Uitgerekend 1 t/m 15 februari 2019 3.0

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Meisje93, 9 dec 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cindy1977

    Cindy1977 VIP lid

    12 mei 2017
    7.933
    12.186
    113
    @Meisje93 ... en haar tot haar romper uitkleden overdag bij een voeding? Dan adviseerde de lk bij mij. Dan is ze goed wakker en na de voeding weer aankleden.

    Hier geeft Emma ook de hele dag mondjes terug....zo van die gefermenteerde, zure moedermelk brokken XD

    Ze begint eindelijk te lachen! Echt bewust lachen! Net een paar keer achter elkaar ... zoooooo cute!

    En gisterenavond moesten we ook zo lachen, ik liep bloot rond, op zoek naar de crème voor mijn spruw borsten. En Man was Emma een schone pamper aan het geven....ik kwam een paar keer voorbij en ze bleef maar naar mijn borsten kijken. Ik moest zo lachen! Ik zakte om mijn hoofd in beeld te krijgen, maar dan zakte haar ogen gewoon mee met mijn borsten XD

    ... heeft ze duidelijk van der vader :)
     
    Chezzy, Pln, Appelmoess en 4 anderen vinden dit leuk.
  2. Maze1

    Maze1 Actief lid

    12 sep 2018
    283
    352
    63
    Vrouw
    @Meisje93 hier was het de eerste daagjes ook zo dat ze dag en nacht omdraaide maar opeens was dat over. Geen tip dus van mij maar mij werd verteld dat het gewoon normaal is.

    @Cindy1977 heb jij ook spruw!? Hier gisteren ook ontdekt! Vind het zooooo zielig als lijkt ze er niet echt last van te hebben. Heb je nog tips ofzo? Ik heb nu druppels gekregen die zij krijgt en ik op de borsten moet smeren. En nieuwe billenzalf voor de luieruitslag, die dus daardoor komt.
     
  3. krijgertje

    krijgertje Bekend lid

    20 mei 2014
    531
    686
    93
    @Meisje93 haha ja hier ook! Merk wel dat het langzaam verschuift, hij is nu ‘s avonds steeds even wakker en ‘s nachts slaapt ie. Maar overdag wel eens 4-5 uur en ‘s avonds max 3 :’) Maar dat komt vanzelf denk ik.. we konden het bij S. in ieder geval niet omdraaien ofzo. Ik verschoon vaak om ‘m wakker te maken voor een voeding nu!
     
  4. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    @Cindy1977 oh ja dat kan ik nog wel proberen.
    Doe sowieso al verschonen voor de voeding. Maar krijg dan ook maar weinig reactie.

    Ah wat schattig dat ze echt bewust lacht! ♡
    hahahahaha! Die mankeert niks aan haar oogjes. :D

    @Maze1 Gaan nu maar het badje naar de avond verschuiven ipv. de ochtend.
    Het is niet een heel groot probleem, maar van mij mag ze overdag wel wat meer wakker zijn.

    Heh wat vervelend van de spruw. Hopelijk helpen de druppeltjes spoedig.

    @krijgertje Maak je hem overdag dan niet wakker voor de voeding?
    Wel fijn dat de tijden op beginnen te schuiven bij je.
     
  5. krijgertje

    krijgertje Bekend lid

    20 mei 2014
    531
    686
    93
    Na 4 uur maak ik ‘m vaak wakker ja! Ik geef BV en probeer nu een beetje op verzoek te voeden en de klok los te laten, maar vind dat nog lastig haha :p maar na 4 uur wil m’n borst ook wel weer :roflmao:
     
  6. Maze1

    Maze1 Actief lid

    12 sep 2018
    283
    352
    63
    Vrouw
    Ik heb wegens de luieruitslag van pampers de premium protection gekocht. Vind ze lekker zacht en lijken me lekker zitten voor haar. Maar ze stinkt nu snel naar plas! Iets wat ik voorheen nog nooit heb geroken. Jullie hier ervaring mee? Of is dit normaal namate ze ouder worden en is het nu gewoon toeval met een nieuwe luier.
     
