Uitgerekend 16 juni t/m 30 juni 2019

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door SunnyShineS, 5 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. AmyW

    AmyW Fanatiek lid

    8 sep 2016
    1.327
    867
    113
    Negenmaandenbeurs; ene kant lijkt het me wel leuk. Andere kant lijkt het me vreselijk. Weet ook niet goed wat ik er van kan verwachten.

    Wij doen ook babyborrel: ideaal en ik zou het iedereen aanraden. Met name wanneer je een grote vrienden en kennissenkring hebt. Mensen die ik ken zaten tot maanden na bevalling nog mrt verplichte bezoekjes enzo.
     
  2. Waterlelie81

    Waterlelie81 Fanatiek lid

    7 feb 2008
    4.789
    620
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Dat is handig. Lekker alles in een keer :thumup:
     
  3. Dana1989

    Dana1989 Bekend lid

    1 apr 2014
    752
    403
    63
    Ik merk dat dit kindje echt mega druk is in de buik vergeleken met mijn eerste. De schopjes doen me soms zelfs een beetje pijn. Begrijp me niet verkeerd, ik geniet echt wel van de bewegingen maar soms schopt hij zo hard en krachtig dat ik echt ff zoiets heb van auw:| herkend iemand dit?
    Verloskundige zei al dat ik blij moet zijn dat de placenta voor ligt anders had ik er waarschijnlijk nog meer last van gehad.
     
    AmyW vindt dit leuk.
  4. San195

    San195 Fanatiek lid

    28 mei 2018
    2.267
    1.159
    113
    Vrouw
    Het harde schoppen herken ik wel. Hier is hij ook mega druk maar het doet gelukkig geen zeer..
     
  5. San195

    San195 Fanatiek lid

    28 mei 2018
    2.267
    1.159
    113
    Vrouw
    Ik zit in de wachtkamer van gynaecoloog. Heb gesprek omdat ik vorige keer keizersnede heb gehad. Gaan ze geloof ik vertellen hoe dat nu eventueel gaat en risico’s etc.
     
  6. AmyW

    AmyW Fanatiek lid

    8 sep 2016
    1.327
    867
    113
    @San195 hoe was je gesprek?

    Ik heb een lintworm geloof ik. Ik eet de hele dag door, snoepjes, dropjes, koekjes, rijstwafels, fruit. Ik moet echt ff normaal gaan doen nu haha! Iemand die dit ook heeft?

    Ik ben ook wel bang dat dit kleine mannetje straks nog mijn ribben gaat kneuzen. Ik voel hem al zo goed, hij is zó beweeglijk en met nu die placenta aan de achterkant....
     
  7. San195

    San195 Fanatiek lid

    28 mei 2018
    2.267
    1.159
    113
    Vrouw
    Gesprek stelde echt niks voor en heb er weinig aan gehad ...

    Van dat eten heb ik ook! Ik eet echt alles wat los en vast zit ... :rolleyes:
     
  8. Luipaard88

    Luipaard88 Bekend lid

    3 nov 2016
    664
    467
    63
    Vrouw
    werkloos
    Den Haag
    Ja hier!! Eigenlijk alleen de laatste 2 dagen, misschien de stand van de maan..:confused::rolleyes:
     
  9. kikker1

    kikker1 Fanatiek lid

    22 jan 2011
    2.078
    879
    113
    Vrouw
    Ja, lintworm present! Marshmellows, worteltjes, appels, koeken...er gaat een boel in deze tijd. Ach... over 4,5 maand is het voorbij dus ik probeer het ‘los te laten’.

    De oudste gaf mij serieus blauwe plekken bij mijn ribben aan de buitenkant door van binnenuit zo hard te schoppen. Deze schopt voornamelijk naar beneden, alsof ze de uitgang zoekt en dat voelt ook echt super naar. Het hele beweeg en gerommel vind ik echt nog heel fijn, ik merk dat ik voor het eerst echt genieten kan van een zwangerschap: fijn om dat ook eens mee te maken!!
     
    AmyW vindt dit leuk.
  10. San195

    San195 Fanatiek lid

    28 mei 2018
    2.267
    1.159
    113
    Vrouw
    Hier ligt de baby nog steeds dwars. Hoofd links en benen rechts. Als ik zit voelt het ook echt nog als 1 grote vet rol omdat hij ruimte beneden inneemt. :roflmao:
     
    Tulli en Waterlelie81 vinden dit leuk.
  11. Tulli

    Tulli Actief lid

    18 jul 2018
    207
    123
    43
    Vrouw
    Hier ook enorme last van vreetbuien. Ik probeer er niet al te veel aan toe te geven. Meer groente en fruit eten :roflmao:

    Bij mij ligt de kleine voornamelijk links. Ondat m’n placenta achter ligt (bij de vorige voor) vind ik dit heel gek voelen! Gister deed het zelfs een beetje zeer toen m’n man voelde en ze terug duwde. :confused:
     
  12. Dido82

    Dido82 Fanatiek lid

    21 jan 2013
    1.990
    75
    48
    Vrouw
    Pijnacker
    Hier morgen weer naar ons meisje gluren. Schepjes vallen in vergelijking met m’n ventjes mee.

    Wij doen onze zoons tijdelijk samen op een kamer rond de bevalling en houden de babykamer in tact. We krijgen 31 juli de sleutel van ons nieuwe huis, dus pakken t praktisch aan. Zit al lekker pinterest af te struinen.

    Hier ook af en toe vreselijke trek. Ik houd me zoveel mogelijk in. Wat er niet aankomt scheelt straks weer er af krijgen, is dan m’n mantra ☺️
     
    Waterlelie81 en AmyW vinden dit leuk.
  13. Waterlelie81

    Waterlelie81 Fanatiek lid

    7 feb 2008
    4.789
    620
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Uitgerekend: 14 - 30 Juni 2019
    ---------------------------------------------
    14 juni

    ♡ Tall88, 30 jaar, 1e kindje, [meisje]

    16 juni
    SunnyShineS, 29 jaar,1e kindje [onbekend]

    17 juni
    ♡ kikker1, 35 jaar, 3e kindje [meisje]

    18 juni

    Caithh, 28 jaar, 3e kindje [meisje]
    ♡ luipaard88, 30 jaar, 2de kindje [
    jongen]


    19 juni
    ♡ DvEsch, 28 jaar, 1e kindje [verrassing]

    20 juni
    Annebeth, 31 jaar, 2e kindje [onbekend]
    Mimus, 28 jaar, 2e kindje [meisje]
    Mo87, 31 jaar, 3e kindje [onbekend]


    21 juni
    Mommy90, 28 jaar, 3e kindje[onbekend]
    ♡ Kaatjee, 29 jaar, 2e kindje [meisje]
    ♡ Dido82, 36 jaar, 3e kindje [meisje]
    Jamiro, 40 jaar, 1e kindje [jongen]

    22 juni
    1986mom, 3e kindje [onbekend]
    ♡ Tulli, 24 jaar, 2e kindje [
    meisje]

    ♡ MaLuc, 37 jaar, 3e kindje [jongen]

    25 juni
    ♡ Dana1989, 29 jaar, 2e kindje [jongen]
    mamamijn, 30 jaar, 3e kindje[onbekend]
    maasje89, 29 jaar, 1e kindje [verrassing]


    26 juni

    Eedihcro, 41 jaar, 2de kindje [onbekend]
    Lies89, 29 jaar, 2e kindje [jongen]


    27 juni
    maline, 28 jaar, 1e kindje [meisje]
    ♡ pukkie1, 31 jaar, 1e kindje [jongen]


    28 juni
    ♡ Waterlelie81, 37 jaar, 3e kindje [meisje]
    Daphne85 , 33 jaar 3e kindje[
    onbekend]
    AmyW, 32 jaar, 2e kindje [jongen]


    30 juni
    San195, 23 jaar, 2e kindje [jongen]
    Senna, 36 jaar, 3e kindje [meisje]


    -----------------------------------------------
    Jongen (8)| Meisje (10) | Verrassing (2) | Onbekend (8)
    -----------------------------------------------

    Afspraken:

    Februari:
    19 februari - Kikker1 - controle vk
    21 februari - Mimus - controle midwife
    27 februari - tulli - controle
    28 februari - MaLuc - centering pregnancy


    Maart:
    4 maart - Tall88 - controle (26+4)
    4 maart - Kaatjee - controle + centering pregnancy
    5 maart - san195 - controle
    5 maart - pukkie1- controle
    13 maart - waterlelie - vk
    21 maart - MaLuc - centering pregnancy


    April:
    4 april - waterlelie81 - pretecho
    11 april - Kaatjee - 2e 3D-echo Youth onderzoek

    Mei:

    1 mei - MaLuc - echo voor locatiebepaling placenta
     
  14. Waterlelie81

    Waterlelie81 Fanatiek lid

    7 feb 2008
    4.789
    620
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Vreetbuien laat nog op zich wachten, gelukkig :o:
    Ik eet 3x daags mijn hoofdmaaltijden. Tussendoor fruit, dropjes, ontbijtkoek, rijstewafel. Soms heb ik wel iets geks en dan MOET ik taart eten.
    Ik word ook heel blij van een bak salade vd appie samen met crackers en humus.

    Ik heb nog wel last van jeuk. Voornamelijk op mijn enkels/onderbenen en borsten. Eerst was het op mijn buik :confused: maar dat is nu tijdelijk verdwenen lijkt wel.

