Uitgerekend 16 t/m 29 februari 2020

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Schnitzel, 6 jun 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. besjes

    besjes Fanatiek lid

    3 mei 2013
    2.001
    365
    83
    NULL
    NULL
  2. Me28

    Me28 Bekend lid

    4 nov 2012
    648
    181
    43
    @Pennetje wat een bevalling zeg! Wel fijn dat jullie nu thuis zijn en dat het weer steeds beter gaat.

    Is er inmiddels nog iemand bevallen??? Ik ben heel benieuwd!

    Hier gaat alles heel erg goed. Ik kan zelf al bijna alles van voor de zwangerschap alweer doen en onze dochter is een heerlijk tevreden meisje dat goed groeit. Langzaamaan vinden we een nieuw ritme, dat komt binnenkort ook vast goed.
     
  3. Allerliefste1

    Allerliefste1 Bekend lid

    12 jul 2016
    533
    590
    93
    Ik ben vandaag bevallen van ons lieve meisje. Het was een super snelle bevalling.
    We zijn lekker thuis nu. Het genieten kan beginnen!
     
    besjes, Me28, Berenmama en 3 anderen vinden dit leuk.
  4. Roanna

    Roanna Bekend lid

    24 aug 2015
    848
    365
    63
    Gefeliciteerd! Hopelijk niet teveel last van naweeen...
     
  5. MissFluffy

    MissFluffy Fanatiek lid

    25 aug 2016
    2.218
    870
    113
    Vrouw
    Gefeliciteerd!
     
  6. Pennetje

    Pennetje Bekend lid

    6 aug 2018
    860
    615
    93
    Vrouw
  7. Berenmama

    Berenmama Fanatiek lid

    12 dec 2016
    1.440
    435
    83
    Vrouw
    Gelderland
    Op 4-3-20 om 22.32 uur is onze kleine, stevige en superschattige dochter M.eri geboren met een trotse 3820 gr en 50 cm!
    De bevalling was snel en heftig, ze daalde laat in, ik verloor al het vertrouwen in mezelf, en toen ging alles tegelijk en was ze d’r. Ze had wel in het vruchtwater gepoept, moest dus een nachtje in het ziekenhuis blijven.
    Ik heb al super veel melk, de kleine mops is super gretig, haha!
    We hebben enorm genoten van onze eerste twee dagen thuis <3

    @Allerliefste1 jij ook van harte gefeliciteerd!
     
    MissFluffy, besjes, Me28 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  8. Me28

    Me28 Bekend lid

    4 nov 2012
    648
    181
    43
  9. besjes

    besjes Fanatiek lid

    3 mei 2013
    2.001
    365
    83
    NULL
    NULL
  10. MiniPoepiebeertje

    MiniPoepiebeertje Actief lid

    28 mei 2019
    351
    185
    43
    Vrouw
    Gefeliciteerd dames!!

    Wat een geluk weer hier ..

    12 februari ben ik bevallen en oh, wat waren we blij dat de zwangerschap over was, zo veel ziekenhuis gezien en eindelijk zou dat over zijn!

    Maar na een heerlijke kraamweek had ik de pech dat ik een borstontsteking kreeg, ach, kan gebeuren, antibiotica en weer door. Toen begon onze zoon volop af te vallen en lag ik met hem in het ziekenhuis, hij krijgt nu zijn voedingen op de prematuren manier, en gelukkig gaat dat echt goed! Daarna kreeg ik een hele flinke blaasontsteking en een borstontsteking aan de andere borst. Vervelend, maar echt ziek voelde ik me niet. Weer antibiotica, deze keer twee tegelijk.

    En toen ineens werd ik doodziek. Huisartsenpost gebeld, in eerste instantie werd er niets mee gedaan omdat ik geen koorts had. Later vandaag weer gebeld. “Luister nou, ik voel me echt heel erg ziek. Ik stel me heus niet aan.” Ik mocht langskomen. De arts schrok van hoe ik er aan toe was en durfde me niet meer naar huis te laten gaan zonder dat ik verder nagekeken was. Hij vroeg zich af hoe het kon dat ik geen koorts heb, ik oogde ontzettend ziek, was klam en had een hartslag van 130.

    Ondertussen zijn we wéér in het ziekenhuis. In afwachting of ik opgenomen moet worden, ze doen alle testen die ze kunnen doen op het moment, want ben ik ziek van de blaasontsteking, de borstontsteking of speelt er nóg iets anders?

    Maar wat breekt je moederhart als je je zoontje van drie weken moet achterlaten in zo’n situatie.

    Hoe dan ook, of ik opgenomen word of niet, mijn zoontje slaapt vannacht bij mijn ouders. Dat is in deze situatie nou eenmaal het verstandigst, want ik kan niet voor hem zorgen en mijn vriend doet ontzettend zwaar werk, dus hem lukt het ook niet omdat dit zijn werkweekend is.

    Ik moest dit even kwijt hoor..
     
  11. Me28

    Me28 Bekend lid

    4 nov 2012
    648
    181
    43
    Oh @MiniPoepiebeertje wat heftig zeg! Wel goed dat ze je verder gaan onderzoeken, want het is wel apart dat dit allemaal tegelijk komt. Maar wat moeilijk dat je je zoontje dan niet bij je kunt hebben, na alle ellende die je al gehad hebt. Ik had het je zo anders gegund, knuffel en heel veel sterkte. Hopelijk valt het mee met je gezondheid en mag je gauw weer naar huis.
     
  12. Pennetje

    Pennetje Bekend lid

    6 aug 2018
    860
    615
    93
    Vrouw
    Jeetje @MiniPoepiebeertje wat een heftig verhaal! Hoe is het je vergaan, moest je inderdaad opgenomen worden? Ik hoop dat ze er snel achterkomen wat dit veroorzaakt, zodat ze je kunnen helpen en je snel weer lekker bij je zoontje kan zijn, want dat lijkt me echt heel heftig inderdaad, om hem achter te moeten laten zo vroeg al.
     
  13. MiniPoepiebeertje

    MiniPoepiebeertje Actief lid

    28 mei 2019
    351
    185
    43
    Vrouw
    Ik ben uiteindelijk niet opgenomen, maar ik moest me zondag weer melden. Uiteindelijk zijn er meer ontstekingen gevonden in mijn buik, ze hebben het vermoeden dat die er al langer zitten, ook gezien het verloop van mijn zwangerschap. Ik heb een zwaardere, meer algemene antibiotica kuur gekregen. Alleen daar mag ik geen borstvoeding mee geven. Gelukkig heb ik echt nog veel in de vriezer en ik hoop dat we het daarmee redden tot ik weer borstvoeding mag gaan geven. Ondertussen kolf ik af en gooi ik het weg.

    Binnenkort ga ik met mijn eigen gynaecoloog kijken of de ontstekingen van de endometriose vandaan komen, want dat vermoeden heb ik zelf wel. Verder kreeg ik het dwingende advies om hulp in te schakelen zo veel ik kon omdat mijn bloedwaarden laten zien dat mijn lichaam op het einde zit, alle reserves die ik had zijn aangesproken en bijna op.

    Dus ik blijf voorlopig in bed, laat mijn huishouden over aan andere mensen en behalve voorzien in kroelbehoefte laat ik ook de zorg van mijn kind over aan anderen.

    Ik heb nu met mijn vriend de afspraak gemaakt dat ik hierna nog één keer de borstvoeding 100% ga proberen, maar als ik binnenkort weer een borstontsteking of iets krijg, stap ik over op kunstvoeding. Ik ben heel erg pro-borstvoeding, maar je moet érgens een grens trekken en ik vind zelf dat ik al heel ver gegaan ben tot nu toe.
     
  14. Roanna

    Roanna Bekend lid

    24 aug 2015
    848
    365
    63
    Super knap dat je het zolang volhoudt met de borstvoeding! Het is zooo pittig als het zo moeizaam verloopt. Heel goed dat je voor jezelf een grens hebt gesteld, voor jezelf ook belangrijk dat je op een gegeven moment weer 'verder' kunt. Bij mijn oudste ben ik na 3 weken gestopt (had 3 weken met mezelf afgesproken omdat het vanaf het begin echt moeizaam, pijnlijk etc. was). Vond het heel moeilijk om te stoppen, maar het luchtte zoveel op. Ik knapte zelf lichamelijk daarna ook pas op.
    En (mocht er ooit nog een kindje komen), bij de tweede ging het al beter en nu loopt de bv vanaf het begin eigenlijk goed!

    Heel veel knuffelplezier met je zoon toegewenst. En hoop dat je alles idd over kunt geven aan anderen (maar lastig he, steeds mensen in je huis...). Hier wilde schoonmoeder ook komen helpen maar heb aangegeven liever niet. Heb nu echt behoefte aan mijn eigen huis, eigen gezin. Wel neem ik het met twee handen aan als iemand aanbied te koken of de oudste mee te nemen naar school.

    Zelf doe ik eigenlijk nog niets. Op de bank hangen, hooguit een wasje opvouwen. Meer puf heb ik niet en dochter laat me ook weinig tijd. Man rekende uit dat ik ongeveer 12 uur per etmaal bezig ben met voeden :eek:.
     
  15. Pennetje

    Pennetje Bekend lid

    6 aug 2018
    860
    615
    93
    Vrouw
    Hier hebben we vrijdag het advies van de lactatiekundige gehad om te stoppen met borstvoeding. Omdat ons manneke zo ontzettend klein was bij de geboorte, moest hij van het begin af aan bijgevoed worden. Dat deden we met finger feeding, om te voorkomen dat hij de tepel niet meer zou pakken. Echter was zijn zuigreflex enorm, en zoog hij al snel de spuiten gewoon leeg. Vervolgens bleek hij reflux klachten te hebben, dus werd hij ziek van de kunstvoeding die hij zo gulzig naar binnen sloeg.

    Dus over op een fles. Andere voedhouding, etc. Maar dat betekende wel: borst aanbieden, dan met de fles moedermelk bijgeven als ik die had, en dan daarna nog aanvullen met kunstvoeding, en daarna nog kolven. Ik kon echt uren bezig zijn met een voeding. Dat breekt op natuurlijk, dus mijn lichaam liet de productie van moedermelk in de afgelopen week enorm teruglopen. En door het vele fles lurken, nam ons kindje de borst steeds minder goed.

    Ten einde raad dus een lactatiekundige (weer) geraadpleegd. Maar zij zei, alles wat ze zou kunnen adviseren hadden wij al geprobeerd. Ze kon me medicatie geven voor de productie, maar als de borst steeds slechter gepakt wordt, blijft dat toch lastig en dat blijft dan frustreren. Dus in overleg met haar gestopt. Als mijn borsten zeer doen, kolf ik nog wat af, en dat geven we hem dan. En ik mag de borst ter troost aanbieden. Maar verder is het klaar. Dat vond ik heel emotioneel, maar nu het wat bezonken is, geeft het toch ook wel meer rust, gelukkig!

    Dus voor iedereen die worstelt met borstvoeding: chapau dat jullie het goed volhouden wanneer het niet allemaal vanzelf gaat! :) We doen allemaal op onze eigen manier onze best om de start van onze kindjes zo goed mogelijk te maken, en dat is ook heel veel waard!
     
  16. Pennetje

    Pennetje Bekend lid

    6 aug 2018
    860
    615
    93
    Vrouw
    Hoop dat het inmiddels allemaal weer wat beter gaat, @MiniPoepiebeertje !
    En ook voor de rest natuurlijk: ik hoop dat we deze Corona crisis allemaal goed doorstaan! :)
     
  17. brusje

    brusje Fanatiek lid

    26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    Voor wie het nog niet weet
    Er is een bevallen mamas febr 2020 onderwerp waar we ziten. Waar niemand achrijft.
    Het januari onderwerp is wel druk
     
  18. Pennetje

    Pennetje Bekend lid

    6 aug 2018
    860
    615
    93
    Vrouw
    Oh echt?
    Dat wist ik inderdaad niet, haha. Maar dat is ook niet veel dan, als ik jou goed begrijp?
    Alles wel goed bij jullie? Geen Corona-scares?
     
  19. brusje

    brusje Fanatiek lid

    26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    Januari is echt druk, febr weinig leven. Erg jammer.
    En nee geen corona scare. Ik denk dat er veelal ook massa hysterie is. (Ik neem het wel serieus, maar hanster niet)
     
    Pennetje vindt dit leuk.
  20. Pennetje

    Pennetje Bekend lid

    6 aug 2018
    860
    615
    93
    Vrouw
    De 'like' van je post is voor het niet hamsteren! Dat gedoe snap ik zelf ook echt niet. Maar goed, iedereen is daar anders in natuurlijk.

    Ik ga kijken of ik wat leven in het februari topic kan krijgen ;)
     

Deel Deze Pagina