Uitgerekend 16 tot en met 30 september 2019 deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Sleepy85, 27 apr 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MDvD96

    MDvD96 Fanatiek lid

    2 dec 2018
    1.006
    1.510
    113
    Vrouw
    Gaat jullie werk dan ook zomaar gewoon akkoord met minder werken of andere uren werken? Mijn leidinggevende wordt al boos als ik een kwartiertje eerder wegga..
     
    Nonaches vindt dit leuk.
  2. Simba1992

    Simba1992 Fanatiek lid

    8 dec 2017
    1.033
    1.020
    113
    Vrouw
    Ja hier wel denk ik. Als verzuim zwangerschapsgerelateerd is, kost het het bedrijf niets. Dan gaat het via het UWV. Dan zijn ze over het algemeen een stuk makkelijker. Daarom hoef je je ook niet schuldig te voelen @Cil88 ;)
    Gelukkig hier nog niet nodig gehad maar dat kan nog komen, je weet maar nooit..
    wel vervelend als je werkgever zo moeilijk doet!
     
    Cil88 vindt dit leuk.
  3. Cil88

    Cil88 Niet meer actief

    Bij vorige zwangerschap bij 14 weken al thuis. Dus voor nu met 22 weken valt mee. Maar we hebben 2 nieuwe medewerkers en super drukke week. Pff kan het moeilijk loslaten. Maar aan de andere kant @MDvD96 ze mogen kiezen, nu minder werken en dat ik er langer ben. Dan dat ik ineens 32 uur uitval.
    Ik woon dichtbij mijn werk. Ga waarschijnlijk iets van uurtje rusten tussendoor.
     
  4. Sleepy85

    Sleepy85 Bekend lid

    10 jan 2019
    778
    846
    93
    Vrouw
    Herkenbaar @Cil88 ik moet het ook echt rustiger aan gaan doen, zelfs nu niet werken heb ik er last van. Voel me ook enorm schuldig omdat ik er mentaal nog niet aan toe ben te stoppen, maar lichamelijk duidelijk wel...

    Of ze er blij mee zijn geen idee, krijgen idd alles vergoed indien zwangerschapsgerelateerd. Ik vind het heel dubbel... maar moet nu echt aan kleintje denken en rust nemen.
     
  5. MDvD96

    MDvD96 Fanatiek lid

    2 dec 2018
    1.006
    1.510
    113
    Vrouw
    Sowieso moet je aan jezelf denken en aan je kindje. Dus ik snap dat het lastig loslaten is.. Maar als jullie dit nodig hebben gewoon doen! Lijkt me wel prettig als je zulke afspraken kan maken met je werkgever :)
     
  6. Raggy81

    Raggy81 Fanatiek lid

    26 mrt 2017
    2.325
    1.411
    113
    Vrouw
    Ik ben ook even meer afwezig. Merk dat ik aan mezelf voorbij ga en het me allemaal even teveel is. Lees wel mee zo nu en dan maar moet even gas terug nemen.....
     
  7. PinkGlitter

    PinkGlitter Actief lid

    30 mrt 2019
    144
    205
    43
    Vrouw
    Nou het lijkt wel of we allemaal iets hebben, zou het de termijn zijn waarin we nu zitten?
    Aan iedereen een digitale knuffel :)

    Ik ben net in janken uitgebarsten omdat m’n zoontje van 1,5 me gewoon helemaal gek maakt. Maandag is mijn vrije dag en de laatste weken is hij zo vervelend. En op de vrije dagen van mijn vriend of als hij bij mijn ouder is hoor ik alleen maar hoe lief hij wel niet is en blabla. Pff vind het gewoon echt moeilijk soms, voel me dan echt zo’n slechte moeder. Zorg ook slecht voor mezelf en dus ook voor de baby, huis staat al weken op z’n kop en lijkt maar geen einde aan te komen, werk is super druk en iedereen is gestresst. Blegh..
     
  8. USAbaby

    USAbaby Fanatiek lid

    14 feb 2014
    2.229
    1.904
    113
    Vrouw
    Ohh meiden toch, sterkte met de tegenvallers en het slechte gevoel... het kan zo twee kanten opgaan. Hopelijk voelen jullie je snel beter.

    Hier moet ik mijzelf juist steeds herinneren dat ik zwanger ben. Voelt echt alsof het niet zo is, vlieg zo het tweede semester door. Ik werk nog gewoon en ga 2 keer per weken sporten. Mijn man gaat deze week 6 dagen weg maar daar zie ik nu gelukkig ook helemaal niet tegenop. Volgende maand nog 8 dagen naar Canada met vriendinnen, mega zin in. Ook daar nog even shoppen hopelijk :)
     
    Monet en Nonaches vinden dit leuk.
  9. Simba1992

    Simba1992 Fanatiek lid

    8 dec 2017
    1.033
    1.020
    113
    Vrouw
    Knuffel voor de meiden met tegenvallers ❤️
     
  10. Simba1992

    Simba1992 Fanatiek lid

    8 dec 2017
    1.033
    1.020
    113
    Vrouw
    Ik heb net op de site van Mamaloes een heleboel spulletjes besteld :D klamboe, lakentjes, dekentje, aankleedkussenhoezen, manicuresetje, enz enz :D wel een hoop geld lichter nu maarja.. moet het toch hebben he:p
     
    Maarr, Sleepy85, Nonaches en 3 anderen vinden dit leuk.
  11. MDvD96

    MDvD96 Fanatiek lid

    2 dec 2018
    1.006
    1.510
    113
    Vrouw
    Ik denk dat ik gisterenavond en vandaag mn kleine meisje heb gevoeld. De ene keer wat duidelijker dan de andere keer, maar ik ben er echt van overtuigd. Aanstaande donderdag hebben wij dan ook eindelijk de 20 weken echo wat ik enorm spannend vind aangezien wij geen testen hebben laten doen rond de 12 weken en wij dus op het zien van de echo’s na nog niet zoveel weten over de gezondheid van het kleintje.

    Donderdag ben ik ook jarig, dus een goede 20 weken echo zou uiteraard het allermooiste cadeautje zijn.
     
    Maarr, Nonaches, xxBloesem en 2 anderen vinden dit leuk.
  12. Angelmom1

    Angelmom1 Fanatiek lid

    18 dec 2018
    4.081
    3.718
    113
    Vrouw
    Ik heb gister echo gehad veel leuke plaatjes mee gekregen was iemand in opleiding wel 1.5 uur mogen kijken super leuk ook 3d en 4d. Ff gezien zal vanmiddag ff wat plaatjes plaatsen ben nu op werk. En vrijdag komt er iemand met nieuwe echoapparaat om te testen en ik mag eerste test persoon zijn omdat baby zo mooi voor ligt. Placente moet nog 2mm opschuiven anders medisch maar gaat vast goed komen.
     
    Maarr, Sleepy85 en Nonaches vinden dit leuk.
  13. xxBloesem

    xxBloesem Bekend lid

    1 feb 2015
    536
    173
    43
    Vrouw
    Vervelend zeg! Maar alles voor je kindje. Die heeft 't nu nodig waarschijnlijk.
     
    Cil88 vindt dit leuk.
  14. Nonaches

    Nonaches Fanatiek lid

    6 dec 2011
    2.524
    1.025
    113
    Amsterdam
    Nou volgens mij is het boos worden in strijd met regels die UWV stelt in kader van vangnet. Een vrouw heeft nu eenmaal de mogelijkheid om zwanger te worden en dat mag niet als bezwarende factor worden gezien in een dienstverband. Daarnaast verbaas ik me altijd hoe werkgevers kunnen zijn....
     
    Simba1992 vindt dit leuk.
  15. Simba1992

    Simba1992 Fanatiek lid

    8 dec 2017
    1.033
    1.020
    113
    Vrouw
    Gaan jullie je kindje ook een 2e naam geven? Ga je dan vernoemen of ‘gewoon’ een 2e naam?

    Wij hebben nu wel een naam maar twijfelen nog over een 2e naam.
     
