Uitgerekend 1 t/m 15 februari 2019 3.0

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Meisje93, 9 dec 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. krijgertje

    krijgertje Bekend lid

    20 mei 2014
    531
    686
    93
    Ik heb besloten de nacontrole te skippen. Had ze graag nog even gesproken, maar had voor mij verder geen meerwaarde, omdat bevalling zonder al te vervelende complicaties was verlopen, ik nu nergens last meer van heb en ik uiteindelijk ben ingeleid in het ziekenhuis haha. :) Maar ik zou ‘t dan wel met baby doen, want dat vind ik nog het leukst. Baby showen! Misschien als je bevalling heel traumatisch is geweest en je alles wilt bespreken dan niet..
     
  2. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    @Christiana Hier ook een week over tijd. Dus nu 8 weken. Had zojuist het sprongenschema opgezocht. En het klopt inderdaad. Goed te merken. :p

    @krijgertje Hier ga ik ook alleen maar voor de gezelligheid. En het spiraaltje dan. ;)
    Besloten om haar toch maar mee te nemen. Vindt hij erg leuk.


    Morgen weer naar het bureau. Ben benieuwd hoeveel ze aangekomen is.
     
  3. Christiana

    Christiana Fanatiek lid

    23 apr 2013
    1.078
    1.176
    113
    Kapster
    Omgeving Eindhoven
    Ik moet morgen naar het ziekenhuis met Jip. Ik hoop zo dat die man iets kan betekenen voor ons. En idd ook benieuwd naar jip zijn gewicht. Succes morgen @Meisje93

    Ik ben van de week wel geweest, ik vond het heel fijn. Ook om te horen dat als we ooit een 3e willen dat ze wel een paar dingen anders doen qua zwangerschap en bevalling.
     
  4. Eveliennn89

    Eveliennn89 Bekend lid

    4 okt 2016
    511
    584
    93
    NULL
    NULL
    Ik had vorige vrijdag nacontrole, me gehaasd om er met baby op tijd te zijn en bleek de gynaecoloog toch juist een bevalling aan het doen te zijn. Zo konden we na een half uurtje zonder controle terug naar huis, dat hadden we deze keer nog niet gehad

    Vandaag heeft L. ook zijn eerste prikjes gehad, zo zielig weer.. Verder lijkt hij er niet zoveel last van te hebben. Woog nu 5kg420 en is 57,5cm groot, wat gaat het snel!
    Ben zelf wel aan het twijfelen of ik koemelkvrij moet gaan eten omwille van zijn eczeem.. Ik vind dat hij de laatste dagen terug rustiger is en het is weer zo een ingrijpende verandering, zeker omdat we ook vaak bij familie eten. Denk dat ik zuivel voorlopig gewoon ga proberen beperken en dan maar afwachten wat het geeft..

    @Maze1 zo raar weer.. ik zou ook een andere arts zoeken...

    @Meisje93 fijn dat fysio toch wel echt zijn nut heeft
     
    Maze1 vindt dit leuk.
  5. Chezzy

    Chezzy Actief lid

    3 mrt 2016
    412
    309
    63
    Hier de nacht na de prikjes gewoon 8,5 uur geslapen. De dagen er na natuurlijk weer “gewoon” 5,5 uur. M’n man zei voor de grap dat hij nog een prik voor ze ging halen… Oh mannen!

    Hier zijn ook weer mijlpalen bereikt!
    Zoon heeft z’n eerste lachje laten zien (bewust) en dochter rolt nu van buik naar rug. Ze wilt dit heel graag constant doen, maar is wel bang om te vallen, omdat ze 1x heel snel ging en wat harder viel. Wel grappig om die tweestrijd te zien. Is nu zelf een schommelmachientje ;)

    Gisteravond voor het eerst een avondje uit geweest. Bleek dat de tweeling veel heeft gehuild bij opa en oma, terwijl ze dat normaal niet doen. Zouden ze toch merken dat mama niet in de buurt was?...

    Mijn nacontrole was dus zonde van mijn tijd achteraf. Maar goed, snap ook wel dat zoiets wordt ingepland. Ze vond het wel jammer dat de tweeling niet mee was. Ehm, hoe dan? (toen hebben ze overigens alleen maar liggen slapen)
     
    Pln vindt dit leuk.
  6. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Succes @Christiana Hopelijk kunnen ze jullie helpen.
    En of Jip goed gegroeid is.

    @Eveliennn89 ai dat is balen!
    Zo die groeit goed zeg! Fijn hoor.
    Je kan het allicht proberen om te kijken of daar zijn eczeem vandaan komt. Al lijkt het me best moeilijk.

    @Chezzy haha echt mannen heh. ;)
    Verder geen last gehad van prikjes?
    Ah wat leuk die mijlpalen! En wauw nu al omdraaien, leuk zeg.

    Zou kunnen, of nog last van de prikjes?
    Wel jammer dat ze zo gehuild heeft. Jullie wel genoten van jullie avondje uit?


    Vanochtend op het bureau geweest. Alles was weer goed. Wel moet ik wat vaker F. op haar buikje leggen. :rolleyes:
    Ze weegt nu 4770gr en al 57cm lang.
    Lange slanke dame net als haar zus.
     
  7. Maze1

    Maze1 Actief lid

    12 sep 2018
    283
    352
    63
    Vrouw
    Hoe is het eigenlijk in belgie geregeld met baby dokters?
    Ik ga na de kinderarts in duitsland en heeft ze al 1 inenting gehad, oraal. Ook moesten we naar een dokter die een echo van haar heupen heeft gemaakt en controleerde hoe haar spieren zijn (gewoon met het blote oog). Ze was erg sterk zei de dokter! Over 2 weken moeten we weer na de dokter, gewoon weer een routine onder.

    Ik mag omdat ik in NL woon ook naar het cb. Twijfel een beetje of ik zal gaan. Dokter is 1x in maand cb is iedere week als ik het goed heb? Als men wilt gaan heet dat. Dus dat ik ook eens naar het cb ga. Wat zeggen jullie.
     
  8. Kiekieboe

    Kiekieboe Fanatiek lid

    28 jul 2017
    1.724
    1.880
    113
    Vrouw
    Zelfstandige
    Limburg
    @Meisje93 nee, heel onregelmatig. Pas na 1 jaar weer regelmatig ongesteld. Vandaag is de vroedvrouw weer langs geweest. M weegt nu 5570 gram. Morgen is ze 7 weekjes alweer. Lengte op dit moment weet ik niet, de vroedvrouw heeft t proberen te meten met een meetlint: 60cm.
    Ze draagt nu maatje 62.
     
  9. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    @Maze1 In NL ga je met 4-8-12 weken naar het CB
    Dan met 5 maanden - 11 maanden - 14 maanden dacht ik.
    Wel is er vaak wekelijks een inloopspreekuur op het CB waar je even langs kan gaan voor dringende vragen of om even te wegen/meten.

    @Kiekieboe die groeit ook goed zeg. En wat een lange dame. Maatje 62 al zeg.
    Hier is maatje 56 nog steeds ruim zat.
    Komt de vroedvrouw bij jullie thuis?
     
  10. Christiana

    Christiana Fanatiek lid

    23 apr 2013
    1.078
    1.176
    113
    Kapster
    Omgeving Eindhoven
    Net de kinderarts gehad. Jip is nu 6.5 week en weegt 5.6 kilo en is 58.5 cm
     
    Kiekieboe vindt dit leuk.
  11. Maze1

    Maze1 Actief lid

    12 sep 2018
    283
    352
    63
    Vrouw
    @Meisje93 hmmm... niet heeel anders als in Duitsland dan.

    Hier is ze gisteren ook gewogen door de kraamhulp. 8weken 5,5 kilo. Hoelang ze is weet ik niet dat zien we wel weer bij de dokter. Denk wel dat ze langer is geworden want ze heeft een smal lichaam! En dan een paar flinke wangen en dubbel kin, ik lach me dood met haar!
     
    Kiekieboe en Cindy1977 vinden dit leuk.
  12. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    En kunnen ze jullie helpen?

    Haha! @Maze1 heerlijke spekjes dus.


    Zijn jullie baby's ook wel eens erg onrustig tijdens de fles? Gisteravond met veel moeite 70cc erin gekregen. Vanochtend (9u later) Met moeite 90cc erin gekregen.
    En soms drinkt ze zo weer 5x150 weg.
     
    Maze1 vindt dit leuk.
  13. Christiana

    Christiana Fanatiek lid

    23 apr 2013
    1.078
    1.176
    113
    Kapster
    Omgeving Eindhoven
    @Meisje93 ja dan zit er meestal een poepbroek in de weg.

    Van nexium over naar ranitidine verder qua vergoeding van de dieet voeding niks wijzer geworden. Ze willen eerst rust in de tent. Mia de meds en voeding worden zo wel heel duur! Klein flesje ranitidine was ook 52 euro enz enz.
     
  14. Cindy1977

    Cindy1977 VIP lid

    12 mei 2017
    7.933
    12.186
    113
    Nooit meer dan 90ml hier en als ze gaat liggen wringen dan zit er idd wat in de weg :)
     
  15. Cindy1977

    Cindy1977 VIP lid

    12 mei 2017
    7.933
    12.186
    113
    10 weken en 5kg hier, ze ging super hard maar door haar shit probleem is ze wat gestagneerd XD Ik vind D juist zo schattig! Echt een half bloedje <3
     
  16. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Hmm zal het eens in de gaten houden. :)

    Dat geloof ik graag, dat dat erg duur is. Hopelijk snel een vergoeding voor jullie.
     
    Christiana vindt dit leuk.
  17. Maze1

    Maze1 Actief lid

    12 sep 2018
    283
    352
    63
    Vrouw
    Ah dankjewel! Ik hoop dat haar haren donker blijven! Ik was ook zwart bij de geboorte en toen blond!
     
  18. Kippetje88

    Kippetje88 Bekend lid

    11 apr 2015
    644
    1.115
    93
    Vrouw
    wat gek dat je voor de ranitidine moet betalen?? Hier al aan een 2e recept bezig maar hier is het gewoon vergoed.
     
  19. Kiekieboe

    Kiekieboe Fanatiek lid

    28 jul 2017
    1.724
    1.880
    113
    Vrouw
    Zelfstandige
    Limburg
    @Meisje93 ja, ze komt bij ons thuis. Heel fijn! Kan alles vragen, wanneer ze er is. En als t dringend is mag ik haar s nachts wakker bellen. Echt een lieverd! Woensdag komt ze voor t laatst.

    M heeft erg veel last van spugen. 5 seceonden na de voeding ligt alles er weer uit. Dus dan begint ze weer op haar handje te sabbelen. Sinds 2 dagen half schepje nutriton door de afgekolfde melk en t gaat iets beter.

    Heb trouwens een draagzak gekocht, niet echt mijn ding. Maar man man, zo fijn! En M wordt er heerlijk rustig van. De 16e krijgt M haar prikjes. Spannend!

    Vraagje: rond hoeveel weken kan ik t beste pasfotos laten maken van M? We gaan in juli op vakantie en M heeft wel een paspoort nodig. Ze kan haar hoofd wel goed recht houden..
     
  20. Cindy1977

    Cindy1977 VIP lid

    12 mei 2017
    7.933
    12.186
    113
    Ik heb ze met 5 wkn laten maken, het blijft een uitdaging XD
     

Deel Deze Pagina