Uitgerekend 16 tot en met 30 september 2019 deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Sleepy85, 27 apr 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Raggy81

    Raggy81 Fanatiek lid

    26 mrt 2017
    2.325
    1.411
    113
    Vrouw
    @Wensbabies hebben jullie vandaag wat mogen horen ? " duim duim "

    @Ninaatjuh tussen alle drukte met verhalen hier nog even een digitale knuffel dat ik aan je denk !
     
    Podex vindt dit leuk.
  2. Raggy81

    Raggy81 Fanatiek lid

    26 mrt 2017
    2.325
    1.411
    113
    Vrouw
    @opvang. Wij zoeken een gastouder. Zitten alleen steeds overal naast. Daarbij gaat onze dochter in april volgend jaar naar de peuterschool 1 ochtend en is het eigenlijk voorlopig niet nodig.
     
  3. Frenzy

    Frenzy Fanatiek lid

    21 okt 2010
    2.112
    263
    83
    Hi Meiden wat hebben jullie een hoop gekletst!

    @ luiers; ik zweer bij pampers!

    @ 20 wk echo; wat fijn weer wat goede berichten, super!

    @ 3d: wij doen die met 27/28 weken, met de andere kids ook gedaan.

    Hier gaat alles super goed, voel me echt heerlijk zwanger.
     
    Maarr, Nonaches, Podex en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  4. Raggy81

    Raggy81 Fanatiek lid

    26 mrt 2017
    2.325
    1.411
    113
    Vrouw
    Waar doen jullie 3 of 4d echo en wat betaal je cq wat krijg je ervoor ?
     
  5. MDvD96

    MDvD96 Fanatiek lid

    2 dec 2018
    1.006
    1.510
    113
    Vrouw
    Bij ons zei de skull en de nub een jongetje en het is een meisje!
     
  6. Ukkepuk1

    Ukkepuk1 Actief lid

    15 aug 2017
    387
    518
    93
    Vrouw
    De 2e kan gelukkig naar dezelfde gastouder als mn zoontje! Ideaal. Scheelt een hoop gezoek. :)
     
  7. xxBloesem

    xxBloesem Bekend lid

    1 feb 2015
    536
    173
    43
    Vrouw
    Hier ook niet echt duidelijk.. Word er soms wat onzeker van :(
     
    MDvD96 vindt dit leuk.
  8. USAbaby

    USAbaby Fanatiek lid

    14 feb 2014
    2.229
    1.904
    113
    Vrouw
    Nog 12 uurtjes... zo spannend!!
     
    Maarr, Podex, xxBloesem en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  9. xxBloesem

    xxBloesem Bekend lid

    1 feb 2015
    536
    173
    43
    Vrouw
    Wij morgen 8.35 20wkn echo! Leuk he!
     
    Cil88, Raggy81, Nonaches en 2 anderen vinden dit leuk.
  10. USAbaby

    USAbaby Fanatiek lid

    14 feb 2014
    2.229
    1.904
    113
    Vrouw
    Jaaaa wij 9.00u. Heel leuk en spannend, hoop dat ik een beetje kan slapen. Baby heeft zich wel nog even duidelijk gemeld net dus die heeft er zin in
     
    Nonaches en xxBloesem vinden dit leuk.
  11. Podex

    Podex Fanatiek lid

    5 jan 2012
    1.075
    527
    113
    Vrouw
    Hier weer lekker gekletst! Fijn weer goede 20 weken echo’s! Stelt enorm gerust!

    Ik voel de baby nu wel vaker, maar heb ook die vette placenta voor weer hahaha! Dempt wel een hoop helaas!

    Ik heb vandaag het wiegje gekocht wat ik zo graag wilde! Via marktplaats gescoord!
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Ukkepuk1, Nonaches, Simba1992 en 4 anderen vinden dit leuk.
  12. Sleepy85

    Sleepy85 Bekend lid

    10 jan 2019
    778
    846
    93
    Vrouw
    20’weken dansje! Gewoon op de helft, wat gaat t snel!!
     
    RobinBird, Ukkepuk1, Aardbeien en 5 anderen vinden dit leuk.
  13. Sleepy85

    Sleepy85 Bekend lid

    10 jan 2019
    778
    846
    93
    Vrouw
    @Podex mooi wiegje!

    @20 weken echo’s, succes!

    @aanmelden opvang hier gelukkig niet nodig.

    Hier valt het me even zwaar op t moment, werken kost me veel energie en bij thuis komst helaas harde buiken. Kan niet helpen in de zorg, doe alleen med en met ene collega gaat t beter dan met andere. Voel me zo ongemakkelijk nu het lichaam steeds zwaarder word. Dinsdag gesprek met manager, want t gaat zo gewoon niet... voel me er echt *** onder.
     
    Podex vindt dit leuk.
  14. MDvD96

    MDvD96 Fanatiek lid

    2 dec 2018
    1.006
    1.510
    113
    Vrouw
    @Sleepy85 Hier hetzelfde probleem.. Werk ook in de zorg, wel op een dagbesteding. Altijd wonen gedaan. We hebben 4 groepen, waarvan 3 met hoger niveau en geen rolstoelers. En 1 groep met agressie, laag niveau, cliënten in een rolstoel en dus veel verschoningen, werken met tilliften of nog erger.. Zelf op moeten tillen vanuit de stoel op bed .. En raad eens op welke groep ik 5 dagen in de week wordt ingedeeld? Ben er zo klaar mee, zou zo fijn zijn om m’n rug even te ontzien als ik op andere groepen zou kunnen staan. Ook gewoon voor de rust in je hoofd, want van 5 dagen in de week het laagste niveau word je zelf knettergek hahaha. Maar helaas wordt daar niet aan meegewerkt.
     
  15. Sleepy85

    Sleepy85 Bekend lid

    10 jan 2019
    778
    846
    93
    Vrouw
    @MDvD96 dat is echt niet fijn nee. Ik werk nu 50%, afspraak is medicatie en sondes etc. Normaal lukt t ook wel maar sonde word zwaarder, doelgroep zijn jongeren in rolstoel met hersenletsel. Ene collega verwacht letterlijk dat ik help in de zorg, zware cliënten. Helaas veroorzaakt dat lichamelijk teveel waardoor ik dar geweigerd heb... en nu is zij naar manager gegaan dat ze niks aan me heeft... terwijl andere collega’s t fijn vinden dat ik medicatie etc doe. Maar goed, aan de andere kant weigert manager vervanger voor mij in te zetten. Dus beetje dubbel. Ik heb steeds maar 1 dag vrij tussendoor, dat is echt niet te doen...
     
  16. PinkGlitter

    PinkGlitter Actief lid

    30 mrt 2019
    144
    205
    43
    Vrouw
    Dames die vandaag de 20 echo hebben, veel plezier met kijken!

    @Sleepy85 he wat naar. Goed dat je een gesprek met je manager hebt, misschien dat er nog andere mogelijkheden voor je zijn.

    @MDvD96 kan je zoiets niet aankaarten bij een bedrijfsarts, als je leidinggevende niet mee wil denken/werken. Vind het heel raar, straks val je nog uit door rugklachten oid en dan heeft je werkgever niets meer aan je. Je hebt als zwangere ook recht op extra pauzes he!

    Vee respect hoor voor alle medewerkers in de zorg. Ik ben een kantoormiep maar heb een keer een paar uur bij mijn zus (werkt ook in de zorg) meegekeken en ik zou dat echt niet kunnen, zo knap!
     
    Nonaches, Poolvos en USAbaby vinden dit leuk.
  17. PinkGlitter

    PinkGlitter Actief lid

    30 mrt 2019
    144
    205
    43
    Vrouw
    https://www.mensenrechten.nl/nl/meer-over-zwanger-en-werk
    Misschien heb je hier iets aan voor je gesprek. Via Google ook veel andere artikelen e.d. te vinden. En wat een ontzettende nare collega heb je zeg, bah.

    Een collega van mij maakte deze week een hele lompe opmerking over een andere collega die na haar verlof nog ziek is. Snapte ze niet, want als de collega op werk langs kwam zag ze er zo goed uit. Jammer dat mensen soms niet verder denken of meer begrip kunnen tonen.
     
  18. Sleepy85

    Sleepy85 Bekend lid

    10 jan 2019
    778
    846
    93
    Vrouw
    @PinkGlitter thnx!
    Ja ene moment tegen mij is ze heel begripvol, maar tegelijk ook niet dus. Ze is zelf ook maar kort bij ons en staat gewoon slecht ingedeeld, steeds met uithulpen etc. Staat ze met andere gediplomeerde loopt het als gewoon goed. Maar dan wil ze mij vervolgens een zwaar persoon laten verzorgen samen met een uithulp, die net klaar is en dat eigenlijk ook niet alleen kan die zware verzorgen dus laat staan met mij als ‘halve kracht’.

    Merk dat het op mijn gesteldheid en lichaam begint te slaan. Heb gesprek met vrouwelijke manager die uit de zorg komt, regelde ook in eerste instantie dat ik 50% kon gaan werken. Pffff baal gewoon, had zo gehoopt dat het wel zou gaan lukken allemaal, maar helaas protest ook in mijn lichaam naast mijn geestelijke gemoedstoestand.
     
  19. xxBloesem

    xxBloesem Bekend lid

    1 feb 2015
    536
    173
    43
    Vrouw
    Heel mooi!
     
    Podex vindt dit leuk.
  20. Simba1992

    Simba1992 Fanatiek lid

    8 dec 2017
    1.033
    1.020
    113
    Vrouw
    @MDvD96 @Sleepy85 wat naar van jullie werk zeg. Je kan ook preventief bij de bedrijfsarts aankloppen voor een gesprek of advies he. Ze zijn er voor om je te helpen en ze weten wat jouw rechten zijn als zwangere vrouw. De meeste mensen gaan pas als ze uitvallen door klachten volgens mij. Een vriendin van me is bedrijfsarts en zij vertelde me dit laatst :)

    @20 weken echo’s vandaag: dames veel plezier!
     
    xxBloesem vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina