Uitgerekend 16 t/m 29 februari 2020

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Schnitzel, 6 jun 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maantje5

    Maantje5 Actief lid

    15 jan 2019
    123
    108
    43
    Vrouw
    Voor mij geen hormonen meer ik kan daar slecht tegen en vind het zo onnatuurlijk. Gebruik al jaren de ladycomp en ben zeer tevreden. Ook meteen de eerste ronde was het raak mede omdat de ladycomp mij vertelde wanneer mijn eisprong was.
     
  2. MiniPoepiebeertje

    MiniPoepiebeertje Actief lid

    28 mei 2019
    351
    185
    43
    Vrouw
    Zo dan. Vanochtend ineens flinke oefenweeën. Deze deden ook echt zeer!
    Daarna was meneer erg druk dus kreeg wel gelijk bevestiging dat er verder niets aan de hand is!
    Donderdag gaan we voor poging 2 van de 3D echo! Ben zo benieuwd!
     
  3. Volbeatmom

    Volbeatmom Bekend lid

    5 apr 2019
    526
    310
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Ik zou ook liever geen hormonen gebruiken maar condooms vind ik echt een drama.
    Cyclus is niet regelmatig. Totaal niet zelfs, dus daar kan ik niets van op aan.

    Maar manlief word 40 in febr.
    Dus de kans is best aanwezig dat hij degene is die het nu opvangt.
     
  4. Pennetje

    Pennetje Bekend lid

    6 aug 2018
    860
    615
    93
    Vrouw
    Oh jeetje, dat klinkt niet tof.
    Voel je je inmiddels wel weer een beetje beter dan? ZIjn ze voorbij? :)

    Wij gaan komende woensdag voor een 3D echo. Ben heel benieuwd! :D
     
  5. MiniPoepiebeertje

    MiniPoepiebeertje Actief lid

    28 mei 2019
    351
    185
    43
    Vrouw
    Ja hoor! Ze trokken die middag weer weg!
    Leuk vooruitzicht die 3D-echo he! Ik kijk er ook echt naar uit!
     
    Pennetje vindt dit leuk.
  6. Pennetje

    Pennetje Bekend lid

    6 aug 2018
    860
    615
    93
    Vrouw
    Nou, vandaag de 27 weken controle gehad bij de verloskundige.
    Alles was goed - uitslag glucosetest was perfect (4.1 nuchter en 4.6 twee uur na suikerintake), bloeddruk zelfs wat lager dan de vorige keer. Baarmoeder komt al flink hoog zeg! Maar goed, alles dus prima.

    Morgen een afspraak voor een pretecho - een uitgebreide 2D/3D/4D echo. Ik vind wachten tot de vlugge liggingsecho gewoon te lang ;) Nee, een paar leuke beelden nog van de kleine, lijkt me gewoon zo leuk. Ik hoop dat ie er een beetje mooi voor gaat liggen.

    En dan donderdagavond ook nog even de intake voor kraamzorg. Drukke week zo! :)

    Hoe staat het met jullie, dames? Ook nog spannende baby-plannen? ;)
     
    Me28 vindt dit leuk.
  7. Me28

    Me28 Bekend lid

    4 nov 2012
    648
    181
    43
    @Pennetje fijn dat alles goed was! En hoe was het bij de echo, of ga je vanavond nog?
    Hier is het superdruk, met 2 megadrukke en aandacht-vragende kinderen vanwege de sinterklaastijd, veel dingen die nog af moeten op het werk en van alles te regelen. Ik merk ook echt dat mijn lichaam het amper bijhoudt. Steeds last van mijn rug en bekken en mijn banden doen af en toe ook flink zeer. Hopelijk lukt het om wat rustiger aan te doen, ik kijk echt uit naar de periode na alle feestdagen!
     
    Roanna en Pennetje vinden dit leuk.
  8. Pennetje

    Pennetje Bekend lid

    6 aug 2018
    860
    615
    93
    Vrouw
    Ik ben vanavond gegaan voor de echo, maar de kleine man lag er niet goed voor. Veel te diep, en te knuffelen met de placenta en navelstreng, de kleine draak :roflmao:

    Dus ze heeft ons een nieuwe afspraak gegeven voor komende week maandag. Hopen dat ie dan beter ligt!

    Klinkt trouwens inderdaad als verrekte druk voor je! Dan snap ik wel dat je last krijgt met je lijf. Zie persoonlijk bijna een beetje op tegen de feestdagen, juist omdat het dan bovenop werk ook echt zo rete druk is in je vrije tijd. Pffff. Ben nu vaak al gesloopt aan het einde van een dag, haha!
     
    Roanna en Me28 vinden dit leuk.
  9. MiniPoepiebeertje

    MiniPoepiebeertje Actief lid

    28 mei 2019
    351
    185
    43
    Vrouw
    @Me28 vervelend dat je die drukte zo voelt in je lijf! Goed aan jezelf blijven denken he!

    @Pennetje jammer dat de echo niet is gelukt. Vorige week dinsdag deed ons ventje precies hetzelfde. Hij zat de placenta kusjes te geven haha!

    Vandaag is het wel gelukt. Mijn buik is ook flink uitgezet de afgelopen week, en dat viel de echoscopiste ook op, gezien de hoeveelheid vruchtwater haha!
    Maar dat extra vruchtwater zorgde er wel voor dat meneer wat meer ruimte had deze keer!

    Ik krijg hem helaas alleen maar ondersteboven geüpload
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Me28 vindt dit leuk.
  10. Me28

    Me28 Bekend lid

    4 nov 2012
    648
    181
    43
    @Pennetje balen zeg, je kwam vast niet om gezellig naar de placenta en navelstreng te kijken, valt een beetje tegen dan. Wel fijn dat je nog een keer mag komen, hopelijk lukt het dan beter!

    @MiniPoepiebeertje leuk zeg! Echt al een heel kindje zo, superlief.

    Ik probeer ook wel echt mijn rust te pakken hoor, en voor mezelf te zorgen, komende weken ook maar wat meer dingen aan mijn man en andere mensen overlaten. Morgen weer naar de vk, ik zit te twijfelen of ik een extra echo aan zal vragen. De baby was tot een week of 4 geleden wel redelijk actief, maar sinds die tijd blijft het steeds zo rustig in mijn buik. Ik voel haar wel elke dag, maar het is steeds maar een klein schuifje, of een zacht schopje, niet wat ik van mijn eerdere zwangerschappen gewend ben. Misschien is dit gewoon een rustige baby en moet ik juist blij zijn dat ik niet blauw geschopt wordt, maar ik ga me dan toch steeds afvragen of het wel klopt. Vooral omdat het dan een enkele keer ineens wel een dag wat krachtiger is. Het hangt totaal niet samen met hoe druk ik op een dag ben helaas, anders zou dat wel een verklaring zijn. Nou ja, maar even kijken wat de vk zegt, ik wil eigenlijk toch wel even bevestiging dat alles nog goed gaat daarbinnen.
     
    Roanna vindt dit leuk.
  11. MiniPoepiebeertje

    MiniPoepiebeertje Actief lid

    28 mei 2019
    351
    185
    43
    Vrouw
    Zo. Ik lig op de bank, te wachten tot het star weer komt prikken. Om tien over tien komt er pas iemand, dus ik ga wel even dutten denk ik maar.

    @Me28 he wat rot dat je je daar onzeker over voelt! Ik ken het hoor, hij is bij mij ook wat rustiger geweest een paar weken, toen was ik ook bezorgt. Gelukkig pakte hij zelf de draad weer op.
     
    Me28 vindt dit leuk.
  12. MissFluffy

    MissFluffy Fanatiek lid

    25 aug 2016
    2.218
    870
    113
    Vrouw
    Ik heb vandaag een kinderwagen besteld. De joolz geo 2, hij was in de aanbieding, scheelt ruim 300 euro!
     
    Roanna vindt dit leuk.
  13. MiniPoepiebeertje

    MiniPoepiebeertje Actief lid

    28 mei 2019
    351
    185
    43
    Vrouw
    Ze hebben ondertussen weer bloedgeprikt, maandag krijg ik waarschijnlijk de uitslag bij de verloskundige! Dat gaat echt heel snel!
     
  14. Me28

    Me28 Bekend lid

    4 nov 2012
    648
    181
    43
    @MiniPoepiebeertje fijn dat het bloedprikken zo snel ging en dat de uitslag er maandag al is, scheelt weer! En @MissFluffy klinkt als een hele goede aanbieding, super :thumup:. Ga je vast heel veel plezier van hebben, wij zijn ook nog steeds blij met onze Joolz.

    Vanochtend bij de vk snel een echo gekregen, fijn dat het even kon. De baby blijkt met de rug naar voren te liggen en met de armpjes en beentje richting de achterkant en mijn placenta (die zit ook achter). Waarschijnlijk voel ik daardoor vaak vrij weinig. Tijdens de echo was ze ook gewoon aan het bewegen, maar daar voelde ik dus niks van. En verder is het waarschijnlijk gewoon geen baby die flink trapt en ronddraait. Toch fijn om even te kunnen spieken en de bewegingen te kunnen plaatsen, stelt weer gerust :).
     
    Volbeatmom, Roanna en MissFluffy vinden dit leuk.
  15. Roanna

    Roanna Bekend lid

    24 aug 2015
    848
    365
    63
    Weer even bijgelezen! @Me28 bij jou dus ook al zo druk... hier net zo. Ik dacht dat het na deze week beter zou worden, maar als ik naar de planning voor volgende week kijk, is dat helaas nog niet zo ;(
    Fijn dat je echo goed was; even een geruststelling. Hier voel ik de baby echt heel veel. Als ik in bed ga liggen, gaat 'ie altijd bewegen bij de kant waar ik op lig. Dat is niet het fijnste gevoel, maar altijd wel weer leuk om even contact te hebben.

    @MiniPoepiebeertje waarom moest je bloed prikken? Misschien heb je het wel gezegd hoor, maar heb het niet onthouden..

    Hier heb ik vandaag met blackfriday alvast Naif gekocht met 25% korting. Ik had ook nog een cadeaubon, dus dat was leuk shoppen! Verder heb ik het eerste pakje inmiddels (gekregen!). Heel lief wit gebreid pakje. Bedje is besteld, dus ik hoef eigenlijk niets meer. Maar ik zal nog wel wat dingetjes halen (iets met hormonen toch ;))
     
  16. Maantje5

    Maantje5 Actief lid

    15 jan 2019
    123
    108
    43
    Vrouw
    Leuk!! Ik heb afgelopen week ook de Joolz besteld met korting maar dan de day3. Echt een mooie en volgens mij ook erg fijne kinderwagen.
     
    MissFluffy vindt dit leuk.
  17. MissFluffy

    MissFluffy Fanatiek lid

    25 aug 2016
    2.218
    870
    113
    Vrouw
    We hebben hem even getest in de winkel maar het lijkt mij ook heel fijn inderdaad
     
  18. MiniPoepiebeertje

    MiniPoepiebeertje Actief lid

    28 mei 2019
    351
    185
    43
    Vrouw
    @Roanna ze wilden een suikertest doen ivm familiegeschiedenis.

    Ga ervan uit dat het allemaal in orde is hoor, ik maak me er geen zorgen over eigenlijk. :)
     
  19. Vikamustygrishi

    Vikamustygrishi Actief lid

    21 mrt 2016
    181
    46
    28
    NULL
    NULL
    Heb je de OGTT gedaan of een andere vorm?

    Ik mocht gewoon zien wat er als uitslag uit de vingerprik kwam dus ik wist direct dat het allemaal goed was. Maar de uitslag stond dezelfde dag zelfs op het cliëntenportaal van het ziekenhuis, echt niet normaal hoe snel!
     
  20. MiniPoepiebeertje

    MiniPoepiebeertje Actief lid

    28 mei 2019
    351
    185
    43
    Vrouw
    @Vikamustygrishi geen idee hoe die heet. Ze komen eerst nuchter, en dan moet je drinken en daarna elk half uur, de laatste 2 uur na je eerste. En je moet vooral heel stil blijven zitten.

    Ik kreeg geen vingerprik, buisjes werden afgenomen.

    Overigens, ik ben echt een held wat betreft bloedprikken. Ik heb doodziek op de SEH gezeten, en nog met bloedprikken kon het me niet schelen, maar sinds ik zwanger ben, ben ik een held op sokken..
    Ben zo blij dat ik gewoon op de bank kon blijven zitten deze keer! Haha
     

Deel Deze Pagina