Uitgerekend 16 - 31 juli 2021

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door gate, 10 nov 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liefdesbaby3

    Liefdesbaby3 Actief lid

    8 nov 2020
    137
    130
    43
    Vrouw
    Het is ons derde kindje. Dus ik ben bang dat ik het niet geheim kan houden tot plusminus 12 weken. Wellicht vertellen we het na de eerste echo aan onze naasten (ouders, broers, zussen) en dan na de termijnecho de rest.

    Spannende tijd hé?! Benieuwd naar de reacties!
     
    Silani vindt dit leuk.
  2. Aoibhe

    Aoibhe Bekend lid

    2 nov 2017
    955
    779
    93
    Vrouw
    Ja, had toen wel getest, tot 23dpo, maar ze hebben nooit zo geknald als nu, hoewel wel goed positief. Ook volop kwaaltjes toen. Een missed abortion maakt dat je echt je lijf niet meer kan vertrouwen, ik had ook echt middelen nodig om de miskraam op te wekken, dus ik concludeer daar dan toch uit dat mijn lijf het vasthoudt, ook als het niet goed is. Herken je dat?

    Verder inderdaad meer krampen bij volle blaas of actief zijn.
     
  3. Barbara1

    Barbara1 Fanatiek lid

    1 okt 2014
    1.164
    442
    83
    Ja ik herken het wel. Bij mij was het ook missed abortion bij 10 weken. Gewacjt tot de miskraam vanzelf kwam, maar na tijd wachten idd medicatie nodig gehad. Dat maakt idd dat ik mijn lijf niet vertrouw en ook ongerust ben zonder bloedverlies.
     
  4. DvEsch

    DvEsch Actief lid

    14 aug 2018
    201
    160
    43
    Vrouw
    Ik heb het mijn schoonouders al wel verteld. Vind het ook fijn om het erover te kunnen hebben als ik mezelf niet zo goed voel. Vorige zwangerschap hebben we het ook 1 week voor de echo verteld omdat ik zo misselijk was dat ik het niet meer kon verbergen. Nu wil ik voor de rest wel wachten tot kerst!
     
  5. LC1987

    LC1987 Actief lid

    13 okt 2014
    213
    174
    43
    Vrouw
    Oké, ja ik had toen 1 x een clear blue gedaan van 1-2 weken en toen nooit meer getest, maar wel echt de kwaaltjes. Vruchtje was niet groter geworden dan 5,5 wk. , maar mijn lichaam stootte het niet af. Uiteindelijk pas rond 9 weken medicatie er voor gekregen .
     
  6. bluedrake

    bluedrake Fanatiek lid

    1 aug 2018
    3.658
    4.038
    113
    Vrouw
    Heftig hoor meiden al die miskramen...
     
  7. Aoibhe

    Aoibhe Bekend lid

    2 nov 2017
    955
    779
    93
    Vrouw
    Ja, precies dat! Het 'geen bloed is goed' mantra werkt niet echt meer dan ;). Duimen voor ons allemaal voor goede afloop!
     
    Barbara1 vindt dit leuk.
  8. Aoibhe

    Aoibhe Bekend lid

    2 nov 2017
    955
    779
    93
    Vrouw
    Haha, herkenbaar! Gisteren moest ik er ook echt een, ging er een halen met mijn bonusdochter, had hem in drie happen op! Is het jou al gelukt er een te scoren?
     
    Liefdesbaby3 en Barbara1 vinden dit leuk.
  9. Aoibhe

    Aoibhe Bekend lid

    2 nov 2017
    955
    779
    93
    Vrouw
    Over cravings: Hier geen gekke cravings, maar wel toegenomen eetlust en soms ook echt het gevoel dat ik MOET eten! Maar mag ook wel wat aankomen, nu (nog) maatje 36, dus denk ik normaal dat ik wat extra vetjes wil verzamelen ;).

    Fijne zondag allemaal!
     
    Barbara1 en Feliciaaf vinden dit leuk.
  10. Silani

    Silani Actief lid

    20 jan 2020
    274
    430
    63
    Vrouw
    Vandaag een mooie mijl
    Nee. :mad:

    :roflmao:
     
    Aoibhe vindt dit leuk.
  11. Secret Promise

    Secret Promise Fanatiek lid

    19 jul 2012
    2.315
    2.227
    113
    Vrouw
    #1071 Secret Promise, 29 nov 2020
    Laatst bewerkt: 29 nov 2020
    Hier beginnen de cravings wel ook enigszins.. ik heb echt continu trek in kaas:roflmao: Voor veel andere dingen trek ik m'n neus op.. heb ook vrij weinig eetlust nu. Maar kaas is hemels:rolleyes::D Hier ook maat 36, dus ik ga voor nu gewoon lekker luisteren naar wat mijn lichaam wil:)
     
    Aoibhe, Barbara1 en Feliciaaf vinden dit leuk.
  12. Feliciaaf

    Feliciaaf Actief lid

    24 okt 2018
    206
    190
    43
    Vrouw
    Wat leuk om over al jullie cravings te lezen, hihi, ik krijg spontaan zin in oliebollen :D (terwijl ik die nooit eet)
    Hier heeft de misselijkheid echt zijn intrede gedaan, ik ben de hele dag door weeïg misselijk.. behhhh...
    Hier ook maat 36 trouwens, en ben echt bang dat ik vanwege de borstvoeding nu flink ga afvallen, door de misselijkheid eet ik al veel minder (ik heb wel trek maar als puntje bij paaltje komt krijg ik weinig binnen..)

    Doe nu wel mijn 6 weken dansje :)
     
    Luddewutje, Aoibhe en Secret Promise vinden dit leuk.
  13. Barbara1

    Barbara1 Fanatiek lid

    1 okt 2014
    1.164
    442
    83
    Oeh nu heb ik ook zin in oliebollen haha
     
    Aoibhe en Secret Promise vinden dit leuk.
  14. gate

    gate Bekend lid

    12 jun 2014
    723
    506
    93
    Ik word juist misselijk als ik aan oliebollen denk :confused:.
    Ik ben echt een beetje bang voor de komende weken, word met de dag misselijker... slik nu gember capsules en ook met suprimal begonnen. Dit werkte bij mijn zoontje fantastisch maar merk er nu nog niet veel van o_O.
     
  15. gate

    gate Bekend lid

    12 jun 2014
    723
    506
    93
    Wat zijn jullie allemaal dun! Hier maat 40/42. Zit nog steeds 10 kg op van de eerste zwangerschap die er nooit meer is afgegaan :oops:
     
  16. Aoibhe

    Aoibhe Bekend lid

    2 nov 2017
    955
    779
    93
    Vrouw
    Denk ook dat hierna maatje 36 verleden tijd is, hoor ;).
     
  17. Silani

    Silani Actief lid

    20 jan 2020
    274
    430
    63
    Vrouw
    #1077 Silani, 29 nov 2020
    Laatst bewerkt: 29 nov 2020
    Misschien is het beter om helemaal niet te vertellen in welke kledingmaat je zit. Wat doet het er ook toe? Of je nou maatje 36 bent, 42 of 50 (zoals ik, en schaam me geenszins!), er groeit in ieder van onze buik een baby'tje. We gaan de komende weken genoeg gebombardeerd worden met onzekerheden, twijfels en veranderingen. Laten we elkaar daarin steunen en aanmoedigen. Die kledingmaten zijn maar cijfertjes. Liefde voor iedereen <3
     
  18. bluedrake

    bluedrake Fanatiek lid

    1 aug 2018
    3.658
    4.038
    113
    Vrouw
    Ik heb ook zeker geen maatje 36, denk dat het ook niet belangrijk is.
     
  19. Secret Promise

    Secret Promise Fanatiek lid

    19 jul 2012
    2.315
    2.227
    113
    Vrouw
    Kledingmaten doen er verder ook niet toe:p Gebruikte het zelf voornamelijk om aan te geven dat ik geen reden zie om me in te houden met cravings:) Wellicht had dat voor mij persoonlijk anders geweest als ik voller was geweest en graag wat kilo's kwijt had gewild:thumup: Maar nogmaals, allemaal vanuit mijn persoonlijke beleving;) Uiteindelijk staat iedereen daar op z'n eigen manier in!

    Dat gezegd hebbende, ik ben wel aan het nadenken over sport tijdens de zwangerschap en na de bevalling. Ik ben gek op fitness en zou dat graag in een bepaalde mate blijven doen om fit te blijven. Hebben jullie daar al over nagedacht? En enig idee hoe jullie dat stuk gaan invullen voor jezelf?:)
     
    Aoibhe, Silani en Barbara1 vinden dit leuk.
  20. Barbara1

    Barbara1 Fanatiek lid

    1 okt 2014
    1.164
    442
    83
    #1080 Barbara1, 29 nov 2020
    Laatst bewerkt: 29 nov 2020
    Ik doe altijd groepslessen. Tijdens de eerste zwangerschap ook zwangerschapsyoga gedaan. Dat was heerlijk. Deze zwangerschap weet ik niet wat ik mag en kan blijven doen. Ik heb waarschijnlijk een te korte en zwakke baarmoedermond waardoor de vroeggeboorte is ontstaan. Dus sporten durf ik eerlijk gezegd niet. Ga het nog wel overleggen met de gyn.
     
    Secret Promise vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina