Uitgerekend 16 juni t/m 30 juni 2019

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door SunnyShineS, 5 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. San195

    San195 Fanatiek lid

    28 mei 2018
    2.267
    1.159
    113
    Vrouw
    Ik ben even kwijt waarom je in de gaten gehouden word w.b.t. groei. Was 't kindje wat aan de kleine kant bij de vorige echo?
     
  2. San195

    San195 Fanatiek lid

    28 mei 2018
    2.267
    1.159
    113
    Vrouw
    Oh wat vervelend van die vaccinatie zeg! Gelukkig voel je je weer wat beter.
    32 weken alweer, wat vliegt de tijd he! Heerlijk dat je zo lang vakantie hebt. Hier gaat morgen alles gewoon weer door..

    W.b.t. kaartje weet ik niet of ik er al helemaal uit ben. De naam staat denk ik wel .....
     
  3. AmyW

    AmyW Fanatiek lid

    8 sep 2016
    1.327
    867
    113
    Mmm weet eigenlijk niet of ik dat gezegd had van de echo?
    Maar onze dochter was vrij klein dus zodoende wilden ze nu een extra echo doen. Alleen maar fijn natuurlijk. Maak me er geen zorgen over! Ik ben zelf ook maar klein.

    Ik had, op een hele zere bovenaan na, nergens last van! Van die vaccinatie.. Wist niet eens dat dat kon.
     
  4. San195

    San195 Fanatiek lid

    28 mei 2018
    2.267
    1.159
    113
    Vrouw
    Oh fijn dat ze gewoon even voor de zekerheid kijken!
     
  5. Luipaard88

    Luipaard88 Bekend lid

    3 nov 2016
    664
    467
    63
    Vrouw
    werkloos
    Den Haag
    Hier gelukkig ook weinig last gehad van de vaccinatie.
    Eerste paasdag kwamen me schoonouders lekker in onze tuin zonnen en savonds barbecue aan.
    Gisteren moest ik werken, uiteindelijk een hele relaxte dag gehad want ik was zo moe dat ik alleen zit klusjes heb gedaan.

    Hier is de baby kamer nog steeds een opslag haha. Morgen de laatste wasjes weg werken en dan langzaam aan beginnen met opruimen. Volgende week komt me schoonmoeder helpen met het schoonmaken van de babykamer.

    Geboortekaartje heb ik al helemaal af (voor zover mogelijk) enveloppen liggen klaar om geschreven te worden. Moet nog even wachten op een sjabloon om netjes de adressen te schrijven.
    Alleen de naam komen we niet geheel uit.
    Ik heb een naam bedacht met de naam van me vriend zijn broertje en mijn broer gecombineerd. Me vriend vind de gedachte mooi maar de naam niet zo.
    En ik vind de naam die hij heeft niet leuk, dus dat wordt nog spannend..
     
    AmyW vindt dit leuk.
  6. Maasje89

    Maasje89 Lid

    24 okt 2018
    57
    25
    18
    Vrouw
    Maastricht
    Hier ook nog geen naam... en geen geboortekaartje. Nu maakt het kaartje me niet zo heel veel uit, maar de naam... die mag nu toch wel gekozen worden.

    Hebben wel een aantal 'oke' opties, maar nog niets zoiets van Ja! dat is m! Doel is om aan het eind van de week (en onze vakantie) eruit te zijn.

    Kaartje maak ik samen met een goede vriendin. Is in een middag gepiept :)
     
    AmyW vindt dit leuk.
  7. kikker1

    kikker1 Fanatiek lid

    22 jan 2011
    2.078
    879
    113
    Vrouw
    Wij zijn inmiddels uit de naam en het kaartje maar was bang dat we echt de laatste waren: gelukkig niet.

    Net controle gehad, de kinkhoestprik heeft mij 2 dagen echt ziek gemaakt en t vermoeden is dat hij nog steeds klachten veroorzaakt, ik heb regelmatig een gevoel alsof ik zou gaan flauwvallen... ik had m zelf nog niet gelinkt maar de vk direct na verder onderzoek. Nooit bij stilgestaan dat ik er zoveel last van kon hebben: ik verwachtte een beetje spierpijn en meer niet.

    Ons meiske groeit lekker op haar eigen lijn, p22 dus een mini meisje❤️ Jullie dus ook een mini @AmyW ?

    @San195 ik heb ook niet echt vakantie maar mijn dochters wel 2,5 week dus het ritme is toch anders. Ik werk nu alleen vanuit huis ipv op kantoor. Volgende week willen we nog wel even n midweekje weg: even nog n mini vakantie met ons viertjes.
     
  8. AmyW

    AmyW Fanatiek lid

    8 sep 2016
    1.327
    867
    113
    @Luipaard88 ik vind een hele leuke naam belangrijker dan de gedachte erachter. Is het een idee die combi naam van broers als 2e naam ofzo te doen? En dan op zoek naar een naam die je gewoon écht leuk vindt i.p.v. een leuke combi en lief gebaar?

    @kikker1 een mini mannetje hier, nu al met al onder de P10 lijn; geen zorgen maken maar wel een afspraak in het ziekenhuis voor een echo om de bloedtoevoer te checken!

    Wij hadden een geboortekaartje, al heel snel, en een naam ook al een tijdje. Maar nu twijfel ik ineens aan alles.
    Dit is een stoere, eigenwijze naam. En een kaartje met veel kleur! Onze dochter was juist een heel zacht kaartje met een lieve, klassieke naam....
    Nu denk ik, wil ik de naam wel zo stoer? Ga ik dat altijd leuk vinden? En dat kaartje, toch niet liever zo’n zoetsappig simpel kaartje i.p.v. al deze kleuren... grrrrrr

    En dan nog op zoek naar een gedichtje....
     
  9. Luipaard88

    Luipaard88 Bekend lid

    3 nov 2016
    664
    467
    63
    Vrouw
    werkloos
    Den Haag
    @AmyW onze zoon heet Jay en mijn vriend heeft nu de naam B.radley in gedachte. Ik heb hier dan echt helemaal niks mee. Past ook niet echt bij onze namen. Ik had de naam D.evin maar ik wil dat mijn vriend er 100% achter staat en dat staat hij niet, dus moeten we wat anders verzinnen. Geen ramp om dat te moeten doen maar ik zie door de bomen het bos niet meer:rolleyes:
    2de naam is geen optie omdat we dat allemaal niet hebben.
    Ach we hebben nog even (hopelijk;))

    En wat je zegt de twijfel dat herken ik wel. Maar dan ook echt over alles.
    Hoort denk ik bij de zwangerschap want me beste vriendin heeft er ook last van.. al die hormonen ook:p
     
  10. San195

    San195 Fanatiek lid

    28 mei 2018
    2.267
    1.159
    113
    Vrouw
    Ah een klein ventje. Wie weet maakt hij nog een flinke groeispurt straks! Fijn dat je alsnog een extra echo krijgt.

    En het twijfelen herken ik ook ... Dan denk je eruit te zijn en ineens begin je in je hoofd weer te malen of je nou wel echt blij bent met de naam etc ...
     
    AmyW vindt dit leuk.
  11. Sep16

    Sep16 Lid

    29 dec 2018
    29
    18
    3
    Vrouw
    Hoi meiden,
    Qua naam hebben wij wel wat gedoe gehad...
    Eindelijk hadden we een naam die we beiden echt super vonden!! Zo blij mee!!
    Mijn moeder komt uit een heel groot gezin; 12 kinderen en ik heb ongeveer 43 neven en nichten geloof ik, waarvan een aantal ook kinderen hebben.
    1 neef van mij was een aantal weken geleden vader geworden van de 3de, een beetje vreemde naam.
    Dus ik appte mijn moeder; ‘aparte naam, hoe heten zijn andere kinderen eigenlijk?’
    En ja hoor... zijn oudste zoon heeft dezelfde naam die wij gekozen hebben.
    Wat nu...?
    Getwijfeld... wisselen? Niks kwam voor ons in de buurt van het mooie gevoel wat we hadden bij die naam.
    Ik zie mijn neef nooit en wist dus ook niet hoe zijn kinderen heette....
    Ik denk dat ik bang ben dat mijn moeder het niet leuk vindt omdat 1 van haar broers ook een kleinkind heeft met die naam.
    Maar... voor ons blijft hij uniek en blijven we toch bij onze keuze.

    Vandaag weer echo en controle gehad. Jongetje lag op de echo helemaal dwars, paar uur later bij de verloskundige; weer 180 graden gedraaid.
    Helaas heb ik een (te) laag liggende placenta en daarom een doorverwijzing naar de gynaecoloog.
    Ook was mijn bloeddruk te hoog; 140/92, daarvoor moet ik vrijdag weer op controle.
    Lag wel mooi op de p50 lijn.
    Al met al een drukke baby dag!
     
    AmyW vindt dit leuk.
  12. MaLuc

    MaLuc Fanatiek lid

    2 sep 2018
    1.425
    1.026
    113
    Vrouw
    @Sep16, ik zou de naam niet wisselen hoor bij zo weinig contact. Dan vallen er wel heel veel namen af.

    Wat rot van de placenta! Ik heb volgende week nog een controle-echo voor de ligging (bij 20 weken lag de placenta bij mij ook voor de uitgang), maar bij een oefenecho een paar weken geleden leek hij voldoende opgeschoven al, dus daar ga ik nu wel vanuit.

    Gelukkig groeit je baby goed!
     
    Sep16 vindt dit leuk.
  13. San195

    San195 Fanatiek lid

    28 mei 2018
    2.267
    1.159
    113
    Vrouw
    @Sep16 Ik zou hem ook zeker niet veranderen. Je hebt toch haast geen contact en het is jullie kindje dus mocht je moeder er moeite mee hebben, heeft ze pech zou ik denken. :p
    Balen van je placenta! Ik had dat bij de eerste ook, maar hij kan nog mee groeien naar boven. Was bij mij met 36 weken alsnog omhoog gegroeid en toen helemaal in orde.
     
  14. Sep16

    Sep16 Lid

    29 dec 2018
    29
    18
    3
    Vrouw
    Ah ok, dat vind ik geruststellend!
    6 mei weer een echo ter controle, ik ben en benieuwd.
    10.30 controle bloeddruk bij de verloskundige en urine controleren op eiwit.
    Ik hoop dat het allemaal meevalt, ik heb helemaal geen andere klachten bij die hoge bloeddruk.
    Maar ik schrok wel van de reactie van de verloskundige...
    ‘Nou, je hoeft van mij niet nu meteen naar het ziekenhuis, maar het is niet goed hoor!’
    Ik dacht ‘ziekenhuis???’ Ja, mijn bloeddruk is aan de hoge kant.... maar ik hoef toch hopelijk niet meteen bedrust??
    Gister op mijn werk even een uurtje aan de bloeddrukmeter gezeten.
    Elke 5 minuten even meten.
    Gelukkig zagen we daar dat hij inderdaad na een half uurtje mooi zakte.
    Ik denk toch een beetje aan een witte jassen bloeddruk.
    Maar goed... we zullen het zien straks.
    Ik hou vooralsnog niet eens vocht vast, dat was bij Sep wel anders met deze termijn...

    En die naam... we vinden hem zo leuk, dat we er inderdaad gewoon bij blijven!
    Geboorte kaartje is al af!

    Fijne dag allemaal!!



     
    AmyW vindt dit leuk.
  15. MaLuc

    MaLuc Fanatiek lid

    2 sep 2018
    1.425
    1.026
    113
    Vrouw
    Ik heb bij beide vorige zwangerschappen medicatie gekregen tegen een hoge bloeddruk. Had zelf totaal geen klachten, geen eiwit in urine en de baby groeide goed, dus mocht gewoon alles doen wat ik wilde.
     
  16. San195

    San195 Fanatiek lid

    28 mei 2018
    2.267
    1.159
    113
    Vrouw
    Hoe is jullie bloeddruk vaak? Mijne ligt vaak rond de 125/80.
     
  17. kikker1

    kikker1 Fanatiek lid

    22 jan 2011
    2.078
    879
    113
    Vrouw
    De mijne 100/65
     
  18. AmyW

    AmyW Fanatiek lid

    8 sep 2016
    1.327
    867
    113
    100/50 of 110/60
    Altijd laag dus!
     
  19. MaLuc

    MaLuc Fanatiek lid

    2 sep 2018
    1.425
    1.026
    113
    Vrouw
    Oooh, ik ben jaloers! Mijne is steeds rond de 135/85, hopelijk blijft het zo, maar ik ben bang dat het straks toch nog wel gaat stijgen.
     
  20. Luipaard88

    Luipaard88 Bekend lid

    3 nov 2016
    664
    467
    63
    Vrouw
    werkloos
    Den Haag
    Die van mij is ook altijd laag (90/60 of iets daar rondom) maar wanneer ik in het ziekenhuis me bloeddruk moet laten meten kan die ineens 130/90 of hoger zijn. Inderdaad iets met het witte jassen syndroom.
    Zelf heb ik dat helemaal niet door dat het dan zo hoog is.
     

Deel Deze Pagina