Uitgerekend 1 t/m 15 februari 2019 3.0

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Meisje93, 9 dec 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    @Christiana kleine man is al vroeg ingedaald zeg!
    wow 7cm! Wat een grote voetjes al zeg. ♥

    Wauw wat een mooie echo beelden! Zo af al

    @TigerAngel7 heeft je vriend nog een lichte twijfel?
    Mooie foto's. Je gipsbuik is goed gelukt zo te zien. Leuk.

    @nijntje90 denk dat zoiets nooit zal gaan wennen. Wel erg jammer.
    Wat vind je man ervan?
     
    Christiana vindt dit leuk.
  2. Cindy1977

    Cindy1977 VIP lid

    12 mei 2017
    7.933
    12.186
    113
    Ja vreselijk hè....dat het dankjewel zeggen met een blij gezicht! Ik snap je totaal XD En wat erg dat ze dan naast laat, ook nog half dronken komen kijken naar je mini...

    Mijn schoonzus heeft het vooral druk en mijn eigen zus ook, hebben mijn kids weinig aan. Mijn zus heeft voor het eerst in 5 jaar tijd vrijgemaakt om te komen op de verjaardag van Puber....

    De naam was hier met 18 wkn ook een feit, voor het geval de weeën toen door zouden zetten. Is idd wel lekker rustgevend :) Het is niet iets excentrieks of super origineels, maar het klinkt lekker bij wat we al hebben rondsjokken hier :)
     
  3. Kiekieboe

    Kiekieboe Fanatiek lid

    28 jul 2017
    1.724
    1.880
    113
    Vrouw
    Zelfstandige
    Limburg
    Wij hebben de naam ook al ja. Staat vast.

    Wanneer ik moet bevallen, zal mn zusje hier zijn bij de peuter. En dan komt mn man naar huis om peuter op te halen, voor DE ontmoeting met zusje. Ik wil liever geen bezoek, dat had ik bij de 1ste bevalling wel. Meteen volle kamer. Dat was niet fijn. Hangt ook van de tijdstip af natuurlijk.. maar goed, ik kan alleen aangeven wat ik fijn vind.
    En ik hoop dat alles normaal zal verlopen, zodat ik na 24u naar huis mag. Ik heb geen zin om 3 dagen in t ziekenhuis te logeren. Die bedden.... brrr!
     
  4. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    wat jammer van je zus @Cindy1977
    Is dat altijd al zo geweest?

    @Kiekieboe jij hebt alles al geregeld dus!
    Hier nog niet geregeld wie er op dochter gaat passen. Mijn moeder ligt voor de hand liggend, maar die vliegt compleet in de stress denk ik als ze weet dat ik aan het bevallen ben.
    Dat zou wel erg fijn zijn ja! Niet fijn om 3 dagen te moeten blijven.

    @Eveliennn89 hoe gaat het met je?
     
  5. Eveliennn89

    Eveliennn89 Bekend lid

    4 okt 2016
    511
    584
    93
    NULL
    NULL
    Haha @Kiekieboe die geweldige bedden heb ik vannacht nog ervaren, kijk ik ook niet echt naar uit :roflmao:

    @nijntje90 niet fijn zo een schoonmoeder.. ik vind het soms jammer om geen schoonfamilie te hebben maar als ik dan alle verhalen hier lees..
    Naam staat hier nu ook een week of 2 vast maar we hebben er ook wel nooit één gehad die we er echt vonden uitspringen...

    @TigerAngel7 buik ziet er al super leuk uit!

    @Cindy1977 samen netflixen is ook altijd gezellig, de rust zal nu ook zeker deugd doen ja.

    @Christiana super dat alles goed was en zo een mooie echo!

    @hier. Ben sinds 17u gewoon terug thuis. Vind het wel een rare gang van zaken, zeker met de ctg van vanmorgen en de vroedvrouwen die zeiden dat ik zeker 48u zou moeten blijven.. maar gyn heeft laatste woord zeker.. Ctg vanmiddag was wel terug beter, gewoon terug geprikkelde baarmoeder zichtbaar zoals op de echo’s in haar thuispraktijk.. Moet nu vrijdag weer wel terug daar langsgaan wat ik een beetje geldklopperij vind. Ze gaat nu toch niets meer doen en dat half uurtje is echt een momentopname waar 99% zeker hetzelfde op te zien gaat zijn dan alle andere keren dat ik er geweest ben. Voor de vierde keer op 2 weken €83 gaan betalen waar je dan ocharme €13 van terugkrijgt... Het geld groeit ook niet op mijn rug.. Dan kan ze beter zeggen dat ik in het ziekenhuis moet langsgaan voor extra controle als ik nog eens voor langere tijd echt last heb o_O
    Maar verder natuurlijk heel blij om gewoon terug in vertrouwde omgeving thuis te zijn :D Sorry voor al mijn geklaag :oops:
     
    MamavanHayden, Christiana en Cindy1977 vinden dit leuk.
  6. Cindy1977

    Cindy1977 VIP lid

    12 mei 2017
    7.933
    12.186
    113
    Mijn Zus heeft na haar geboorte een aantal jaar in het Sophia gelegen en heeft een hartziekte die nooit beter wordt. Die is zoooo verwend, dat komt nooit meer goed XD Die denkt gewoon bijna altijd aan zichzelf en wat er voor haar voor voordeel aan zit.

    Ja als Moeder lijkt me dat idd ook niets, dat je kind ligt te bevallen, die angst en de pijn waar je kind mee moet dealen.
     
  7. Cindy1977

    Cindy1977 VIP lid

    12 mei 2017
    7.933
    12.186
    113
    Gelukkig weer thuis! Ik was even bang dat je bezig was. Weet je toevallig wat het apparaat aangaf qua sterkte bij je wee/harde buik?
     
  8. Pln

    Pln Fanatiek lid

    9 mrt 2017
    2.082
    2.098
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Woaah wat een geklets, vandaag niet zoveel gekeken en meteen een hoop gemist!

    @Eveliennn89 Fijn dat je thuis bent en dat het iets beter gaat. Ik hoop dat het nog even rustig blijft bij je! Wel een beetje raar dat ze elkaar daar tegenspreken ja..

    @Naam die staat al even vast hier, ik wilde niet meer twijfelen dus heb toen meteen het geboortebord besteld. Nu denk ik soms toch hadden we niet voor de andere moeten gaan maar ik vind ze allebei even leuk!

    @kraamzorg Vanavond is ze geweest. Leuke vlotte vrouw van bijna 50 jaar, flinke klets heeft ze, manlief is fan. Zij is degene die hier ook in de kraamweek zal komen (met een kleine slag om de arm). 49 uur kraamzorg ivm bv. verder gaf ze wel aan dat ze streng kon zijn maar de eerste 4 dagen staan in het teken van rust voor moeder en dus de eerste 4 dagen voornamelijk alleen maar in bed. Even aan dames die eerder bevallen zijn, is dat echt nodig 4 hele dagen in bed?? Zij zegt van wel zodat ik op dag 8/9 fitter ben en zelfs een kleine wandeling zal kunnen maken (iedere situatie is uiteraard anders maar dit stelt zij als doel naast dat de bv goed moet gaan). Duidelijke afspraken gemaakt dat als de bv niet goed loopt dat zij dan ingrijpt en haar advies geeft maar ook dat ik het wel heel graag wil proberen en niet meteen op wil geven. Verder ook even kort de familiedilemma's hier besproken mocht er iemand aan de deur staan die ik absoluut niet binnen wil hebben. Gelukkig staat manlief 200% achter me en zal die daar ook een stokje voor steken.

    @Manna @Meisje93 Wat vervelend manna dat je bekken achteruit zijn gegaan. Mijn fysio zei echter dat de kans groot is dat mijn bekkenklachten minder worden gezien de indaling en dat ervaar ik ook wel. Sinds ie zo diep ligt (en de nodige rust) is lopen echt stuk minder pijnlijk, alle 's nachts nog last en als ik opsta. Vandaag hele stad doorgeweest moest echt een en ander hebben wat me niet lukte via internet maar merk nu wel dat mn onderrug wat verveeld en dat ik even plat moet. Maar de fysio zegt dus dat je bekken een soort van op slot gaat doordat je bekken minder kan bewegen omdat het hoofdje daar zit? Hoe ervaar jij dat @Meisje93

    @Christiana wat fijn dat alles goed is, kleine grote wondertjes op komst!

    @Meisje93 hmm.. bij ons zou de kraamzorg rond 26 weken komen, dat werd dus 31 haha maar ik vond het ook belangrijk omdat alles de eerste keer is voor ons, manlief echt wel moet wennen en begeleiding daarin nodig heeft (is niet mensen schuw maar vertrouwt mensen niet snel, gelukkig klikte het goed!) Ik zou dus in jouw geval wel even bellen voor de zekerheid maar ik heb graag alles onder controle haha.

    @Ank88 Wanneer hoor je meer over de uitslag van de suikertest? Ik werd dezelfde dag nog gebeld door de VK dat alles goed was. Zou wel vervelend zijn maar inderdaad wat @Cindy1977 zegt.. gaan ze nu nog flink ingrijpen? hou ons op de hoogte:)
     
  9. Eveliennn89

    Eveliennn89 Bekend lid

    4 okt 2016
    511
    584
    93
    NULL
    NULL
    Eum gewone harde buiken die ik zelf amper voel dan zit het rond de 30, maar zoals vanmorgen op dat half uur een keer of 5 tussen 50-65 en standaard al bijna heel de tijd 30 i.p.v. 20. Terwijl het dan vannacht bijna heel de tijd mooi rond de 18-20 bleef staan, wist niet dat dat kon :roflmao: maar weet ook niet of die 50-65 al echt hoog is maar die waren wel pijnlijk en ook gewoon veel hoger dan dat ik alle andere keren al gezien had (was natuurlijk ook de eerste keer dat ik er pijnlijke had aan monitor)
     
  10. Eveliennn89

    Eveliennn89 Bekend lid

    4 okt 2016
    511
    584
    93
    NULL
    NULL
    @Pln fijn dat de kraamhulp zo goed meeviel! En goh 4 hele dagen in bed lijkt me veel maar hangt ook een beetje af van de zwaarte van de bevalling denk ik.. bij mijn zoontje wandelende ik op dag 2 al zelf naar de neo en deed ik vanaf dag 4 al wandelingetjes van auto naar de afdeling met 2 trappen omhoog en gingen we tussendoor van winkel naar winkel om al de spullen die we nog niet hadden in huis te halen.
    Goed dat je man op het vlak van de familie achter je staat want die dagen moet je alleen maar mensen rond je hebben die je er ook zelf wilt hebben!
     
    Pln vindt dit leuk.
  11. Ank88

    Ank88 Lid

    30 mei 2012
    58
    113
    33
    NULL
    NULL
    @Ank88 Wanneer hoor je meer over de uitslag van de suikertest? Ik werd dezelfde dag nog gebeld door de VK dat alles goed was. Zou wel vervelend zijn maar inderdaad wat @Cindy1977 zegt.. gaan ze nu nog flink ingrijpen? hou ons op de hoogte:)[/QUOTE]

    Ik hou jullie op de hoogte. Verwacht morgen meer te horen. Moet om 20.30 op controle. Misschien dat ze nog bellen eerder. Doe het zelf niet, ik wacht lekker af. Ik hoop dat het meevalt.
    3 weken terug thuis geprikt en toen waren de waardes allemaal in de 4.
     
    Pln, Cindy1977 en Christiana vinden dit leuk.
  12. Cindy1977

    Cindy1977 VIP lid

    12 mei 2017
    7.933
    12.186
    113
    Die waarde komt gelukkig niet overeen met flinke weeën. Ik moet nu 18 jaar in mijn geheugen graven, maar toen zaten ze tussen de 160/180. Laatst zelf aan de ctg gehangen en idd ook standaard 20/30 met uitschieters naar de 40/50. Vandaar dat ik het vroeg. Zo 5 in een half uur terwijl je al zowat 24 uur ligt te rusten is idd wel fijn dat ze dat in de gaten houden. Gewoon aan de bel trekken hè, als je het niet vertrouwd! En idd niet aan de bel trekken als je denkt dat het onzin is :) We zitten gelukkig in een semi veilige termijn :)
     
  13. TigerAngel7

    TigerAngel7 Fanatiek lid

    2 jan 2015
    1.898
    1.277
    113
    Vrouw
    dankjullie!

    @Meisje93 de namen die we hebben staan tot nu toe vast, maar hij twijfelt om de 2e naam als 1e te doen. Maar omdat de 2e naam nu veranders is omdat ik een mooiere tegen ben gekomen, twijfelt hij dat k er weer een tegenkom. Die hij misschien nog mooier vindt.

