Uitgerekend 16 t/m 31 oktober 2020

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door LilyB, 10 feb 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loveyoga

    Loveyoga Bekend lid

    8 feb 2020
    550
    472
    63
    Vrouw
    Haha kan ik mij voorstellen idd. Maar voorweeen zijn wel normaal toch? Hier bij beide zwangerschappen namelijk niet echt voorweeen gehad. Alleen bij de 2e een paar dagen voor de bevalling wat krampen.
     
  2. Loveyoga

    Loveyoga Bekend lid

    8 feb 2020
    550
    472
    63
    Vrouw
    Oh gelukkig!

    En wat knal dat je al kolft. Ik heb ook 2x borstvoeding gegeven. 1e 4 jaar. 2e anderhalf. En bij de 2e was mijn productie echt heel snel op gang omdat de oudste nog 1x per dag dronk. Al kwam er niks meer uit op t einde haha. Dus ook al op dag 2 flinke stuwing die mijn oudste toen kon wegdrinken haha.
    Benieuwd hoe t nu gaat. Want denk dat ze beide verkeerd zijn haha. Dus stuwing wegdrinken zal er niet in zitten denk k.
    Hoop dat t ook nu weer snel op gang komt bij mij.
     
  3. Missannie

    Missannie Bekend lid

    21 mei 2018
    958
    784
    93
    Vrouw
    Ja hartstikke normaal. Bij mijn dochter had ik ze ook. Wel wat later in de zwangerschap toen. Volgens mij pas vanaf 36 weken, dus nu wel wat vroeger, zo'n twee weken geleden had ik ze voor het eerst volgens mij. Misschien dat het kindje nog wat verder aan het indalen is nu. Zou ook mooi zijn.
     
  4. Loveyoga

    Loveyoga Bekend lid

    8 feb 2020
    550
    472
    63
    Vrouw
    Knal = knap en verkeerd =verleerd haha.
     
  5. miich

    miich Fanatiek lid

    18 dec 2012
    1.242
    382
    83
    Utrecht
    Wauw wat kletsen jullie nog veel. Lees zo nu en dan mee maar echt geen energie. Sinds aug heb mn dochter meerdere oorontstekingen gehad, daarna 6de ziekte ml had dienst en zag ik nauwelijks. Zelf luchtweginfectie gehad. De kleine man drukt op m'n ribben waardoor t lijkt of die zwaar gekneusd zijn. Doordat het hoesten moet slijten blijf ik alles prikkelen en ben ik blij als ik even mn rust kan pakken. Nog een maandje en dan hoop ik dat hij er wel is.

    Sommige maken het wel spannend zeg!

    Ga dat voorkolven eens bespreken heb morgen controle/ groei echo. Wist niet dat het mocht. Alle beetjes helpen zeker.
     
    Gandy vindt dit leuk.
  6. Tijm86

    Tijm86 Fanatiek lid

    7 aug 2013
    1.149
    774
    113
    Vrouw
    O dat is vervelend zeg voor jou en je dochtertje.. al wel met verlof nu ? Veel plezier bij de echo vast!
     
    miich vindt dit leuk.
  7. Tijm86

    Tijm86 Fanatiek lid

    7 aug 2013
    1.149
    774
    113
    Vrouw
    Net echo gehad en ze schat m nu rond de 2700 gram ( P85 maar ik ben niet helemaal thuis in die termen .. ) . Hij was nu mooi volgens het lijntje, ik denk echt dat die diabetes allemaal wel mee valt . Maandag naar de gynaecoloog en dan bespreken of ik gewoon terug mag naar mijn verloskundige ( hoop het ! ) .
     
    AnnekedB, Kon 87 en Gandy vinden dit leuk.
  8. Missannie

    Missannie Bekend lid

    21 mei 2018
    958
    784
    93
    Vrouw
    Dat zou fijn zijn als je toch gewoon terug mag naar je eigen verloskundige! En hopelijk valt die diabetes ook gewoon allemaal mee. Krijg je nu nog een keer een extra groeiecho? En fijn dat hij nu mooi volgens het lijntje groeit. Ons kindje zat op P87 geloof ik. Bij mij gaven ze aan dat dat nog gewoon binnen de lijntjes zou zijn, wel iets groter dan gemiddeld, maar verder prima. Maar misschien dat het ook weer af zou hangen van hoe groot het buikje was in verhouding tot de rest van het lijfje. Ze heeft het wel uitgelegd, maar ik weet al niet meer precies hoe het zat.
     
    Tijm86 vindt dit leuk.
  9. Lin18

    Lin18 Fanatiek lid

    24 mei 2019
    2.174
    1.979
    113
    Vrouw
    P50 is gemiddeld. Normaal is tussen p10 en p90. P85 wil zeggen dat van de 100 baby's 85 kleiner zijn en 15 groter. Weet er alles van omdat hij bij ons zo klein zou zijn.
    Buik, been en hoofd hebben ieder hun eigen P waarde (percentiel). Daar komt een gemiddelde uit.
    Nu gemiddeld bij ons p25.
    Hopelijk valt de dm mee en mag je terug naar de vk.

    Pff veel gebeurd dan. Hopelijk komende maand wat rustiger zonder gekke dingen.
    Ongelooflijk nog maar een maand he :D
     
    Tijm86, miich en Gandy vinden dit leuk.
  10. miich

    miich Fanatiek lid

    18 dec 2012
    1.242
    382
    83
    Utrecht
    @Tijm86 ja vanaf half aug thuis. Anders was het helemaal geen doen meer.

    De groei lijkt me prima maar ook ik ben een leuk daarin.

    @Lin18 ik hoop het zo, gelukkig 6 okt nog even naar de kno voor mn dochtertje. Hopelijk kan ze snel geholpen worden.
    Kan niet wachten tot ik de kleine man kan ontmoeten maar dat geldt voor iedereen denk ik zo
     
  11. Lin18

    Lin18 Fanatiek lid

    24 mei 2019
    2.174
    1.979
    113
    Vrouw
    Hoop het ook. Gaat het nu wel een beetje met haar? 6 okt duurt nog wel ff.
     
  12. Tijm86

    Tijm86 Fanatiek lid

    7 aug 2013
    1.149
    774
    113
    Vrouw
    Dan zijn ze nu ongeveer even groot :)
    Ja sowieso maandag weer een groeiecho, maar dan bij de gynaecoloog, verder weet k eigenlijk nog niet ..
     
    Missannie vindt dit leuk.
  13. Tijm86

    Tijm86 Fanatiek lid

    7 aug 2013
    1.149
    774
    113
    Vrouw
    Thanks voor de uitleg van de P cijfers !! Klinkt logisch inderdaad. P 25 op hoeveel gram zit hij nu dan ongeveer bij jullie?.
     
  14. Kon 87

    Kon 87 Bekend lid

    28 aug 2015
    664
    663
    93
    Vrouw
    @Tijm86 . Nauwelijks aangekomen, nét boven de streefwaarde bij de meting, verder alleen goede waardes en een kind die qua groei mooi binnen de marges valt... je zou toch hopen dat dat voldoende is om terug te mogen naar de vk! Fingers crossed!

    Verder komt bij mij nu ook ineens het besef. Nog maar een maandje! Dit is ws mijn laatste zwangerschap dus vind het - ondanks de kwaaltjes soms- ook wel jammer dat het er bijna op zit. Herkenbaar?
    Bijna verlof! Hopelijk kan ik dan nog even genieten van mijn gezellige babybuik :rolleyes:.
     
    Gandy, Lin18, Missannie en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  15. Tijm86

    Tijm86 Fanatiek lid

    7 aug 2013
    1.149
    774
    113
    Vrouw
    Ja inderdaad he, ga er vanuit dat k terug mag :)

    Hier is het ook wel de laatste zwangerschap denk ik zo, drie is wel genoeg voor ons haha. Heel raar ja dat we al bijna aan het einde zijn!! Fijn dat je bijna met verlof bent :) hoeveel dagen werken nog?
     
  16. Missannie

    Missannie Bekend lid

    21 mei 2018
    958
    784
    93
    Vrouw
    @Kon 87 Dat gevoel herken ik zeker. Ondanks dat het best pittig is allemaal vind ik het ook jammer dat dit waarschijnlijk de laatste keer gaat zijn. Ik zou best graag nog een derde kindje willen (zeg ik nu dan hè haha). Maar mijn vriend wil dat echt niet. Aan de ene kant wil ik ons kindje nu gewoon echt gaan ontmoeten en dat het voorbij is. Maar aan de andere kant wil ik nog lekker lang kunnen genieten van mijn buik en het getrappel.
     
    Gandy vindt dit leuk.
  17. Lin18

    Lin18 Fanatiek lid

    24 mei 2019
    2.174
    1.979
    113
    Vrouw
    2200 gr dacht ik dat ze zei. :)
     
    Tijm86 vindt dit leuk.
  18. Gandy

    Gandy Fanatiek lid

    6 nov 2007
    1.080
    789
    113
    Bij ons zat ze bij 32 weken op P74; toen 2200gram.

    Vandaag: met verlof !!
     
    AnnekedB, Missannie en Tijm86 vinden dit leuk.
  19. Lin18

    Lin18 Fanatiek lid

    24 mei 2019
    2.174
    1.979
    113
    Vrouw
    Vind het ook onwerkelijk. Bij ons was het een hele reis om zwanger te worden. Kan me dus ook niet voorstellen dat er dalijk een kleintje bijkomt. Zo op gehoopt, zo lang van
    Dan kan die van ons met P25 geen 2200gr zijn hihi.

    Wat fijn. Geniet ervan!!
     
  20. Gandy

    Gandy Fanatiek lid

    6 nov 2007
    1.080
    789
    113
    3 weken verschil toch ; ik dat toen op 32 weken? Of was jouw meting ook van eerder ?
     

Deel Deze Pagina