    Nonaches vindt dit leuk.
  16. MDvD96

    MDvD96 Fanatiek lid

    2 dec 2018
    1.006
    1.510
    113
    Vrouw
    Wij geven ons kindje een tweede naam; maar geen vernoeming. We vinden de tweede naam gewoon heel mooi bij de eerste naam passen en vinden dat het de naam ‘afmaakt’ haha
     
    Cil88, Nonaches en Simba1992 vinden dit leuk.
  17. Monet

    Monet Bekend lid

    13 nov 2012
    586
    225
    43
    Hier een 2e naam en vernoeming maar dan in een modern jasje en passend bij de naam, net zoals onze andere 2 kinderen
     
    Simba1992 vindt dit leuk.
  18. Emotions

    Emotions Fanatiek lid

    5 jan 2019
    1.981
    2.237
    113
    Vrouw
    #678 Emotions, 14 mei 2019
    Laatst bewerkt: 14 mei 2019
    Dikke knuffel voor iedereen met een terugvalmomentje!

    Ik werk momenteel nog steeds 40 uren in een hotel, dus shiften. Er is geen ruimte om parttime te gaan werken. Gelukkig lopen er veel studentes rond die naar kamers kunnen lopen en bagage kunnen dragen dus ik hoef fysiek niet veel te doen. Ik heb nog steeds nergens last van behalve af en toe eens een ferme steek en ik voel de kleine man al supergoed onderaan mijn buik. Van zodra mijn man wil voelen stopt hij met duwen. Het is nu al een echte plaaggeest, zal hij wel van zijn pa hebben.

    Dus gelukkig hier momenteel alleen maar goed nieuws.

    Minder goed nieuws is dat ik niet aan de babykamer kan/wil beginnen, nuja, voornamelijk uitstellen. Ik had last van nestdrang vorige week dus goed beginnen schoonmaken maar nu wil ik gewoon zitten en liggen als ik thuis ben.Ik wil ook graag tweedehands kopen maar ik wil niet alleen naar vreemde mensen gaan nu om dingen op te halen en.. dus het duurt zo lang iedere keer..

    Hoeveel zijn jullie al bijgekomen trouwens? Ik inmiddels al 5 kg. Maar het snaaien wordt erger nu.

    @werkgevers: mijn werkgever heeft momenteel nog geen extra zorgen met mij, maar ik kan me wel voorstellen dat een werkgever baalt als er iemand opeens voor lange tijd uitvalt. Uiteraard kunnen veel vrouwen er niet aan doen als de dokter zegt dat je thuis moet blijven. Aan de andere kant kun je zoiets wel verwachten als je vrouwen aanneemt. Helaas baalt de mijne ook wel want ik werk er het langst en weet het meest en heeft hij het minst problemen met mij, maar hij zegt er verder niet veel van want dat mag ook niet.
     
    Nonaches vindt dit leuk.
  19. USAbaby

    USAbaby Fanatiek lid

    14 feb 2014
    2.229
    1.904
    113
    Vrouw
    Ja hier ook tweede naam en wel voor de vernoeming. Van Jos bijvoorbeeld bij de oudste Josephine gemaakt dus wel een verbastering.
     
    MDvD96 vindt dit leuk.
  20. Raggy81

    Raggy81 Fanatiek lid

    26 mrt 2017
    2.325
    1.411
    113
    Vrouw
    Ik werk gewoon nog mn uren dus werkgever heeft er geen last van. Collega is ook zwanger en 100% uit gevallen.
    Maar werken gaat me ook moeizaam af moet ik heel eerlijk zeggen.

    Ons kindje krijgt 3 namen. Geen vernoeming. Net zoals onze dochter .

    Verder druk met verfen en klussen op zolder zodat t af komt en dus ook best wel moe.

    Zal binnenkort hopelijk de kast eens af kunnen maken. Moet alleen nog steeds de bestelling af halen bij mamaloes.

    Dit weekend is de zoon van mn vriend er weer en n verjaardag en ik kijk er dus niet erg naar uit.
     

Deel Deze Pagina