    Ik ben dinsdagavond erg ziek thuis gekomen van werk. Was heel druk en liepen gigantisch uit met de laatste patiënt. Onderweg naar huis in de metro ging niemand opstaan om mij een plekje te geven om te zitten. Vanbinnen werd ik woest. Op de fiets naar huis kreeg ik mijn ademhaling niet meer onder controle en ben ik bijna out gegaan. Zo eng. Eenmaal thuis heb ik thuis op de wc :eek: (dacht dat ik moest overgeven) gehuild van al de spanningen. Werd mij even te veel.
    Gisteren ging het al wat beter en ben ik samen met mam en kids gaan babyshoppen. Heb leuke setjes gekocht van de Hema, Zara kids en prenatal. Denk dat ik nu wel genoeg heb van maatje 50/56 :D
    Ik ga vandaag aan de slag met de commode; opschuren en verven :thumup:

    Wat leuk dat sommigen van jullie naar de beurs gaan! Ik ga niet. Is echt niks voor mij. Ik word al zenuwachtig en grimmig op vrouwen die met hun lege tassen naar de beurs waggelen en denken dat ze alles gratis krijgen :p
    Maar de halte, daar stap ik nou altijd uit om vanaf daar naar mijn werk te lopen :)
    Alles is daar afgezet door werkzaamheden dus ik zou echt met ov gaan!

    Fijne dag ❤️
     
    AmyW vindt dit leuk.
  15. San195

    San195 Fanatiek lid

    28 mei 2018
    2.267
    1.159
    113
    Vrouw
    Wat onbeschoft dat niemand wou opstaan zeg.. Volgende keer maar gewoon een stoel opeisen!

    En heerlijk hè dat babyshoppen. Hier nog weinig gedaan en ga pas kleertjes uitzoeken als de babykamer of de kast staat. Zal eind april worden gok ik.

    Ik zou vandaag naar de 9 maanden beurs maar heb een jongetje thuis die nog niet helemaal fit is, dus sla maar over. Goed voor de portomonnee, haha.
     
  16. San195

    San195 Fanatiek lid

    28 mei 2018
    2.267
    1.159
    113
    Vrouw
    Mochten jullie nog iemand in je vriendenkring hebben die mij wil helpen om mijn portfolio voor geboortefotografie uit te breiden hoor ik ‘t graag!
    Ben opzoek naar vrouwen die uitgerekend zijn in april of augustus tm oktober. :)
     
  17. MaLuc

    MaLuc Fanatiek lid

    2 sep 2018
    1.425
    1.026
    113
    Vrouw
    Wat een rotavond voor jou was het dinsdag, @Waterlelie81. Is het wel goed te zien dat je zwanger bent? Ik heb best een aardige buik inmiddels, maar in mijn winterjas zie je die niet (ik lijk hooguit een beetje dik :D). Gewoon vragen de volgende keer hoor, al is dat ook wel een stap natuurlijk.

    Jammer dat je niet naar de negenmaandenbeurs kunt @San195. Hopelijk is je zoontje gauw weer helemaal beter. Mijn dochter is deze hele week al ziek, zo jammer in de vakantie. Het gaat nu een stuk beter gelukkig, haar eetlust is vandaag weer helemaal terug, nu nog iets meer energie.

    Wij gaan zaterdag naar de beurs, met de trein gelukkig :)

    Geen zwangeren in mijn omgeving momenteel, behalve die van mijn centering pregnancy groep, maar die zijn ook allemaal in juni/juli uitgerekend.
     
  18. Waterlelie81

    Waterlelie81 Fanatiek lid

    7 feb 2008
    4.789
    620
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Was wel te zien. Ik had een jasje aan wat open was..mijn buik piept er mooi uit. Erg asociaal indd. Niemand kijkt op omdat ze op hun mobieltjes kijken :rolleyes: Ik voed mijn kids zo op dat ze altijd moeten opstaan voor ouderen ed :)
     
  19. Dido82

    Dido82 Fanatiek lid

    21 jan 2013
    1.990
    75
    48
    Vrouw
    Pijnacker
    Ik ga er inmiddels al vanuit dat niemand opstaat ☺️ Is eerder de uitzondering dat iemand op staat helaas.
     
  20. AmyW

    AmyW Fanatiek lid

    8 sep 2016
    1.327
    867
    113
    Idd asociaal!
    En ik kan ook niet goed tegen vrouwen op zulke evenementen als de 9maanden beurs haha!

    Mijn jeuk is aardig stabiel nu! Met hydrocortison over m’n hele lijf en eucerin zalf lijkt het aardig behapbaar. En ik douche niet meer 2x per dag! Vorige week rond deze tijd was ik wanhopig van de jeuk, dus ben hier al heel blij mee.
     

Deel Deze Pagina