Uitgerekend 1 t/m 15 februari 2019 3.0

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Meisje93, 9 dec 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Nee flesvoeding. Ben in het begin een aantal kilo afgevallen. Scheelde weer. ;)
    bij de eerste was dat een heel ander verhaal hoor.

    @MamavanHayden oh dat is niet veel nee. Drinkt ze dan lang uit je borst?
     
  2. MamavanHayden

    MamavanHayden Fanatiek lid

    11 dec 2014
    2.257
    1.990
    113
    Vrouw
    Kwartiertje tot 30 min.
    Miss dat de bv dan toch eindelijk op gang aan 't komen is..
    Wishfull thinking:roflmao:
     
  3. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Ja wie weet! misschien een keer kolven. Om te kijken wat eruit komt.
     
  4. Cindy1977

    Cindy1977 VIP lid

    12 mei 2017
    7.933
    12.186
    113
    @MamavanHayden ... idd een keer kolven en dan krijg je er vaak minder uit dan haar, dus moet je daar nog wat volume bij verzinnen. Zo lang ze plas luiers heeft, zal er toch wel voeding uit je voorgevel komen :)
     
  5. Kippetje88

    Kippetje88 Bekend lid

    11 apr 2015
    644
    1.115
    93
    Vrouw
    Wat drinken jullie kleintjes al veel, wij krijgen hier elke 3 uur met moeite 60 in...Nu met die spruw helemaal k*t dat voeden...ben benieuwd of ze er maandag van gegroeid is...kan het me haast niet voorstellen maar goed...
     
  6. krijgertje

    krijgertje Bekend lid

    20 mei 2014
    531
    686
    93
    Ik ben nu ongeveer 10 kilo kwijt dus moet er nog 17 ongeveer :roflmao: maar da’s eigenlijk wel het laatste aan m’n hoofd nu. Bij s. viel ik pas echt af na een jaar, dus daar ga ik nu ook gewoon van uit. Weegschaal gaat weer de kast in en we zien wel wanneer ik er weer zin in heb :p

    Onze beer zat vandaag weer boven het geboortegewicht! Dus morgen hopelijk eventjes naar buiten met de kinderwagen, eindelijk :D
     
    Pln vindt dit leuk.
  7. Maze1

    Maze1 Actief lid

    12 sep 2018
    283
    352
    63
    Vrouw
    Hier ook 10kilo weg. Ik moet echt afvallen en wilde dit vol goeie moed gaan doen als de baby er is want ik wil haar ja goeie borstvoeding geven! Maaaarrrr ik kan weer normaal eten zonder maagzuur!!!!! En mij smaakt weer alles nornaal zonder misselijk te worden! Dus dat afvallen wacht nog even haha!

    Even een vraagje over luier uitslag? Sinds gisteren avond heeft ze rode blutjes op de billen. En ik heb van weleda billenbalsem wat ik nu altijd erop smeer. Heeft iemand nog een tip? Buiten het vaak verschonen en laten luchten.
    Luchten doe ik trouwens echt iedere keer!
     
    Pln vindt dit leuk.
  8. Eveliennn89

    Eveliennn89 Bekend lid

    4 okt 2016
    511
    584
    93
    NULL
    NULL
    @Mimi91 wat heftig! Fijn dat jullie nog wel een gesprek hebben gehad en ik hoop ook dat jullie het een plaatsje kunnen geven.

    @Chezzy snap niet hoe jullie het allemaal geregeld krijgen, ik vind het hier nu al moeilijk om aandacht te verdelen tussen baby en peuter met baby die nog veel aandacht vraagt door de vele voedingen en krampjes... maar als je dat dan nog eens x2 hebt.

    @Meisje93 Hier zeggen ze altijd dat we na 6 weken terug echt mogen gaan sporten als nacontrole bij de gyn goed is. Spijtig genoeg heb ik deze nu pas na 8 weken dus nog 2 weken minder tijd om de laatste kilo’s eraf te kunnen trainen :p
    Knap dat je alweer op je startgewicht zit! Toch iets waar al het misselijk zijn dan goed voor was...

    @Cindy1977 E. is een flink etertje dan, logisch dat ze zo goed bijkomt :roflmao:
    Hier volgende week ook eens een keertje kolven en kijken wat hij drinkt want volgens mij zijn dat ook hele hoeveelheden. Zijn oogjes zijn sowieso groter dan zijn maagje...

    @MamavanHayden dat is niet veel. Hooelijk krijgt ze dan toch meer BV binnen dan je zelf denkt.

