Uitgerekend 16 t/m 29 februari 2020

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Schnitzel, 6 jun 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MiniPoepiebeertje

    MiniPoepiebeertje Actief lid

    28 mei 2019
    351
    185
    43
    Vrouw
    Lief dat je aan me denkt! Dat doet me goed!
    Helaas kan ik nog steeds niet melden dat het beter gaat. Op het moment heb ik zelfs een dubbele borstontsteking.
    Tot nu toe is de stand links 2 en rechts 3 borstontstekingen. Ik ben benieuwd welke gaat winnen. Nee hoor, donkere humor, sorry.

    Mijn productie loopt helaas steeds verder terug. Ik kolf nog maar 20 tot hooguit 40cc per borst nu. Vandaag even gepower-kolfd. Ik hoop op resultaat.

    Ik ga eens even kijken bij februari en januari, maar ik ben denk ik wel laat bevallen voor de januari groep..
     
  2. brusje

    brusje Fanatiek lid

    26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    Kolven is niet zo geweldig voor een productie. Live voeden werkt het best.
     
  3. Pennetje

    Pennetje Bekend lid

    6 aug 2018
    860
    615
    93
    Vrouw
    Jeetje, alweer?! Wat een ellende zeg! Dat jij het uberhaupt nog volhoudt om te voeden/kolven is echt bewonderenswaardig.

    Zeker met dat kolven. Ik vond dat zwaar hoor, voor zeg maar 75% kolven. Mijn productie holde ook achteruit toen. Heb je voor jezelf al besloten wanneer het genoeg geweest is? Als je zo blijft strugglen is toch ook geen doen, zeg. Maar ja, borstvoeding opgeven is ook zwaar natuurlijk.


    Gisteren ging onze kleine ineens weer wroeten op mijn borst terwijl hij gewoon al met de fles gevoed was. Dus ik dacht (na al twee weken geen borst voeding meer), ik probeer het gewoon. Hij hapte meteen aan! Heeft een tien minuten liggen 'drinken' en was toen zo super tevreden naderhand. Echt bizar. Die had ik even niet aan zien komen, haha!
     
  4. MiniPoepiebeertje

    MiniPoepiebeertje Actief lid

    28 mei 2019
    351
    185
    43
    Vrouw
    @brusje mijn zoontje kan helaas niet direct aan de borst. Ik kolf al vrijwel sinds de geboorte omdat het toen al niet goed lukte.

    @Pennetje nee, ik heb niet besloten wanneer ik ga stoppen. Ik heb gezegd dat ik niet wilde worstelen met de borstvoeding na zo’n zwangerschap vol worstelen, maar elke keer zet ik toch door. Ik ben gewoon stronteigenwijs, dat weet ik zelf heel goed, maar als ik ergens mijn tanden inzet laat ik echt niet meer los.. Zo ook met de borstvoeding nu.

    vandaag heb ik mijn moeder nog eens goed naar zijn tongetje laten kijken, want ik had een vermoeden.. en inderdaad hij lijkt een verkort tongriempje en lipbandje te hebben. Maar nu met de Corona gaan ze er niets aan doen zolang hij goed aankomt. Maar goed, dat lijkt dus wel de reden dat hij niet goed aan de borst kan.
     
  5. Pennetje

    Pennetje Bekend lid

    6 aug 2018
    860
    615
    93
    Vrouw
    Ja, ik meende me te herinneren dat je al eens iets gezegd had over dat je niet ook een worsteling wilde met borstvoeding, zeker met die herhaalde ontstekingen. Ik vind het erg knap dat je zo doorzet - ik vond het persoonlijk heel emotioneel en moeilijk om te stoppen na twee weken, maar voor mij en de kleine was het beter. Maar des te meer respect voor het door worstelen met dat kolven. Dat is gewoon echt bagger, naar mijn mening.

    Hopelijk is de Corona crisis snel afdoende bezworen dat je misschien iets aan het verkorte tongriempje kan doen, en dat je dan wat makkelijker kan aanleggen. Uiteindelijk is het worstelen met borstvoeding het toch voornamelijk ook waard omdat het heerlijk is om zo'n kleintje zo tevreden te zien drinken :)
     
  6. MiniPoepiebeertje

    MiniPoepiebeertje Actief lid

    28 mei 2019
    351
    185
    43
    Vrouw
    @Pennetje dank je wel! Ik moet wel zeggen dat mijn grens nu steeds meer in beeld komt hoor. Het is een beetje op bij mij.

    Hoe gaat het nu bij jou met de kunstvoeding? Merk je veel verandering bij je kleintje?
     
  7. Pennetje

    Pennetje Bekend lid

    6 aug 2018
    860
    615
    93
    Vrouw
    Ja, ik merk wel verandering! Vooral ook in niet geweldige dingen, helaas. Zo heeft hij twee weken lang echt verstoppingsklachten gehad, en moeten we tegenwoordig best een trukendoos open trekken om te zorgen dat hij niet spuugt of teveel last krijgt van reflux. Dat was allemaal vele malen minder met moedermelk.

    Aan de andere kant ben ik niet meer 1,5 uur bezig met de voeding (aanleggen, dan nog bijvoeden, dan nog kolven) en kan mijn man ook meer doen nu. We weten precies hoeveel hij eet, dat helpt ook met vooral mijn eigen onrust, want hij is zo klein en hij groeit ook niet heel hard of zo (nog steeds in het kleintje maatje dus, en geen papwangen of zo). En de kleine zelf heeft ook meer rust nu de voeding minder 'gefragmenteerd' is. Hij kent de speen, en heeft nul problemen die 'aan te happen' dus dat maakt dat hij minder frustratie heeft. Dus dat zijn wel echt voordelen.

    Ik heb hem nu in de afgelopen dagen twee keer de borst ter troost gegeven, en dat was echt magisch. Dat gevoel was ik aan het einde voor we stopten met borstvoeding, echt kwijt. Dus ik vind het al met al beter zo.

    Ik hoop echt dat jij ook een fijne manier van voeden kan vinden, die jou iets minder belast. Het is geen schande om te zeggen, dit wordt teveel. Moet je kijken wat je allemaal al doorstaan hebt om je kleintje een goede start te geven! :)
     

Deel Deze Pagina