    #schoonouders, hier ook geen sterke band mee, en kijken nauwelijks om na de kleine hier, toen wat van gezegd maar gaat ene oor in andere oor uit. Moet dan ook zeggen dat mn schoonvader zwaar alcolist is dus wat dat betreft vindt k het niet zo heel erg. Mijn ouders staan altijd voor ons klaar 1 belletje en ze staan hier voor de deur. Ze doen ook heel veel voor ons, morgen komt mn moeder helpen in het huishouden.

    #bevallen als het zover is dan is mn partner en mn moeder erbij. Mijn dochter is dan bij mn vader en als het zover is bellen we hem en andere naasten.

    voor degene die morgen een echo/controle hebben veel succes!

    sorry alvast als ik iemand vergeten ben
     
  14. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Fijn dat je weer thuis bent @Eveliennn89
    Hopelijk word je buik nog wat rustiger

    @Cindy1977 ah op die manier. nee dat krijg je niet meer uit hun systeem dan.

    Nee daarom ga ik denk toch maar verder kijken. Misschien een vriendin. Maar die wil ik weer niet midden in de nacht gaan lastig vallen als het nodig blijkt te zijn.
    Ach nog maar even dubben. :)

    @Pln slim om de naam gelijk vast te gaan leggen. Dan is er gewoon geen ruimte meer voor twijfel.

    Wat fijn dat het klikt tussen jullie! De kraamzorg die ik heb, heeft ook de instelling dat de kraamvrouw zoveel mogelijk op bed blijft liggen. Op zich beviel dat goed eigenlijk. Mede door al die hechtingen. :p Maar ook ivm. bekken.
    Na de kraamweek voelde ik me topfit.
    Dus denk dat het zeker effect heeft, maar het is lastig hoor...

    Pijn is bij mij heel wisselend. Ik kan vooral amper lang staan en zitten. Mijn linkerheup zit weer muurvast wat mij weer erg belemmert in mijn bewegingen.
    Door al die tape lijk ik wel minder last van mijn rug te hebben.
    Maar even naar een winkel gaan is voor mij een hele uitdaging. Sta dan alleen maar te dansen en te wiebelen op mijn benen. :roflmao:

    Ja ga deze week er maar achteraan wanneer ik mijn intake krijg. :p

    @Ank88 succes vanavond bij de vk.

    @TigerAngel7 haha op die manier. Ja dan snap ik hem wel ja.
     
  15. Pln

    Pln Fanatiek lid

    9 mrt 2017
    2.082
    2.098
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Oh help.. iedereen vraagt of ik nog wensen heb voor cadeautjes... eh nee want ik heb volgens mij alles al! Iemand nog ideeën of musthaves?

    Vandaag een heerlijke bh gekocht met gelbeugels, zit heerlijk en ondersteund goed! Is zeker het geld waard.
     
  16. Lenaroos

    Lenaroos Niet meer actief


    Grote slabbetjes
    Luiertaarten
    Bonnen !

    Ik vind het ook lastig hoor
     
  17. Lenaroos

    Lenaroos Niet meer actief

    TigerAngel7 vindt dit leuk.
  18. Lenaroos

    Lenaroos Niet meer actief

    @Christiana idd wat een plaatje! Echt al een heel kind! Wauw!
     
    Christiana vindt dit leuk.
  19. Pln

    Pln Fanatiek lid

    9 mrt 2017
    2.082
    2.098
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Ja ik weet dat ik een babyfoon krijg, nu hebben ze t over een wipstoel maar die heb ik al een van een vriendinnetje (ben daar namelijk niet zo van maar misschien is het ooit een uitkomst) Op het kinderdagverblijf waar ik heb gewerkt was het namelijk tegen de regels in maar als we hem weleens gebruikte was het vaak wel tijdelijk een oplossing om even rust op de babygroep te creëren zodat je de andere rustig kon voeden. Verder wil ik graag een newbornshoot dus een bon zou leuk kunnen zijn inderdaad, En ik zou graag een Woomboo draagshirt willen proberen. Die had ik al bijna zelf besteld haha, maar dat kan na de babyshower anders nog altijd! Ja verder heb ik denk ik echt alles al! behalve een afvoerslang voor mn badje haha die moet ik nog regelen.
     
  20. Cindy1977

    Cindy1977 VIP lid

    12 mei 2017
    7.933
    12.186
    113
    Die heb ik ook geprobeerd, 50 euro? Maar zelfs XL paste niet rond mijn torso....

    Cadeau kaartjes of iets duurs wat ze samen kunnen kopen? De meeste komen echt met prul aan, zooo zonde!
     

Deel Deze Pagina