    Hier weeral enkele slapeloze nachten op rij. De kleinste is er sowieso nog elke 2-3 uur om te eten en grote broer is vandaag eindelijk stilletjes aan terug wat beter, begint toch terug iets beter te eten. Maar ziek zijn is sowieso slecht slapen.. Dus we hadden gehoopt dat hij vannacht beter ging slapen maar weeral elk uur beginnen wenen zonder duidelijke reden.. en nu hij eindelijk eens eventjes slaapt is kleine broer er natuurlijk om te eten...:)
     
    Chezzy en Cindy1977 vinden dit leuk.
  9. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    @krijgertje super! Veel plezier buiten.

    @Maze1 haha groot gelijk. Geniet er maar lekker van nu.

    hier eigenlijk nooit kapotte billetjes gehad. Alleen bij tandjes krijgen.
    Deed er dan bepanthen op. En als het erg vochtig was. Wat maizena, drogen de plekjes in.

    @Eveliennn89 ja en nu nog in shape komen heh. ;)
    Ah hier ook de nacontrole met 8 weken ivm plaatsen van spiraaltje.
    Dan wacht ik nog netjes tot de 8 weken.

    je zal wel gesloopt zijn nu. Hopelijk snel weer betere nachten!
     
  10. Pln

    Pln Fanatiek lid

    9 mrt 2017
    2.082
    2.098
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    @Meisje93 6 weken na de bevalling moest ik eerst naar de fysio voordat ik zou gaan sporten. Daarna zou ik rustig weer mogen starten.. Eerst eens kijken of ik die blubberende hangbuik in m'n sportbroek krijg. Die legging kan ik wel even vergeten. Voor nu wil ik veel gaan wandelen :)

    @Christiana gisteren minder kraamtranen en alles liep gesmeerd zo met zijn twee voor het eerst. Zelfs voor het eerst met de auto naar de winkel geweest. Drinken, plassen en poepen gaat goed, alleen weer wat krampjes. Thijs spuugt elke dag 1 voeding uit, echt met 3 golven. Ineens vannuit het niets. Hij is dan super relaxt maar blijkbaar zit het dan dwars dan bieden we na een half uur de fles aan daar drinkt ie dan meestal de helft zeker nog van op en dat geeft ie niet terug.

    #bloedverlies hier minimaal, een streepje en als ik wandel het dubbele maar vind de gewone maandverband niet fijn, hou het nog heel even bij het kraamverband voel ik me veiliger.

    #startgewicht.. Nog 3 kg te gaan ben er nu 14,3kg kwijt in 9 dagen vanaf de bevalling. En dan nog de strijd aan met de rest van de overtollige kilo's! Gezond eten met af en toe iets lekkers gaat me nu heel goed af. Dus veel wandelen en volhouden nu:)

    Thijs word zo gecontroleerd door de verloskundige en dus ook weer gewogen ik ben benieuwd!
     
  11. Pln

    Pln Fanatiek lid

    9 mrt 2017
    2.082
    2.098
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Update: vandaag 10 dagen oud en 20gr aangekomen gewicht is nu 4150 (geboortegewicht 4395gr).
     
    Chezzy, Appelmoess, Christiana en 7 anderen vinden dit leuk.
  12. Cindy1977

    Cindy1977 VIP lid

    12 mei 2017
    7.933
    12.186
    113
    Hij komt aan! Het is maar een piepje, maar hij komt aan!

    Bij Kleuter heb ik ook jaren gestrest over haar gewicht, te klein en veel te dun. Zelfs bij de ka en al geweest. Zo lang ze haar eigen lijntje volgt is het prima, die blijft gewoon klein. Wel vreemd, wat Puber is zooo groot XD
     
    Chezzy en Pln vinden dit leuk.
  13. Manna

    Manna Fanatiek lid

    2 jul 2015
    2.902
    1.196
    113
    Vrouw
    Gelderland
    Hallo heb ik wat gemist? :rolleyes: Veel bezoek en lekker de deur uit met peuter dus even niet goed mee kunnen lezen.

    Vanacht ging het iets beter met mijn bijna ontploffende borsten. Hopelijk blijft dat zo gaan en krijgt B er gauw minder last van. Anders mag ik een extra vriezer kopen denk ik :oops:
     
    Pln vindt dit leuk.
  14. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Wat goed! Er zit iig groei in nu.


    Wat een rust hier ineens! :D
    F. heeft weer een slaapdag, dus die gaan we vanavond maar proberen wakker te houden.
    Ben bang dat F. (verborgen) reflux heeft. In de kraamweek hoorde ik haar al regelmatig slikken. En kreeg daarna vaak de hik.
    Nu sinds een paar dagen spuugt ze vrij veel. Meer beebs die dit doen?
     
  15. Pln

    Pln Fanatiek lid

    9 mrt 2017
    2.082
    2.098
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Ja mijn man, zijn vader en broertje zijn super slank en kunnen eten wat ze willen.. Mijn schoonmoeder en ik zijn daarintegen wat flinker en mijn moeder was dat tot een jaar of 5 geleden ook altijd.. Dus als ie zo zijn eigen lijn blijft volgen en zo'n lijf als z'n vader krijgt ipv mijn spekkies dan vind ik dat prima! Haha.

    Thijs heeft ook regelmatig 't hik ja na een voeding en gooit er dus 1x per dag een hele voeding uit met golven terwijl ie daarna wel echt honger heeft. Ik zie 'm ook weleens wat wegslikken maar had niet aan een reflux gedacht. Vk zei vanmorgen dat je dat pas echt na 6weken kan zien?
     
  16. YellowEyes

    YellowEyes Fanatiek lid

    28 nov 2017
    1.863
    2.324
    113
    Vrouw
    Voor mij ook herkenbaar.. denk alleen niet dat ze reflux heeft omdat ze juist heel graag drinkt.
     
  17. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    @Pln oh geen idee. Heb me er nog niet heel erg in verdiept hoe reflux precies in elkaar zit.
    6 weken duurdt nog wel even. :)

    Ja dat is hier dus ook het geval.
    Moet haar wel vaak wakker maken voor de voeding. Maar als ze haar fles krijgt, drinkt ze die wel netjes leeg.
    Wordt N. dan ook wat onrustig? als ze in haar slaap aan het slikken is?
     
  18. Eveliennn89

    Eveliennn89 Bekend lid

    4 okt 2016
    511
    584
    93
    NULL
    NULL
    @Meisje93 L. slikt ook heel vaak en heeft vaak de hik. Geeft ook regelmatig gulpjes pap terug maar drinkt wel heel graag en ligt vaak bijna heel de voormiddag/avond aan de borst... Ik had ook nog niet aan (verborgen) reflux gedacht. Maar L. komt goed bij en ik dacht dat dat bij reflux vaak niet zo was?
    Ik dacht dat het gulpen enzo op deze moment nog kwam omdat het klepje tussen slokdarm en maag bij de kleintjes nog niet gesloten is... maar kan ook fout zijn :)

    Pffft vandaag een emodagje door combinatie van vermoeidheid en hormonen denk ik.. Kan wenen om het minste en al heel de namiddag boos op vriend omdat hij had beloofd dat we vanmiddag pannekoeken gingen eten (waar ik wel al heel de week zin in had als dat als excuus mag tellen :p) maar het er niet van gekomen is omdat hij te laat thuis was :roflmao:
     
    nijntje90 en Pln vinden dit leuk.
  19. krijgertje

    krijgertje Bekend lid

    20 mei 2014
    531
    686
    93
    @Meisje93 T. z’n melk Komt ook heel vaak omhoog en hoor het hem dan ook wegslikken. Ook spuugt hij héél veel, zo sneu. Volgens de kraam sluit z’n maagklepje waarschijnlijk niet helemaal goed en grote kans dat dit vanzelf alsnog goed komt. Geen ervaring met reflux verder, weet dus ook niet precies of dit hetzelfde is?
     
  20. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Ah vrij herkenbaar bij velen dus. Dan maar hopen dat dat het gewoon is. En het binnenkort over is.
    Gelukkig heeft ze zelf geen pijn. Dus dat is al een gerust stelling.

    @Eveliennn89 Dan zou ik ook flink teleurgesteld zijn hoor.


    Nog meer baby's die in een soort verkeerd ritme zitten?
    F. is vanaf +/- 12.00 echt knock out. Moet haar dan wakker maken voor voedingen wat vaak niet lukt. Flesjes gaan er dan ook moeizaam in. Slaapt gewoon te diep.
    En jawel.... na de fles van 22.00 wordt madam wakker. :roflmao:
    Slaapt dan wel in haar bedje, maar wordt snel wakker & valt niet makkelijk in slaap na haar flesje.
    Alsnog geen klagen met haar hoor :) , maar haar diepe slaap heeft ze dus in de middag/avond.
     

Deel Deze Pagina