Uitgerekend 15 t/m 31 maart 2020

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Ws91, 8 jul 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PBV

    PBV Fanatiek lid

    6 feb 2018
    1.765
    1.321
    113
    Vrouw
    In het westen
    @Jeansflower Heb je trouwens iets gedaan waardoor er een adertje geknapt is? Zwaar getild, sex, gesport of iets anders?

    Heb je het aan veel verteld? Ik wacht nog even haha.
     
  2. Jeansflower

    Jeansflower Fanatiek lid

    6 jan 2013
    4.668
    2.106
    113
    Vrouw
    Nee niks bijzonders.
    Al zit ik nooit stil Haha. Altijd bezig met van alles.

    Familie (ouders, broers) verteld, en 4 vriendinnen. Rest vertellen we na 2 sept
     
    PBV vindt dit leuk.
  3. Kangerootje

    Kangerootje Fanatiek lid

    24 dec 2013
    3.283
    1.491
    113
    Vrouw
    Ha meid ik veeg ook al sinds 7 weken bruine afscheiding af... heel irritant. De kwaaltjes komen en gaan ook...
    Hopelijk sta je er nu weer wat rustiger in...

    Hier nog 6 dagen tot de termijnecho.. ik lees alles mee maar trek me een beetje terug merk ik omdat ik t zó spannend vind .... dit ivm eerder doorgemaakte ma waarbij t bij de termijnecho dus mis was..

    Kwaaltjes komen en gaan hier.... misselijkheid is echt wel minder geworden sinds een week.... Wel vaker savonds treedt t op... We tellen af naar de echo als die goed is ga ik genieten :)
     
    Happygolucky19, Jeansflower en PBV vinden dit leuk.
  4. Arendje

    Arendje Fanatiek lid

    30 mrt 2014
    2.124
    634
    113
    Vrouw
  5. LittleSweetGreyBunny93

    LittleSweetGreyBunny93 Fanatiek lid

    26 jul 2018
    1.576
    1.238
    113
    Vrouw
  6. PBV

    PBV Fanatiek lid

    6 feb 2018
    1.765
    1.321
    113
    Vrouw
    In het westen
    Ja mijn ouders weten het ook en vriendinnen. 1 vriendin moet even wachten omdat ze op vakantie is.
    De rest krijgt het ook te horen (op fb bijvoorbeeld) na de termijn echo.
     
  7. Jeansflower

    Jeansflower Fanatiek lid

    6 jan 2013
    4.668
    2.106
    113
    Vrouw
    Leuk he dat vertellen.

    Ik zet dit keer niks op Facebook m’n broer volgt mij op FB en die heb ik niks verteld en wil ik niks vertellen. Dus we houden t buiten social media
     
  8. Arendje

    Arendje Fanatiek lid

    30 mrt 2014
    2.124
    634
    113
    Vrouw
    Ik heb nog niks aan familie verteld. Ik wacht eerst de termijnecho af. En als de 13-weken echo en nipt goed zijn zetten we het op fb voor de rest
     
    PBV en Happygolucky19 vinden dit leuk.
  9. MamaE88

    MamaE88 Bekend lid

    30 jan 2019
    665
    759
    93
    Vrouw
    @Jeansflower Mocht het je toch een ongerust gevoel geven, omdat je ook op vakantie gaat, zou ik zeker morgen even vragen of je toch nog voor een echo mag komen! Op vakantie er constant mee bezig zijn, is ook niet heel erg ontspannend :rolleyes:

    Wij gaan het niet op Facebook zetten. 1e en 2e zwangerschap wel op fb gezet, en toen het mis ging nog wel van veel mensen felicitaties gehad.. Heel confronterend was dat. Zowel voor mij als voor die andere persoon..

    We gaan 30 Aug met de termijnecho ook gelijk de vervroegde 20 weken echo inplannen (rond 15/16 weken) dus misschien dat ik wel wacht met iedereen vertellen. Wilde het heel misschien op 'n verjaardag alleen aan m'n ouders vertellen, dan ben ik 12+2..
     
    PBV vindt dit leuk.
  10. Arendje

    Arendje Fanatiek lid

    30 mrt 2014
    2.124
    634
    113
    Vrouw
    @MamaE88 ja het lijkt me vreselijk om dan nog felicitaties te krijgen inderdaad. Krijg je na de termijnecho nog een echo rond de 13 weken of dan pas weer met 15/16?

    Ik twijfel heel erg wanneer ik het op mn werk zal vertellen. Ik moet erg oppassen in sommige situaties. Bijvoorbeeld met bepaalde medicatie/antibiotica en ruimtes waar röntgen straling kan zijn. Nu bedenk ik steeds smoesjes maar het is opzich makkelijker als ze weten van de zwangerschap. De reden om het nog niet te vertellen is omdat ik tijdens mijn eerste zwangerschap hele nare reacties kreeg en me totaal niet gesteund voelde door mijn collega’s. Gelukkig zijn er nu een aantal van weg en is het afdelingshoofd ook veranderd. Ik wil eigenlijk wachten tot na de 13 weken. En het ook dan pas aan mn afdelingshoofd vertellen. Hoe is dat bij jullie?
     
  11. MamaE88

    MamaE88 Bekend lid

    30 jan 2019
    665
    759
    93
    Vrouw
    Met 12+6 weken (11 sept) krijg ik extra controle waar ze hartje gaan luisteren. 2e zwangerschap met 15 weken konden ze het hartje met de doptone niet vinden, maar met de echo wel. Dus mochten ze het hartje 11 sept niet kunnen luisteren, dan gaan ze met echo kijken. Maar stiekem hoop ik op een mooi sterk kloppend hartje dat we kunnen horen!

    Wat betreft vertellen op je werk. Ik wacht er nog mee tot ongeveer 15/16 weken. Ik werk als zzp'er dus is dan wellicht wat makkelijker om verborgen te houden, dan wanneer je directe naaste collega's hebt..
     
    Happygolucky19 vindt dit leuk.
  12. Happygolucky19

    Happygolucky19 Actief lid

    21 apr 2019
    246
    253
    63
    Vrouw
    Ik werk in een mannenwereld, ben de eerste vrouw hier die zwanger is. Zie er tegenop om het te vertellen. Maar ik ben ook nog aan het solliciteren, daar ga ik het morgen vertellen. Wil niet ergens beginnen met werken zonder dat ze op de hoogte zijn. Ik hoop dat het nieuwe werk iets wordt, dan vertel ik niks bij m'n huidige baan. :)

    Wij gaan over 4 weken voor 3 weken naar Canada op vakantie, ik wil graag voor die tijd nog een echo, gewoon voor de zekerheid. Ga vragen of de Vk die wil maken (evt tegen betaling) en anders bij zo'n vrije kliniek langs. Iemand aanraders voor de omgeving Ede/Veenendaal?
     
    Deniseje3 vindt dit leuk.
  13. PBV

    PBV Fanatiek lid

    6 feb 2018
    1.765
    1.321
    113
    Vrouw
    In het westen
    #2453 PBV, 20 aug 2019
    Laatst bewerkt: 20 aug 2019
    Ja ik snap dat wel. Ik denk ook nog even over fb na.

    @Jeansflower ik zou het ook voor de vakantie een echo vragen. Dan heb je toch wat fijner gevoel.

    @Happygolucky19 wat heerlijk zo naar Canada. Mooi land heb ik me laten vertellen.

    Toen ik nog werkte heb ik gewacht tot de 12 weken. Ik zat in de wijkverpleging.
     
  14. LittleSweetGreyBunny93

    LittleSweetGreyBunny93 Fanatiek lid

    26 jul 2018
    1.576
    1.238
    113
    Vrouw
    Alles was goed. Moet gewoon veel meer op mijn lichaam vertrouwen. De kleine frummel is inmiddels 3,1cm, hartje klopte goed en snel. Ook gehoord!! Prachtig! En frummel bewoog zelfs al best veel! Ik ben zo gelukkig! O en ben een paar dagen vooruit gezet naar 10 weken! Was al zoveel groter dan bij 7 weken prachtig!!❤️❤️❤️❤️ Kwaaltjes die minder worden hoeven dus zeker niets negatiefs te betekenen.
     
    Happy91, Happygolucky19, PBV en 9 anderen vinden dit leuk.
  15. Arendje

    Arendje Fanatiek lid

    30 mrt 2014
    2.124
    634
    113
    Vrouw
    Wauw super!! Fijn om te horen
     
    LittleSweetGreyBunny93 vindt dit leuk.
  16. Deniseje3

    Deniseje3 Bekend lid

    2 feb 2019
    654
    504
    93
    Vrouw
    Ik en mijn man willen het graag na de termijnecho op Facebook zetten, omdat ik het zo,n gedoe vindt om het aan iedereen persoonlijk te vertellen, bang ben het bij de een dan vergeet te vertellen. (Heb ongeveer 40 collega,s, veel familieleden die ik bijna nooit zie)
    Ook zijn wij natuurlijk verschrikkelijk trots!

    Alleen een probleem met mijn vader, die overigens ook verslaafd is.
    Die heeft toen ik pril zwanger was ruzie met mij en me man lopen zoeken over de telefoon, voor de zoveelste x. Dus ik was er klaar mee, heb ik hem overal op geblokkeerd en ook niet verteld van mijn zwangerschap.
    Alleen krijgt hij dan dus van andere familieleden van zijn kant te horen dat ik in verwachting ben van een kleintje.
    Ik ben bang dat hij daar stennis over gaat zitten maken, maar aan de andere kant wil ik niet dat onze kleine bij hem in de buurt komt.
    Gelukkig weet hij niet waar we wonen, maar hij woont wel in hetzelfde dorp, dus hem buiten tegen het lijf lopen gaat zeker een paar x gebeuren.. lastig pakket dus.
     
  17. Deniseje3

    Deniseje3 Bekend lid

    2 feb 2019
    654
    504
    93
    Vrouw
    Super goed nieuws, lekker genieten nu ❤️
    Heb je toevallig ook een fototje van de echo?
    Ik ben benieuwd hoe dat eruit ziet met 10 weken :)
     
  18. MamaE88

    MamaE88 Bekend lid

    30 jan 2019
    665
    759
    93
    Vrouw
    Wat fijn zeg!! Ooh, ik kan ook niet wachten om weer eens echo te krijgen! Leuk dat het al zichtbaar zo veel groter is dat bij 7 weken!! ❤️
     
    LittleSweetGreyBunny93 vindt dit leuk.
  19. mutskuh

    mutskuh Fanatiek lid

    10 dec 2014
    2.223
    1.038
    113
    Jeeeeyj! Wat fijn! Mooi hè hoe ze al gegroeid zijn op die paar weken tijd :D

    @ kwaaltjes zeggen idd niks. Had bij de jongste giga klachten en ineens dagen helemaal niks. Dus dat zegt gelukkig niks. Hoop zo dat de misselijkheid wel snel verdwijnt. :confused:

    Hebben jullie soms ook menstruatie krampen?
     
    LittleSweetGreyBunny93 vindt dit leuk.
  20. mutskuh

    mutskuh Fanatiek lid

    10 dec 2014
    2.223
    1.038
    113
    @Jeansflower Ik zou zeker voor je op vakantie gaat nog een echo vragen. Die onzekerheid is killing en vakantie moet relaxed zijn!

    @ degene die naar Canada gaat, wauw dat is hier een grote wens!
     
    Happygolucky19 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina