Uitgerekend 1 t/m 15 februari 2019 3.0

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Meisje93, 9 dec 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Christiana

    Christiana Fanatiek lid

    23 apr 2013
    1.078
    1.176
    113
    Kapster
    Omgeving Eindhoven
    Als het dadelijk vast is krijgen we dacht ik wel een vergoeding. Hoop zo dat ze snel zijn.
     
  2. Christiana

    Christiana Fanatiek lid

    23 apr 2013
    1.078
    1.176
    113
    Kapster
    Omgeving Eindhoven
    Ranitidine bevalt opzig wel goed. Maar sinds vandaag met de jhbpm afgebouwd en gestopt maar jip drinkt zijn flessen lange na niet op. 60 a 100 over van de 160 cc. Terwijl die eerst vd week soms wel 6 schepjes op dronk. Iemand herkenbaar?
    Vandaag maar het cb ook voor prikjes, ben benieuwd.
    Net een flesje 60 cc maar wou meer dus nog 1 gemaakt en uiteindelijk 10 over. Komt kleuter net weer binnen grr, jip sliep eigenlijk al de hele week door (behalve vanacht) stond kleuter iedere keer wakker en ook niet meer willen slapen.

    Hoe gaat het met de rest?
     
  3. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    @Kiekieboe wat een luxe zo'n persoon.
    Fijn dat de nutrtiton wat helpt tegen het spugen

    Qua pasfoto's, ze zijn na een paar maanden al niet meer zo herkenbaar. :p
    Denk dat het weinig uitmaakt.

    @Christiana hmm. niet herkenbaar. drinkt hij dan ook onrustig? Dat heeft F. wel een dag gehad. Heel onrustig en weinig drinken.
    Succes vandaag bij het CB. Hopelijk krijgt hij geen last van de prikjes.
    Heh dat is ook vervelend. :(
    Hier ook een slechte nacht gehad. Althans heb zelf tot 2.00 liggen draaien.
     
  4. Kiekieboe

    Kiekieboe Fanatiek lid

    28 jul 2017
    1.724
    1.880
    113
    Vrouw
    Zelfstandige
    Limburg
    Net terug van de gyn. Ging super snel. Uitstrijkje, paar vragen beantwoord, gevoeld aan mn buik en snel gebabbeld. 10 min later zat ik weer in de auto. En we mogen gewoon weer vrijen. Alleen... ik mis t gevoel ofzo. Alsof ik er geen behoefte aan heb? T hoeft nog niet van mij.

    Pasfoto's.. ja baby's veranderen zo snel! We gaan in juli. Als ik mei foto's laat maken, dan is ze in juli weer veranderd. Houden ze wel rekening mee toch?

    Hier is de productie ineens wat lager. Ik val ook veel af. Vorige week 2 kg eraf. De week daarvoor 3.2 kg eraf. Ik ben meer gaan eten maar de weegschaal gaf vandaag weer een min aan. Heb t al besproken met de vroedvrouw en gyn. Een week of 3 wachten en kijken wat t doet. M drinkt wel gewoon door. En ze komt nog goed aan. Maar echt gerustgesteld ben ik niet.. ik kolf nu om de 2 uur om de productie een boost te geven.

    Moederschap maakt je soms zo onzeker
     
  5. Pln

    Pln Fanatiek lid

    9 mrt 2017
    2.082
    2.098
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Hoi dames,

    Even geleden dat ik hier schreef, wel meegelezen maar ben nu actiever op Facebook. Zie dan ook wel een beetje dezelfde dingen voorbij komen hihi.

    Ik voel me nog steeds goed, soms moet ik mij nog even bedenken dat ik pas 8 weken geleden bevallen ben en misschien niet teveel van mezelf moet verwachten qua sporten etc. Maar lekker bezig ben ik wel.

    Thijs doet het super! krijgt sinds vrijdag 5 flessen van 180+6 en zijn nu helemaal overgestapt van hypo allergenen voeding naar gewone of. Slaapt van 23.00 tot 4.30/5.00. Hij weegt nu 5,67kg en is 57,7cm en morgen dus alweer 8 weken oud. Vandaag zijn eerste prikjes gehad even gillen en toen was het goed. Echter net 45min onophoudelijk gegild. Heb uiteindelijk PCM gegeven, blijven wiegen, muziekje op en tutje erbij en nu slaapt ie. Soms schrikt ie met een gilletje wakker maar slaapt ie weer door. Ken m zo echt niet, maar gelukkig weet ik dat het door de prikjes komt. Veel kroelen dus:)

    Ik blijf lezen en probeer hier ook mee te lezen. Zijn er ook dames die niet mee doen op Facebook?
     
  6. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    @Kiekieboe misschien nog door de hormonen, dat je er geen behoefte aan hebt.
    Er is daar beneden ook veel gebeurt natuurlijk. :)

    Zo dat is veel! Maar begrijp dat je nu onder je start gewicht zit?

    @Pln fijn dat je je goed voelt! Hoe gaat het sporten?
    Ja rustig opbouwen weer allemaal.

    Wauw wat drinkt hij al grote flessen. Nog last gehad van zijn prikjes vannacht?


    Vanochtene nacontrole gehad. Even gezellig gebabbeld. En spiraal laten plaatsen. Fluitje van een cent. :)
    Ben benieuwd wat ik ervan ga vinden.
     
    Christiana en krijgertje vinden dit leuk.
  7. Maze1

    Maze1 Actief lid

    12 sep 2018
    283
    352
    63
    Vrouw
    @Kiekieboe ik heb ook absoluut geen behoefte eraan! Moet er ook niet aan denken dat daar onder wat gaat gebeuren haha!
    Ik heb absoluut lichamelijk geen last van de bevalling, 1week later was ik al zeer fit en had absoluut nergens last van. (Behalve hoofdpijn en duizelig, kraamhulp zei dat ik wss een zwangerschaps vergiftiging had. Mij ging het ook 1 week voor de bevalling heel slecht met barstende hoofdpijn, misselijk duizelig en werd zelf paniekerig. ) maar daar kon ik mee leven!
    Maaaar geestelijk heb ik een trauma hoor haha! Word met de week minder dat absoluut, maar de eerste weekjes werd het me niet goed van al die bevallings shit op tlc!

    Borstvoeding snap ik je ook helemaal! Mijn borsten waren in het begin zowat non stop vol. Sinds 3 weken voelen ze vaak leeg. Dan weer dagje vol dan weer daagjes leeg. Heb haar ook laten wegen voor de zekerheid en dat was gelukkig goed! Zit ook steeds in mn hoofd heeft ze wel genoeg! Ik heb flessenvoeding thuis en heb 2x geprobeerd deze te geven. Paar slokjes en was het goed. Dus echt honger heeft ze niet. Kun je mss eens proberen?
     
  8. Pln

    Pln Fanatiek lid

    9 mrt 2017
    2.082
    2.098
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    @Pln fijn dat je je goed voelt! Hoe gaat het sporten?
    Ja rustig opbouwen weer allemaal.

    Wauw wat drinkt hij al grote flessen. Nog last gehad van zijn prikjes vannacht?


    Vanochtene nacontrole gehad. Even gezellig gebabbeld. En spiraal laten plaatsen. Fluitje van een cent. :)
    Ben benieuwd wat ik ervan ga vinden.[/QUOTE]
    Sporten gaat goed, al is het puzzelen om tijd te vinden, maar mn moeder past op dinsdag op en schoonmoeder vrijdags. Het is maar een uurtje of 2 incl. Douchen. Hoe voel jij je? En hoe doet de kleine het?

    Hij zit nu aan de max qua voeding tot de hapjes, maar hij houd het binnen en is 6evreden af en toe laat ie 40 of 50 staan maar dat is maar 1 voeding meestal. Verder niet meer zo gehuild na de prikjes maar vind hem afgelopen dagen wel wat meer mopperen, maar dat kan ook een sprongetje zijn! Dus lekker kroelen!

    Hier de pil had nog geen zin in menstruatie dus doorgeslikt, trapt mn lijf niet in dus door de pil heen ongesteld:p.

    Na controle vond ik ook fijn. Ik heb aangegeven een volgende evt thuis te willen bevallen waarop de vk zei "het is de vraag of je het zkh überhaupt haalt" haha. Maar nu eerst alle tijd voor Thijs.
     
  9. Kiekieboe

    Kiekieboe Fanatiek lid

    28 jul 2017
    1.724
    1.880
    113
    Vrouw
    Zelfstandige
    Limburg
    @Meisje93 yup, ver onder mn startgewicht. En ik blijf afvallen.. raar he?

    Dinsdag krijgt M de prikjes. En ik moet helaas alleen gaan met M. Had graag manlief erbij gehad, maar peuter moet naar school gebracht worden.
     
  10. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    @Maze1 dat herken ik heel erg van de 1ste. Ook totaal geen behoefte aan seks. Vond het ook erg eng doordat ik een dubbele knip had gehad.
    Nu bij de 2e een heeel ander verhaal. :oops:
    Neem de tijd om alles te verwerken. Een bevalling is niet niks!

    @Pln fijn dat het sporten goed gaat! Ik ga vanaf maandag iedere maandag en donderdagavond sporten. Hopelijk trekt mijn bekken en rug het.
    Fijn dat je schoonmoeder en moeder dan even op willen passen.

    Met mij mag het steeds beter gaan gelukkig! Erg blij mee, krijg er nu ook vertrouwen in, dat ik weer volledig kan werken straks. De kleine meid doet het super. Al is het nog af en toe tobben met de voedingen. Moet haar vaak wakker maken, en drinkt dan met veel moeite ca. 100cc. ben dan gerust een uur bezig.
    Maar verder niks te klagen. Verder nog geen schema qua slapen, nog wat zoekende erin.

    Oh das balen, dat je alsnog bent gaan menstrueren. Haha!
    Een thuisbevalling is wel heel erg fijn. Althans vind ik dan. Maar inderdaad, eerst heerlijk van jullie kleine mannetje genieten.

    @Kiekieboe zeker raar! Hier stagneert de boel helaas qua afvallen.
    Had je dit trouwens ook bij de 1ste?

    Succes dinsdag! Hopelijk heeft ze er niet al teveel last van.
     
    Pln vindt dit leuk.
  11. Kippetje88

    Kippetje88 Bekend lid

    11 apr 2015
    644
    1.115
    93
    Vrouw
    Hoi hoi!

    Ik heb 5 verzoeken op de fb van februari Mamma's staan. Iemand van deze groep toevallig? Stuur me even een pb hier met je naam en ik voeg je toe! :)
     
  12. Kiekieboe

    Kiekieboe Fanatiek lid

    28 jul 2017
    1.724
    1.880
    113
    Vrouw
    Zelfstandige
    Limburg
    M heeft gister de prikjes gehad. Krijsen, helemaal rood en zweten. Na 5 min weer stil. Sterke meid! In de avond had ze er wel last van denk ik. De ene been was wat dikker en roder. Toen heb ik t gekoeld tot ze in slaap viel en daarvoor nog een zetpil. Heel de nacht doorgeslapen. Van 20u tot 9u vanochtend.

    O ja.. ze weegt 6070 gram en is 62 cm.
     
  13. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Ah arme meid! Wel een mooie nacht gemaakt. ;)
    Wat een dame al zeg. Groeit goed.
     
  14. YellowEyes

    YellowEyes Fanatiek lid

    28 nov 2017
    1.863
    2.324
    113
    Vrouw
    Dames, heeft één van jullie baby's ook last van berg? Mijn dochter heeft haar hele hoofdhuid vol (al eventjes..) en olie lijkt alleen te helpen om het op dag moment iets minder zichtbaar te laten worden.. maar het gaat dus niet weg. Hebben jullie nog tips?
     
  15. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Bergzalf van Dr. Leenarts.
     
    YellowEyes vindt dit leuk.
  16. YellowEyes

    YellowEyes Fanatiek lid

    28 nov 2017
    1.863
    2.324
    113
    Vrouw
    Zal het eens gaan proberen! Dank je wel :)
     
  17. Pln

    Pln Fanatiek lid

    9 mrt 2017
    2.082
    2.098
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Hier ook berg maat het valt niet zo op door zijn bos haar, heb hier zonder olie ook het idee dat het de ene dag minder is als de andere. Zal eens nadenken of ik ook die zalf wil gebruiken.
     
  18. Mimi91

    Mimi91 Actief lid

    24 mrt 2018
    392
    693
    93
    Vrouw
    Hier ook berg. Heerlijk na het badje ingemasseerd met kokosolie en met een pasje weg ‘geschraapt’. Ging zo weg! En het is nog leuk om te doen ook :p
     
  19. Maze1

    Maze1 Actief lid

    12 sep 2018
    283
    352
    63
    Vrouw
    Hier ook berg. Dokter zegt niet aankomen en niet smeren, gaat vanzelf weg. Ik doe er ook niks mee, nu heeft ze ook zwart haar dus is het niet echt zichtbaar.
     
  20. Maze1

    Maze1 Actief lid

    12 sep 2018
    283
    352
    63
    Vrouw
    Op de wenkbrauwen was het trouwens na 2x weleda olie smeren weg. Mss dat dat helpt?
     

Deel Deze Pagina