  7. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    haha ja dat snap ik! Die staan dan ook op springen. ;)
    Ik maak haar na 3.5u wakker, maar echt een succes is het niet.
    Zal wel allemaal een fase zijn.

    kan ook goed aan de luier liggen hoor dat je het nu ineens ruikt.
    Bij E. heb ik veel luiers uitgeprobeerd. En bij sommige waaronder de pampers rook je heel erg de urine.
     
    Maze1 vindt dit leuk.
  8. Christiana

    Christiana Fanatiek lid

    23 apr 2013
    1.078
    1.176
    113
    Kapster
    Omgeving Eindhoven
    Vandaag kraamtranen bij het afscheid van de kraamhulp. God wat zal ik ze gaan missen!!

    Jip groeit goed nog een paar gram en hij zit op geboortegewicht. Het gaat zo anders, p zat toen op 15 % afgevallen. Ik kan het bijna niet geloven maar er komt een sprankje hoop dat ik nu toch echt een ander kindje heb.

    P had verborgen reflux, dronk wel graag opzig om het te blussen denk ik. Maar herkenbaar was het krijssen en horen dat de voeding dan ook omhoog kwam. Hij gaf zelde mondjes terug, slikte alles juist weer door. Je hoorde golven omhoog komen maar zag niks eruit komen.

    Nou net even 2 straten gelopen, ik ben dood. Hart zit in mijn keel...
     
  9. MamavanHayden

    MamavanHayden Fanatiek lid

    11 dec 2014
    2.257
    1.990
    113
    Vrouw
    Net met Pixie naar de huisartsenpost geweest.
    Er schoot melk uit haar neus en ineens haalde ze geen adem meer.
    Verschikkelijk om te zien en mee te maken.
    Gelukkig bleef mijn vriend rustig en heeft haar mondje vrij kunnen maken van slijm.
    Duurde even maar uiteindelijk begon ze te huilen..
    Zo zelfverzekerd als ik was... Ik ben zo onzeker nu:cry::cry:
    Durf nu gewoon niet alleen te zijn met haar. Vannacht ga ik ook niet slapen..
    Volgens de arts komt het door de spruw..
     
  10. Pln

    Pln Fanatiek lid

    9 mrt 2017
    2.082
    2.098
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Hier ook gisteren van 11.30 tot 18.00 zowat geslapen, kreeg Thijs niet wakker met verschonen/uitkleden etc. wel dronk ie met z'n ogen dicht de fles tussendoor haha. Maar afgelopen nacht was de eerste echte spooknacht. We willen morgen ook het badje naar de avond verplaatsen zodat ie beter slaapt. Vandaag issie veel wakker geweest dus ik hoop dat het beter word komende nacht!

    @MamavanHayden ohnee wat naar! Fijn dat je man rustig bleef maar ik zo ook flink schrikken hopelijk krijg je snel weer wat vertrouwen terug.

    @Christiana ik vond het ook heel moeilijk dat de kraamverzorgster vertrok niet omdat ik er geen vertrouwen in heb maar het was zo'n leuk mens en veel mee gedeeld. Vandaag voor 't eerst niet met dr geappt ze wilde gisteren graag weten of ie gegroeid was:) fijn dat de kleine goed groeit, wij gaan maandag weer wegen!
     
  11. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    @Christiana wat fijn dat hij al bijna op zijn geboortegewicht zit.
    Hoelang heeft P. last gehad van zijn reflux?

    @MamavanHayden och meis wat zal dat schrikken geweest zijn.

    @Pln hopelijk nu een betere nacht!
    Zojuist F. in badje gedaan. Werd met moeite wakker. Ben benieuwd.
     
    Pln vindt dit leuk.
  12. Maze1

    Maze1 Actief lid

    12 sep 2018
    283
    352
    63
    Vrouw
    @MamavanHayden bah ik krijg al de kriebels van het lezen laat staan het moeten meemaken!
     
  13. Cindy1977

    Cindy1977 VIP lid

    12 mei 2017
    7.933
    12.186
    113
    @MamavanHayden ... hier ook al 2 keer mee gemaakt, vreselijk hè. Vooral die struggle voor lucht pfft. Goed opletten of ze van blauw weer terug naar kleur gaan en idd kijken of je de luchtwegen vrij moet maken.
     
  14. Manna

    Manna Fanatiek lid

    2 jul 2015
    2.902
    1.196
    113
    Vrouw
    Gelderland
    @MamavanHayden wat naar zeg! Lijkt me echt schrikken. Hoe ging het vanacht?

    @Christiana fijn dat hij bijna op het geboortegewicht zit!

    @Meisje93 en @Pln hoe ging de nacht?

    #reflux de oudste had verborgen reflux en dat was geen pretje. Continue drinken (ik bedoel echt letterlijk continue), bij wegleggen meteen pijn huilen. Alleen maar rechtop bij je willen liggen etc. Maar spugen lukte haar niet en ze kwam goed aan, de huisarts erkende het daarom eerst niet en van het cb moest ik haar laten huilen omdat ze te veel gehecht zou zijn. Echt waar 2 weken oud en teveel gehecht! De osteopaat herkende het gelukkig wel (ik had bewust vooraf mijn vermoedens niet verteld). Na 2 behandelingen compleet ander kind. Ze kon gelukkig ook eindelijk spugen na de 1e behandeling en na de 2e hoefde ze bijna niet meer te spugen en was de rust terug.

    #melkfabriek, eindelijk zijn mijn borsten niet continue als de van Pamela A. De thee, kolven en blokvoeden lijkt dus effect te krijgen. Nog steeds gaat het wel te veel en te hard voor B. Dus veel verslikken, onrustig drinken en het vervelendste de krampen. Mijn arme baby. Inmiddels staat de voorraad van de vriezer op 3,5 liter en gelukkig vang ik steeds wat minder op nu en vanacht voor het eerst niet gekolfd en wel geslapen zonder pijn joepie!
     
  15. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    @Manna goed! Ze kwam om 3.45 en ligt nu weer een fles te drinken. Wakker blijven tijdens een voeding doet ze nog steeds niet. Ook al komt ze zelf.
    Benieuwd of ze vandaag wat meer wakker is.

    Wat vervelend dat ze het niet erkenden. Gelukkig ben je naar een osteopaat gegaan. Hoe oud was je dochtertje toen, toen ze eraf was.

    wat fijn dat het effect lijkt te hebben. Zo vervelend voor je. Hopelijk gaat het alleen maar beter vanaf nu.
    pfoe 3.5L al! :eek:

    F. is gisteravond eindelijk haar navelklemmetje verloren. Wat duurde dat lang zeg.
     
  16. Manna

    Manna Fanatiek lid

    2 jul 2015
    2.902
    1.196
    113
    Vrouw
    Gelderland
    Kijk dat is netjes. Zal het badje verschuiven toch geholpen hebben?
    Hoe vaak doen jullie de baby’s in bad/douche?

    Dat duurde idd even, hier lag hij er op dag 3 al af. Wel zit er af en toe iets droog bloed in de romper

    Met 6 weken was ze weer tevreden, maar er helemaal vanaf duurt natuurlijk wat langer. Ja ik was echt zo blij met die man!

    Ja ik ben al blij dat ik ook weer kan slapen en op mijn zij kan liggen. Nu hopelijk B. ook snel minder last... en hopelijk kan ik binnenkort een beetje netjes en zonder stapels Hydrofieldoeken voedden.
     
  17. Pln

    Pln Fanatiek lid

    9 mrt 2017
    2.082
    2.098
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    @Manna hij kwam vannacht pietje precies iedere 3 uur voor een voeding, hij is nogal van de tijd. Maar de eerste week die 5.5 er tussen vonden wij ook wel lekker haha. Geef 't helemaal niks als ie nu maar blijft groeien. Ik houd nu inprincipe om de dag in bad aan, maar van de week spuugde die zichzelf helemaal onder toen issie lekker extra met papa in bad gegaan dat vond ie heerlijk. Een bekende van ons is osteopaat die gaan we wel benaderen op advies van de vk en kraamhulp. Thijs oversteekt namelijk vaak zijn nekje en is daar ook echt al enorm sterk in. Maar hij is daarbij niet comfortabel. Vk denkt dat het kan komen door de snelle bevalling van 5.5 u icm groot gewicht en het moeten helpen draaien met de schouders. Dus we gaan eens informeren. Ik moet wel zeggen dat het met namen savonds en snachts is.

    @Meisje hier voel het naveltje er dag 9 af, wij hadden een cord ring gebruikt en daardoor was ie wel erg kort zal zo een foto bijvoegen hij was toen helaas een beetje bloederig.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  18. Manna

    Manna Fanatiek lid

    2 jul 2015
    2.902
    1.196
    113
    Vrouw
    Gelderland
    Ja dat is nu het belangrijkste dat groeien maar ik snap wel wat je bedoeld hoor voor je eigen rust haha. Ik ben gestopt met uren tellen, alleen toen we de eerste dagen de wekker moesten zetten heb ik geteld haha. Hoe groeit hij nu?

    Dat overstrekken deed onze dochter ook heel erg, was ook heel sterk in de nek. “Rolde” al heel snel ook door het overstekken. Hier toen een 5 urige bevalling met vacuüm.... ik denk zeker dat het effect heeft op die kleintjes. B is veel rustiger, was er ook zo snel maar persen duurde maar paar min en geen vacuum oid. Echt een andere baby
    Maar ik zou zeker contact opnemen. Wat ik ook fijn vond is dat de osteopaat ook zei dat je echt met een paar keer verbetering moet kunnen zien, dus geen oneindige behandelingen
     
    Pln vindt dit leuk.
  19. Kiekieboe

    Kiekieboe Fanatiek lid

    28 jul 2017
    1.724
    1.880
    113
    Vrouw
    Zelfstandige
    Limburg
    Wauw dames, wat is er veel gekletst! Ik ben even afwezig geweest. Ik voelde me na de bevalling echt top! 200%!! Nou.. blijkbaar te veel gedaan en last van mn bekken. Niet normaal pijnlijk! Dus overdag echt alleen maar rusten, slapen en de kleine voeden.

    De kleine slaapt overdag non stop. Moet haar echt wakker maken voor voeding en dan nog houdt ze haar ogen dicht. En 's nachts wordt ze 1x wakker om 2 uur. De ene nacht huilt ze tot ongeveer 3 uur en andere nacht is ze gewoon rustig, kijkt ze om haar heen, maakt geluidjes. Dus hier gaat t goed.
    Verder gaat t goed. Ze geeft geen melk terug. Drinkt per voeding ongeveer 90/100. Plasluiers en spuitluiers genoeg! Ze zit nog niet op haar geboortegewicht, maar komt wel langzaam aan. Ik ben zelf 10 kg kwijt. Nog 5 kg en dan ben ik weer op mn gewicht van voor de zwangerschap.

    T is heerlijk weer dames, ik ben nog niet buiten geweest met de kleine. Dus dat ga ik doen vandaag of morgen.
     
    Manna en Chezzy vinden dit leuk.
  20. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    @Manna ja wie weet. Wij deden om de dag het badje. Maar denk dat we nu even elke dag gaan doen om te kijken of ze daardoor in een ander ritme komt.

    Dat geloof ik graag! Vond 1 nacht al vreselijk. Laat staan hoe jij je moet voelen.
    Dat zou wel fijn zijn voor je!

    @Pln ah dus ook al vrij laat.
    oh ja inderdaad lekker kort.
     

Deel Deze Pagina