Uitgerekend 16 - 31 augustus 2020!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Rosy90, 8 dec 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. applejo

    applejo Bekend lid

    14 jan 2014
    861
    490
    63
    Deventer
    Hier was de echo goed... alles er op en er aan. Was wel een klein meisje. Bij mij waren de metingen ook allemaal onder aan de lijn vh landelijk gemiddelde. Maar er kan in al die weken ook nog heel goed groeien... dus ik maak me geen zorgen. En het moet er ook nog uit he..
     
    Artemis89, flower1983, Amy1989 en 10 anderen vinden dit leuk.
  2. Snies

    Snies Fanatiek lid

    22 dec 2015
    2.132
    3.214
    113
    Wat fijn al die goede echo's!
    Dan krijg ik hem volgens mij laat met precies 20 weken?
    Ze hadden toen deze week ook geen plaats helaas.. Nu vast wel, maar ja dan staat de echo al vast haha. :p
     
    Artemis89 en flower1983 vinden dit leuk.
  3. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.144
    15.212
    113
    Nee niet echt. Zag wel mooie beentjes :D maar uk wilde niet mooi op de foto.
    Heb deze foto's gehad
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Artemis89, Amy1989, Bixou en 5 anderen vinden dit leuk.
  4. PieterKonijn

    PieterKonijn Fanatiek lid

    24 mrt 2019
    1.387
    1.578
    113
    Vrouw
    Gefeliciteerd met de mooie echo's meiden! Hier is het nog even spannend...


    Ik heb de afgelopen dagen ineens weer allerlei kwalen. Begin nu wel weer écht te merken dat ik zwanger ben. Hebben jullie dat ook?

    Mijn buik groeit ineens enorm hard en ik heb echt constant honger. Ik moet dan ook echt NU NU NU eten, anders word ik gewoon slap. Het gebeurt nu dikwijls dat mijn vriend nog snel een boterham voor me moet smeren terwijl ik al ergens ben gaan liggen. Echt bizar. In het eerste trimester kreeg ik niks naar binnen???

    Verder voel ik iedere dag getrek bij mijn buik en word ik echt gek van mijn rug. Zo'n rugpijn! Vroeger kon ik eindeloos achter mijn bureau zitten, nu voel ik me gewoon 80 jaar na 2 uurtjes bureauwerk. Ook bukken en tillen vermijd ik inmiddels, het voelt niet goed meer.

    Voelt iedereen de baby trouwens al? Ik voel haar alleen heel soms echt zachtjes, zo zacht dat ik twijfel of ze het nu wel of niet is... Zo duidelijk als in week 16-17 heb ik haar sindsdien niet meer gevoeld.
     
    Artemis89, Ninaatjuh en duitshollandsmeisje vinden dit leuk.
  5. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.144
    15.212
    113
    Onze meisjesnaam kwam in het dorp nog niet voor, alleen bij een volwassen vrouw. Op de basisschool niet. En nu zag ik vanmiddag dat er een meisje met die naam is geboren!:eek: baal er echt van.
    Bij E en J hadden we precies hetzelfde, dat tijdens de zwangerschap "onze" naam werd gebruikt
     
  6. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.144
    15.212
    113
    niet veel. Maar mijn theorie dat de baby tegen de placenta aankruipt en richting mijn rug trapt is bevestigt door de vk ;) En baby is gezien de echo sowieso best rustig
     
    Amy1989, PieterKonijn en Claudia88 vinden dit leuk.
  7. SjH

    SjH Fanatiek lid

    21 okt 2018
    1.700
    2.180
    113
    Vrouw
    ik merk ook van alles, trekkend gevoel met soms dan een harde bobbel aan een kant, plopjes (baby? Weet het niet zeker), moet ook weer vaker plassen. Qua bekken, rug etc. mag ik niet klagen, nog nergens last van. Hoofdpijnfase lijkt ook over, al een week geen last van. Ik blijf licht slapen, vaak wakker en ook vroeg wakker weer elke ochtend.

    ik weet dus niet of ik hem/haar voel...

    Honger herken ik heel erg. Moet ook echt oppassen want heb dan ook zin om echt te snaaien, en dat helpt natuurlijk niet...
     
    duitshollandsmeisje en PieterKonijn vinden dit leuk.
  8. Claudia88

    Claudia88 Fanatiek lid

    7 mrt 2013
    1.301
    599
    113
    Dat scheelt dadelijk als je moet bevallen:p. Nee hoor, als ze zo beweeglijk was zal ze het hoofdje wel niet goed hebben kunnen meten. Als de rest in orde was, zou ik mij er niet zo druk over maken. :)
     
  9. PieterKonijn

    PieterKonijn Fanatiek lid

    24 mrt 2019
    1.387
    1.578
    113
    Vrouw
    @SjH Ja dat veel plassen heb ik ook! En ik word inderdaad ook wakker om 6 uur 's ochtends. o_O Maar wel herkenbaar dus.


    Ik zou me haast gaan afvragen of mijn rugpijn daar vandaan komt :roflmao:
     
    SjH vindt dit leuk.
  10. duitshollandsmeisje

    18 sep 2018
    5.449
    7.291
    113
    Vrouw
    Kokkin
    Duitsland
    Dat honger ken ik !! heb ik ook ineens sinds een week ofzo.. vreselijk irritant.. ik MOET dan ook echt eten anders word ik gewoon misselijk joh.

    Toevallig voelde ik het net voor eerst echt super duidelijk, dat was zonder twijfel de baby. Wat ik al ongeveer een goede week zachtjes voel was nu even heel duidelijk van 'ja hallo ik ben het' xD
     
    Artemis89, Ninaatjuh, PieterKonijn en 2 anderen vinden dit leuk.
  11. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.144
    15.212
    113
    Nou als ik merk hoe baby de baarmoeder omhoog duwt... :eek:
     
    PieterKonijn vindt dit leuk.
  12. duitshollandsmeisje

    18 sep 2018
    5.449
    7.291
    113
    Vrouw
    Kokkin
    Duitsland
    Hoe ontzettend leuk is dit trouwens <3 als ik het geslacht weet bestel ik het in roze of blauw, of groen <3
     

    Bijgevoegde bestanden:

  13. Snies

    Snies Fanatiek lid

    22 dec 2015
    2.132
    3.214
    113
    Vraagje wie van jullie laat zich vaccineren tegen kinkhoest? :)

    Ik weet niet of het nu handig is met het coronavirus en of ze dat dan ook als prioriteit zien tijdens het corona.
    Je mag hem laten zetten vanaf 22 weken volgens mij.
     
    Ninaatjuh vindt dit leuk.
  14. MevrouwH

    MevrouwH Fanatiek lid

    5 mrt 2016
    1.060
    993
    113
    Die tweede van boven is echt leuk!
     
  15. duitshollandsmeisje

    18 sep 2018
    5.449
    7.291
    113
    Vrouw
    Kokkin
    Duitsland
    Is een setje van 3 voor maar 10 euro, zo leuk
     
    flower1983 vindt dit leuk.
  16. MevrouwH

    MevrouwH Fanatiek lid

    5 mrt 2016
    1.060
    993
    113
    Oh ik dacht dat het een geboortekaartje was haha
     
  17. 2009lisanne

    2009lisanne Fanatiek lid

    19 feb 2010
    1.412
    1.441
    113
    Vrouw
    twente
    Gisteren zag ik mijn buik al dacht bewegen. Haha zo leuk.
    En ze reageert al echt op de jongste. Als die haar hand over mijn buik wrijft en er af haalt, dan gaat de kleine schoppen. Telkens dit riedeltje opnieuw.

    Babykamer is behang vrij, aankomend weekend verven en behangen. Spannend.
     
    Bixou, PieterKonijn, toch3 en 2 anderen vinden dit leuk.
  18. Amy1989

    Amy1989 Fanatiek lid

    5 mrt 2019
    2.175
    2.045
    113
    Vrouw
    Ja, ik ga dat doen :) Ik heb het er vandaag over gehad met de verloskundige en die vaccinaties gaan gewoon door zei ze.
     
    flower1983 en Snies vinden dit leuk.
  19. Amy1989

    Amy1989 Fanatiek lid

    5 mrt 2019
    2.175
    2.045
    113
    Vrouw
    Thanks! :) Ik heb dat eigenlijk niet dat ik nu veel meer eet. Ik had het juist aan het begin van de zwangerschap:roflmao: Toen vlogen de kilo’s er ook snel aan en nu staat het juist even stil. En ik snoep nu ook minder door dat hele corona gebeuren omdat ik niet meer elke dag verleid word in de supermarkt :p Heb wel echt nog cravings naar sinaasappelsap en vandaag had ik ineens zo veel zin in wit brood met heel veel roomboter haha.

    Dat getrek heb ik niet. Alleen wel pijn in mijn stuitje en rug, de bekkenpijn. Maar als ik rustig aan doe valt het gelukkig nog mee. En voel af en toe nog dat menstruatieachtige gevoel in mijn baarmoeder. Kan me dat trekkerige wel herinneren van mijn eerste.

    Oh en ik voel mijn baby echt heel weinig. Vorige week best duidelijk en dan weer een paar dagen niet en vandaag echt heel zachtjes even. En als ik dan zie hoe druk mijn baby was de afgelopen drie echo’s :eek: Ze was echt tegen de placenta aan het trappen, dus dat voel je dan gewoon nog niet echt nu. Echoscopiste zei ook dat het echt wel een tijdje kan duren voordat ik haar echt duidelijk ga voelen. En de verloskundige zei juist dat dat niet lang meer gaat duren:roflmao: Maar goed, je hoeft de baby nu nog niet elke dag te voelen. Wel grappig trouwens om te zien hoe veel drukker deze baby is vergeleken met mijn eerste dochter tijdens de echo’s. Ben benieuwd hoe ze buiten de buik is haha.
     
    PieterKonijn vindt dit leuk.
  20. Snies

    Snies Fanatiek lid

    22 dec 2015
    2.132
    3.214
    113
    Enige kwalen die ik nu heb is voornamelijk bekkenpijn.. En dan in combinatie met extreme vermoeidheid. :(

    Omdat de fysio behandelingen niet doorgaan nu, heb ik maar een bekken brace besteld die kan ook dienen als zwangerschapsband. Dus ik hoop maar dat die de pijn en de klachten een beetje kunnen wegnemen. Mocht hij niet helpen kan ik hem gelukkig terug sturen.
     

Deel Deze Pagina