Uitgerekend 1 t/m 15 oktober 2020

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Lune89, 29 jan 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yesera

    Yesera Fanatiek lid

    18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    @Wasabi: wat fijn dat ze negatief zijn getest!
    Haha, met die droom schiet je idd nog niet veel op. Voor nu dus toch de naam zoals jullie bedacht hadden. Ben benieuwd of jullie toch nog gaan switchen. Wij hadden al vrij vroeg in de zwangerschap (rond 12 weken) een jongensnaam. Maar had al vanaf het begin door dat het hem niet helemaal was voor mijn man. Toen ik 35 weken was kwam hij met een andere naam. Moest natuurlijk ff wennen, want die andere naam stond al zo lang vast. Maar vond het direct ook een mooie naam en onze oudsten waren er ook weg van. Na een paar dagen was ik om. Wel afgesproken dat we na de bevalling als het idd een jongen zou zijn, we nog ff zouden kijken wat het beste voelde. En het moment dat ik hem in mijn armen had en aankeek wist ik het zeker, de naam waar mijn man mee was gekomen hoort echt bij hem. De andere naam is zijn 2e naam geworden :)

    Dit was mijn eerste keizersnee idd. En direct ook een gecompliceerde, waardoor de gyn al aangaf dat ik nooit meer vaginaal mag bevallen. Door de verticale incisie die ik heb gehad is mijn baarmoeder daar te zwak voor geworden. Maar goed is ook niet nodig want met onze 3 jongens is ons gezin compleet. Ik heb wel alle soorten bevallingen gehad die je maar hebt :roflmao::
    Oudste: gebroken vliezen, gevolgd door spontane vaginale bevalling.
    Middelste: vroegtijdig en langdurig gebroken vliezen zonder weeën, gevolgd door een ingeleide vaginale bevalling.
    Jongste: bevalling spontaan gestart met weeën, geëindigd in een spoedkeizersnee.
    Dus ik heb mijn bingokaart wel vol :p:D
     
  2. Yesera

    Yesera Fanatiek lid

    18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    Mila1988 vindt dit leuk.
  3. Mila1988

    Mila1988 Bekend lid

    19 feb 2020
    989
    586
    93
    Vrouw
    Yesera vindt dit leuk.
  4. Mila1988

    Mila1988 Bekend lid

    19 feb 2020
    989
    586
    93
    Vrouw
    Net wakker. 3 uur geslapen samen met de kleine dus goed uitgerust :D
     
  5. Yesera

    Yesera Fanatiek lid

    18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    Lekker! Dutjes kunnen zo lekker zijn :D.
     
  6. Mila1988

    Mila1988 Bekend lid

    19 feb 2020
    989
    586
    93
    Vrouw
    Ja zeker en ook hard nodig met nacht voedingen.

    Geef jij borst of fles ?
     
  7. Dreamer29

    Dreamer29 Fanatiek lid

    25 feb 2015
    2.546
    965
    113
    Ha dames,
    Ik lees mee hoor, leuk jullie ervaringen te lezen, maar zelf weinig puf en energie om mee te schrijven.
    Kleine meid doet het hier goed. Borstvoeding komt goed op gang: hallo stuwing vandaag! S avonds volop clusteren tot een uur of 2, dus weinig slaap voorlopig nog. Probeer wel ergens op de dag een slaapje te doen, maar blijft heel vermoeiend. Daarbij zelf problemen met plassen waardoor ik afgelopen dagen terug moest naar ziekenhuis. Kost allemaal veel energie en maakt we wolk nog niet zo roze.

    Jaloers!! :oops:
     
  8. Mila1988

    Mila1988 Bekend lid

    19 feb 2020
    989
    586
    93
    Vrouw
    @Yesera
    Oh wacht jij geeft dan ook bv hihi sorry! Vind de website echt interessant en herkenbare dingen echt leuk!

    @Dreamer29
    Fijn dat ze het goed doet. Dat van je plassen is wel minder, wat vervelend zeg. De eerste tijd is altijd een beetje zoekende en elkaar leren kennen he die roze wolk komt vast snel!!

    Hier nu ook steeds meer ritme al. Hij heeft alleen soms wat last van in slapen dan blijft hij wakker schrikken met zn handjes. Net alsof je droomt dat je valt ofzo. Zo lang als hij bij mij mag liggen is ie tevreden

    Ohja en ik slaap nu dus met voedings bh aan vanwege lekken en voor stevigheid. Hoe zit dat bij jullie? Ik heb vrij regelmatig last van mijn rug denk door zware borsten. Heb dan vaak de neiging bh uit te doen maar denk dat het dan ergrr wordt door het hangen plus gaat niet tijdens voeden. Echt vervelend
     
  9. Yesera

    Yesera Fanatiek lid

    18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    Borstvoeding. Oudste 1 jaar gegeven en de middelste 2 jaar. Ga nu weer voor minimaal een jaar en dan zien we wel hoe ver we nog komen.

    Fijn dat de borstvoeding nu goed op gang is @Dreamer29! Wel minder van de stuwing. Hopelijk zakt dat ook snel weer. Ik heb bij de oudste en middelste stuwing gehad, maar deze keer helemaal niet. Was ik wel verbaasd over, maar zal komen omdat ik pas een half jaar geleden gestopt met met voeden van de middelste.
    Wat vervelend dat je problemen had met plassen! Is dat nu helemaal opgelost? Dat kost idd alleen maar extra energie.
     
  10. Yesera

    Yesera Fanatiek lid

    18 jan 2012
    3.916
    2.293
    113
    @Mila1988: slaap idd ook met voedingsbh aan, anders is het niet te doen. Heb wel bh's zonder beugel, want beugels vind ik echt niet fijn zitten.
     
  11. Dreamer29

    Dreamer29 Fanatiek lid

    25 feb 2015
    2.546
    965
    113
    @Yesera : hier kreeg oudste nog steeds de borst, maar desondanks wel flinke stuwing dus. Hopelijk snel voorbij, want voelt wel echt naar.
    Ik heb momenteel een katheter om mijn blaas rust te geven voor een aantal dagen. Daarna kijken hoe het dan gaat met plassen en wat er dan nog nodig is. Dus ben er voorlopig nog niet vanaf!
     
  12. Mila1988

    Mila1988 Bekend lid

    19 feb 2020
    989
    586
    93
    Vrouw
    #792 Mila1988, 26 okt 2020
    Laatst bewerkt: 26 okt 2020
    @Yesera

    Netjes! Zo lang gevoed echt knap.
    En heb je er ook zo een met gel beugel ? Zachte 'beugel' maar toch meer stevigheid.

    @Dreamer29

    Hoe oud is jouw oudste ?
    Hoe reageert ze op haar zusje :)

    Kleine drinkt ooit de 2e borst zo kort dat die flink op spanning blijft, dat ik alsnog zit te kolven. Puur om een borstontsteking te voorkomen. Want ik wil gewoon rechtstreeks blijven voeden. Ik kolf dan 130 cc af en sla het op in de vriezer voor later.

    Maar herkent iemand dit? Dat hij na 1 borst eigenlijk al "vol" zit ? Hij groeit en slaapt verder goed. Maar vind toch vreemd
     
  13. Dreamer29

    Dreamer29 Fanatiek lid

    25 feb 2015
    2.546
    965
    113
    @Mila1988 : onze oudste dochter is 2,5 en is eigenlijk heel lief voor haar zusje. Ze is heel nieuwsgierig en vraagt steeds wat de baby aan het doen is. Ze aait haar ook al heel lief en voorzichtig. Kusjes durft ze nog niet, hihi.

    Hier wisselend qua borsten. Vaak wel 2, soms ook tevreden met eentje. Ik zou het even in de gaten houden als ik jou was. In het begin moet de productie goed afgestemd raken en als je dan te vaak gaat kolven kan dit verstoren. Evt kan je een lactatiekundige inschakelen om mee te denken als je wilt.
     
  14. Mila1988

    Mila1988 Bekend lid

    19 feb 2020
    989
    586
    93
    Vrouw
    Ah wat lief zeg, ook leuk zo dicht bij elkaar qua leeftijd. Zullen ze straks lekker samen spelen.

    Dank voor de tip. Dat ga ik eens uit zoeken. Heeft iemand hier ervaring met zilverkapjes? Ipv mondkapjes:roflmao: haha.

    Maar ik voed nu dus met hoedjes en wil daar echt graag vanaf. Reden is omdat ik vlakke tepels heb in combinatie met volle harde bosten dat maakt het aanhappen moeilijker.
     
  15. Mmv

    Mmv Lid

    25 mei 2020
    54
    5
    8
    Vrouw
    Sterkte zeg! Uitslag al binnen?
    Ik herken ook dat ik een warhoofd ben. Maar dat hebben jullie vast al gemerkt. Zal vast ook al veel dubbel gevraagd hebben.
    De namen wilde jij nog niet delen toch? Pas als je er helemaal over uit was?
    Jij en je partner denken er dus nog steeds niet hetzelfde over (of begrijp ik dat verkeerd).

    @Dreamer29 gefeliciteeerd! Hoe heet ze? Inmiddels wel helemaal in de roze wolken ☺️? Hoe gaat het (zoveel vragen haha)

    @Mila1988 in het kader van warhoofd: had ik jou al gefeliciteeerd?
    Ik geef daarom borstvoeding zitten op een stoel haha. Ook omdat de kleine dan beter aanhapt. Mij beginnen die nachten me toch wel op te breken merk ik. Overdag laat hij er soms 4 uur tussen zittten. Maar snachts niet langer dan 3. En vroeg in de ochtend wil hij soms elk uur. Pff. Heb het er met me vriend ofer gehad om ook maar een keer te kolven. Dan kan hij een keer wat geven. Alleen moet nog even kijken hoe ik wat extra kolf naast alle voedingen. Soms hangt hij er hier wel 12x per dag aan.
    Ik heb geen ervaring met zilverkapjes overigens!

    Ik gaf een paar dagen 1 borst per 3 uur. Om te kijken of de ontlasting zou verbeteren van de kleine. Maar volgens de lactatiekundige die twee voedingen heeft mee gekeken had jij de ene borst wel dusdanig leeg na 10 minuten dat ik er wel echt 2 koN geven. ‍♀️

    @Yesera wAt leuk om jou verhaal mbt de naam te lezen! Ik moest hier ook nog wennen aan zijn naam. Omdat ik zijn tweede naam al vroeg in gedachten had. Maar mijn vriend vond die naam ook niet zo leuk haha.
    En dat iedere bevalling zo verschillend kan zijn hè! Haha


    Hoe het hier verder gaat:
    Hij spuugt veel, ontlasting soms nog wel groen. Denken jullie dat melk afkolven en in een fles geven mogelijk zal helpen? En wat is jullie ervaring met Johannes brood pitmeel?
    En nog een vraag (sorry veel vragen). Hebben jullie soms ook zoveel hoofdpijn. Lijkt vaak savonds op te komen. En na een borstvoeding is het vaak al stukken minder. Dus ben benieuwd of dit misschien een borstvoedingskwaaltje is..
     
  16. Mila1988

    Mila1988 Bekend lid

    19 feb 2020
    989
    586
    93
    Vrouw
    Inderdaad, flesje afkolven dan kun jij ook keer bij tanken of je ding doen. Blijft toch een dingetje. En je hoofdpijn, drink je misschien te weinig ?

    Gisteren flinke fles gekolfd uiteindelijk alles weg kunnen gooien. Hij werd niet wakker in de tijd dat ik weg was en bij thuis komst heb ik hem aangelegd. Melk stond op kamertemp dus kon er niks meer mee.

    Ik heb nu steeds vaker het probleem dat ik zie dat hij moe is. Leg ik hem op bed en toch gaat hij huilen. Eten wijst hij dan ook af.. blijft huilen. Speen weigert hij ook.. dan voel ik me af en toe moedeloos hoor. Ik hoef m toch niet in slaap te gaan wiegen ? En als hij savonds bij mij in bed drinkt dan slaapt hij wel heel goed.
     
  17. Mmv

    Mmv Lid

    25 mei 2020
    54
    5
    8
    Vrouw

    He! Hoe lang ben je weg geweest dan? Je kan gekolfde melk toch zeker 12 uur op het aanrecht bewaren als je het daarna maar in de koelkast zet. (Zo heb ik het begrepen van de Lactatiekundige).
    Dat moedeloze gevoel herken ik van de afgelopen twee nachten. Hij leek juist net wat beter te slapen en afgelopen twee nachten was drama. Heb hem echt in slaap gewiegd en uiteindelijk een speen gegeven. Aan de borst was hij mega gefrustreerd. Vanmorgen toevallig afspraak consultatiebureau. Daar gaven ze nog als tip op linker zij leggen als de oorzaak is dat hij last heeft van zijn maag, kan de maag daardoor tot rust komen. Je moet er dan wel bij blijven.
    Andere opties: kruik , inbakeren/inwikkelen, hartslag knuffel.

    Heb jij inmiddels de gouden tip? Dan hoor ik die uiteraard graag
     
  18. Mmv

    Mmv Lid

    25 mei 2020
    54
    5
    8
    Vrouw
    Hoeveel kolven jullie trouwens per kolf beurt af. Ik als ik sochtends kolf 120 cc. Maximaal. En dan de ene borst echt 80 en dan de ander 40.
    Maar later op de dag niks meer....
     
  19. Mila1988

    Mila1988 Bekend lid

    19 feb 2020
    989
    586
    93
    Vrouw
    Oh ben niet de enige dus helaas. Inbakeren lijkt wel wat te helpen hier. Als hij huilt troost ik hem af en toe ook met de borst en dan doezelt hij vaak wel in slaap maar of dit de juiste manier is.. wij zitten nu ook midden in een verbouwing, totaal niet handig maar is niet anders. Hij zal dat ook merken vrees ik. Wij zijn dus een beetje het ritme kwijt.

    Wat betreft de melk.. ik had deze op kamer temperatuur ik dacht dat daar 4 a 5 uur voor staan qua bewaren.
     
  20. Mila1988

    Mila1988 Bekend lid

    19 feb 2020
    989
    586
    93
    Vrouw
    Met overdag kolven kreeg ik er 100 cc per kant uit. Laatst een keer een in de nacht dat was heel weinig, 30 ofzo.. nu heb ik niet meer hoeven kolven omdat hij ze goed leeg drinkt

    Kolven schijnt niks te zeggen over je productie. Vergeet niet dat jouw baby veel krachtiger zuigt dan wat jouw kolf doet. Dat vind ik het min punt van kolven. Ik moet hem vrij hard zetten, anders doet het gewoon niks terwijl als de kleine drinkt krijg ik een flinke toeschiet

    Voor het spugen kun je het bedje aan een kant ophogen geloof ik. :)
     

Deel Deze Pagina