Uitgerekend: 16 t/m 31 januari 2020 Deel 2!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Dame09, 3 sep 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dame09

    Dame09 Fanatiek lid

    6 mrt 2019
    3.571
    5.519
    113
    Vrouw
    Balen @mimi1988 dat je niet je dag (of eigenlijk week) hebt. Hopelijk kun je binnenkort weer een beetje genieten, in plaats van zorgen maken..
     
  2. Momof2girls19

    Momof2girls19 Bekend lid

    4 feb 2019
    583
    713
    93
    Vrouw
    Ik moet maandag opnieuw bloed laten prikken. Ze wilden een nabepaling laten doen maar ze hadden niet genoeg bloed meer.

    Ze wilden kijken waar dat tekort aan ijzer vandaan komt. Ik heb intussen maar roosvicee ferro gehaald en een collega raadde floradix aan. Is op natuurlijke basis
     
  3. JosjeM

    JosjeM VIP lid

    4 jun 2017
    10.710
    9.359
    113
    Vrouw
    @mimi1988 Oh wat balen. Is er een mogelijkheid tot videobellen? Weet niet of jullie een digiboard op de school hebben?
     
  4. mimi1988

    mimi1988 VIP lid

    7 apr 2015
    6.939
    4.153
    113
    @sarah28 @JosjeM @Dame09

    ik denk dat het iets wordt als Skypen inderdaad. Het heerste eerst in 1 groep, maar er zijn nu meer gevallen bekend helaas. Dus even naar de kerstviering over 2 weken zit er ook niet in helaas.

    Hopen dat het snel over is en dan eind februari/begin maart maar snel met de baby naar school ❤️
     
  5. Dame09

    Dame09 Fanatiek lid

    6 mrt 2019
    3.571
    5.519
    113
    Vrouw
    Ik ben vandaag het halve land door gereisd om een 3D print van m'n zwangere lichaam te laten maken ♥️ het voorproefje zag er in ieder geval al super uit.. over ongeveer 6 weken krijgen we het eindresultaat thuisgestuurd. Can't wait! :D
     
  6. Langmuts

    Langmuts Fanatiek lid

    1 okt 2018
    2.928
    2.250
    113
    Hou er rekening mee dat floradix niet lekker is voor je darmen.. 9 van de 10 keer raak je er verstopt door..

    Ik hoor goede verhalen over staaltabletten van solgar. Die moeten darmvriendelijk zijn...

    Zelf geen ervaring met die tabletten, maar wel erg goede ervaring met andere tabletten van solgar
     
    Momof2girls19 vindt dit leuk.
  7. Langmuts

    Langmuts Fanatiek lid

    1 okt 2018
    2.928
    2.250
    113
    Geen risico nemen inderdaad.. Want geloof me, die kinkhoest wordt echt onderschat!
     
  8. JosjeM

    JosjeM VIP lid

    4 jun 2017
    10.710
    9.359
    113
    Vrouw
    Wat super leuk zeg!
     
  9. mamavandave

    mamavandave Fanatiek lid

    25 nov 2012
    2.016
    1.327
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    NULL
    Met Floradix had ik juist geen problemen. Vooral ferrofumeraat zorgt vaak voor obstipatie. Ik heb gewoon ijzer van de drogist, naast mijn zwangerschapsvitamine en dat werkt ook :rolleyes:
     
    Momof2girls19 en Langmuts vinden dit leuk.
  10. Momof2girls19

    Momof2girls19 Bekend lid

    4 feb 2019
    583
    713
    93
    Vrouw

    Bijgevoegde bestanden:

    sarah28, mamavandave, Seffie en 4 anderen vinden dit leuk.
  11. Dame09

    Dame09 Fanatiek lid

    6 mrt 2019
    3.571
    5.519
    113
    Vrouw
    Gaaf! Mijne wordt een stuk gedetailleerder. Ik zal hem hoogstwaarschijnlijk ook niet delen als hij er is ivm privacy.

    Maar dit is een voorbeeld van hoe het ongeveer wordt...
     

    Bijgevoegde bestanden:

    sarah28, mamavandave, Seffie en 5 anderen vinden dit leuk.
  12. Loveischocola

    Loveischocola VIP lid

    11 jan 2019
    11.928
    12.399
    113
    Vrouw
    Gisteren bij baby dump geweest, en volgens mij hebben we nu alles wel voor de baby. Voor mezelf moet ik alleen nog mooi ondergoed :roflmao: halen.

    De baby ligt met zijn voetjes richting zijn hoofd, het ligt waarschijnlijk lekker haha.. de gyn zei ook als geboren word dat best kan zijn dat hij nog paar dagen zo blijft liggen omdat hij al zolang zo ligt.. zooo schattig idee vind ik dat hihi!
    volgende controle is weer gewoon bij de vk. En dan kijken hoe die dan ligt. Ligt hij nog steeds zo die kans is nog steeds groot, dan met de gyn bespreken wat te doen. Stuitbevalling als hij gunstig ligt, of keizersnee. Afwegen wat het veiligste is.
    Ligt hij per toeval toch wel goed, dan is het alleen een telefonisch gesprek met richtlijnen. Baarmoederhals was nog mooi lang, en baarmoedermond nog gesloten dus dat is wel fijn..
     
    sarah28, PippiMoustache en Langmuts vinden dit leuk.
  13. Dafino

    Dafino Fanatiek lid

    2 feb 2019
    2.135
    1.854
    113
    Vrouw
    Hier vanmorgen weer controle gehad bij de vk. Bloeddruk was deze keer 120/76 dus voor nu weer goedgekeurd. Maandag weer terug voor controle.

    Heb de vk gevraagd of ze wilde kijken of er sprake is van ontsluiting omdat ik behoorlijk wat harde buiken heb (gehad) maar dat wilde ze niet. Was vandaag weer bij de waarneemster en met haar krijg ik echt geen klik meer. Vrijdag is mijn bmm ik het zkh opgemeten ivm de activiteit op de ctg. Zaterdag heeft de vk ook nog gevoeld en was er nog geen sprake van ontsluiting maar tussen zaterdag en dinsdag is ons mannetje volledig ingedaald en heb de afgelopen dagen ook echt wel wat krampen weg moeten puffen. Opzich snap ik wat ze zegt dat als er nu sprake is van activiteit dat die mogelijk door het voelen alleen maar extra gestimuleerd wordt. Maar ja, als er nu een groot verschil is lijkt het mij dat ze dat toch wel willen weten?! Maar zij gaf aan dat het geen verschil maakt. Want mocht de bevalling vanaf 34 weken doorzetten wordt deze ook niet meer geremd en laten ze de baby gewoon komen...
     
  14. Dame09

    Dame09 Fanatiek lid

    6 mrt 2019
    3.571
    5.519
    113
    Vrouw
    Ik heb vanmiddag bij Prénatal een voedingsbeha gekocht. Gewoon nóg een cupmaat groter dan dat ik vorige keer al moest kopen o_O pffff
     
    PippiMoustache en Dafino vinden dit leuk.
  15. mimi1988

    mimi1988 VIP lid

    7 apr 2015
    6.939
    4.153
    113
    Fijn dat de controle goed is!
    Ik hoop dat de harde buiken voor nu nog niks doen!
    Bij zoontje heb ik dat ook heel regelmatig gehad en toen ik werd ingeleid met 38 weken zat alles nog dicht, niks verweekt etc.. misschien stelt het je gerust :)
    Tot nu toe doen de voorweeën hier ook niks. De verloskundige hier denkt dat de baarmoeder gewoon snel geprikkeld raakt en daar op reageert. Misschien is dat bij jou ook zo.
     
    Dafino vindt dit leuk.
  16. mimi1988

    mimi1988 VIP lid

    7 apr 2015
    6.939
    4.153
    113
    Haha waar gaat het heen :p
     
  17. mamavandave

    mamavandave Fanatiek lid

    25 nov 2012
    2.016
    1.327
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    NULL
    @Dafino Ik snap haar wel, ook al wil je het graag weten. Bovendien zegt het echt niets. Ik bleek met 37 weken al 3cm ontsluiting te hebben en ben toch met 41 weken ingeleid, omdat het niet op gang kwam.

    Hier trouwens af en toe wel een harde buik, maar dat is het ook. Hopelijk geen voorteken dat deze ook weer zo lang blijft zitten en ik weer ongeleid moet worden. Ik zou zo graag eens spontaan bevallen :rolleyes:
     
    Dafino vindt dit leuk.
  18. Dafino

    Dafino Fanatiek lid

    2 feb 2019
    2.135
    1.854
    113
    Vrouw
    Ik heb tot nu toe eigenlijk alle keren vroeg ontsluiting gehad. Met 37 weken altijd al 2/3 cm. Omdat ze vorige week nog bang waren voor vroeg geboorte stelde ik vanmorgen dus de vraag. Maar het maakt nu dus eigenlijk niet meer uit. Zondag ben ik 34 weken en dan laten ze hem gewoon komen. Ben er ook niet bang voor. Na de goede bloeddruk van vanmorgen heb ik weer wat meer vertrouwen gekregen.
     
  19. mimi1988

    mimi1988 VIP lid

    7 apr 2015
    6.939
    4.153
    113
    Daar hoop ik ook op, op een spontane bevalling! Dit is onze laatste.. 1x natuurlijk bevallen lijkt me wel wat ;)
     
    Dafino, Langmuts en mamavandave vinden dit leuk.
  20. mamavandave

    mamavandave Fanatiek lid

    25 nov 2012
    2.016
    1.327
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    NULL
    @Dafino Ik kon ook bij beide kinderen dus gestript worden vanaf 37 weken. Helaas zei dit bij mij niks. Ik heb bij de tweede ook echt heel erg voorweeën gehad, niet normaal. Dachten echt regelmatig dat het begonnen was, maar zette nooit door..... ben er gewoon ziek van geweest.

    Wel fijn dat alles nu goed was!
     
    Dafino vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina