Uitgerekend 16 juni t/m 30 juni 2019

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door SunnyShineS, 5 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MaLuc

    MaLuc Fanatiek lid

    2 sep 2018
    1.425
    1.026
    113
    Vrouw
    @Dana1989, haha, dat zou fijn zijn! En ook fijn dat je dan zonder zorgen bij je ouders langs kunt gaan.
     
    Dana1989 vindt dit leuk.
  2. Jamiro40

    Jamiro40 Lid

    16 nov 2018
    43
    35
    18
    Vrouw
    Vraagje, vanaf wanneer kan je geslacht bepalen? Ik zie sommigen al met 14+ weken? Ik ga 2 januari weer voor een echo en ben dan 15+5. Zou ik het dan kunnen zien?
     
  3. San195

    San195 Fanatiek lid

    28 mei 2018
    2.267
    1.159
    113
    Vrouw
    De meeste bureaus doen het vanaf 15 weken inderdaad. Je kan het dan zien.
    Bij mijn zoontje met 15 weken gedaan en duidelijk te zien.
     
    Jamiro40 vindt dit leuk.
  4. San195

    San195 Fanatiek lid

    28 mei 2018
    2.267
    1.159
    113
    Vrouw
    Jamiro40 vindt dit leuk.
  5. DvEsch

    DvEsch Actief lid

    14 aug 2018
    201
    160
    43
    Vrouw
    Ik heb vandaag ook het 12 weken dansje mogen doen! Gisteravond wat huiswerk zitten doen. Ben O positief en heb rhesus c negatieve anti stoffen. Voor nu geen gevolgen alleen op week 27 extra bloed test om te kijken of ik anti stoffen tegen het bloed van het kleintje aanmaak. Is niet zo net als bij de rhesus D dat je er een prik voor krijgt..
     
    Jamiro40 vindt dit leuk.
  6. MaLuc

    MaLuc Fanatiek lid

    2 sep 2018
    1.425
    1.026
    113
    Vrouw
    Gefeliciteerd met je 12 weken!
    Ik ben ook o positief en rhesus C. Moest beide vorige zwangerschappen ook met 27 weken bloedprikken inderdaad, zal nu wel weer zo zijn. Verder nooit meer wat van gehoord.
     
  7. DvEsch

    DvEsch Actief lid

    14 aug 2018
    201
    160
    43
    Vrouw
    OH fijn. Ja Las dat het maar bij heel weinig mensen consequenties heeft gelukkig
     
  8. Dana1989

    Dana1989 Bekend lid

    1 apr 2014
    752
    403
    63
    Voor rhesus c negatief bestaat nog geen injectie. Mocht je antistoffen hebben dan wordt je vaker gecontroleerd door de verloskundige.
    Ik ben rhesus d negatief en bij mijn zoontje kreeg ik wel een anti D injectie omdat mijn zoontje rhesus positief is. Na de bevalling heb ik de injectie weer gehad.
     
  9. AmyW

    AmyW Fanatiek lid

    8 sep 2016
    1.327
    867
    113
    Jaaa echt wel!
     
    Jamiro40 vindt dit leuk.
  10. Tal88

    Tal88 Actief lid

    15 jun 2018
    302
    157
    43
    Vrouw
    Ja kan idd al zo vroeg, maar is nog wel wat onbetrouwbaar. Ik ken een aantal stellen die eerst het ene geslacht hadden en met de 20 weken toch een ander geslacht. Vanaf 16+ weken is ie betrouwbaarder is mij verteld. Maar ik ga ook een poging wagen met 15 weken hoor.:roflmao:

    Al steeds meer dames op de 12 weken!!!! Fijn hé!!! Ik alweer bijna 13weken, en ven zoooooo benieuwd baar de echo van maandag! Ik heb trouwens echt al een buikje( vind ik),deel hem straks wel even op de pagina:thumup:
     
    Jamiro40, Mimus en DvEsch vinden dit leuk.
  11. Mimus

    Mimus Fanatiek lid

    26 okt 2015
    2.266
    2.464
    113
    Hier afgelopen dagen weer heel nerveus aan het worden, dus heb contact gezocht met mijn Midwife en gevraagd of we langs mochten komen om naar het hartje te luisteren
    We hebben zelf ook wel een dopler, maar dat durven we nog niet aan op dit termijn, stel je voor dat we het niet vinden dan zitten we alleen maar meer in de stress.
    Gelukkig mochten we vandaag om 16.00 uur langs komen, ze moest even zoeken maar WAUW wat een prachtig mooi geluidje om weer te horen❤️.
    Nu as dinsdag de 12 weken echo, ook al heb ik er alle vertrouwen in door de afgelopen echo’s, toch blijft het spannend! Het termijn waar we bij ons dochtertje zagen dat ze een cyste hygroma had.
    Maar voor nu even lekker nagenieten van dit mooie bijzondere moment!

    En idd super fijn dat we allemaal naar de 12 weken gaan nu. Echt een fijne mijlpaal! :)
     
  12. AmyW

    AmyW Fanatiek lid

    8 sep 2016
    1.327
    867
    113
    @Mimus waarom was je zo nerveus?
    Fijn dat je dan zo even kon komen!
     
  13. MaLuc

    MaLuc Fanatiek lid

    2 sep 2018
    1.425
    1.026
    113
    Vrouw
    Fijn dat je weer even gerustgesteld bent, @Mimus!
     
    Mimus vindt dit leuk.
  14. Mimus

    Mimus Fanatiek lid

    26 okt 2015
    2.266
    2.464
    113
    Toch bang dat het niet goed zit en het hartje gestopt is. Ik weet niet word dan zou down en lusteloos overdag. Dus ben idd blij dat we langs mochten komen en ik weer gerust gesteld ben :)
     
    San195 vindt dit leuk.
  15. Tal88

    Tal88 Actief lid

    15 jun 2018
    302
    157
    43
    Vrouw
    Fijn dat je langs kon komen:) enne.... ik heb het ook nog steeds hoor. Nu alweer zenuwachtig voor maandag of alles nog wel goed is, zeker nu iedereen het weet. Is normaal zei mijn vk, de meeste houden dit tot ze de baby kunnen voelen.
     
    Mimus vindt dit leuk.
  16. Tal88

    Tal88 Actief lid

    15 jun 2018
    302
    157
    43
    Vrouw
    Ik heb een hele stomme vraag hoor, maar ik stel hem toch!

    Ik ben normaal erg van de make upjes, dus de volle mep: crème, serum, primer, consealer, foundation etc etc. Maar eigenlijk sinds ik zwanger ben doe ik dit allemaal niet meer. Vooral doordat sommige dingen heel schadelijk kunnen zijn ( word beweerd). Maar in hoeverre is dat waar en waar moet je dan precies op letten. Maar ik vind het toch wel fijn om mij op te kunnen tutten.

    Wie van jullie maakt zich gewoon nog? Zo ja met wat?:oops:
     
  17. Mimus

    Mimus Fanatiek lid

    26 okt 2015
    2.266
    2.464
    113
    Ja het blijft allemaal spannend he! Hopelijk mogen we allemaal snel beweging voelen

    Ik gebruik ook minder make-up nu, niet dat ik heel veel gebruikte haha!
    En ben misschien best wel erg daarin..
    Maar ook met parfums, crèmes, shampoos en dergelijke let ik nu op wat ik koop.
    Zoveel mogelijk parabenen en troepjes vrij.
    Heb ooit een stukje van van Zembla gezien over Hormoonverstoorders, best wel interssant! Zijn meerdere dingen waar je op zou moeten letten waar ze in Scandinavië zwangere vrouwen wel voor waarschuwen doen ze dat in NL helaas niet..
    nou niet helemaal een antwoord haha maar hoop dat je er wat aan hebt :rolleyes::p
     
  18. Maline

    Maline Actief lid

    24 okt 2013
    195
    129
    43
    Belgie
    @Tal88 heb ik eigenlijk nog helemaal niet bij stilgestaan. Ga me er ook eens in verdiepen.
    Nu gebruik ik meestal wel van die bio dingen van de body shop enzo.
    En qua make up geraak ik meestal niet verder dan een getinte dagcrème!

    Ik heb voor vanmiddag een pretecho geboekt.
    Ik kan het echt niet laten.. het echo bureau is op tien minuutjes fietsen van mijn werk en ik heb liever nu ff weer geruststelling dan nog een week stressen.
    Ik ben zo zo bang dat het me toch nog afgepakt ga worden..

    Tis precies ook elke keer als we beslissen om het tegen wat mensen te zeggen (onze vrienden en familie liggen nogal verspreid) dat ik echt ff moet weten of het goed zit, omdat ik me anders een charlatan voel?

    Ach, over een halfuurtje hopelijk alles weer prima!
     
  19. San195

    San195 Fanatiek lid

    28 mei 2018
    2.267
    1.159
    113
    Vrouw
    Nooit bij stil gestaan en geen idee in hoe verre dat echt schadelijk is. Zou dat eens vragen aan je verloskundigen
     
  20. AmyW

    AmyW Fanatiek lid

    8 sep 2016
    1.327
    867
    113
    Ik heb gewoon m’n crème en foundation en poeder op. Mascara en eyeliner (als ik zin heb) oh en verf m’n haar gewoon nog blond bij de kapper.

    Ik denk dat er wel dingen veel slechter kunnen zijn dan make up en vind het wel heel ver gezocht...
     

Deel Deze Pagina