Uitgerekend 16 t/m 29 februari 2020

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Schnitzel, 6 jun 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MissFluffy

    MissFluffy Fanatiek lid

    25 aug 2016
    2.218
    870
    113
    Vrouw
    Deze luiers hebben geen microvezel volgens mij hoor.. zijn volledig bamboe
     
  2. Volbeatmom

    Volbeatmom Bekend lid

    5 apr 2019
    526
    310
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Hier geen ervaring met wasbare luiers.
    Ga wel kijken of hier een luierinzamel bedrijf inzamelt. Dat scheelt dan weer bij het afval.

    Hier weer een heerlijke domper gehad.
    Vant weekend weer een enorme pijnaanval gehad.
    Daarna hebben ze geadviseerd om een morfine pomp aan te gaan sluiten.
    Moet morgen bij de huisarts op gesprek over de pomp.
    Vrijdag naar het expertise centrum in eindhoven. Weer een dagje onder de pannen.
    Had het ziekenhuisbed willen uitstellen tot na oud en nieuw. Maar dat gaat waarschijnlijk echt niet lukken.

    Gelukkig de babykamer wel klaar.
    En de meeste dingen voor elkaar. Hoef ik me daar straks niet meer druk over te maken.
     
  3. MiniPoepiebeertje

    MiniPoepiebeertje Actief lid

    28 mei 2019
    351
    185
    43
    Vrouw
    Hoihoi! Ik heb ook geen ervaring met wasbare luiers, eerste kind haha

    @Volbeatmom vervelend, ik hoop dat je wonder boven wonder nog een beetje opknapt!

    Hier is het rustig, huis is bijna af. Maar jeetje, wat merk ik nu pas hoe versleten ik ben! Alles doet zeer en ik wil eigenlijk alleen in bed blijven liggen. Lekker handig ..
    Vermoed alleen wel dat ik bekkeninstabiliteit begin te krijgen, ik heb zo veel pijn als ik een par uurtjes werk. En ook als ik op de bank zit doet het pijn aan mijn benen.

    Herkent iemand dit? Zou dit bekkeninstabiliteit kunnen zijn of iets anders?

    Overigens, ik ben nog steeds niet van de benauwdheid en het hoestje af. Wilde ik even delen haha
     
  4. MissFluffy

    MissFluffy Fanatiek lid

    25 aug 2016
    2.218
    870
    113
    Vrouw
    Pijn aan de benen herken ik niet. Ik heb zelf geen bekkeninstabiliteit maar te strakke bekkenbodemspieren wat veel pijnklachten oplevert. Ik heb het met name aan mijn schaambeen, als ik een verkeerde beweging maak voelt het alsof ik daar wat breek. En vooral snachts tijdens het slapen krijg ik veel last waardoor ik niet meer kan plassen en lopen. Ik moet dus ontspanningsoefeningen doen en met een kussen tussen mn benen slapen (helpt enorm). En overdag veel proberen te liggen. Oh en geen lange enden lopen, lange tijden staan, niet traplopen, stofzuigen, tillen etc. Ofwel, ik mag zowat niks :p

    Als je denkt bekkenklachten te hebben zou ik zeker even een bekkenfysio opzoeken. Als je daar op tijd bij bent kan het je een hoop ellende besparen.
     
  5. Volbeatmom

    Volbeatmom Bekend lid

    5 apr 2019
    526
    310
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Oh dat wat jij verteld herken ik van na mijn eerste bevalling! Als ik dan een poosje achter de kinderwagen had gelopen, (nou ja.. 1,5 a 2 uur zo'n 14 dgn na de bevalling) dan kon ik echt niet meer naar de wc. Voelde alsof het allemaal op slot zat.

    Hier zat ik ineens rechtop in bed vanmorgen. Vreselijke kramp in mijn beide kuiten. Tis nu helemaal verzuurd. Geen idee waar het door komt.
     
  6. MissFluffy

    MissFluffy Fanatiek lid

    25 aug 2016
    2.218
    870
    113
    Vrouw
    Kramp in de kuiten is een bekend zwangerschaps kwaaltje. Wel heel vervelend. Hier staan wat tips https://www.24baby.nl/zwanger/zwangerschapskwaaltjes/kramp-kuit-zwanger/
     
  7. brusje

    brusje Fanatiek lid

    26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    Bamboozle heeft een microvezel binnenkant en bamboo buitenkant.
    Zat je ook op de fb groep?
     
  8. brusje

    brusje Fanatiek lid

    26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    Een wolbroekje moet je lanoliseren.
    Een vaak gelanoliseerde wolbroek is meestal al goed vervilt. En daardoor beter lekvrij dan een nieuw wolbroekje.
     
    Me28 vindt dit leuk.
  9. brusje

    brusje Fanatiek lid

    26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    @Volbeatmom
    Niet leuk, beterschap, ik hoop dat je toch snel minder pijn mag ervaren.
     
  10. MissFluffy

    MissFluffy Fanatiek lid

    25 aug 2016
    2.218
    870
    113
    Vrouw
    Ja zat ik op, ben er inmiddels weer af
     
  11. MissFluffy

    MissFluffy Fanatiek lid

    25 aug 2016
    2.218
    870
    113
    Vrouw
    Ik heb vanavond weer een controle afspraak bij de vk. Ik ben bang dat ze me gaan vragen een suikertest te doen. Die kreeg ik de vorige zwangerschap ook omdat ik overgewicht heb. Maar toen waren er verder helemaal geen indicaties die op zwangerschapsdiabetes leken. Kindje groeide normaal, ik was zelf nog geen 2 kg aangekomen, en ook geen andere suikergerelateerde kwaaltjes. Dus ik wil nu proberen te overleggen of ik hem deze keer niet mag overslaan. Wederom totaal geen aanleidingen, en wederom nog geen 2 kg aangekomen. Eerste zwangerschap ging ook probleemloos. Die suikertest is echt verschrikkelijk :(
     
  12. Allerliefste1

    Allerliefste1 Bekend lid

    12 jul 2016
    533
    590
    93
    Ik doe de suikertest ook niet, maar kies er in overleg met de verloskundige voor om een dagcurve te prikken.
     
    MissFluffy vindt dit leuk.
  13. brusje

    brusje Fanatiek lid

    26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    Ik krijg ook een dagcurve, omdat ik die suikerwater niet meer wil drinken. Mijn suiker is toch altijd prima. Dus vorige keer ook een dagcurve en dus prima. En dit keer ook hetzelfde verzoek. Maar nu ik ben overgestapt moet ik het nog een keer bespreken.
     
    MissFluffy vindt dit leuk.
  14. MissFluffy

    MissFluffy Fanatiek lid

    25 aug 2016
    2.218
    870
    113
    Vrouw
    Oke! Goed om te weten dat er alternatieven zijn. Ga ik meenemen in de "onderhandelingen" vanavond
     
  15. Pennetje

    Pennetje Bekend lid

    6 aug 2018
    860
    615
    93
    Vrouw
    Ik heb ooit eens zo'n suikertest moeten doen vanwege andere klachten.... Jaren geleden. Ook met zo'n drankje en dan na X aantal uren uit moeten plassen voor de test. Bedoelen jullie die?

    Als ze me dat laten doen, doe ik het wel gewoon hoor. Ik herinner me dat drankje inderdaad als enorm ranzig, maar dat is maar even. Maar het is ook al jaren geleden natuurlijk, dus ik herinner me dat misschien als minder heftig dan het voor anderen is :)
     
  16. Volbeatmom

    Volbeatmom Bekend lid

    5 apr 2019
    526
    310
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Even snel een update geven.
    Lees morgen even bij.

    Heb nog geen pomp gekregen gelukkig.
    Vandaag controle gehad bij de gyn.
    Dametje was goed bewegelijk, baarmoedermond was 3cm en zat goed dicht. (Wilden ze toch even bekijken??)
    Dus kwa zwangerschap is het prima.

    Nu morgen richting eindhoven.
    Naar de enige arts die me nog potentieel iets kan helpen.
    Ben bloed nerveus. Kans bestaat dat ze weer een lumbale injectie plaatsen. En die zijn niet zo fijn...
    Maar goed, gewoon afwachten.
    Voor de rest zal het beleid bepaald worden mbt medicatie.
    Dus ben benieuwd....
     
    Roanna vindt dit leuk.
  17. MissFluffy

    MissFluffy Fanatiek lid

    25 aug 2016
    2.218
    870
    113
    Vrouw
    Je moet eerst nuchter bloed prikken, dan 2 bekers gore suikersiroop met bittere nasmaak drinken, vervolgens een uur in de wachtkamer zitten en dan weer opnieuw bloed prikken. Dat drankje is echt verschrikkelijk. Ik heb nog 3 dagen last gehad van brandend maagzuur de vorige keer. Echt.. als je dus al zwanger bent en extra gevoelig voor vieze smaken en misselijkheid is dit niet grappig.

    Ik moet hem toch gaan doen trouwens. Ik mocht ook wel een dagcurve doen, maar dan moet je 3 keer op een dag naar het lab om te laten prikken. Ik woon 3 hoog zonder lift en kom nu al nauwelijks de trappen meer op met mijn bekkenpijn, laat staan dat ik dat 3 keer op een dag kan. En dan moet ik 3 keer oppas zien te vinden. Dus toch maar de suikertest..
     
    Roanna vindt dit leuk.
  18. brusje

    brusje Fanatiek lid

    26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    Ik kan de dagcurve bij de ha doen. Komt hier op hetzelfde neer.
    Ziekenhuis is prikken, suikerwater, na een uur prikken en dagcurve ik ga heen nuchter, prikken, dan noet ik lunchen en dan prikken en dan nog een keer prikken na een uur. Ik heb de winkels dichtbij, dus ga dan lunchen en beetje shoppen.
     
  19. Roanna

    Roanna Bekend lid

    24 aug 2015
    848
    365
    63
    Drukke week gehad hier! Hoog tijd om even bij te lezen/te schrijven.

    Wasbare luiers: hebben wij bij dochter wel gedaan, maar zij kreeg er gek genoeg juist hele zere billen van (bij wegwerp geen probleem). Dus weer mee gestopt. Ik heb ze nog wel in huis, kijk straks wel of deze baby het wel kan verdragen. Anders maar naar MP. Eerlijk gezegd zie ik wel een beetje tegen het wassen op; is sowieso al niet mijn hobby ;)

    Suikertest: heb ik bij tweede zwangerschap gedaan omdat mijn oudste 'te zwaar' was voor de termijn waarop hij geboren was. Gelukkig geen diabetes! Ben heel benieuwd of ik hem deze keer moet doen, hoop dat ik hem over mag slaan deze keer. Idd heel veel achter elkaar drinken van iets mierzoets, dan een hele tijd in de wachtkamer zitten tot je eindelijk weer mag prikken. Brr!
    Balen @MissFluffy dat jij hem toch moet doen. En heftig, nu al zoveel bekken klachten!

    @Volbeatmom ik hoop dat ze iets voor je kunnen betekenen, anders wordt de tweede helft wel heel zwaar denk ik....

    Hier gaat het vrij goed. Merk wel dat ik last begin te krijgen van maagzuur, maar Rennie is mijn beste vriend ;) Vind ik stiekem best een lekker tabletje ook. Ik heb trouwens ook last van een pijn in mijn linkerbil. Hoort dat bij bekkenklachten? Of is het gewoon een verkeerde houding die ik gehad heb? Niet heel ernstig, maar ik ken het niet van mijn eerdere zwangerschappen.
    Verder moet ik eigenlijk nog wat positiekleren erbij kopen. Ik heb nu wel heel weinig keus en dat is lastig als je je representatief wilt kleden voor je werk. Hebben jullie nog tips? Ik kan niet van die strakke jurkjes aan, want ik groei niet alleen aan de voorkant (haha).

    Volgende week lekker vakantie! Wat dagjes weg en verder heerlijk rommelen rondom huis.
     
    MissFluffy en Me28 vinden dit leuk.
  20. Me28

    Me28 Bekend lid

    4 nov 2012
    648
    181
    43
    Bah, zo'n suikertest klinkt echt niet fijn, gelukkig zelf geen ervaring mee en tot nu toe ook niet aan de orde. @MissFluffy balen dat het wel weer moet, succes dan maar!

    @Volbeatmom heel veel succes morgen bij de afspraak, ik hoop dat ze je verder kunnen helpen. In ieder geval fijn dat alles er goed uit ziet bij de baby.

    Qua wasbare luiers denk ik dat ik maar eens een consulente ga vragen, dan kunnen we hopelijk wat beter bekijken wat er allemaal is en of het bij ons past. Onze oudste twee kinderen poepten de eerste 3 maanden wel na elke voeding, dus zo'n 8x per dag, ook 's nachts.... dus misschien maar pas daarna aan de wasbare luiers :confused:.

    @Roanna, wat toevallig, die pijn in mijn linkerbil heb ik ook af en toe. En dan ook dat het warm en prikkerig wordt, heel gek. Hopelijk gaat het vanzelf weer over. Hier nu sinds een paar dagen flink last van lage bloeddruk. Elke dag wel een paar keer dat ik moet gaan zitten of licht in mijn hoofd wordt, je gaat je er ook zo slap van voelen. Is op zich ook niet superhandig, met nog twee kinderen. Volgens de vk moet het vanaf nu weer langzaam beter gaan en zitten de meeste vrouwen rond week 30 weer op een normale bloeddruk, dus maar even volhouden dan. Met de baby gaat alles goed gelukkig, de schopjes worden de laatste tijd ineens flink harder! Het is nu echt een gezellig gevoel, heerlijk genieten :D
     
    Roanna en MissFluffy vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina