Uitgerekend 16 juni t/m 30 juni 2019

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door SunnyShineS, 5 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pukkie1

    Pukkie1 Bekend lid

    11 sep 2018
    648
    651
    93
    Vrouw
    Omdat ik een hele wisselende cyclus heb, en als ik mijn testen vergelijk met andere is die van mij behoorlijk donkerder,
     
    Butterfly36 vindt dit leuk.
  2. MaLuc

    MaLuc Fanatiek lid

    2 sep 2018
    1.425
    1.026
    113
    Vrouw
    Wat een goed voornemen! Je ontbijt ziet er verantwoord maar ook heerlijk uit! Ik ga proberen met je mee te doen, ik was de laatste tijd veel te veel aan het snaaien. Vorige zwangerschappen ben ik 13 en 14 kilo aangekomen, ik hoop nu weer zoiets.
    Gisteren was ik echt kotsmisselijk, maar dat was een buikgriep. Vandaag nog wel slapjes, maar ik kan in elk geval weer eten binnenhouden. Nog geen zin in ongezonde dingen, dus hopelijk is dit dan mijn omslagpunt :D
    Ik heb geen last van cravings of afkeren, maar dat had ik de vorige keren ook niet eigenlijk.
     
  3. Annebeth

    Annebeth Bekend lid

    11 sep 2015
    688
    449
    63
    Dat zenuwachtige fladdergevoel heb ik ook, bijna alsof je in de achtbaan zit en verliefd bent. Dat was 1 van mn eerste symptomen, heb ik de vorige zwangerschap niet gehad.

    Verder ook wat minder charmante kwaaltjes, haha: hele opgeblazen buik, soms misselijk, boertjes en scheetjes. En lage rugpijn. Magnesium lijkt wel iets te helpen
     
  4. Pennetje

    Pennetje Bekend lid

    6 aug 2018
    860
    615
    93
    Vrouw
    Ik had vanmorgen, twee dagen voor die verrekte bloedtest, ineens wat roze bij het afvegen na het plassen. Is voor het eerst. Gisteravond en vanmorgen wel buikpijn gehad, maar mijn inlegkruisje is voor nu nog leeg.

    Even duimen draaien maar weer dan, dat het niks hoeft te betekenen!

    @Annebeth wat goed, die voornemens! Bij mij is het al snel goed: ik at eigenlijk vrijwel altijd alleen een avondmaaltijd, en door de honger in de afgelopen weken, eet ik nu altijd twee, en soms zelfs drie maaltijden per dag. Het feit dat ik nu gewoon ontbijt en lunch (met simpele dingen hoor, zoal crackers met kaas) vind ik een stap vooruit! En ik drink veel minder koffie; van 8 koppen op een dag, naar maximaal 2. :)
     
  5. Mommy90

    Mommy90 Lid

    31 mei 2018
    40
    73
    18
    Vrouw
    Ik was hier al aan het meeschrijven haha
     
    MaLuc vindt dit leuk.
  6. Mommy90

    Mommy90 Lid

    31 mei 2018
    40
    73
    18
    Vrouw
    Qua kwaaltjes.

    Soms hoofdpijn, soms krampen in de buik, boertjes en scheetjes haha, rommelende darmen (klinkt soms net als een paringsdans van walvissen haha), en de borsten pfoe.. Zo gespannen de hele tijd :oops: en heel af en toe een heftige vlaag van misselijkheid.
    En heel veel eetbuien die ik probeer zo gezond mogelijk te houden. (Ben paar maanden terug 10 kilo afgevallen en wil niet meer dan nodig erbij op :roflmao:
     
  7. Mommy90

    Mommy90 Lid

    31 mei 2018
    40
    73
    18
    Vrouw
    Vanmorgen weer getest en al een redelijke mooie oploop wat best wel een fijn gevoel is gezien mijn verleden.
    Bovenste is van 1 dag voor nod en de onderste van vanmorgen 1 dag overtijd.

    20181013_083302.jpg
     
    Dana1989, Tulli, MaLuc en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  8. Butterfly36

    Butterfly36 Bekend lid

    7 jul 2017
    654
    270
    63
    Vrouw

    Oh das idd even schrikken!!
    Maar je leest en hoort het wel vaak dat vrouwen wat bruin/ rose verliezen.
    Ik hoop dat het vandaag stopt voor je .
    En lekker wegblijft !!
     
    Pennetje vindt dit leuk.
  9. Butterfly36

    Butterfly36 Bekend lid

    7 jul 2017
    654
    270
    63
    Vrouw

    Ja ziet zeker een oploop!!!

    Oh ik voel mijn borsten helemaal niet ze zijn juist heel erg zacht ...
    Soms wel wat krampjes idd en steken.
    Maar dat maag gevoel is heel erg aanwezig bij mij .
    Zwaar gevoel ook erin.
    Jullie hebben allemaal goede eetlust ik moet me gewoon dwingen! .
    Ik ben voor deze laatste tp.ook 10 kilo afgevallen was heel erg aangekomen door de hormonen maar ben altijd al.vol geweest hoor .
    Maar nu dus slechte eetlust ,kan dar ook?

    Slikken jullie trouwens vitamines ?
    Ik heb gister davitamon mama gehaald en wat denk je kom ik thuis neem er netjes 1 in. Kijk op het doosje heb ik de verkeerde... voor na de zwangerschap !! Dag 13 euro
     
  10. Pennetje

    Pennetje Bekend lid

    6 aug 2018
    860
    615
    93
    Vrouw
    Jaaaaa, dat probeer ik mezelf nu ook de hele tijd te vertellen, maar het spookt nu zo ontzettend in mijn hoofd! Pfff... en dat dan ook nog op een weekend dag dat ik niet echt veel om handen heb om me bezig te houden, haha.

    Ik denk dat het huishouden heeeeel veeeeel aandacht gaat krijgen vandaag, haha!

    Dank je wel, voor de support. Heb ik toch wel weer even nodig, merk ik <3
     
    Butterfly36 vindt dit leuk.
  11. MaLuc

    MaLuc Fanatiek lid

    2 sep 2018
    1.425
    1.026
    113
    Vrouw
    Haha, sorry! Gaat goed hier, not! Nouja, gelukkig kan ik het aan twee dingen wijten, buikgriep en zwangerschap :D
     
    Mommy90 vindt dit leuk.
  12. MaLuc

    MaLuc Fanatiek lid

    2 sep 2018
    1.425
    1.026
    113
    Vrouw
    @Pennetje, het hoeft echt niks te betekenen, maar ik snap wel dat het je niet lekker zit. Succes met het doorkomen van het weekend!
     
  13. Butterfly36

    Butterfly36 Bekend lid

    7 jul 2017
    654
    270
    63
    Vrouw

    Ik begrijp je heel goed hoor.
    Lekker hier van je afschrijven , slepen we je het weekend door!
    Je hoort en leest het echt vaak iig en hoeft echt niks te betekenen .
    Maar ik snap je angst en onzekerheid .. hopelijk is het in de loop van de dag weg!
     
  14. Annebeth

    Annebeth Bekend lid

    11 sep 2015
    688
    449
    63
    Ik werk bij Holland&Barrett dus ben altijd goed voorzien in supplementen haha. Ik heb een zwanger multi en een bruismagnesium voor zwangeren. En ik gebruik algenolie voor de omega vetzuren.

    Ik hoop dat het niks betekent Pennetje, een klein beetje verlies kan volgens mij heel normaal zijn. Misschien even lekker een uitje ergens naar toe vandaag?

    Butterfly, weinig eetlust kan zeker hoor, vooral als je ook af en toe misselijk bent. Heeft vaak met elkaar te maken. Ik heb overigens ook geen borstklachten, ze zijn alleen iets groter
     
  15. MaLuc

    MaLuc Fanatiek lid

    2 sep 2018
    1.425
    1.026
    113
    Vrouw
    @Annebeth, zijn die supplementen aanraders? Ik slik nu nog een gewone multivitamine, foliumzuur, magnesium en extra vitamine D. Maar misschien kan ik beter overstappen op iets speciaal voor in de zwangerschap? Van algenolie heb ik nog nooit gehoord, klinkt interessant!
     
  16. Mommy90

    Mommy90 Lid

    31 mei 2018
    40
    73
    18
    Vrouw
    Snap je helemaal... elke keer als ik naar de wc ga voel ik een zekere spanning. Als je zoiets ziet schrik je meteen en slaat de paniek toe. Maar het hoeft niks te betekenen. Hopelijk stopt het snel en kom je dit weekend een beetje door!
     
  17. Annebeth

    Annebeth Bekend lid

    11 sep 2015
    688
    449
    63

    Ik zou overstappen omdat de behoefte voor zwangeren anders is. Bijvoorbeeld wordt er afgeraden (te veel) vitamine a in te nemen en daar is rekening mee gehouden in producten die voor zwangeren samengesteld zijn.
    Over de algenolie twijfel ik een beetje. Meestal raden we zalmolie aan voor zwangeren voor de omega maar gezien ik liever een vegetarische bron neem kwam ik op algenolie uit.
    Vitamine D is goed maar zorg dat je niet boven een totaal van 25 microgram uit komt. Tenzij je echt een tekort hebt.

    Ik ben ook preventief met gembertabletten begonnen trouwens. Die is nog tot eind volgende week mooi in de aanbieding bij ons trouwens ;) (ik zal verder geen reclame maken maar dit wilde ik jullie niet onthouden)
     
  18. MaLuc

    MaLuc Fanatiek lid

    2 sep 2018
    1.425
    1.026
    113
    Vrouw
    Dank je voor de informatie!
    Ik ga dan binnenkort wel even een multivitamine speciaal voor zwangeren aanschaffen.En zalmolie klinkt ook goed.
    Maar waarom mag je met vitamine D niet boven de 25 microgram uitkomen? (heb mijn potje even bekeken, ik slik er maar 10 en in de multivitamine zitten er 5)
    En waar zijn de gembertabletten goed voor?
     
  19. Butterfly36

    Butterfly36 Bekend lid

    7 jul 2017
    654
    270
    63
    Vrouw
    #99 Butterfly36, 13 okt 2018
    Laatst bewerkt: 13 okt 2018
    Net toch weer testje gedaan haha erg he.
    Gelukkig Mooie Donkere StreEP.
    Onderste is t

    1 foto dat de test nog nat is en dat hij opgedroogd is

    Bekijk bijlage 593469 IMG-20181013-WA0000.jpeg
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Mommy90, Pennetje en Annebeth vinden dit leuk.
  20. Annebeth

    Annebeth Bekend lid

    11 sep 2015
    688
    449
    63
    Gember is tegen misselijkheid en vitamine D is een in het oplosbare vitamine wat betekent dat je lichaam het gaat opslaan als je niet alles gebruikt. En dan kun je uiteindelijk een overschot krijgen als je lange tijd een hoge dosering neemt. 25 microgram per dag is wat wij mensen aanraden in de herfst en winter
     
    MaLuc vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina