Uitgerekend 16 t/m 29 februari 2020

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Schnitzel, 6 jun 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Volbeatmom

    Volbeatmom Bekend lid

    5 apr 2019
    526
    310
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Wij hebben al een naam.
    Toen we wisten dat we een meisje kregen zijn we gaan zoeken.
    Mijn man had 1 bepaalde eis voor de naam en op die eis hebben we gezocht.
    Mijn eis was enkel dat ik mijn kindje nu een naam kon geven welke IK ook mooi vond en met trots kon uitspreken.

    Daarbij was er 1 naam die er voor ons allebei uitsprong.
    Ik zelf werd helemaal Emo heb wel een uur zitten huilen omdat ik zo gelukkig was met haar naam. Lol.. mijn man wist even niet wat hij er mee aan moest.

    Ten tweede word ze vernoemd.
    Vanaf het moment dat we haar naam hebben gekozen noemen we haar zelf ook zo.
    De dochters doen er alles aan om te achterhalen wat de naam is.
    Is ze al 1x bijna gelukt.
     
    Berenmama vindt dit leuk.
  2. MiniPoepiebeertje

    MiniPoepiebeertje Actief lid

    28 mei 2019
    351
    185
    43
    Vrouw
    Wij hebben ook al een naam.
    Het valt me op dat veel mensen ernaar vragen en als je “Ja” zegt “oh maar dat houden jullie geheim dan?” Uhh jaaa, stel je voor de hij er uit komt er ik denk “dit vind ik absoluut geen ...” ga dat maar eens uitleggen.

    Ik vind het persoonlijk ook best wel een onbeleefde vraag
     
    Berenmama vindt dit leuk.
  3. Leni4

    Leni4 Bekend lid

    27 mrt 2019
    527
    362
    63
    Vrouw
    Wij hebben ook al een naam. En merk idd ook dat mensen het graag willen weten.. maar dan hebben ze pech.
     
    Berenmama vindt dit leuk.
  4. Me28

    Me28 Bekend lid

    4 nov 2012
    648
    181
    43
    Wij hebben ook al een naam, maar echt niemand die vraagt welke naam gelukkig! Dat zou ik eigenlijk ook heel raar vinden, ik ken werkelijk niemand die de naam al voor de geboorte aan andere mensen vertelde. Volgens mij is het ook heel gebruikelijk om dit geheim te houden en pas na de geboorte te vertellen, echt vreemd en ongepast dat mensen er nu al naar vragen!
    En het zou ook zomaar kunnen dat je later in de zwangerschap ineens toch een andere naam wil, of idd bij de geboorte nog. Beetje jammer dan, als je het dan al aan mensen hebt verteld. Je kunt tegenwoordig al zoveel van tevoren zien en weten, dan vind ik het juist speciaal om de naam nog geheim te houden.
     
    Berenmama vindt dit leuk.
  5. Leni4

    Leni4 Bekend lid

    27 mrt 2019
    527
    362
    63
    Vrouw
    Jaa precies dat.

    Gaan jullie nog een winterjas aanschaffen? Mijn jassen kunnen niet meer dicht. Maar vind zonde voor 2 a 3 maandjes
     
  6. Roanna

    Roanna Bekend lid

    24 aug 2015
    848
    365
    63
    zooo, hehe. Werkweek zit er weer op. Echt even pittig deze weken (en er komen zeker nog 2 zulke weken aan :confused:). Maar goed, dag voor dag maar.

    Namen: meisjesnaam zijn we nog steeds niet helemaal uit, jongensnaam hadden we nog van vorige keer. Hier is er niemand die er echt naar vraagt (idd echt onbeschoft!), hooguit of we het al weten. Maar wij weten ook niet of we jongen of meisje krijgen, dus ook dat is een verrassing straks.

    @Leni4 ik twijfel een beetje. Mijn winterjas past nu nog (net) dicht. Maar ja, de echte kou moet nog komen... Maar om voor die paar weken een jas aan te schaffen vind ik ook wel wat. Moet wel bijna elke dag fietsen om zoon naar school te brengen, dus ik zit nog te dubben wat ik doe. Want koulijden terwijl we het geld op zich wel hebben is ook dom natuurlijk.

    Nog even een heel andere vraag: ik gebruik nu een tijdje ijzertabletten. Maar nu ben ik al een paar morgens weer aan het spugen... Zou dat daardoor kunnen komen? En zou er een alternatief zijn? (ga ik uiteraard ook vragen bij de vk, maar dat duurt nog even).

    Zo, nu nog even wat cadeautjes inpakken voor de komende feestdagen (Verjaardagen kids, Sint...). Dat is mijn beloning aan mezelf voor het harde werken. Jullie al bezig?
     
    Berenmama vindt dit leuk.
  7. Roanna

    Roanna Bekend lid

    24 aug 2015
    848
    365
    63
    Snap ik heel goed, dat het je wat doet! Aan de andere kant kun je er natuurlijk niet aan doen...Ik hoop dat het verder zo voorspoedig mogelijk zal verlopen!
    O ja, hoe gaat het straks na de zwangerschap? Maakt dat nog uit voor je ziekte?
     
  8. Roanna

    Roanna Bekend lid

    24 aug 2015
    848
    365
    63
    en kraamzorg (ja ik lees terug dus beetje gekke volgorde in mijn reacties, sorry :p):
    ik heb geen speciale eisen/wensen. Bij de vorige twee allebei goede ervaringen, zit nu weer bij dezelfde instantie. Als het kan zou ik het leuk vinden als de vorige weer komt, die kent mijn zoon en dat klikte gewoon goed. Dat is wel belangrijk, want de vorige keren heb ik steeds verlengde kraamdagen gehad..
     
  9. MiniPoepiebeertje

    MiniPoepiebeertje Actief lid

    28 mei 2019
    351
    185
    43
    Vrouw
    Wat kraamzorg betreft ben ik heel cliché, ik wil het liefste iemand die wat levenservaring heeft.
    Ik begrijp dat jonge meiden ook gewoon de opleiding hebben gedaan en evenveel weten, maar ik heb vrij veel op mijn bordje gekregen de afgelopen jaren.

    Iets anders, eerste zwangerschap hier, dus heel onwetend. Laatst kwam er een ietwat dikkere transparante vloeistof uit mijn tepels gelopen. Hoort dat er bij? Heel af en toe lijkt er melkachtig spul uit te komen, maar dan heel dik, dat kan ik wel plaatsen, maar dat doorzichtige spul niet.
     
    Roanna vindt dit leuk.
  10. MissFluffy

    MissFluffy Fanatiek lid

    25 aug 2016
    2.218
    870
    113
    Vrouw
    Dat is colostrum, melk dus. Bij mij is het ook doorzichtig gelig, en zodra de productie op gang komt wordt dat wit en vloeibaarder.

    Ik heb een jas gekocht met draagstuk, een lap extra stof met een kleine capuchon zodat je hem ook kan dragen als je de baby in een draagzak hebt, zo kan je hem toch langer gebruiken

    Wij hebben vandaag de sleutel gekregen van ons nieuwe huis. Nu gaat alle drukte écht beginnen. Zin in, maar ook heel veel stres van
     
    Roanna vindt dit leuk.
  11. besjes

    besjes Fanatiek lid

    3 mei 2013
    2.001
    365
    83
    NULL
    NULL
    Ik kreeg weer eens geen meldingen.

    Heftig allemaal vobeatmom hopelijk kun je het een beetje een plekje geven tis niet niks allemaal

    Qua echo's heb ik rond 34 weken een groei echo 20 weken echo was de laatste.

    Hier vraagt niemand naar de naam we zijn er zelf ook nog niet uit voor een meisje denk ik wel jongen absoluut nog niet

    Kraamzorg heb ik niet zoveel eisen voor was beide keren prima nu vast ook. Ga bij de intake wel vragen of ze onze oudste als het moet naar school brengt. Ik hoop dat de baby op tijd komt zitten we mooi voor de voorjaarsvakantie.

    Vandaag mijn kraampakket binnen gehad. Voor me gevoel duurt het nog zo lang en mijn nieuwe tweedehands jas ook met draagstuk voor na de bevalling dan gaat hij idd wat langer mee
     
    Roanna vindt dit leuk.
  12. Volbeatmom

    Volbeatmom Bekend lid

    5 apr 2019
    526
    310
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Heb ook tweedehands een jas gekocht. Kreeg de mijne niet meer dicht!
    Ben totaal nu iets van 3,5 kg gegroeid.
    Maar behoorlijk rond.

    Weet niet wie het vroeg mbt na de zwangerschap.
    Bij mijn jongste werd het na de bevalling een jaar een stuk beter.
    Daarna kwam het ineens weer heel heftig terug. Gelijk 10 dagen ziekenhuis. Eerste stapjes van mijn dochter gemist...

    Maar hoe het nu gaat???
    Helaas geen prognose,voorspelling of wat dan ook.
    In het expertise centrum ben ik de enige die het op deze manier heeft.
    Zonder zwangerschap is er al geen patiënt die te vergelijken is, laat staan met.
    Het is dus echt puur afwachten.

    Gelukkig is er normaal gesproken wel redelijk mee te leven. Als de pijnstilling goed op pijl is, is alles redelijk goed te controleren. Op uitschieters na.
    Echter nu ik op injecties ben overgestapt, is het nog weer beter te hanteren en inspelen op de uitschieters.
     
    Roanna vindt dit leuk.
  13. Me28

    Me28 Bekend lid

    4 nov 2012
    648
    181
    43
    Hier ook een winterjas gekocht, ik ga echt niet de hele winter kou lijden omdat het anders te duur is. Ik ben ook vaak lang buiten, dus in mijn geval is het wel echt nodig. Wel idd zo’n jas met een tussenstuk gekocht, dan kun je hem na de zwangerschap ook gewoon aan zónder tussenstuk.

    Ik heb ook al een melding gehad dat mijn kraampakket binnenkort verstuurd wordt, kijk er al naar uit :p. Je krijgt toch spontaan zin in de bevalling als je die mega inleggers en kraamverbanden allemaal bekijkt, NOT :D

    @Volbeatmom dat lijkt me wel lastig, dat je geen idee hebt hoe het verder gaat. Inderdaad afwachten dan maar. Wel fijn dat de injecties nu goed helpen!
     
    Pennetje vindt dit leuk.
  14. Me28

    Me28 Bekend lid

    4 nov 2012
    648
    181
    43
    Wat grappig, ik zie net dat het vandaag nog precies 100 dagen is tot de uitgerekende datum :D. Het aftellen kan beginnen!
     
    Dinpin vindt dit leuk.
  15. MissFluffy

    MissFluffy Fanatiek lid

    25 aug 2016
    2.218
    870
    113
    Vrouw
    Ik ben vandaag bij de gynaecoloog geweest voor een groeiecho. Ondanks dat mijn suiker volledig onder controle is blijkt de baby toch wel aan de zware kant. Dus de gynaecoloog wil graag dat ik daar volledig onder controle kom. Maar mijn verloskundige vond dat een beetje overdreven, dus die gaat nog even bellen met de gyn. We gaan het zien..
     
  16. Pennetje

    Pennetje Bekend lid

    6 aug 2018
    860
    615
    93
    Vrouw
    Jaaaa, hier ook nog 100 dagen! Wat leuk!

    Voelt nu inderdaad wel alsof het langzaamaan tijd is om af te gaan tellen, haha. Van 3 cijfers naar 2 - er begint vooruitgang in te komen! Nog tien weken werken ook - en met de feestdagen en dagen om te verhuizen erbij is het eigenlijk minder dan dat. Gaat vast vlug voorbij!

    Ohh, @MissFluffy dat is dan toch wel weer een beetje spannend, of niet?

    Wij gaan zo naar een voorlichtingsavond op het ziekenhuis, over de verschillende zwangeren -en bevallingsafdelingen en zo. Net thuis uit werk, dus dit gaat wel wat reserve energie kosten, haha! ;)
     
  17. MiniPoepiebeertje

    MiniPoepiebeertje Actief lid

    28 mei 2019
    351
    185
    43
    Vrouw
    Ik heb morgen nog 100 dagen! Laat het aftellen beginnen! Morgen ook gelijk een pretecho, ben zo benieuwd!
    Maar oh, wat vind ik het jammer dat de tijd zo snel gaat! Voor mijn idee heb ik nog veel te weinig kunnen genieten!
     
  18. MissFluffy

    MissFluffy Fanatiek lid

    25 aug 2016
    2.218
    870
    113
    Vrouw
    Ja vooral veel gedoe weer.. hij zei al dat er geen reden is tot zorg omdat de baby wel gewoon op een lijntje groeit, en als het zo door gaat zou er ook geen reden zijn om eerder in te leiden o.i.d. dus het gaat puur om het in de gaten houden. En daarom zou ik dan iedere 3 weken naar het ziekenhuis moeten, oppas regelen, zorgen dat ik een auto heb etc. Maar ik snap niet waarom mijn verloskundige niet gewoon groeiecho's mag maken.. dat doen ze toch sowieso al, ik had er al 1 in de planning staan die ik nu moest afzeggen.

    Ik heb geen keuze, ik moet in het ziekenhuis bevallen, maar weten jullie al waar je wil bevallen?
     
  19. Vikamustygrishi

    Vikamustygrishi Actief lid

    21 mrt 2016
    181
    46
    28
    NULL
    NULL
    Ik mag ook niet zelf kiezen, ivm keizersnede bij zwangerschap 1 moet ik nu ook in het ziekenhuis bevallen
     
  20. besjes

    besjes Fanatiek lid

    3 mei 2013
    2.001
    365
    83
    NULL
    NULL
    Vervelend missfluffy dat je vk dat niet gewoon kan doen.

    Ik wil graag thuis bevallen
     

Deel Deze Pagina