw ik maar als positief!
     
    Yesera vindt dit leuk.
  14. Elletje

    Elletje Fanatiek lid

    Heb door getest tot een knaltest. Daarna heeft niet heel veel zin meer. Op een gegeven moment heb je zelfs zoveel hcg dat de testen het niet meer aankunnen en maar lichte streepjes geven. Dat geeft alleen maar meer angst.
     
    Yesera vindt dit leuk.
  15. Yesera

    Yesera Fanatiek lid

    18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    Ik heb ook alleen zaterdag getest. De test was toen al zo positief, dat ik verder geen testdrang meer heb gehad. Bij onze 2e zwangerschap hadden we een heel licht streepje, waardoor ik toen wel door heb getest om de oploop te zien. Voel nu verder ook duidelijk aan mijn buik dat ik zwanger ben, dus heb het gevoel dat het wel goed zit. Fijn toch dat je geen behoefte meer hebt?!
     
  16. Blomma

    Blomma Bekend lid

    18 jun 2013
    525
    571
    93
    Vrouw
    Noord-Holland
    Nee, ik heb twee testen gedaan en die waren allebei donkerder dan het controlestreepje, dus ja, wat wil ik dan verder nog zien? ;)

    Hoe is het met jullie kwaaltjes, voelen jullie al iets?

    Ik merk hier nog niet heel veel meer, maar ben einde van de middag vrij misselijk ineens sinds een paar dagen.
     
  17. Elletje

    Elletje Fanatiek lid

    Hier ook nog vrij weinig hoor. Gisteren voor het eerst moeten spugen, maar dat kwam door maagzuur en niet van misselijkheid. Zere borsten die komen en gaan. Vond ik vorige week doodeng. Maar merk nu inderdaad dat het het ene moment erger is dan het andere moment. Kan zelfs per uur verschillen.

    Vertel mezelf steeds maar. Geen buikpijn, geen bloedverlies. Dan zal het nog wel goed gaan.
     
  18. Dreamer29

    Dreamer29 Fanatiek lid

    25 feb 2015
    2.546
    965
    113
    Niemand test dus eigenlijk meer! Als ik soms die rijtjes hier op zp voorbij zie komen, dan denkik dat iedereen eindeloos test, maar dat valt wel mee dus.

    Hier tot nu toe af en toe gevoelige borsten en een gevoelige buik. Wat kleine steekjes/krampjes in mijn buik, wat me het gevoel geeft dat daar binnen van alles gebeurd. En dat is natuurlijk ook zo.

    Vanochtend met de verloskundige gebeld en een afspraak voor intake en termijnecho gemaakt. Zal ze zo even toevoegen op het lijstje.
     
  19. Elletje

    Elletje Fanatiek lid

    Hahaha ik had ook een mooie rij hoor. Maar donkerder dan dit wordt ie niet. Dus zie nu het nut niet meer.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  20. Yesera

    Yesera Fanatiek lid

    18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    ♡ Uitgerekend 1 t/m 15 oktober 2020 ♡

    1 oktober
    Blomma - 35 jaar - 2e kindje

    2 oktober

    3 oktober

    4 oktober

    5 oktober

    6 oktober
    Elletje - 29 jaar - 1e kindje

    7 oktober
    Dreamer29 -34jaar - 2e kindje

    8 oktober

    9 oktober

    10 oktober
    Lune89 - 30 jaar - 2e kindje
    Yesera - 37 jaar - 3e kindje
    Wasabi - 34 jaar - 4e kindje

    11 oktober

    12 oktober
    Tabbey - 36 jaar - 2e kindje

    13 oktober

    14 oktober

    15 oktober



    jongen (0) meisje (1) verrassing (0) onbekend (0)

    Afspraken:
    14-02: 1e echo - Wasabi
    18-02: 1e echo - Elletje
    18-02: 1e echo - Tabbey
    20-02: 1e echo zkh - Dreamer 29
    21-02: intake zkh + echo - Yesera
    25-02: 1e echo en intake vk - Blomma
    26-02 : intake verloskundige - Elletje
     

Deel Deze Pagina