Uitgerekend 15 t/m 31 maart 2020

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Ws91, 8 jul 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mutskuh

    mutskuh Fanatiek lid

    10 dec 2014
    2.230
    1.043
    113

    Is ook heel spannend, zeker omdat ze dan de kleine zowat binnenste buiten keren. Ik lig er ook nooit op mn gemak.
     
  2. Blondiiieee

    Blondiiieee Niet meer actief

    Hoe is het met iedereen? :)
     
    chaartje79 en PBV vinden dit leuk.
  3. Ws91

    Ws91 Actief lid

    28 sep 2017
    484
    441
    63
    Vrouw
    In spanning voor woensdag de 20w echo!!! Verder erg moe, veel last van banden en bekken... werk nu 50% omdat ik mezelf niet goed voel de hele dag. M’n ijzer is aan de lage kant! En met jullie?
     
  4. PBV

    PBV Fanatiek lid

    6 feb 2018
    1.765
    1.321
    113
    Vrouw
    In het westen
    Met mij gaat het goed :thumup:
     
  5. Blondiiieee

    Blondiiieee Niet meer actief

    @Ws91 spannend! Heel veel succes alvast. Balen dat je nog maar 50% werkt, maar alles voor de kleine :)

    @PBV fijn dat je je goed voelt!
     
  6. mutskuh

    mutskuh Fanatiek lid

    10 dec 2014
    2.230
    1.043
    113
    Hier gaat het ook goed. Inmiddels 19 weken. Wel last van krampen/harde buiken. Soms begint de verveling toe te slaan want zit volledig in ziektewet. Met jou @Blondiiieee ?

    Goed om te horen dat het met iedereen goed gaat.
     
    PBV en Kangerootje vinden dit leuk.
  7. Kangerootje

    Kangerootje Fanatiek lid

    24 dec 2013
    3.284
    1.491
    113
    Vrouw
    Hier ook goed.... Morgen alweer 19 weken en net terug van de verloskundige: mooi kloppend hartje gehoord.... Volgende wk de 20 weken echo en 1e meting vd baarmoederhals: spannend!!!!

    Helaas wat last van bekkenklachten maar daar krijg ik fysio voor wat heel goed helpt... :)
     
  8. mutskuh

    mutskuh Fanatiek lid

    10 dec 2014
    2.230
    1.043
    113
    Sorry helemaal overheen gelezen dat je zo met je gezondheid sukkelt. Hoe dat je 50% werkt, en als het echt niet gaat stoppen he. Denk aan jezelf en de kleine!


    Oeh spannend zo'n meting. Hoop dat alles nog mooi dicht zit en zo blijft! En bekkenklachten zijn echt niet leuk. Gelukkig helpt de fysio.
     
    Kangerootje vindt dit leuk.
  9. chaartje79

    chaartje79 Bekend lid

    4 jan 2008
    515
    60
    28
    Horeca medewerkster
    Assendelft
    Goedemorgen ladies

    Ik dacht verzamel al me avonturen
    Het gaat hier denk ik hopelijk wat beter

    Had afgelopen maandag 20 wk echo e. Cervix meting

    Met de baby gaat het prima ze groeit lekker is super actief vooral me blaas als trampoline gebruiken is leuk

    Bij de cervix meting bleek dat de progesteron die ik slikte niet geholpen had (uiteindelijk fout vd apotheek ze hadden. Me een te lage dosering mee gegeven) en me cervix ging van 38 mm naar 18mm. Das dus niet goed.

    Dit jaar is er een onderzoek naar vroeg geboortes en ook een nieuwe methode.
    Normaliter krijg je een cerclage dan krijg je een bandje om je cervix dit gebeurt operatief.
    En de nieuwe methode is dat je een pessarium krijgt die wordt direct ingebracht op de poli.
    Jammer genoeg was ikdaar niet voor uitgeloot en heb ik een cerclage gekregen.
    Vond het super spannend want ik heb al een verleden met vroeg geboorte en nog 1 dat zou echt teveel zijn voor mij.
    Ben ook gelijk geopereerd die dag. En alles is goed gegaan.
    Heb na de operatie ook nog een echo gehad en de prinses maakte het prima

    Moest 1 nachtje blijven slapen en dan mag ik naar huis. En dan mag ik praktisch niks meer doen. Alleen van bed naar bank en me kleine op school afzetten totdat me vriend bij me is ingetrokken dan neemt hij dat ook over.


    Hoera hier ook 19 weken en ook goed nieuws geen placenta meer voor de uitgang.
    En ik heb ook nog een leuke foto van een vingertje en mond met neusje
     

    Bijgevoegde bestanden:

    PBV vindt dit leuk.
  10. Kangerootje

    Kangerootje Fanatiek lid

    24 dec 2013
    3.284
    1.491
    113
    Vrouw
    Ha meid,

    Wat fijn dat alles goed is met je kleintje en wat een prachtige foto's.
    Maar wat ontzettend naar dat je al een verkorte baarmoederhals hebt!! Zeker met je eerder doorgemaakte verlies heel erg eng en spannend.
    Ik wilde je een hart onder de riem steken. De uitkomsten met cerclage zijn echt heel erg goed. Mijn zusje en tante verloren meerdere keren kindjes ten gevolge van cervixinsufficientie maar met cerclage zijn de babys blijven zitten tot 37+; ook al hadden ze een verkorte baarmoederhals...
    Ikzelf had vorige zwangerschap met 20 weken nog goede cervix maar ineens met 28 weken 0.7 mm (tussendoor niet gemeten)
    Maar met volledige rust is mijn dochter blijven zitten tot 40+5 en dat zelfs zonder cerclage.

    Het is wel zwaar volledige rust en ik heb nog makkelijk praten want geen vroeggeboorte doorgemaakt maar als je kindje er is ben je alles snel vergeten. Dikke knuffel!!

    Hier as maandag de 20w echo en ook de 1e cervixlengtemeting.... Hopelijk is alles nog goed, ik vind het doodeng. Had jij veel harde buiken??
     
  11. chaartje79

    chaartje79 Bekend lid

    4 jan 2008
    515
    60
    28
    Horeca medewerkster
    Assendelft
    Nee gelukkig geen harde buiken

    Ja het is bij mij de 1e x flink mis gegaan
    Maar bij me dochter had ik ook met 26 weken opeens nog 1 cm en moest ik ook blijven en rust houden
    Uit eindelijk is ze geboren met 39.5 weken
    Dus het kon wel maar ik wil dat risico en ongerustheid niet.
    Ja snap oobdat je het dood eng vind maar het is ook gerusteklend dat ze je goed in de gaten houden
    Ik duim en denk aan je

    Hoor het als je geweest bent dikke knuffel terug
     
  12. Kangerootje

    Kangerootje Fanatiek lid

    24 dec 2013
    3.284
    1.491
    113
    Vrouw
    Hoi hoi,
    Echt vreselijk de 1e keer dat t mis is gegaan. Hoever was je je toen het mis ging?
    Gelukkig is t bij je dochter wel goed gegaan. Kreeg je toen ook progesteron en cerclage of niet??

    Ja ik vind t ook fijn dat ze t goed in de gaten houden. En dus het idee dat je ondanks een korte bm hals de zwangerschap gewoon kunt voldragen. Hoop alleen dit keer niet weer volledige rust want zou niet weten hoe dat moet met mn dochter. Ze is nog zo klein en bedrijvig en je moet haar gewoon soms tillen en naar de speeltuin enz. Dan zal ze meer door familie opgevangen moeten worden maar ik heb ze t liefst gewoon thuis......
    Nou ik hou je wel op de hoogte!!

    Xxx
     
  13. chaartje79

    chaartje79 Bekend lid

    4 jan 2008
    515
    60
    28
    Horeca medewerkster
    Assendelft

    Ik was 22 weken zwanger toen. Me vliezen braken. Hij is toen. Met 26.5 weken geboren. En heeft 25 dagen geleefd.

    Bij me dochter heb ik2 maanden plat gelegen want ook daar had ik met 26 weken nog maar 1 mm sluiting en toen ik 39 weken was kwam ik al met 7 cm ontsluiting.
    Met dit meisje zijn ze me nog scherper in de gaten aan het houden. Moet nu veel rusten en oor me dochter van 8 is het allemaal maar lastog te begrijpen want ik had beloofd dat ik de herfst vakantie met der opstap zou gaan en nu kan het niet. Maar ze krijgt haar grootste wens dus ze zal toch echt geduld met me moeten hebben.


    Ja hoe oud is jouw kleine je zal toch echt hulp moet inschakelen want echt die rust moet je pakken. Alles voor een gezonde baby hoor
     
    Kangerootje vindt dit leuk.
  14. Kangerootje

    Kangerootje Fanatiek lid

    24 dec 2013
    3.284
    1.491
    113
    Vrouw
    Tjonge echt vreselijk van je 1e kindje.... Lijkt me toch zó erg en wat ben je dan angstig de zwangerschap erna kan ik me voorstellen.
    Ja rot dat je nu ineens een periode helemaal niets mag en kan. Ook voor je dochter lastig inderdaad... Gelukkig de winter en ben je in de zomer weer op de been, heerlijk achter de kinderwagen in de zon lopen...

    Ja je hebt natuurlijk wel gelijk dat als mijn bmmond weer verkort ik mijn dochter toch zal moeten uitbesteden.... Ik weet ook zeker dat oma en mijn vriendinnen/schoonzussen dan voor me klaarstaan...

    Had je dan bij je 2e dochter nog wel een goede bmhals met 20 weken of is dat toen niet gemeten?
     
  15. chaartje79

    chaartje79 Bekend lid

    4 jan 2008
    515
    60
    28
    Horeca medewerkster
    Assendelft
    Met 20 weken zat ik toen met me dochter nog goed.
    Maar ik heb na haar een pap3 waardoor ik een Conesatie heb gekregen. Daarbij wordt een stukje van je baarmoederhals verwijderd. Ik had toen ook nog de pech dat ik door die ingreep wild littekenweefsel waardoor de ingreep nog een x gedaan moest worden.
    Dus met deze zwangerschap ging ik dus I feite al met een kortere bmh de zwangerschap in.
     
  16. mutskuh

    mutskuh Fanatiek lid

    10 dec 2014
    2.230
    1.043
    113

    Wow heftig hoor. Kan je wel een beetje genieten nu?
     
    chaartje79 vindt dit leuk.
  17. Kangerootje

    Kangerootje Fanatiek lid

    24 dec 2013
    3.284
    1.491
    113
    Vrouw
    Ik begrijp het. Dus je baarmoederhals was daardoor al korter.... Echt vervelend dat ie nu al zo vroeg verkort is. Hoe voel je je en gaat het rust nemen een beetje?
     
    chaartje79 vindt dit leuk.
  18. chaartje79

    chaartje79 Bekend lid

    4 jan 2008
    515
    60
    28
    Horeca medewerkster
    Assendelft
    Hai ladies

    Genieten is wat anders maar het is ook niet super slecht.
    Moet gewoon niet teveel doen mag lekker veel liggen.
    Zit ook nog midden in me verhuizing. Maar ja het gaat zoals het gaat.
    Die pillen die ik vaginaal moet inbrengen maken je wel erg slaperig en moe.
    Maar de kleine is gelukkig super actief ze trapt echt hard.
    Dus dat is ook wel een gerust stelling
    Hoe was jullie weekend.??
    Ik moet as donderdag de glucose test doen. Ik heb gehoord dat ie echt vies is dus dat wordt wat
     
  19. LittleSweetGreyBunny93

    LittleSweetGreyBunny93 Fanatiek lid

    26 jul 2018
    1.576
    1.238
    113
    Vrouw
    Jeetje meiden wat een heftige en vervelende verhalen. Zo zie je maar weer hoe afhankelijk je bent van je lichaam. Hopelijk word de bmm niet nog korter door je rust, fijn dat je goed in de gaten gehouden word. Bekkenklachten lijken me zo lastig en zo belemmerend in je doen en laten. Hopelijk helpt de fysio goed hierbij!

    Hier vrijdag 20wk echo gehad. Alles is goed!! Ze kon alleen het hartje niet goed genoeg zien, lag te ver weg/diep om het goed te kunnen beoordelen. Al verwachtte ze er geen problemen. En aangezien echt alles gefotografeerd en geregistreerd moet worden moet ik morgenochtend even terug. Hopelijk ligt frummel dan wel goed haha.

    Heb ook veel last van harde buiken en gespannen gevoel. Super irritant. Daardoor vorige week een paar dagen niet kunnen werken. Voel wel dat ik meer energie heb, waardoor ik goed op mijn grenzen moet letten.

    Gisteren via Mp een babykamer gekocht, wandelwagen is in huis en kinderstoel ook. Dus nu nog vooral heel veel ‘kleinere’ dingen. Super leuk word zo echt nu voor zo ver het het nog niet was haha! Draag mn buik met trots!!❤️

    Hopelijk blijft het met iedereen goed gaan!

    @glucosetest. Ik heb die ook gedaan met 12 weken. Ivm verdenking op diabetes van voor de zwangerschap. Was gelukkig niet zo. Ik vond het meevallen. Lekker was het zeker niet. Maar ik heb het letterlijk in 1 keer achterover geslagen haha. Vond vooral het lange wachten en prikken en nuchter zijn vervelend. Over een maand mag ik nog een keer. Omdat zwangerschapsdiabetes zich later nog kan uiten. Het komt goed!!
     
    PBV, chaartje79, mutskuh en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  20. mutskuh

    mutskuh Fanatiek lid

    10 dec 2014
    2.230
    1.043
    113
    Wat fijn van die 20wk echo! Hopelijk was hij net ook goed. Je hoort het wel vaker dat ze terug moeten komen om alles goed in en op beeld te krijgen.

    Hier ook last van harde buiken en gespannen gevoel. Zeer vervelend. Zondag is zelfs de vk nog hier geweest want deed erg pijn.

    Hier afgelopen woensdag de suikertest al moeten doen ivm snelle gewichtstoename en veel dorst. Echt goor is het niet, maar lekker ook niet. Wegkappen en klaar. Het lijkt op vettig water met 45 suikerklontjes vind ik.
     
    chaartje79 en LittleSweetGreyBunny93 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina