Uitgerekend 16 t/m 30 september 2021

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Zuremat, 5 jan 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Stessje86

    Stessje86 Actief lid

    1 okt 2017
    350
    338
    63
    Vrouw
    Deventer
    Gefeliciteerd.wel erg leuk als enige dame.dragen ze je op handen.
     
    Sienna96 vindt dit leuk.
  2. Stessje86

    Stessje86 Actief lid

    1 okt 2017
    350
    338
    63
    Vrouw
    Deventer
    Hoop dat alles goed met jullie gaat. Had iedereen goede 20 wk echo s??
     
  3. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Volgens mij wel!
    Hier gaat het goed.
    Baby groeit goed en ligt netjes met het hoofdje naar beneden.
    Nog niet ingedaald.
    Wel begint mijn bloeddruk al zachtjes aan te stijgen dus ik zie de bui alweer hangen.
     
  4. Bijtje90

    Bijtje90 Actief lid

    12 jan 2021
    260
    329
    63
    Vrouw
    Hier ook inderdaad alles goed! Nu 31 weken, vliegt echt voorbij vind ik. Vorige week groeiecho gehad en begin augustus nog een keertje. Nu al zin in! Ze ligt met dr hoofdje naar beneden, nu maar hopen dat het zo blijft!
     
  5. Qaayin

    Qaayin Lid

    8 jun 2017
    59
    60
    18
    Vrouw
    Hier gaat verder ook alles goed. Wel volledig in de ziektewet sinds deze week, bekken en rugklachten zijn zo erg geworden dat ik eigenlijk altijd pijn heb en nu dus lekker rustig aan ga doen. Zou over 3 weken ook al met verlof gaan.

    baby groeit goed (iets te goed). Buik is voor op groei dus heb een suikertest gehad. Uitslag was prima dus geen zw diabetes. Bloeddruk tot nu toe ook nog goed. 30ste weer een groeiecho en controle dus ben benieuwd wat bloeddruk dan doet en hoe de groei is natuurlijk.

    Heb het mentaal wel wat zwaarder deze keer, voel me wat eenzaam. Kan het gevoel niet helemaal goed omschrijven. Daarnaast kan ik me nu ook niet voorstellen hoe ik straks met 2 kinderen nog een beetje rust kan nemen, vind juist af en toe een momentje niks hoeven zo fijn om weer even tot mezelf te komen
     
  6. Augustus2019

    Augustus2019 Bekend lid

    31 dec 2018
    689
    879
    93
    Vrouw
    Veel plezier met de echo straks. Hopelijk alles helemaal in orde. Zijn de rug en bekkenklachten beter nu je in ziekte wet zit?
     
  7. Qaayin

    Qaayin Lid

    8 jun 2017
    59
    60
    18
    Vrouw
    Dankje! Bekkenklachten zijn echt een stuk beter te doen, ook in de tussentijd nog een therapeut gevonden die rugwervels op z’n plek heeft gezet. Dat scheelt ook enorm.

    Groei was goed deze keer, nog wel wat voor maar nu op de p80 lijn. Over 3 weken voor de zekerheid nog een groeiecho om te zien of de groei zo doorzet. Helaas bloeddruk wel weer gestegen, 130/84 nu. Voor de zekerheid volgende week nog een controle, begin ook langzaamaan een klein beetje vocht vast te houden in mijn voeten nu.
     
    Augustus2019 vindt dit leuk.
  8. Qaayin

    Qaayin Lid

    8 jun 2017
    59
    60
    18
    Vrouw
    Hoe gaat het met de rest??
     
    Bijtje90 vindt dit leuk.
  9. Augustus2019

    Augustus2019 Bekend lid

    31 dec 2018
    689
    879
    93
    Vrouw
    Hier gaat het goed. Enkel heel veel last van maagzuur had ik vorige zwangerschap absoluut niet en ook meer vocht ophouden. Ben deze zwangerschap ook al veel meer bijgekomen tegenover vorige keer o_O toen maar 7 kg nu al 12 o_O zonder meer te eten en vaker over te geven.
     
  10. HHJ

    HHJ Bekend lid

    31 mrt 2019
    873
    609
    93
    Vrouw
    Hier ook alles goed! Nog 3 dagen werken komende week en dan lekker verlof! Beetje rust in de tent, daar ben ik wel aan toe.. focus op de nieuwe gezinssamenstelling straks, voelt nog er onwerkelijk dat we straks ouders van 3 zijn
     
    Qaayin vindt dit leuk.
  11. HHJ

    HHJ Bekend lid

    31 mrt 2019
    873
    609
    93
    Vrouw
    Fijn dat de echo goed was!
     
  12. HHJ

    HHJ Bekend lid

    31 mrt 2019
    873
    609
    93
    Vrouw
    Hoe gaat het met iedereen?

    Bij mij is mijn verlof begonnen, oudste heeft nog 2 weken vakantie dus gaan we regelmatig leuke dagjes uit plannen en hopen dat deze weken snel voorbij vliegen! Heb nog een hele lijst wat ik allemaal wil doen in huis, grote opruiming:) dat komt wel wanneer school weer is begonnen..

    De baby is behoorlijk aanwezig steeds in mijn buik en volgens mij draait hij/zij nog lekker op los
     
    Bijtje90 vindt dit leuk.
  13. Qaayin

    Qaayin Lid

    8 jun 2017
    59
    60
    18
    Vrouw
    Hee!
    @HHJ Lekker verlof, geniet er van!

    Hier ook nog wat ‘projectjes’ die ik gedaan wil hebben. Babykamer is inmiddels zo goed als klaar, het ledikantje moet nog even weer omhoog maar dat is ook alles.
    Ik heb onze badkamer even aangepakt, we zijn net verhuist naar nieuwbouw en dan is er gewoon nog zoveel dat gedaan moet worden. Dus heb low budget oplossingen bedacht totdat de echte kasten er komen te staan. Stuk opgeruimder zo
    Onze eigen kledingkast ingeruimd (grote inloop) en dat was ook wel een klus nog

    Merk dat het met mijn rug nogsteeds echt beter gaat, zo fijn want heb voor mijn gevoel meer vrijheid om dit soort dingen nog aan te pakken.

    Baby is hier ook behoorlijk beweeglijk, ligt al ietsje ingedaald en dat voel ik ook. Vooral savonds echt kramp en af en toe wat steken helemaal onder zegmaar bloeddruk was de afgelopen keer nog weer oké 132/82. Dus ongeveer gelijk als een week geleden. Volgende week wel weer extra, wilde ik zelf graag.

    verder stiekem alvast aan het aftellen
     
    Bijtje90 vindt dit leuk.
  14. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    heerlijk verlof!

    hier gaat het goed.
    Moest vorige week onverwacht met spoed een groei echo.
    Ze dachten dat de baby veel te klein was na handmatig te voelen.
    Bij de echo bleek echter dat de baby 2 weken voor loopt :roflmao:
    Alle onrust voor niks.

    krijg al wel wekelijks controle vanwege mijn bloeddruk.

    baby is hier ook ontiegelijk bewegelijk.
    Had vorige week een ctg ivm minder leven voelen en die sloeg op een gegeven moment constant uit boven de 190.
    Actief kind :o:
     
  15. Augustus2019

    Augustus2019 Bekend lid

    31 dec 2018
    689
    879
    93
    Vrouw
    Hier gaat alles goed. Bijna de termijn gehaald van mijn zoontje. Is wel raar maar onze meid wordt al zwaarder geschat dan mijn zoontje bij de geboorte

    Merk wel dat ik lichamelijke wat meer klachten krijg vooral van mijn bekken en rug. Vorige week ook even een ctg gehad met bloeddruk monitor en deze moet ik blijven opvolgen thuis en indien het boven 150/90 is contact opnemen. Bloed was nog helemaal goed gelukkig. Eind van de week nog een verlengd weekendje weg gepland onder ons 3 voordat de kleine zus gaat komen.
     
  16. HHJ

    HHJ Bekend lid

    31 mrt 2019
    873
    609
    93
    Vrouw
    Wat slecht dat ze er zo naast kan zitten! Onnodig ongerust maken! Maar wel fijn dat je even een extra echo hebt kunnen krijgen
     
  17. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Niet alleen mijn vk.. die was er zelfs nog best rustig onder en vond een groei echo wel verstandig maar hoefde niet gelijk.
    De gyn in het zh wilde perse zsm een groeiecho.
    Ook haar co assistent vond het zorgwekkend.
    Maar N was ook een iel mannetje qua bouw maar woog 3600 gram met 38+6.
    Hij was de dag er voor op de hand op nog geen 3kg geschat :rolleyes:
     
  18. HHJ

    HHJ Bekend lid

    31 mrt 2019
    873
    609
    93
    Vrouw
    Vandaag controle gehad en ik moet ook voor een groei echo.. andere twee zwangerschappen nooit gehad. Buik was niet gegroeid afgelopen 3 weken. Vk was hier ook niet ongerust over, kindje voelde groot genoeg aan, maar even een extra check is nooit verkeerd! Heb ook wel zin om even naar de kleine te kijken, want laatste keer was alleen met de 20 weken echo
     
  19. Neoflux

    Neoflux Actief lid

    23 dec 2019
    185
    204
    43
    Vrouw
    Hier ook goed! Vanaf vandaag verlof en vanavond hebben we een groeiecho. En bij de vorige echo hadden ze het 3d apparaat even aangezet :D
    Hij is ook al ingedaald! Bevalplan hebben we vorige week doorgesproken met de vk. We hopen op een thuisbevalling, meer dames die hiervoor kiezen?
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Qaayin vindt dit leuk.
  20. Qaayin

    Qaayin Lid

    8 jun 2017
    59
    60
    18
    Vrouw
    @Neoflux hoe was de echo?

    Hier ook het liefste een thuisbevalling! Heb het de vorige keer in het ziekenhuis ervaren alsof ik binnen 1 dienst moest bevallen en dat het enorm op tijd moest. Moest zelfs wachten met persen omdat er wisseling dienst was
    Ook zoon niet lang bij me gehad want kinderarts (incl stagiaire wat niet gevraagd was) stonden tijdens het hechten al aan het bed voor controle van mijn zoon. + Medicatie gehad voor loslaten placenta terwijl daar geen reden voor was (na 5 minuten al toegediend).

    even weer positief:
    bloeddruk was gisteren weer goed gelukkig. 125/80, zelfs iets gedaald dus. Hopelijk blijft het nu zo. Dan kan ik ook echt thuis gaan bevallen mits er niks anders gebeurt natuurlijk.
     

Deel Deze Pagina