Uitgerekend 16 juni t/m 30 juni 2019

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door SunnyShineS, 5 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Senna82

    Senna82 Bekend lid

    25 jun 2012
    747
    53
    28
    @Rian89 wat erg!! Dit is ieders nachtmerrie. Heel veel sterkte.
     
  2. Waterlelie81

    Waterlelie81 Fanatiek lid

    7 feb 2008
    4.789
    620
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Oh nee rian wat verschrikkelijk. Eerst wekenlang in onzekerheid zitten en nu dit! Geen woorden voor...
    Heel veel sterkte.
     
  3. Dido82

    Dido82 Fanatiek lid

    21 jan 2013
    1.990
    75
    48
    Vrouw
    Pijnacker

    Hè bah...wat vreselijk voor je! Heel veel sterkte
     
  4. Maline

    Maline Actief lid

    24 okt 2013
    195
    129
    43
    Belgie
    Hey lieve @Rian89 ,

    Ik heb zelf 2x een buitenbaarmoederlijke gehad, eentje in 2015 en eentje nu afgelopen zomer.
    Ik had al een vermoeden bij jou, omdat de mijne op ietwat dezelfde manier evolueerden, maar het is steeds anders en wou je niet onnodig ongerust maken.

    Ik weet dat het niet is wat je nu wilt horen, maar wees blij dat ze het "op tijd" gezien hebben. Een bbz kan heel gevaarlijk zijn en een operatie is mijns inziens de beste manier om een bbz te behandelen (in vergelijking met bv medicijnen om het af te breken).

    Ik weet niet of je er zelf iets van mag zeggen, maar als je kan zou ik ook vragen om je eileider er mee uit te halen (mits de dokter voor de keuze staat).
    Mijn gyn heeft duidelijk gezegd dat dit steeds te prefereren is, omdat anders de kans op een volgende bbz veel hoger ligt (exact wat bij mij is gebeurd, 2x langs rechts).

    Je hoeft ook niet bang te zijn dat je nadien maar de helft minder kansen hebt om zwanger te worden. De doorlaatbaarheid en de conditie van de andere eileider wordt tijdens de operatie sowieso getest en hier houden ze rekening mee. De overgebleven eileider kan ook de functie van de andere overnemen. Dat is exact wat nu bij mij is gebeurd, 3 maanden nadat ze mijn eileider eruit haalden.

    De operatie zelf "valt mee". De eerste dagen is het erg gevoelig en kan het zijn dat je veel last hebt van je schouders. Dat is van het gas dat ze tijdens de operatie gebruikt hebben.

    Ze schrijven standaard ongeveer een weekje ziekteverlof op, maar ik heb beide keren 3 weken genomen.
    2 voor het lijfje en een week extra voor het kopje.

    Hopelijk heb je hier iets aan gehad..

    Heel veel sterkte en een ontzettend dikke knuffel!
     
  5. Annebeth

    Annebeth Bekend lid

    11 sep 2015
    688
    449
    63
    Jeetje @Rian89 wat onwijs erg.... sterkte vandaag maar natuurlijk ook de komende tijd, ik hoop dat ze je eileider kunnen sparen. Ik weet verder niet goed wat ik moet zeggen... Ik vind het ZO erg...

    @Maline oh dat klinkt fijn, dat de eileider de functie van de andere kan overnemen. Zou je dat nader willen uitleggen?
     
  6. Maline

    Maline Actief lid

    24 okt 2013
    195
    129
    43
    Belgie
    ♡ Uitgerekend: 16 - 30 Juni 2019
    ---------------------------------------------

    16 juni
    SunnyShineS, 29 jaar, 1e kindje [onbekend]
    Tal88, 29 jaar, 1e kindje, [onbekend]

    17 juni
    kikker1, 35 jaar, 3e kindje [ onbekend ]

    18 juni



    19 juni

    20 juni
    DvEsch, 27 jaar, 1e kindje [ verrassing ]
    Tulli, 23 jaar, 2e kindje [ onbekend ]
    Annebeth, 31 jaar, 2e kindje [ onbekend ]
    Mimus, 28 jaar, 2e kindje [ onbekend ]

    21 juni
    Mommy90, 28 jaar, 3e kindje [ onbekend]
    MaLuc, 37 jaar, 3e kindje [verrassing ]

    22 juni
    Mo87, 31 jaar, 3e kindje [ onbekend ]
    Pukkie1, 31 jaar, 1e kindje [ onbekend ]
    1986mom, 3e kindje [
    onbekend ]

    23 juni

    24 juni
    Eedihcro, 41 jaar, 2de kindje [ onbekend ]
    Kaatjee, 29 jaar, 2e kindje [ onbekend ]


    25 juni

    Dana1989, 29 jaar, 2e kindje [ onbekend ]
    Lies89, 29 jaar, 2e kindje [
    onbekend ]

    26 juni

    27 juni
    maline, 28 jaar, 1e kindje [ onbekend ]
    maasje89, 29 jaar, 1e kindje [ onbekend ]

    28 juni
    Waterlelie81, 37 jaar, 3e kindje [ onbekend ]
    Daphne85 , 33 jaar 3e kindje [
    Onbekend ]

    29 juni

    30 juni

    AmyW, 32 jaar, 2e kindje [ onbekend ]
    San195, 23 jaar, 2e kindje [ onbekend ]
    Senna, 36 jaar, 3e kindje [
    onbekend ]

    -----------------------------------------------
    Jongen (0) | Meisje (0) | Verrassing (2) | Onbekend (21)
    -----------------------------------------------
    Afspraken:

    November
    15 november - DvEsch - 1e echo
    15 november - Lies89 - 1e echo
    15 november - Mimus - 5e echo
    16 november- Dana1989 - intake
    16 november - Eedihcro - 3de echo
    19 november - San195 - 1e echo
    19 november - AmyW - intake verloskundige en echo
    21 november - Senna - intake
    22 november - Lies89 - intake
    22 november - kikker1 - vk
    22 november - Maline - 9w3d echo
    27 november - Tulli - termijn echo
    27 november - tall88 - termijn echo
    27 november - 1986mom - termijn echo
    28 november - Lies89 - termijn echo
    29 november - MO87 - termijn echo
    30 november - MaLuc - termijnecho


    December:

    3 december - SunnyShineS - 12 weken echo (12+1)
    3 december - MaLuc - afspraak verloskundige
    3 december - mommy90 - termijnecho
    4 december - pukkie1 - 2e echo ( 11+3)
    11 december - Mimus - 12 weken echo (12+5)
    12 december - MO87 - normale afspraak
    13 december - Mimus - afspraak verloskundige

    Januari:

    3 januari - waterlelie81 - geslachtsbepaling (14+6)
    3 januari - SunnyShineS - geslachtsbepaling (16+4)
     
  7. Maline

    Maline Actief lid

    24 okt 2013
    195
    129
    43
    Belgie
    Nou, op een foto of afbeelding lijkt het steeds of je eileiders naast je baarmoeder liggen. Maar eigenlijk liggen ze erachter en ook best dicht naast elkaar.
    Dus ik had bv een eisprong langs mijn rechtse eierstok (want die werkt natuurlijk nog wel gewoon) en mijn linker eileider heeft dit eitje opgepikt om naar de baarmoeder te sturen.
    Het kan effetjes duren voor je lijf snapt wat het moet doen, maar je overgebleven eileider kan tot 90% van de functie van de verwijderde eileider overnemen.
    Dat is een manier van je lichaam om alles toch goed te laten lopen.
    (We wisten dat het bij ons rechts zat, omdat ik elke dag binnen moest voor een echo om te zien waar en hoe de follikels aan het rijpen waren, zodat we exact wisten wanneer mn eisprong was en we dus moesten klussen).

    Nu, als ze hem sparen, kan het ook of best goed gaan. Het hangt allemaal van de conditie van de eileider zelf af. Ik ben na mijn eerste bbz nog 2x zwanger geraakt (dit werden helaas mk's) dus toen is het ook gewoon in de baarmoeder geraakt (hoewel het natuurlijk kan dat het toen van mijn goeie linkse kant kwam).
     
  8. AmyW

    AmyW Fanatiek lid

    8 sep 2016
    1.327
    867
    113
    Lieve Rian, wat schrikken! Ik denk aan je.
    Hopelijk geeft het verhaal van maline je rust, en moet je kijken, ze is nu ook alweer 8 weken zwanger!
    Heel veel sterkte en beterschap straks. En ik hoop dat je na je herstel heel snel weer zwanger mag raken. Knuffel voor jou
     
  9. San195

    San195 Fanatiek lid

    28 mei 2018
    2.267
    1.159
    113
    Vrouw
    Wat fijn dat jij je verhaal deelt @Maline ! Hopelijk heeft @Rian89 daar veel aan.

    Heb je bij een bbz ook pijn voordat je ‘t überhaupt weet of symptomen oid?
     
  10. Maline

    Maline Actief lid

    24 okt 2013
    195
    129
    43
    Belgie
    Het is bij iedereen anders en bij mij waren de twee keren ook wel wat verschillend.

    Bij beide keren had ik hcg dat wel steeg, maar niet genoeg.
    En bij beide keren heb ik ook pijn gehad.
    De eerste keer waren ze bijna te laat, omdat ze eerst dachten dat het een mk was. Het was pas toen ik ineenzakte van de pijn en bleek dat ie op springen stond, dat ik met spoed werd geopereerd.
    Bij de tweede begon het met een zeurend pijn die erg herkenbaar aanvoelde en ook hcg dat niet voldoende steeg.
    Probleem is dat ze moeten wachten tot het hcg wel degelijk hoog genoeg is, voor ze iets om de echo kunnen lokaliseren.

    Mijn zusje heeft ook een bbz gehad en is afgelopen zomer bevallen van een zoontje. Het kan dus echt nog goedkomen!
     
  11. Mimus

    Mimus Fanatiek lid

    26 okt 2015
    2.266
    2.464
    113
    Aah nee jeetje wat naar om te horen:(
    Heel veel succes en sterkte meis!!
    Dikke knuffel❤️
     
  12. DvEsch

    DvEsch Actief lid

    14 aug 2018
    201
    160
    43
    Vrouw
    Hoi dames

    Voelt een beetje dubbel om nu mijn echo te delen. Maar hier een sterk kloppend hartje. 1e meting 8+6 dagen 2e meting 9 weken!
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Mommy90, MO87, Senna82 en 4 anderen vinden dit leuk.
  13. San195

    San195 Fanatiek lid

    28 mei 2018
    2.267
    1.159
    113
    Vrouw
    Gefeliciteerd! Super!
     
    DvEsch vindt dit leuk.
  14. Mimus

    Mimus Fanatiek lid

    26 okt 2015
    2.266
    2.464
    113
    Prachtig gefeliciteerd!!
     
    DvEsch vindt dit leuk.
  15. AmyW

    AmyW Fanatiek lid

    8 sep 2016
    1.327
    867
    113
    Ik ben sinds vandaag ineens een stuk misselijker. Voel me daardoor ineens ook meer zwanger, ik weet nog dat ik een paar weken geleden maar wat graag symptomen zou hebben.

    T is alleen niet zo dat ik niet kan eten, en twijfel soms of juist eten het gevoel verminderd.
    Gek gevoel heb dit met m’n dochter niet gehad!
     
  16. Senna82

    Senna82 Bekend lid

    25 jun 2012
    747
    53
    28
    Gefeliciteerd!!! Prachtig toch!
     
    DvEsch vindt dit leuk.
  17. Senna82

    Senna82 Bekend lid

    25 jun 2012
    747
    53
    28
    Ik mag ook rustig aan blij zijn.
    Vandaag bij de gyn een goede echo gehad ❤
     
    MaLuc, Mommy90, Mimus en 5 anderen vinden dit leuk.
  18. San195

    San195 Fanatiek lid

    28 mei 2018
    2.267
    1.159
    113
    Vrouw
    Wauw ook fijn! Gefeliciteerd!
     
    Senna82 vindt dit leuk.
  19. Mimus

    Mimus Fanatiek lid

    26 okt 2015
    2.266
    2.464
    113
    Super, gefeliciteerd!!
     
    Senna82 vindt dit leuk.
  20. Rian89

    Rian89 Fanatiek lid

    13 jul 2013
    3.106
    2.347
    113
    NULL
    NULL
    He Meiden,

    Wat zijn jullie ontzettend lief. Wat fijn dat jullie zo meeleven, doet me erg goed. Zo fijn om van me te kunnen afschrijven....

    En @Maline, bedankt voor je verhaal, daar heb ik wel wat aan:).

    Gistermiddag kwamen er een hoop emoties los, en was ik voor heel bang voor de operatie, zag er zo erg tegenop. Uiteindelijk was ik wat eerder aan de beurt, tegen 18.15.
    Vond het maar eng op de operatiekamer... gelukkig was ik snel weg en verliep de operatie voorspoedig, ze waren met een half uur klaar.
    Mijn linker ei leider is idd helemaal weggehaald.. (gynaecoloog zei dat dit het beste is, zodat het niet nóg een keer kan voorkomen, die kans is groter als ze hem laten zitten.

    Het zag er verder gelukkig allemaal goed uit! Rechter ei leider was heel mooi. En ze hebben ook geen reden kunnen vinden waaróm dit mij is overkomen, zag er links verder ook goed uit allemaal. Dit was echt domme domme pech.... als het vruchtje nou 2 cm verder was gaan innestellen was het wël goed geweest...:(.
    Ze zeiden wel dat ze wel precies optijd waren, had niet veel langer moeten duren of mijn ei leider was geknapt, want het was al best groot.. (zo'n naar idee..).

    Na de operatie was ik heel suf, moe, misselijk en duizelig. En vooral ook best veel pijn. Gelukkig hier wat medicatie voor gekregen.

    Om 01.00u werd ik zwetend wakker vd pijn bij mijn schouders. Door het gas wat ze gebruikt hebben in mijn buik zodat ze de organen beter konden zien. Ik dacht wat overkomt me nu!! Verpleging gebeld en toen heb ik een morfine spuit gekregen. Toen de pijn wat minder werd weer in slaap gevallen, tot nu... nu lig ik wakker, en voel ik me zo leeg...:cry:.

    Nogmaals bedankt meiden, en ik wens jullie een hele fijne zwangerschap toe! Geniet van het mooie wondertje wat er in jullie buik groeit ❤. Ik denk dat ik regelmatig nog wel eens kom spieken hier...

    Veel liefs!
     
    AmyW vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina