Uitgerekend 16 t/m 31 oktober 2020

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door LilyB, 10 feb 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. AnnekedB

    AnnekedB Bekend lid

    7 feb 2020
    503
    527
    93
    Vrouw
    Ik sluit me graag bij jullie aan. Gisteren een test gedaan en deze was positief en ik maar denken dat ik een lange cyclus had. Ik zat er dus dik naast. Zo als het er nu uit ziet ben ik uitgerekend rond 23 oktober. Ik ben super excited en kan niet wachten. Wij vertellen het alleen aan de ouders en de broers en zussen. Mocht het fout gaan dan kan ik bij hen uit huilen, indien nodig. De rest vertellen we het rond de 12 weken of 20 weken. Voor jullie allemaal gefeliciteerd met jullie zwangerschap en lekker genieten!
     
    owl, LilyB, Tijm86 en 4 anderen vinden dit leuk.
  2. Loveyoga

    Loveyoga Bekend lid

    8 feb 2020
    550
    472
    63
    Vrouw
    Als we kloppend hartje hebben gezien. Ik wil het op zich nu al vertellen. Maar mijn man niet haha. Ach nog 2 weekjes.
     
    LilyB vindt dit leuk.
  3. LilyB

    LilyB Niet meer actief

    Gefeliciteerd met je zwangerschap! Zo te horen toch een grote verassing :)
     
    AnnekedB vindt dit leuk.
  4. Tijm86

    Tijm86 Fanatiek lid

    7 aug 2013
    1.149
    774
    113
    Vrouw
    @AnnekedB welkom :)

    Hier valt het denk ik niet heel lang te verstoppen, heb gewoon al een opgeblazen darmen buik ! Niet normaal ! Kaas en chips zit in de tas , kinders leuk aangekleed en hop naar de carnaval .
    Toen het vorige keer mis ging kon ik er wel goed met familie en vrienden over praten en dat was toch ook heel fijn.
     
    AnnekedB, Kon 87, Gandy en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  5. LilyB

    LilyB Niet meer actief

    Veel plezier vandaag :thumup:
    Wij gaan morgen :)
     
    Tijm86 vindt dit leuk.
  6. owl

    owl Bekend lid

    24 apr 2016
    824
    615
    93
    Vrouw
    Hier hebben we het alleen aan mijn ouders en onze beste vriendin verteld. Mensen die we een paar keer per week zien en dicht bij ons staan. De test van de familie en schoonouders vertellen we het na de 12 weken echo waarschijnlijk pas.
     
    AnnekedB, Tijm86 en LilyB vinden dit leuk.
  7. Tijm86

    Tijm86 Fanatiek lid

    7 aug 2013
    1.149
    774
    113
    Vrouw
    Hier weten nu mijn schoonouders, schoonzus en een aantal vrienden en een collega het . Mijn moeder zit in een zware burn-out en die kan het nu niet aan als ik een miskraam zou krijgen , dus ik vertel het haar pas na de 10 weken echo.

    De misselijkheid begint nu wel op te lopen , bleegh, de kaasstengels liggen al klaar haha .
    Wat een rot weer trouwens vandaag hier in het zuiden ..
     
    AnnekedB vindt dit leuk.
  8. LilyB

    LilyB Niet meer actief

    Oh jeetje, wat erg voor je moeder :( dan is het idd slim om haar wat later in te lichten..

    Hier eigenlijk steeds minder misselijk, maar alleen gigantisch moe en plots veel puisten :oops: verder wel een groeiende buik maar dat de misselijkheid steeds afneemt maakt me toch wat onzeker...
    Hier in het midden van het land ook regen en wind! Denk dat de optocht wordt afgelast...
     
    Tijm86 vindt dit leuk.
  9. Gandy

    Gandy Fanatiek lid

    6 nov 2007
    1.080
    789
    113
    Hier ook rotweer.... wordt een dagje Netflix...
    Hier elke ochtend afschuwelijk smaak en s avonds vreselijk moe. 9 uur s a avonds al in diepe slaap.
    Voel me wel echt zwanger inmiddels
     
    Tijm86 en LilyB vinden dit leuk.
  10. Loveyoga

    Loveyoga Bekend lid

    8 feb 2020
    550
    472
    63
    Vrouw
    Hier ook rotweer. Midden.
    Gisteren ook beetje stormachtig.

    Hier nog steeds heel moe. Maar in vlagen. Vooral einde middag. Lig ook uiterlijk 21.00 al te slapen. Of ik moet de volgende dag uit kunnen slapen. Dan kan ik het nog wel rekken haha.

    Misselijk in vlagen. Vooral einde middag en avond. Niet heel erg gelukkig. Bij mijn andere zwangerschappen niet echt misselijk. Dus heb goede hoop op een meisje haha. Nu 2 jongens.

    Gelukkig is hier de pijn in mijn linker bil weg haha. Alleen als ik te lang lig krijg ik wel pijn in mijn rechter zei. Sinds dat de jongste bijna een jaar was. Had ik dat. Hij sliep namelijk tot 1 jaar naast mij aan mijn kant. Stond wel een co sleeper. (Ledikant omgebouwd tot co) maar vanwege de Nachtvoedingen sliep ik hierdoor beter. Maar omdat hij naast mij sliep. Sliep ik richting hem met mijn benen opgetrokken en kussen afgeschermd met mijn arm. En denk dat het daardoor nog komt die pijn. Heb toen fysio gehad. Is weggeweest de pijn. Maar sinds 2 maanden ofzo weer terug. Dus ff weer afspraak maken haha. Sliep natuurlijk heel lang op dezelfde zei.
    Dat samen slapen is alleen veilig.met een deken en geen dekbed etc. Dus ook eventueel een aanrader voor degene die borstvoeding geven. Want door de hormonen slaap je dan ook anders. In het midden is dus niet veilig.
    Heb me hierin verdiept toen ik zwanger was van de jongste want met de oudste moest ik wel 6x mijn bed uit.
     
    Tijm86 en LilyB vinden dit leuk.
  11. Groen

    Groen Actief lid

    12 apr 2013
    427
    387
    63
    Welkom AnnekedB!!

    Hier ook behoorlijk zwanger, lig er 's avonds heel vroeg in en ben kotsmisselijk. Nog drie daagjes tot de echo!!

    Ga ook weer op zoek naar een cosleeper inderdaad, ideaal. Onze dochter heeft een groot bed zodat weer ook naast kunnen liggen, die wordt' s nachts nog een aantal keer wakker. Hopelijk slaapt ze straks wel door als de baby er is :cool: Anders kan mn man naar dochter toe en ik de baby haha. Hij kan toch niet veel 'doen' qua baby 's nachts aangezien ik weer borstvoeding wil geven.
     
    AnnekedB, Tijm86 en LilyB vinden dit leuk.
  12. LilyB

    LilyB Niet meer actief

    @Groen je echo is al bijna in zicht!!! Zo’n spannend moment weer :) hoelaat mag je?
     
  13. Tijm86

    Tijm86 Fanatiek lid

    7 aug 2013
    1.149
    774
    113
    Vrouw
    Spannend die eerste echo's die nu gaan komen ! Hier ook as vrijdag , erg benieuwd !!

    Het kan zijn dat je lichaam went aan de hcg waardoor je de ene keer wel misselijk en de andere keer niet misselijk bent ( volgens Google;) ) . Moeheid is hier ook aanwezig , maar ik geef er niet echt aan toe .

    Wij hebben een wiegje , zodat je baby straks wel bij ons op de kamer kan slapen voor de eerste maanden . K zit nog in dubio of onze oudste meteen een eigen kamer op zolder gaat krijgen of dat de meiden samen op een kamer gaan . Vind haar ( dan 6 jaar ) nog zo klein voor op zolder...
     
    LilyB vindt dit leuk.
  14. Tijm86

    Tijm86 Fanatiek lid

    7 aug 2013
    1.149
    774
    113
    Vrouw
    Hier is hij ook afgelast in veel plaatsen !
    Misselijkheid komt en gaat, dat hoeft niks te betekenen , niet te druk om maken hoor! Waarschijnlijk stuur je ons binnenkort een bericht dat je weer ineens misselijk voelt;)
     
    LilyB vindt dit leuk.
  15. LilyB

    LilyB Niet meer actief

    Dankjewel voor je geruststelling!! Hopelijk is het idd de gewenning.... en wie weet komt het idd binnenkort hevig terug en moet ik er nu even van genieten :p
    Ik zou denk ik ook kiezen voor de oudste een kamer op zolder, als je andere dochter wat ouder is dan kun je ze altijd nog samen op zolder laten slapen, ik vind 6 ook wel klein hoor :oops:
    Ze kan dan voorlopig nog even genieten van haar eigen kamer, is het de bedoeling dat de baby in loop van tijd bij haar op de kamer komt?

    Hier gaat de kleine wrs gelijk in zijn/haar eigen bedje, heb ik met mijn zoontje ook gedaan en dat ging hartstikke goed. Hoe je ze went heb je ze denk ik maar zo :)
     
    Gandy en Tijm86 vinden dit leuk.
  16. Tijm86

    Tijm86 Fanatiek lid

    7 aug 2013
    1.149
    774
    113
    Vrouw
    Beide meiden hebben nu een eigen kamer , dus als de oudste niet naar zolder gaat, gaan de middelste en oudste samen op 1 kamer en krijgt de baby een eigen kamer ( lijkt me ivm huilen enz het beste ) .
    Ik ken ook veel mensen die meteen de baby op eigen kamer laten slapen en dat heel fijn vinden. Ik moet altijd de eerste weken ieder moment naar mn baby kunnen kijken haha . De middelste vond het helemaal niet leuk om bij ons te slapen, die sliep beter op haar eigen kamer haha
     
    LilyB vindt dit leuk.
  17. LilyB

    LilyB Niet meer actief

    Ja dan zou ik de meiden idd ook samen op de kamer doen. Zie net in je handtekening dat dus de oudste dan 6 is, had het net een beetje verkeerd gelezen :oops:
    Snap je gevoel wel hoor dat je de baby de eerste weken lekker dicht bij je wilt hebben :) is ook gewoon heerlijk en genieten!
     
    Tijm86 vindt dit leuk.
  18. nosilla

    nosilla Fanatiek lid

    31 okt 2016
    1.579
    972
    113
    Vrouw
    Niet in Nederland
    @DCG Hier helemaal nog niet misselijkheid, zegt niks hoor. Bij m’n dochtertje werd ik pas met een week of 7/8 misselijk. Hopelijk word ik het helemaal niet :roflmao:

    Hier nemen we nu ook een cosleeper, met m’n dochtertje hadden we een wiegje op de slaapkamer maar vind een cosleeper toch handiger. Heb er al een op het oog :rolleyes:

    Wij hebben het aan iedereen verteld aan wie we het ook zouden zeggen als ik een miskraam zou krijgen. Het lijkt me dan juist fijn dat ze al op de hoogte waren van een zwangerschap ipv te moeten vertellen dat ik zwanger was maar het is uitgelopen op een miskraam.

    Hebben jullie ook jeuk aan je tepels? Heb het met vlagen, echt heel irritant. M’n borsten zijn ook al flink gegroeid inclusief tepelhof :o:
     
    Tijm86 en LilyB vinden dit leuk.
  19. LilyB

    LilyB Niet meer actief

    Maakte me gewoon zorgen omdat ik eerst wel misselijk was... maar het zal vast goedkomen ;)
    Wie weet komt het dan idd in week 7/8 extra hevig terug!

    Fijn dat jullie het al verteld hebben aan bepaalde mensen, is altijd fijn om een steuntje in de rug te hebben.

    Hier geen jeuk aan de borsten, maar ze zijn wel pijnlijk. Begin ook echt van die gemene steken door te krijgen. Kan helaas nu niet vergelijken met het gevoel bij mijn zoontje aangezien ik 2jr geleden een borstvergroting heb laten doen, dus alles voelt nu totaal anders.
    Maar jeukende borsten heb ik wel vaker gehoord, komt door het groeien, het rellen van je huid veroorzaakt dan jeuk.
     
    Tijm86 vindt dit leuk.
  20. LilyB

    LilyB Niet meer actief

    Nou dames hier is het tijd om ons gereed te maken voor de carnaval :) dit keer met cola en water dus haha maar doe het met liefde!
    Een hele fijne zondag gewenst ❤️
     
    Tijm86 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina