Uitgerekend: 16 t/m 31 januari 2020 Deel 2!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Dame09, 3 sep 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mimi1988

    mimi1988 VIP lid

    7 apr 2015
    6.937
    4.152
    113
    @Cindy29 succes!!

    Mag straks ook een potje urine inleveren bij de huisarts. Mijn onderbuik doet pijn en mijn rug. Kon volgens de vk twee dingen zijn: banden (rond 20w maak je een groeispurt zei ze) of blaasontsteking.
    Moest me verder rustig houden vandaag en bij erger even bellen.
    Gisteravond ook een verschrikkelijke darmkrampen gehad, ook dat kan nog meespelen..
     
  2. Momof2girls19

    Momof2girls19 Bekend lid

    4 feb 2019
    583
    713
    93
    Vrouw
    Succes! En wat een idiote reactie zeg
     
    sarah28 vindt dit leuk.
  3. bruintj3

    bruintj3 Actief lid

    22 apr 2017
    141
    190
    43
    Vrouw
    Hoera, vandaag 20 weken dansje :roflmao:
    Wat gaat dat hard zeg!

    Vanmiddag heb ik gesprek met leidinggevende en bedrijfsarts ivm veel klachten in mijn buik. We gaan de andere mogelijkheden bespreken. Ik ben ernaar benieuwd.
     
    Lessebess, Seffie, PippiMoustache en 7 anderen vinden dit leuk.
  4. Dame09

    Dame09 Fanatiek lid

    6 mrt 2019
    3.571
    5.519
    113
    Vrouw
    Jij ook succes dan vandaag met het gesprek.. Hopelijk komen jullie samen tot een geschikte oplossing.
     
  5. mamavandave

    mamavandave Fanatiek lid

    25 nov 2012
    2.016
    1.327
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    NULL
    @sarah28 Succes en wat een raar mens zeg!!

    @bandenpijn, Hier ook als ik met de kinderen naar school ben gefietst en ik stap af :rolleyes: trekt gelukkig snel weer weg.

    @bekken, Hier een slechte dag vandaag. Voor het eerst echt pijn. Maar afgelopen dagen ook veel te druk geweest. Veel gestaan en gelopen, en gewoon sowieso veel gedaan. Mijn huishoudelijke hulp komt vandaag niet, dus ook even zelf door het huis met de stofzuiger boven en beneden en de wc's schoongemaakt. Naast alle normale activiteiten toch wat te....
     
    sarah28 vindt dit leuk.
  6. mamavandave

    mamavandave Fanatiek lid

    25 nov 2012
    2.016
    1.327
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    NULL
    Oh ja, buik. Ik heb het idee dat ie echt mega is, maar in het jurkje dat ik vandaag aan heb, valt het mee :roflmao: Ik kan alleen de foto weer eens niet oploaden. Mijn ene zwangerschapsbroek zat niet lekker vandaag trouwens! Ik kom blijkbaar toch ook wat aan op mn benen o_O
     
  7. Cindy29

    Cindy29 Fanatiek lid

    13 okt 2013
    1.601
    1.098
    113
    Net pas weer thuis.
    Bloeddruk was daar goed, dus voor nu geen verandering. Behalve rustig aan doen. Bij niet beter voelen, weer bellen. Over 2 weken extra controle en de medicatie iets later innemen. Het kan dat ik te weinig binnen krijg vanwege het spugen iedere ochtend

    Lees straks even bij... Mega koppijn nog steeds helaas.

    Dames met afspraken en gesprekken vandaag... Succes!
     
  8. mimi1988

    mimi1988 VIP lid

    7 apr 2015
    6.937
    4.152
    113
    @mamavandave doe maar rustig aan de rest van de dag!

    Zostraks bij de fysio geweest. Mijn bekken is erg mobiel. Ze spreken tegenwoordig niet meer van bekkeninstabiliteit, omdat een bekken sowieso al instabiel is. Ze hebben het nu over ‘gewoon’ mobiel of ‘te’ mobiel.
    Ik mag niet meer fietsen, niet te lang lopen, stilstaan, niet tillen, niet te lang liggen of zitten en oppassen met huishoudelijke taken. Maar dat wist ik nog van de vorige behandelingen bij zoontje. Ze zei dat je eigenlijk symmetrische bewegingen moet maken en dus niet A-symmetrisch zoals lopen en fietsen.
    Maandag krijg ik wat oefeningen van haar en ik ga een bekkenband aanschaffen die ik alleen op mijn werk mag dragen. Anders maak je alles juist nog zwakker, omdat je bekken dan helemaal geen moeite meer hoeft te doen.
    Als dit niet voldoende helpt zou ik me (deels) ziek moeten melden :(
     
  9. Pinguinkje

    Pinguinkje Bekend lid

    10 sep 2018
    798
    695
    93
    Vrouw
    Mijn buik begint ook wel te groeien, maar het is nog heel bescheiden. Toch merk ik dat de eerste broeken en t-shirt toch wat strak beginnen te zitten, haha!
    Gisteren nog wat zwangerschapsleggings en shirts van biologisch katoen goedkoop kunnen krijgen bij de Aldi in Duitsland. Denk dat ik ze binnenkort toch wel nodig ga hebben als ik niet meer alleen wijdere rokjes en jurkjes kan dragen ;)

    Ik ben ondertussen echt enorm gespannen voor de 20 weken echo aanstaande donderdag... Hoop zo dat we het geslacht dan eindelijk horen, maar durf er nog niet teveel vanuit te gaan. Onze gyneacoloog is erg van alleen het medisch nodige doen... Daarnaast is het ook nog eens de eerste echte gezondheidscheck van onze kleine. Tot nu toe geen prenatale tests gedaan...
    Ik wil dan ook aanspreken dat we de controles vanaf dat moment bij onze verloskundige doen en niet meer in haar praktijk. Mijn man en ik voelen ons veel beter bij de verloskundige namelijk. Helaas weten we al dat de gyneacoloog geen fan is van verloskundigen en het geboortehuis waar wij naartoe willen, dus ik ben een beetje bang voor haar reactie.

    Pfff... En dan moet ik me eigenlijk op m´n werk concentreren vandaag en morgen, wat dus he-le-maal niet lukt :oops:
     
  10. Dafino

    Dafino Fanatiek lid

    2 feb 2019
    2.135
    1.854
    113
    Vrouw
    @sarah28 ik duim voor je! Hopelijk heeft de vakantie haar inderdaad goed gedaan.

    @bruintj3 jij ook succes met je gesprek!

    @Cindy29 gelukkig was de controle in het zkh goed!

    @pocahontas1985 veel plezier met de echo vandaag! Hoe laat mag je, of ben je al geweest?

    @Bijbij ik hoop dat het goed met ie gaat.

    Heb beetje weinig geschreven laatste dagen. Ben vreselijk moe, merk dat mijn bloeddruk weer gezakt is omdat alle klachten en vooral de hartkloppingen weer terug zijn. Ga mijn best doen weer wat actiever te zijn :)
     
    sarah28 vindt dit leuk.
  11. JosjeM

    JosjeM VIP lid

    4 jun 2017
    10.700
    9.344
    113
    Vrouw
    Wij zijn vandaag begonnen met het verven van 1 muur in de babykamer. Tevens nieuwe gordijnen opgehangen. Het begint steeds een beetje meer ergens op te lijken!
     
    sarah28, Seffie, Momof2girls19 en 4 anderen vinden dit leuk.
  12. PippiMoustache

    PippiMoustache Fanatiek lid

    16 jul 2018
    1.758
    1.688
    113
    Vrouw
    @sarah28 wat vervelend zo'n lastige leidinggevende, hopelijk komen jullie er goed uit!

    @Buik en gewicht: ik heb toch echt wel een flinke buik inmiddels, schrik er zelf een beetje van soms. En door de twee cupmaten groter zijn al mijn shirtjes ook te kort aan het worden... Inmiddels 4,5 kilo erbij, wat volgens mij ook best veel is. Ik heb een normaal postuur, niet heel dun, maar ook niet te dik.

    @centering pregnancy: ik ben afgehaakt. Weinig aansluiting met de andere dames van de groep en ik leer hier meer op het forum dan van die 2 uurtjes per maand daar :roflmao:
     
  13. Dame09

    Dame09 Fanatiek lid

    6 mrt 2019
    3.571
    5.519
    113
    Vrouw
    Hier momenteel 5kg aangekomen. Ook met een gemiddeld postuur. Aangezien ik op de helft zit, lijkt dat me niet perse teveel. Maar hier nog niet al te veel buik, wel veel tiet :roflmao:
     
    Pinguinkje, PippiMoustache en Dafino vinden dit leuk.
  14. Lalaatje90

    Lalaatje90 VIP lid

    15 jan 2014
    5.777
    2.874
    113
    Friesland
    Dames,

    Welk matras gebruiken jullie voor je kleintje straks? Die van ons is wel aan vervanging toe. Maar weet niet zo goed welke ik moet kiezen.
     
  15. mimi1988

    mimi1988 VIP lid

    7 apr 2015
    6.937
    4.152
    113
    Hier had ik het met een vriendin laatst over. Zij moet ook een ledikantmatras
    Aanschaffen. Deze Komt erg goed uit de test van de Consumentenbond.
    Wij hebben er 1 van aerowsleep, maar daar zijn de meningen over verdeeld. Voelde voor ons toen goed.

    Bij babyuitzet is er ook een topic over matrassen.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Dafino vindt dit leuk.
  16. mimi1988

    mimi1988 VIP lid

    7 apr 2015
    6.937
    4.152
    113
    Hier ook 4 kilo. Aan mijn lijf zie je niet waar
    Dus ik gok toch beetje baby, placenta, vruchtwater en wat meer bloed in mijn lijf ;)
     
    PippiMoustache vindt dit leuk.
  17. Langmuts

    Langmuts Fanatiek lid

    1 okt 2018
    2.928
    2.250
    113
    #37 Langmuts, 3 sep 2019
    Laatst bewerkt: 3 sep 2019
    https://www.ikea.com/nl/nl/p/pelleplutt-foammatras-babybed-00336413/
    wij gaan voor deze.. budget, maar prima matras die zelfs in de lijst van de consumenten bond stond..

    Zal de screenshots eens opzoeken met de lijst van de consumenten bond (hier op zp gevonden https://www.zwangerschapspagina.nl/threads/welk-matras-voor-ledikant.695850/)

    Edit:
     

    Bijgevoegde bestanden:

  18. Vlindertje0102

    Vlindertje0102 Fanatiek lid

    22 jun 2018
    2.554
    2.229
    113
    Vrouw
    Wij hebben de aerosleep
     
  19. Lalaatje90

    Lalaatje90 VIP lid

    15 jan 2014
    5.777
    2.874
    113
    Friesland
    Ik had het topic van de matrassen indd gevonden. Ik wil wel heel graag een goed matras hebben. Wij hebben destijds een goedkoop matras gekocht bij Prenatal, maar dat voelt nu niet meer goed zeg maar.

    En welk matras zouden jullie gebruiken voor in een wieg?
     
  20. Loveischocola

    Loveischocola VIP lid

    11 jan 2019
    11.853
    12.330
    113
    Vrouw
    Wij willen gaan voor de ikea krummelur.
     
    Dafino vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina