Uitgerekend 16 t/m 31 mei 2020

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Blomma, 11 sep 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mb25

    Mb25 Actief lid

    24 jan 2019
    463
    533
    93
    Vrouw
    Nou ik had heel veel geluk, ik zit bij een vk praktijk met 4 vk's, een van hun had 2 weken geleden gevoeld aan mijn buik en vond de baby een beetje aan de kleine kant waardoor deze echo een extra indicatie heeft gekregen en dus wel doorgaat, de normale groeiecho zonder indicatie gaat bij ons ook niet door...
    Voelt vandaag de andere verloskundige en ze zei meteen dat ze het goed vond groeien en helemaal niet te klein vond, op de echo zag alles er ook goed uit dus had echt geluk dat ik deze echo kon laten maken! :)
     

    Bijgevoegde bestanden:

    prulletje2, lidu1, Kimm17 en 2 anderen vinden dit leuk.
  2. Elraange

    Elraange Fanatiek lid

    25 sep 2015
    2.674
    2.012
    113
    Vrouw
    @Dielle hier ook kortademigheid vooral bij inspanning. Teveel praten al. Merk na een paar uur al dat k amper meer uit mn woorden kom. Bij liggen valt t nog mee..

    En wat betreft groeiechos, dat s toch altijd medisch? Dus zou toch door moeten gaan?!!?
    Blijf het raar vinden.

    K ga toch bespreken of k thuis kan bevallen.... of dat k niet alleen wil bevallen. Hoe meer ik erover nadenk. Hoe meer stresst oplevert.
    Herkennen jullie dat.
    Nu helemaal nav extra uitzending van zojuist...
    Pfff
     
  3. Elraange

    Elraange Fanatiek lid

    25 sep 2015
    2.674
    2.012
    113
    Vrouw
    Prachtig hoor.
    Fijn dat je een goede echo hebt, stelt toch weer gerust!
     
    Mb25 vindt dit leuk.
  4. JuffM

    JuffM Bekend lid

    7 nov 2016
    810
    404
    63
    NULL
    NULL
    @Mb25 Fijn dat de echo goed was !

    @Dielle Ben wel sneller moe als ik trap oploop ofzo verder nog niet

    Hieronder foto
    Hoezo mijn kind ligt recht in mn buik
    Had harde buik en zag er zo uit
    Nu 30 weken en 11 kilo aangekomen
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Elraange, Mb25, lidu1 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  5. prulletje2

    prulletje2 Fanatiek lid

    20 mei 2014
    4.047
    2.039
    113
    Fijn dat alles toch in orde was @Mb25!

    Grappig die buik @JuffM !

    Hier ook wel snel kortademig ja. Heb sowieso altijd al deels een verstopte neus dus dat helpt al niet. Maar ja zit nu toch thuis met dat coronavirus dus veel hoef ik ook niet te doen.

    Hier gisteren de intake van de kraamzorg gehad telefonisch. Ik merk toch dat er bij mij dan weer wat weerstand ontstaat. Het was een lieve vrouw aan de telefoon hoor. Maar ze komen dan allemaal weer met die standaard regeltjes hoe ZIJ het willen. Daar kan ik niet zo goed tegen. Het is mijn bevalling, mijn kind.
    Ze willen bijvoorbeeld per se dat ik metalen kruiken haal. Heb ik bij de anderen ook nooit gehad. Wij hadden een elektrische en nu weer. En ze hebben bij mij nooit problemen met de temperatuur gehad dus ik verwacht dat nu ook niet. Ook begon ze te zeuren over de klossen. Ik zeg die heb ik niet nodig want ons bed kan niet omhoog. 'Oh ging de verloskundige daar mee akkoord dan?' Euh ja en anders heeft ze pech. Bij de anderen ook niet omhoog gezet. Ik beval zelf en ze moeten van me afblijven zolang ik het zeg. Voor die paar minuten dat ze eventueel wel wat moeten doen, is het dan maar even wat lager hoor. Onze boxspring is al best hoog. En ik ben zelf heel klein. Ik wil er zelf ook nog graag in en uit kunnen zonder pijn en problemen.
    En ik had het erover dat ik graag dingen zelf wil doen, zoals het badje ed. Vond ze ook raar. Pff nu al geen zin in zo'n persoon in huis. Maar heb ook wel aangegeven dat ik waarschijnlijk minder uren wil als ik me goed voel. Maar we wachten eerst af hoe ik uit de strijd om.
     
  6. Dielle

    Dielle Fanatiek lid

    18 dec 2017
    1.583
    1.160
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Hihi herkenbaar.
    Hier ook geen klossen. Bij de vorige bevalling thuis hebben we zo snel even een extra matras erop gegooid. Dat was prima.
    We hadden een relaxte kraamhulp die zei de volgende dag dat het matras eraf mocht.
     
  7. prulletje2

    prulletje2 Fanatiek lid

    20 mei 2014
    4.047
    2.039
    113
    Oh dat vroeg ze ook ja maar dat ga ik niet doen. Ik heb geen extra matras en ga die ook echt niet aanschaffen voor die ene dag. Er zijn ook mensen die in de auto bevallen. Ze gaan heus niet weg als ik daar lig te bevallen en het niet op orde heb. Ze doen het er maar mee, dan ben ik maar een dwarse patiënt :)
     
    Elraange en Dielle vinden dit leuk.
  8. lidu1

    lidu1 Fanatiek lid

    28 mei 2018
    1.623
    1.757
    113
    Vrouw
    :roflmao::roflmao::roflmao: hahaha

    Hier ook geen klossen, kan ook niet dus helaas.
    Hier scheelt het dat ik mijn kraamhulp ook ken in prive sfeer.
    Ook wil ik zo min mogelijk uren, ondank de waarschijnlijke keizersnede. Pff ik haat het als er "vreemde" mensen te lang in mijn aura zitten:|:oops:
     
    Elraange en prulletje2 vinden dit leuk.
  9. Kimm17

    Kimm17 Fanatiek lid

    10 feb 2016
    2.513
    1.989
    113
    @prulletje2 hahah heerlijk die reactie van jou. Moest echt lachen toen ik het las :p
     
    prulletje2 vindt dit leuk.
  10. prulletje2

    prulletje2 Fanatiek lid

    20 mei 2014
    4.047
    2.039
    113
    Hebben jullie dplay of gewoon tlc? Nu weer een nieuwe serie bevallen met bobbi. Online staat de eerste aflevering. Vind het wel weer leuk! :)

    Oh en ik zie op fb steeds allemaal van die artikelen voorbij komen over zwangerschap enzo, cookies uiteraard. Maar er gaan er zoveel over doodgeboren kindjes of kindjes verloren bij 35-39w zwanger enzo. Brr! Ik klik daar helemaal niet op en toch komen die steeds voorbij. Ik vind dat echt niet leuk. Hoop dat het geen voorteken is ofzo. Word daar toch wel ongerust van.
     
  11. Avuna

    Avuna Actief lid

    31 jul 2019
    217
    328
    63
    Vrouw
    Controle gehad vandaag, alles is weer goed! De kleine meid groeit volgens het boekje en mijn bloeddruk blijft mooi laag. Blijkbaar heb ik alleen nogal stevige buikspieren; de vk kon niet met 100% zekerheid zeggen dat het hoofdje beneden ligt. Als dat bij 35 weken nog steeds niet 100% zeker is, krijg ik een extra echo (vorige kindje is in stuitligging geboren). Vind ik wel een geruststellend idee!
     
    prulletje2 vindt dit leuk.
  12. lidu1

    lidu1 Fanatiek lid

    28 mei 2018
    1.623
    1.757
    113
    Vrouw
    :eek::eek:

    Dat is mijn angst hahao_O.
    Vind het nu ook verschrikkelijk dat de eerste in stuit ligt en naar alle waarschijnlijkheid gaat hij niet meer draaien:|
     
  13. Avuna

    Avuna Actief lid

    31 jul 2019
    217
    328
    63
    Vrouw
    Het viel best mee, hoor. Vond het alleen heel jammer dat alles in het ziekenhuis moest met gynaecoloog erbij enzo. Maar ja, veiligheid eerst! Stuitkindjes hebben trouwens meestal hele mooie ronde hoofdjes :)
     
  14. lidu1

    lidu1 Fanatiek lid

    28 mei 2018
    1.623
    1.757
    113
    Vrouw
    brrr… haha het idee alleen al dat dat je moet stuit bevallen. Hier al bbesproken dat het dan een keizersnede wordt.
     
  15. Avuna

    Avuna Actief lid

    31 jul 2019
    217
    328
    63
    Vrouw
    Oké... Geen idee of dit goede of juist slechte timing is, maar wij zitten in de waterpokkenhel. Vannacht de eerste doorwaakte nacht (op een paar niet aaneengesloten uurtjes na) vol vreselijke huilbuien. Arme schat met al die jeuk! Gelukkig heb ik het zelf al gehad. Vandaag de drogist of apotheek maar opzoeken voor alles wat mogelijk verlichting biedt. :mad:
     
  16. prulletje2

    prulletje2 Fanatiek lid

    20 mei 2014
    4.047
    2.039
    113
    Ach jee. Dat is niet fijn! Hoorde het van iemand anders laatst ook al terwijl iedereen zoveel thuis is. Het heerst toch denk ik. Mijn kinderen hebben het gelukkig al gehad. Achteraf viel het me nog alles mee en was het ergste na 2-3 dagen wel weer weg. Hopelijk bij jullie ook! Zemelenbadje helpt goed!
     
  17. Kimm17

    Kimm17 Fanatiek lid

    10 feb 2016
    2.513
    1.989
    113
    Germ dat is niet leuk zeg...
     
  18. Kimm17

    Kimm17 Fanatiek lid

    10 feb 2016
    2.513
    1.989
    113
    En hoe gaat het met iedereen?

    Hier hebben we het lekker druk, mn vriend is druk is aant klussen in ons nieuwe huis.
    Ik probeer alles thuis in orde te houden en mn zoontje te vermaken.
    Thank god dat hij smiddags gemiddeld 3 uur slaapt :D
    Baby ligt nog braaf met zn hoofdje naar beneden had dinsdag controle.
     
  19. Mb25

    Mb25 Actief lid

    24 jan 2019
    463
    533
    93
    Vrouw
    Hier gaat het z'n gangetje, voel me prima, alleen vannacht niet zo heel goed geslapen, merk toch dat het slapen en het liggen op een houding wat lastiger wordt:| vandaag nog aan het werk geweest maar ben wel aan het aftellen!
    Vind het wel heel dubbel voelen om straks over ong. 4 weken met verlof te gaan en m'n collega's als het ware achter te laten in deze tijd in de zorg:( maar kijk er ook wel weer naar uit om lekker thuis te zijn en uit te kijken naar onze frummel :rolleyes:
     
  20. prulletje2

    prulletje2 Fanatiek lid

    20 mei 2014
    4.047
    2.039
    113
    Gek is dat ja om zo met verlof te gaan. Een paar weken terug kwam ik in het ziekenhuis te liggen met mijn nieren, de week erna mocht ik niet komen werken ivm verkoudheid en daarna werden de scholen opeens gesloten. Ik moest tot de meivakantie. Als het nu verlengd wordt (wat ik wel verwacht) kom ik helemaal niet meer op school. Zie ik de kinderen niet meer. Geen afscheid, niks. En dan ben ik volgend schooljaar na de herfstvakantie pas terug. Dan is de helft naar groep 3 en zie ik die ook niet meer. Zo had ik het me niet voorgesteld.
     

Deel Deze Pagina