Uitgerekend 16 tot en met 30 september 2019 deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Sleepy85, 27 apr 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cil88

    Cil88 Niet meer actief

    @RobinBird ik moet hier wel stiekem om lachen. Er is nog nooit een kind blijven zitten. Heb me daar eigenlijk geen zorgen over gemaakt.

    Hier net kist uitgezocht van dochter. Weer een deel weg en 50 / 56 wat nog kan.
     
    RobinBird en Nonaches vinden dit leuk.
  2. Sleepy85

    Sleepy85 Bekend lid

    10 jan 2019
    778
    846
    93
    Vrouw
    Je bent zeker niet de enige hoor @RobinBird.
    Ik weet wat komen gaat, en dan nog soms tikkeltje die onzekerheid door stomme hormonsters. Angst of paniek zeker niet.
    Ik vind het idd weer klein, komt ook door de jongste die op t moment al mt 104 heeft dus mega verschil... kan het me nog niet voorstellen weer zo’n klein maatje...

    Het is goed on aan te geven bij je vk, zij kan je ook gerust stellen. Het komt echt wel goed
     
    RobinBird vindt dit leuk.
  3. Raggy81

    Raggy81 Fanatiek lid

    26 mrt 2017
    2.325
    1.411
    113
    Vrouw
    @RobinBird ik zal even opzoeken maar weet wel een goed boek.

    Wat belangrijk is te blijven realiseren is dat je vrouwenljf gemaakt is om kids op de wereld te zetten en te weten dat je dit kunt. Hier voor de 1e bevalling nooit paniek gehad. Dat zou ook gaan tegenwerken. Ik heb me altijd mijn ideaalplaatje voor gehouden en lucky me zo is het ook gegaan. Een badbevalling en ze was er binnen 5 uurtjes. Geen knip geen scheur geen pijnstilling maar wel een weeenstorm.
    Nu is de onzekerheid wel dat het deze x alleen maar tegen kan vallen maar ik ga wel weer uit van vertrouwen en hoop op zelfde verloop. Liever niet sneller omdat dat mentaal niet handig is. Je wordt met weeen en bevallen ook gelijk al n stuk bewust mama.

    Ik zoek de boeken nog ff op later.
     
    Simba1992 en RobinBird vinden dit leuk.
  4. Sleepy85

    Sleepy85 Bekend lid

    10 jan 2019
    778
    846
    93
    Vrouw
    Mijn eerste zwangerschap heb ik veel gehad aan het boek ‘duik in je wee’...
     
    RobinBird vindt dit leuk.
  5. Sleepy85

    Sleepy85 Bekend lid

    10 jan 2019
    778
    846
    93
    Vrouw
    Zo maar weer ochtendje werken, 1/3... ben nu al kapot... kleine vent ziek, oorpijn. Dus fijn extra gebroken nachten, baby in buik die feestje bouwt haha.
     
    RobinBird en Nonaches vinden dit leuk.
  6. USAbaby

    USAbaby Fanatiek lid

    14 feb 2014
    2.229
    1.904
    113
    Vrouw
    Ik had precies hetzelfde! Vol vertrouwen bij nr 1 en met 5 uur zonder schade bij mij en haar geboren. Nr 2 kwam 3,5 week eerder en binnen 2 uur was ze er, mega onwerkelijk. Had overigens ook weer niks. Betekent dat ik nu weer hetzelfde heb als jou Raggy... het kan toch niet weer zo een “fijne” ervaring zijn :confused: en de angst dat de verloskundige deze keer te laat zou komen heb ik ook wel.

    @RobinBird: het is heel normaal dat je zo denkt hoor. Ik kan je wel echt aanraden om je idd in te lezen of een cursus te volgen om (meer) vertrouwen in jezelf te krijgen
     
    RobinBird vindt dit leuk.
  7. PinkGlitter

    PinkGlitter Actief lid

    30 mrt 2019
    144
    205
    43
    Vrouw
    Ik was bij mijn eerste bevalling heel nuchter, geen boeken gelezen en geen cursussen gedaan. Enige wat ik wist, het gaat zeer doen. Het is me allemaal heel erg meegevallen, 8 uur over gedaan (vlogen voorbij) en eigenlijk alleen het laatste uur (na breken vliezen) echt echt echt pijn gedaan. Wel gehecht moeten worden door de gynaecoloog helaas (dat vond ik nog vervelender voelen dan de hele bevalling! Moest eigenlijk onder narcose maar wilde ik niet).
    Maar door die fijne bevalling ben ik nu zo bang dat het nu tegen gaat vallen en kijk ik er meer tegen op, omdat ik er niet meer nuchter in kan.

    Heb gister veel last gehad van harde buiken en de baby minder (helemaal niet?) gevoeld. Pff schiet ik toch weer in de stress, dinsdag echo. Probeer er niet te negatief over te denken want ja..je kan er nu toch niets aan veranderen. Maar toch houdt het me bezig. Ik heb het ook onder werktijd, moet daarna dus weer gaan werken. Had beter vrij kunnen nemen maar is het nu te laat voor..
     
    RobinBird vindt dit leuk.
  8. Nonaches

    Nonaches Fanatiek lid

    6 dec 2011
    2.524
    1.025
    113
    Amsterdam
    Haha, dat is omdat het je eerste kindje is. Uiteindelijk is 50 echt klein :roflmao: ze zijn zo klein als ze geboren worden. En voor die bevalling hoef je niet bang te zijn. Je bent in goede handen, luister naar je lichaam en de mensen om je heen. Komt allemaal goed. En je buik komt ook wel goed haha
     
    RobinBird vindt dit leuk.
  9. Nonaches

    Nonaches Fanatiek lid

    6 dec 2011
    2.524
    1.025
    113
    Amsterdam
    @ droom, ik heb zo’n rare droom gehad. Had de GUO en die verliep heel raar. Die vrouw spoot de echogel met waterpistool op mijn buik :roflmao: en toen bleek een 20 weken echo dus niet te kunnen omdat het er twee zijn dus kon ze alleen geslachtsbepaling doen, was de eerste overduidelijk een meisje en de twee kon ze niet zien, dus ging ze obv groei kijken en toen was het een jongen :roflmao: Dus ik zei dat kan niet. Kreeg een ander soort echo inwendig en toen bleek het ook een meisje.

    @kamertje, heb dekentjes en knuffeltjes gehad. Dus in de wieg gelegd, ben zo verliefd ❤️
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Aardbeien, Angelmom1, Raggy81 en 3 anderen vinden dit leuk.
  10. Sleepy85

    Sleepy85 Bekend lid

    10 jan 2019
    778
    846
    93
    Vrouw
    @Nonaches super schattig die wiegjes ❤️

    Bevallen: is gewoon over je geen laten komen. Hier vrij ontspannen tijdens de weeen... ja het doet pijn maar echt die ben je zo vergeten als het kleine hummeltje op je buik ligt ❤️
     
    Simba1992, Nonaches en RobinBird vinden dit leuk.
  11. Maarr

    Maarr Bekend lid

    24 aug 2018
    613
    686
    93
    @RobinBird ik vind de babypakjes klein ogen, maar ondanks ik er vrij nuchter in sta, vind ik het ook erg onwerkelijk dat er zulk formaat uit je lichaam gaat komen :oops:

    @Nonaches aah wat mooi! Haha en die droom, ik zie het al helemaal voor me :roflmao:
     
    Nonaches vindt dit leuk.
  12. RobinBird

    RobinBird Fanatiek lid

    21 okt 2018
    1.317
    1.011
    113
    Bedankt voor jullie reacties allemaal meiden. Het gekke is dat ik niet bang ben voor de pijn of de bevalling zelf. Ik ben vooral bang voor uitscheuren, zowel vaginaal als de huid op m'n buik. Ik vind striae opzich niet erg maar ik wil zo graag daarna weer strak zijn! En ja, ook dat bedoel ik qua down under èn m'n buik. Ik had zo een mooie platte buik en ik ben bang dat dat nooit meer strak wordt. Ben bang dat 't wel plat wordt, maar met losse huid... Heel egoïstisch/ijdel dus eigenlijk...
     
    Simba1992 en Nonaches vinden dit leuk.
  13. Podex

    Podex Fanatiek lid

    5 jan 2012
    1.075
    527
    113
    Vrouw
    Ah nieuw topic zie ik.. apart dat ie ineens gesloten was..

    Qua strak worden en uitscheuren, bij een eerste heb je gewoon meer kans op een scheurtje/knip. Ik ben ook geknipt en nog wel door mijn binnenste schaamlip heen en heb er echt nooit meer last van. Is goed doorbloed dus hersteld snel. Als je strak wil zijn en blijven is een kind krijgen meestal niet echt t beste plan haha.. maargoed sommige vrouwen lukt het wel.
     
    RobinBird vindt dit leuk.
  14. Nonaches

    Nonaches Fanatiek lid

    6 dec 2011
    2.524
    1.025
    113
    Amsterdam
    Je mag best teken hebben, maar ik snap je. Ik vind dat ook vervelend. Bij mijn eerste was mijn huik mooi gebleven. Alleen nu ik er twee krijg vrees ik ergste. Dus ik smeer me rot hahaahh ondanks dat ze zeggen dat niet helpt.

    Om je moed in te praten deel ik foto van mijn buik voor deze zwangerschap, dus het kan gewoon

    Qua uitscheuren of knippen, ze kunne heel mooi herstellen. Ik had helemaal niks, en vk zei dat dat mede kwam doordat ik helemaal in rust stand stond tussen weeen door. Zorg voor veilige en fijne omgeving. Ik had ook bewust gezegd tegen familie dat onverwacht bezoek niet gewaardeerd werd en dat ik samen met mijn man dit wilde doen. En dan wij wel zouden bellen als de moeders mochten komen. Eigenlijk was dat vrij snel, want ik voelde me erg goed en we hadden ons moment samen gehad. Maargoed dat is ieder voorzich
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Simba1992, Maarr, RobinBird en 3 anderen vinden dit leuk.
  15. MDvD96

    MDvD96 Fanatiek lid

    2 dec 2018
    1.006
    1.510
    113
    Vrouw
    Hier al de hele dag omzettend veel trek in naturel chips met paté royal.. Dus alles in huis gehaald om het te kunnen eten. Maak ik net die zakjes open en doe ze in een kommetje.. Gooit mn kat zo het kommetje van het aanrecht.. Nu ligt het op de grond, heb ik geen nieuwe zakjes meer.. Dikke tranen, huilen als een klein kind.. Dus raad eens waar manlief nu naartoe is? .. De supermarkt hahaha
     
    Aardbeien, Cil88, Raggy81 en 3 anderen vinden dit leuk.
  16. Nonaches

    Nonaches Fanatiek lid

    6 dec 2011
    2.524
    1.025
    113
    Amsterdam
    Hahahaha arme man :roflmao:
     
    MDvD96 vindt dit leuk.
  17. Monet

    Monet Bekend lid

    13 nov 2012
    586
    225
    43
    Ik was jullie kwijt hahaha
     
    Nonaches vindt dit leuk.
  18. Nonaches

    Nonaches Fanatiek lid

    6 dec 2011
    2.524
    1.025
    113
    Amsterdam
    We zijn hier Haha
     
  19. Raggy81

    Raggy81 Fanatiek lid

    26 mrt 2017
    2.325
    1.411
    113
    Vrouw
    Wat is dat precies? En wat n lieve man !
     
  20. Raggy81

    Raggy81 Fanatiek lid

    26 mrt 2017
    2.325
    1.411
    113
    Vrouw
    Ja je bent denk ik niet de enige. Daarom heb ik nadat beheer het zomaar even had gesloten heropening gevraagd en de link naar hier geplaatst.
    We mogen dus niet meer dan 5000 berichtjes per topic plaatsen... "Lang geleden besloten" ach ja.
     

Deel Deze Pagina