Uitgerekend: 16 t/m 31 januari 2020 Deel 2!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Dame09, 3 sep 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suzy85

    Suzy85 Fanatiek lid

    16 apr 2016
    2.236
    2.639
    113
    Informatiebeveiliging
    Provincie Utrecht
    Haha dat zou wat zijn ja. Maareh, in Nederland hebben we eigenlijk maar recht op 2 echo’s he...de termijnecho en de 20 weken echo. Al het andere wat verloskundigen bieden is of wel omdat er een indicatie voor is (zoals de groeiecho’s) of wel omdat ze zelf standaard meer aanbieden op hun eigen kosten (zoals bijv de vitaliteitsecho en steeds meer doen ook standaard een liggingsecho tegenwoordig begreep ik laatst).
     
    mamavandave en PippiMoustache vinden dit leuk.
  2. Dafino

    Dafino Fanatiek lid

    2 feb 2019
    2.135
    1.854
    113
    Vrouw
    Hier vandaag de autostoel, luiertas en voetenzak voor in de kinderwagen besteld.

    Staat nu nu niets meer op het lijstje wat we echt nog moeten hebben. Hoewel ik natuurlijk altijd nog wel wat hebbedingetjes kan bedenken :p

    @Brenda028 wat de andere dames ook al aangeven. Probeer te vertrouwen op je vk. Als die het echt afwijkend had gevonden hadden ze je volgende week wel terug laten komen voor een extra meting. Het blijft altijd een schatting. Mijn middelste werd toen door de echoscopist bij 40 wkn op 47 cm geschat, ik nog allemaal kleertjes maat 50 aangeschaft bleek hij bij de geboorte met 39+4 wkn 54! cm te zijn. Klein meet foutje kan grote gevolgen hebben. Die maat 50 kleertjes heb ik ongedragen weg kunnen doen....
     
  3. Brenda028

    Brenda028 Fanatiek lid

    18 apr 2016
    1.725
    1.471
    113
    Ohh gelukkig dankjulliewel voor de geruststelling! Fijn dat jullie het niet gek vinden klinken. We hadden dezelfde verloskundige als bij de miskraam en zij slaat altijd zo’n zorgelijke toon aan. Maar toen zei ze met een zorgelijke toon dat het er niet goed uit zag en nu zei ze dat het er wel goed uit ziet dus daar dan inderdaad maar op vertrouwen!
     
    Momof2girls19 en Dafino vinden dit leuk.
  4. mimi1988

    mimi1988 VIP lid

    7 apr 2015
    6.939
    4.153
    113
    @Brenda028 ik vind het een mooi gewicht met 40 weken.
    Hier lopen buikje en benen voor en hoofdje gelijk/paar dagen achter. En komen ze met 40 weken op 4 kilo uit.
    Dinsdag hebben wij weer een groei echo.
     
    Brenda028 vindt dit leuk.
  5. Dame09

    Dame09 Fanatiek lid

    6 mrt 2019
    3.571
    5.519
    113
    Vrouw
    Gisteravond naar een voorlichtingsavond over borstvoeding geweest. Erg interessant. Veel informatie gekregen en ook vooral te horen gekregen hoe het niet zou moeten gaan, waardoor je daar alvast op voorbereid bent en snel aan de bel kan trekken. Heel fijn :)

    Bij de controle afgelopen maandag is niks gezegd over gewicht/groei van de baby. Maar gezien de verloskundige geen bijzonderheden constateert, ga ik er vanuit dat hij gewoon volgens de gemiddelden ontwikkelt...
     
    Momof2girls19 en PippiMoustache vinden dit leuk.
  6. JosjeM

    JosjeM VIP lid

    4 jun 2017
    10.711
    9.360
    113
    Vrouw
    Ik word er eerlijk gezegd een beetje onrustig van als ik al die verhalen over extra (groei)echo’s lees :oops:
    Dan vraag ik me af of ze niet iets “missen” bij mij, gezien het er zoveel zijn hier.
    Enige extra echo die ik heb is de GUO met 32 weken ivm de aangeboren hartafwijking van mijn vriend, dus wordt haar hartje extra goed gecontroleerd. Met een beetje geluk gaan ze haar groei dan ook nog controleren, maar ik verwacht van niet.
     
  7. Lalaatje90

    Lalaatje90 VIP lid

    15 jan 2014
    5.777
    2.874
    113
    Friesland
    Heerlijk geslapen vannacht, totdat ik ervan rond 5.30 naar de wc moest en niet meer kan slapen. Dan val je in slaap en even later gaat de wekker alweer:rolleyes:
    En dan kan je je bed niet uitkomen. Nu gehaast brood eten, aankleden en naar school.
     
  8. mimi1988

    mimi1988 VIP lid

    7 apr 2015
    6.939
    4.153
    113
    Niet ongerust worden hoor! Groeiecho’s zijn meer uitzondering dan normaal eigenlijk. De dames die zie hier krijgen hebben daar ook een indicatie voor: suiker, voorgeschiedenis etc.. standaard krijg je hem niet. Zelf denk ik dat ze bij jullie GUO wel gaan meten. Deden ze bij ons wel altijd en is zelfde ziekenhuis ;)

    Hoe zijn je binnengekomen spulletjes? :D
     
    JosjeM vindt dit leuk.
  9. Langmuts

    Langmuts Fanatiek lid

    1 okt 2018
    2.928
    2.250
    113
    Ik denk dat wij echt een clubje met extremen zijn hoor!

    Maak je niet druk ;wat je hier leest is redelijk uit zijn verbanden getrokken omdat we de pechvogels bij elkaar zijn ;)

    * 1 op de 20 vrouwen krijgen zwangerschapsdiabetes (hier lijkt het wel de helft te zijn)
    * bekkenklachten zijn hier gesprek van de dag (maar in werkelijkheid komt het niet vaak in een eerste zwschap voor, en zeker niet de extremen die je hier leest)
    * 5 op de 1000 vrouwen ontwikkeld in haar zwangerschap het hellp syndroom (ik geloof dat er hier al 4 zitten met die ervaring)

    En net de diabetes en de hellp zijn al indicatie voor groeiecho’s..

    Dus een totaal vertrekkende beeld van wat "normaal" is..

    En neem dan mij alleen al : ik krijg bijna alles wat je niet hoopt te krijgen:roflmao::roflmao::|:roflmao::roflmao:

    Probeer te genieten, en maak je niet druk.. Ik heb mijn vorige zwschappen maar 2, hooguit 3 echo's gehad:cool:
    De echo's nu zijn echt een luxe;) en twijfel je echt te veel, overleg eens met je vk.. ❤️
     
    Brenda028, PippiMoustache, Dafino en 2 anderen vinden dit leuk.
  10. JosjeM

    JosjeM VIP lid

    4 jun 2017
    10.711
    9.360
    113
    Vrouw
    Dan wacht ik de GUO nog even af :D

    Nou, we gaan vanavond waarschijnlijk het ledikantje in elkaar zetten en zaterdag de box enzo! Dus ik ben heel erg benieuwd, maar heb er zo’n zin in. Kan ik eindelijk verder met het kamertje afstylen❤️
     
    Dafino, Vlindertje0102 en Langmuts vinden dit leuk.
  11. JosjeM

    JosjeM VIP lid

    4 jun 2017
    10.711
    9.360
    113
    Vrouw
    Het kneuzenclubje zullen we maar zeggen:p

    Als ik ga twijfelen neem ik wel contact op, maar zie daar tot op heden geen aanleiding toe. Bedankt voor je woorden!❤️
     
    Momof2girls19, Seffie en Langmuts vinden dit leuk.
  12. Langmuts

    Langmuts Fanatiek lid

    1 okt 2018
    2.928
    2.250
    113
    31 weken dansje ❤️

    En dan zie je ineens dat (volgens mijn banner) de kleine 1cm en 600 gram kleiner/lichter is dan toen mijn zoon geboren is.. :eek:

    Weten jullie wat een betrouwbare groeilijn is? (voor zover het in te schatten is uiteraard;))
     
    PippiMoustache, Seffie, mimi1988 en 2 anderen vinden dit leuk.
  13. mimi1988

    mimi1988 VIP lid

    7 apr 2015
    6.939
    4.153
    113
    Jaaaa leuk!! Benieuwd naar de foto’s! Hier moeten we ea ophangen, dan kan ik ook weer verder. Ik wil het zo graag klaar hebben. Maar heb helaas een vriend zonder boor en met 2 linkerhanden :roflmao:
    Oké, zelf kan ik best veel, maar boren durf ik niet :rolleyes:
     
  14. Seffie

    Seffie Fanatiek lid

    17 apr 2019
    2.193
    2.528
    113
    Vrouw
    Hier ook hoor @JosjeM :)
    Ik had bij 20 weken een echo en de volgende groeiecho pas bij 34. Zelfs in het ziekenhuis afgelopen weekend hebben ze niet gekeken naar zijn groei dus dan zal er ook geen aanleiding voor zijn.
    Wel vond de vk het vreemd dat ik niet vaker gecontroleerd ben ivm overgewicht en mijn suikertest die op het randje was. Vandaar dat ik hem opnieuw moet doen en misschien hoor ik vrijdag wel of ik vaker controles krijg, voor zolang dat nog duurt :p

    Het is inderdaad een apart groepje bij elkaar haha. Een leuk apart groepje waar ik heel veel tips en hulp aan heb :D
     
    sarah28, PippiMoustache, mimi1988 en 3 anderen vinden dit leuk.
  15. Brenda028

    Brenda028 Fanatiek lid

    18 apr 2016
    1.725
    1.471
    113
    #3375 Brenda028, 13 nov 2019
    Laatst bewerkt: 13 nov 2019
    @JosjeM geen zorgen maken hoor! Als ze iets geks zouden voelen bij de normale controles dan krijg je echt wel een vervolg echo. Alleen maar een goed teken dat ze daar geen reden voor zien.

    Hier een enorm beroerde nacht. Alleen maar gedroomd over dat dat grote hoofd een waterhoofd is. De groei echo heeft mij alles behalve gerustgesteld. Net de verloskundige huilend opgebeld. Kreeg de receptioniste aan de lijn die me natuurlijk niks kon vertellen maar ze was wel heel lief en vol begrip. De dame waarbij ik de echo had is vanaf 4 uur tot 8 uur aanwezig en gaat me vandaag bellen. Ik heb de 20 weken echo en de echo van gisteren met elkaar vergeleken en het stelt me gewoon niet gerust wat betreft hoofd en buik:



    Benen: van p12 naar p10 (klein maar fijn en gewoon verklaarbaar en niet heel groot verschil)

    Buik: van p21 naar p74 (van 4 dagen achter lopen bij 20 weken echo naar 6 dagen voor lopen nu)

    Hoofd: van p45 naar p91 (2 dagen achter lopen bij 20 weken echo naar 10 dagen voor lopen nu)
     
  16. Loveischocola

    Loveischocola VIP lid

    11 jan 2019
    11.946
    12.419
    113
    Vrouw
    @Brenda028 Hopelijk kan ze je wat gerust stellen.

    Hier ook vreselijke nacht, lang leve volle maan slaap dan bijna altijd broerd, vanmorgen nog wel wat licht geslapen gelukkig!
     
    Brenda028 vindt dit leuk.
  17. Langmuts

    Langmuts Fanatiek lid

    1 okt 2018
    2.928
    2.250
    113
    Wat vervelend dat je je er zo rot om voelt.. Hopelijk kan ze je straks gerust stellen!❤️

    Ik heb geen idee welke p waarden onze kleine heeft, maar vraag me af of ik het wel wil weten.. Ze zeggen dat het goed is, dus ik hou me daar maar aan vast..
     
  18. Momof2girls19

    Momof2girls19 Bekend lid

    4 feb 2019
    583
    713
    93
    Vrouw
    Hier ook beroerd geslapen door bekkenklachten vannacht, op een gegeven moment maar paracetamol genomen. Nu werken maar pff energielevel is ver te zoeken.

    Kan helaas morgen pas bij de fysio terecht
     
  19. Dame09

    Dame09 Fanatiek lid

    6 mrt 2019
    3.571
    5.519
    113
    Vrouw
    Wat vervelend allemaal die slechte nachten. Hier godzijdank nog steeds echt prima nachten. Sommige zelfs van tien uur :eek: Hopelijk dat ik dat de komende weken ook nog vol kan houden. Dan begin ik in ieder geval een klein beetje uitgerust aan dit avontuur...
     
  20. mamavandave

    mamavandave Fanatiek lid

    25 nov 2012
    2.016
    1.327
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    NULL
    @JosjeM Ik krijg ook geen echte groeiecho hoor! Ik moet met 32 weken nog een keer extra, vanwege de placenta, om te kijken of deze niet voor de uitgang ligt. En de verloskundige heeft gevraagd, of ik dan ook even naar de groei wil vragen, omdat ze het door de voorliggende placenta slecht in kan schatten. Maar zou geen aparte echo voor de groei krijgen.

    Hier ook wel goed geslapen, maar ben ook niet 100% fit. Hoesten, moe, gewoon wat verkouden.
     
    JosjeM vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina