Uitgerekend 16 t/m 31 mei 2020

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Blomma, 11 sep 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eliizzaa

    Eliizzaa Fanatiek lid

    9 mei 2011
    1.405
    1.430
    113
    Vrouw
    Hey dames!

    Even een vraagje, ik lees op internet dat rug slapen gevaarlijk is voor de baby. Is dat echt zo? Want ik lig nog regelmatig lekker op mijn rug te slapen! Ik word tot nu toe ook niet benauwd wanneer ik dat doe.

    En kwa bevalling, tot nu toe gaat mijn voorkeur nog steeds naar ziekenhuis omdat het dichtsbijzijnde ziekenhuis bijna 20 km verderop is.

    Ook ik ben de laatste tijd vaker benauwd en meer harde buiken helaas.
     
  2. prulletje2

    prulletje2 Fanatiek lid

    20 mei 2014
    4.047
    2.039
    113
    Geen idee. Ik slaap gewoon hoe ik fijn vind hoor. Op je linkerzijde schijnt het beste te zijn, maar ik lig meestal op rechts. En soms ook wel kort op mijn rug, maar ben geen rugslaper dus echt slapen doe ik dan niet zo lang zo. Als je je daar 's nachts ook nog mee bezig moet houden of je wel goed ligt dan slaap je toch ook niet? Ik hoop of ga er vanuit dat mijn lijf wel weet wat goed is. Als ik me niet lekker voel in een bepaalde houding dan zal het wel tijd zijn om om te draaien. Zo denk ik dan maar.
     
  3. Gnana

    Gnana Fanatiek lid

    3 aug 2015
    1.193
    1.476
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Ik laat ook weer even van mij horen. Heb de laatste weken even wat afstand genomen door dat gedoe rondom het virus en de voortgang van mijn opleiding e.d. Ik lees straks wel even terug wat ik gemist heb :rolleyes:

    Hier gaat alles wel oké. De laatste tijd echt veel last van mijn heupen bij het slapen, waardoor ik amper op mijn zij kan liggen. Zelfs een voedingskussen tussen de knieën werkt niet meer. En ja, alle fysio's e.d. zijn nu gesloten dus ik kan ook niet om advies vragen. Door rugklachten lig ik het grootste gedeelte van de dag plat, dus ook dat is niet zo fijn. En in combinatie met veel harde buiken en buikkrampen is het soms een beetje lastig om positief te blijven. Maar, gelukkig gaat alles met de baby goed. Hij heeft dagelijks de hik en beweegt als een malle. Dus daar doen we het voor :D

    Heb ook het gevoel dat hij aan het indalen is. Voel veel meer druk daar beneden, en mijn buik is vergeleken met een week terug ook ineens een stuk kleiner. Nooit geweten dat dat kon :confused:

    Hoop dat het met jullie allemaal ook nog goed gaat en dat jullie er nog een beetje rustig onder blijven in deze situatie :)
     
    prulletje2 vindt dit leuk.
  4. Dielle

    Dielle Fanatiek lid

    18 dec 2017
    1.583
    1.160
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Nou straks een telefonische "controle" van de verloskundige o_O.
    Dat wordt waarschijnlijk: 'hoe gaat het?' 'Goed...' 'oké'
    Beetje zinloos maar goed.
     
  5. Blomma

    Blomma Bekend lid

    18 jun 2013
    525
    571
    93
    Vrouw
    Noord-Holland
    Hee lieve meiden, hoe gaat het met jullie allemaal? Ik heb een beetje teruggelezen, spannende en gekke tijden voor jullie allemaal hoogzwanger tijdens corona. Hoop dat jullie toch ondanks alles kunnen genieten van jullie verlof straks.

    Hier inmiddels de 14 weken voorbij, zo fijn dat het 1e trimester ein-de-lijk voorbij is! En ik meende net de baby te voelen, superleuk :)

    Liefs!!
     
    JuffM, Gnana, Jale en 5 anderen vinden dit leuk.
  6. prulletje2

    prulletje2 Fanatiek lid

    20 mei 2014
    4.047
    2.039
    113
    Ja klopt. Nouja als je met vragen of klachten zit kan het wel handig zijn. Verder als alles normaal is heb je er inderdaad niet zoveel aan.
    Ik moet volgende week wel komen voor de ligging enzo. Maar de rest zal ook telefonisch gaan.
     
  7. Jale

    Jale Fanatiek lid

    8 nov 2006
    1.687
    359
    83
    Ik vrijdag voor groeiecho en ligging placenta en dan dinsdag telefonische controle... maar denk dat deze keer het bevalplan besproken gaat worden... dat hadden we nog niet gedaan...
     
  8. Dielle

    Dielle Fanatiek lid

    18 dec 2017
    1.583
    1.160
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Was ook echt een telefoontje van 2 min :roflmao:
     
    prulletje2 vindt dit leuk.
  9. Dielle

    Dielle Fanatiek lid

    18 dec 2017
    1.583
    1.160
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Inmiddels al 14 weken. Wat fijn.
    Hoe voel je je?
     
    Blomma vindt dit leuk.
  10. Kimm17

    Kimm17 Fanatiek lid

    10 feb 2016
    2.513
    1.989
    113
    Fijn dat alles goed gaat :)
     
    Blomma vindt dit leuk.
  11. Kimm17

    Kimm17 Fanatiek lid

    10 feb 2016
    2.513
    1.989
    113
    Had ik laatst ook haha. Kort maar krachtig :roflmao:
     
  12. Kimm17

    Kimm17 Fanatiek lid

    10 feb 2016
    2.513
    1.989
    113
    Gewoon lekker liggen hoe je wilt liggen.
    Ik word juist wel sneller benauwd als ik op mn rug lig :p
    Dus lig vooral op mn zij en soms nog deels buik.
     
  13. Kimm17

    Kimm17 Fanatiek lid

    10 feb 2016
    2.513
    1.989
    113
    Ik heb 21 april mn 35 weken controle. Dan weer snel een echo :) toch fijn om nog een paar keer naar de kleine te kunnen kijken.
     
    prulletje2 vindt dit leuk.
  14. Avuna

    Avuna Actief lid

    31 jul 2019
    217
    328
    63
    Vrouw
    Hebben jullie iemand standby staan voor als je in het ziekenhuis moet bevallen en je partner is ziek/verkouden en mag niet mee?
    Ik denk erover om dat voor de zekerheid vast met een vriendin te bespreken. Hopelijk is alles tegen die tijd weer wat normaler, maar het lijkt me fijn om daar iig zekerheid over te hebben!
     
  15. Dielle

    Dielle Fanatiek lid

    18 dec 2017
    1.583
    1.160
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ik kies er dan voor om alleen te bevallen.
    Wil geen vriendin of mijn moeder erbij.
     
  16. prulletje2

    prulletje2 Fanatiek lid

    20 mei 2014
    4.047
    2.039
    113
    Nee nog niemand stand by maar dat zie ik dan wel weer. Denk als ik roep dat ze wel komen vliegen :)
     
  17. Mb25

    Mb25 Actief lid

    24 jan 2019
    463
    533
    93
    Vrouw
    Ik ook niemand stand-by tot nu toe, mocht het zover komen beval ik wel thuis wat me toch steeds meer begint aan te spreken... gelukkig is vriendlief laatst ook goed verkouden/ ziekjes tegelijk met mij geweest dus hopen dat we het allebei niet snel weer krijgen :)
     
  18. Elraange

    Elraange Fanatiek lid

    25 sep 2015
    2.674
    2.012
    113
    Vrouw
    Hier vandaag controle gehad, alles goed, echter buikje was nu boven de groeicurve. Past dus precies bij de rest hihi.
    Vanmiddag bloeduitslagen gekregen, ik mag nu sws niet meer thuis bevallen, mijn hb is 6.7 en feritine is 12.
    Ik moet over 2wkn opnieuw bloedprikken bij lager dan 6 ( hb) krijg k van te voren nog transfusie.
    Anders afhankelijk vd waarde en mn bevalling erna.
    Maak me nu ( nog) niet zo druk over.
    We wachten het af.
    Over 2wkn weer controle.

    Wat betreft iemand bij de bevalling, zoals t nu lijkt zal mn oudste erbij zijn, mits geen klachten.
    Mn moeder past dan op de rest.
    Bij wel kl beval k alleen. En als k geen kl heb mag k nog steeds in bad bevallen, bij wel klachten dan moet ik een apparte kamer met sluis oid bevallen, afgelegen vd rest.. geweldig klinkt dat....
    Dus op naar corona vrij bevallen dan maar haha
     
  19. Elraange

    Elraange Fanatiek lid

    25 sep 2015
    2.674
    2.012
    113
    Vrouw
    ♡ Uitgerekend 16 t/m 31 mei 2020 ♡

    16 mei

    17 mei
    @lidu1 - 31 jaar - 3e en 4e kindje ❤❤
    @Dielle - 38 jaar - 5e kindje ❤
    @Liva89 - 30 jaar - 2e kindje ❤

    18 mei
    @Myrthew - 30 jaar - 1e kindje ❤

    19 mei

    20 mei

    21 mei
    @Kimm17 - 27 jaar - 2e kindje ❤
    @Innas - 37 jaar - 3e kindje ❤

    22 mei


    23 mei
    @Elraange - 35 jaar - 5e kindje (waarvan een engeltje)
    @DDucky - 28 jaar - 3e kindje ❤

    24 mei

    25 mei
    @Avuna - 36 jaar - 2e kindje ❤

    26 mei
    @prulletje2 - 34 jaar - 3e kindje ❤

    27 mei
    @Gnana - 24 jaar - 1e kindje ❤

    28 mei

    29 mei

    30 mei
    @SingleMomToBe - 39 jaar - 1e kindje
    @Jale- 36 jaar - 3e kindje ❤
    @Witvlindertje - 29 jaar - 1e kindje ❤

    31 mei
    @Lammetje91 - 27 jaar - 2e kindje ❤
    @Eliizzaa - 26 jaar - 1e kindje ❤


    1 juni
    @JuffM - 28 jaar - 3e Kindje ❤

    4 juni
    @Mb25- 26 jaar - 1e kindje
    ----------------------------------------------

    Afspraken

    April
    Jale - 7 april - controle
    Elraange- 17 april - controle


    Sterretje(s):
    ☆ Mauzy82
    ☆ Blomma
    ☆ Peme
    ☆ Kramertje (10+4)


    ----------------------------------------------
    jongen (7) | meisje (8) | verrassing (4)

    Heb ff lijst naar voren gehaald.
    Zijn er nog meer meiden met een afspraak binnenkort?
     
  20. prulletje2

    prulletje2 Fanatiek lid

    20 mei 2014
    4.047
    2.039
    113
    Hoe voel je je daarbij @Elraange dat je nu niet thuis mag bevallen? Had je dat graag gewild?

    Oh nou je zult maar verkouden zijn en moeten bevallen. Ben benieuwd hoe heftig ze dat opnemen. Ik heb normaal gesproken ook hooikoorts. Ben allergisch voor grassen. Die zouden nu al in de lucht moeten zitten maar merk gelukkig nog niks (afkloppen). Straks gaan ze tegen mij ook nog zeggen dat ik niks mag omdat ze me verkouden vinden ofzo.
     

Deel Deze Pagina