Uitgerekend 1 t/m 15 november 2019

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Miles, 24 feb 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zwangels

    Zwangels Fanatiek lid

    22 jun 2012
    3.350
    450
    83
    Vrouw
    Schoonebeek
    @Lindsey89 welkom!

    Pfff hier na een gebroken nacht toch zo moe. De oudste is een paar keer uit bed geweest.
    Nog 8 dagen en dan eindelijk de eerste echo. Ben zo benieuwd!
    Ik ben momenteel een thuisblijf mama, wil wel weer gaan werken.
     
  2. MerelM

    MerelM Lid

    5 mrt 2019
    87
    182
    33
    Vrouw
    Welkom @Lindsey89!

    Ik ben wel benieuwd wat jullie voor werk doen (als je dat wilt vertellen :)). Ik werk fulltime als financieel manager in een consultancy bedrijf. Als alles goed mag gaan wil ik na mijn verlof 3 dagen werken.

    Mijn werkgever weet dat een zwangerschap eraan kan komen, door het hele traject had ik vaak afspraken tijdens werktijd, heb hier altijd alle tijd voor gekregen.

    @Maria02 ik snap dat het spannend is hoe ze reageren aangezien je er net werkt, maar vind het altijd erg bekrompen als een werkgever daar iemand op ‘afrekent’ (hoewel ik kan begrijpen dat zij wel extra zorg hebben voor jouw werkzaamheden, maar dat is nu eenmaal een bedrijfsrisico). Gewoon van het positieve uitgaan, komt vast goed!
     
    Maria02 vindt dit leuk.
  3. MerelM

    MerelM Lid

    5 mrt 2019
    87
    182
    33
    Vrouw
    @Zwangels een thuisblijf mama lijkt me ook heerlijk, zeker voor je kindjes. En het scheelt een hoop geregeld!

    Mis je het werken wel eens (aangezien je aangeeft weer te willen werken :))?
     
    Zwangels vindt dit leuk.
  4. xBambi

    xBambi Actief lid

    27 jun 2014
    383
    236
    43
    Eindhoven
    @Maria02 kan me voorstellen dat je er extra tegenop kijkt om het te vertellen. Hoe lang zit je er nu? Proeftijd wel al voorbij?

    En voor hetzelfde geldt reageren ze hartstikke goed.. ik hoop het voor je!

    @MerelM ik werk als acceptant voor particuliere schadeverzekeringen. Klein bedrijf, wat wel steeds meer aan het uitgroeien is. Ik werk 4 (vaste) dagen en dit blijf ik denk ik ook doen. Twijfel nog een beetje.
     
  5. Zwangels

    Zwangels Fanatiek lid

    22 jun 2012
    3.350
    450
    83
    Vrouw
    Schoonebeek
    Mis inderdaad het werken wel, maar de kinderen zijn maar 1 keer jong. En daarbij hebben we met de oudste de nodige zorgen. Gaat nu naar het speciaal basisonderwijs.
     
  6. Roetje08

    Roetje08 Niet meer actief

    Ik werk in ploegendienst. Als dit goed mag gaan, dan zal ik over 10-12 weken thuis gezet worden met de arbeidsgeneesheer. Daarna zal ik van werk veranderen naar iets in dag. Weet nog niet wat, ik vind wel iets.
     
  7. Jairy0811

    Jairy0811 Fanatiek lid

    19 sep 2016
    2.217
    1.383
    113
    @Lindsey89 welkom!


    Ik werk als helpende in de thuiszorg, 4 ochtenden in de week en dan nog 1 ochtend in een drogisterij. Dit blijf ik ook gewoon doen. :)
     
  8. Nadia33

    Nadia33 Actief lid

    15 apr 2013
    343
    278
    63
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ik werk als bouwkundig vergunningverlener bouwen bij een gemeente. Ik werk 32 uur en zal dit ook blijven doen. Misschien ook ouderschapsverlof en dan 1 dagje minder.
     
  9. Mamaforlife

    Mamaforlife Actief lid

    13 mrt 2019
    180
    274
    63
    Vrouw
    Ik ben manager in de vastgoedsector, 32 uur op vaste dagen. *Klaagmodus aan* En torendruk nu. Dus vandaag was afzien. Als niemand weet dat je je beroerd voelt en je (te) hard moet werken (en overwerken) dan is zo'n dag erg zwaar. Vooral vandaag. Droge crackers zitten eten. Een te strakke broek. Blegh, niet mijn dag. Niks is lekker en overal krijg ik brandend maagzuur van. Ik heb het gevoel dat m'n bloeddruk ook laag is. Af en toe een beetje wankelig of dizzy. En dan het gevoel te hebben maar half productief te zijn terwijl je werk dat zich totaal niet kan permitteren. De focus ontbreekt door dat maagzuur .dit herken ik niet van eerste zwangerschap....*klaagmodus uit*
     
    Miles en Miltje vinden dit leuk.
  10. Mamaforlife

    Mamaforlife Actief lid

    13 mrt 2019
    180
    274
    63
    Vrouw
    Het klinkt misschien overdreven maar ik heb zojuist m'n zwangerschap kleding van zolder gehaald en 1 van die broeken aan gedaan en dat zit meteen heerlijk! Zonder knellend gevoel bij baarmoeder.
     
    Mommy563, Miles, xBambi en 2 anderen vinden dit leuk.
  11. MerelM

    MerelM Lid

    5 mrt 2019
    87
    182
    33
    Vrouw
    Leuk om te zien wat jullie doen! En @Mamaforlife ik kan begrijpen dat het zwaar is met die drukte en kwaaltjes! Bij mij is het ook erg druk, maar gelukkig heb ik nog niet zoveel last.

    Lekker toch die zwangerschapskleding :p
     
  12. Kaatje92

    Kaatje92 Fanatiek lid

    7 aug 2018
    4.572
    4.043
    113
    Vrouw
    @NEH jeeej een dansfestijn hahaha
    @Lindsey89 welkom! Wat een leuke verrassing.

    Ik ben docent Nederlands op het vmbo en werk sinds een paar maanden fulltime. Financieel nu wel even lekker.

    Wie van jullie is er ook benauwd/heeft last van longen en hoesten? Jeetje, heel vervelend en maakt me een beetje bang.
     
    NEH vindt dit leuk.
  13. Sjaantje91

    Sjaantje91 Bekend lid

    3 jun 2018
    981
    1.022
    93
    Vrouw
    zou willen dat ik die had maar vond het nog beetje overdreven om die nu al te gaan kopen
    nu maar een elastiekje om mijn knoop gedaan :roflmao:
     
  14. xBambi

    xBambi Actief lid

    27 jun 2014
    383
    236
    43
    Eindhoven
    Ik zit echt helemaal vast met snot.. :rolleyes: ontzettend benauwd en heel veel niezen. Hoesten valt gelukkig nog wel mee, vooralsnog :p
    Maar bij ons is de helft ziek op het werk, weer griepgolf aan de gang.. :$
     
    Kaatje92 vindt dit leuk.
  15. xBambi

    xBambi Actief lid

    27 jun 2014
    383
    236
    43
    Eindhoven
    Ik wil daar nog niet aan toegeven, maar heb hele afdruk van de broekrand en knoop in mijn buik staan :roflmao: verleiding wordt wel steeds groter, die broeken zitten zo heerlijk :p
     
  16. Kaatje92

    Kaatje92 Fanatiek lid

    7 aug 2018
    4.572
    4.043
    113
    Vrouw
    Ik vraag me af of ze voor mij lekker zitten. Ik heb overgewicht en ben bang dat het dan allemaal niet past :confused:
     
  17. Kaatje92

    Kaatje92 Fanatiek lid

    7 aug 2018
    4.572
    4.043
    113
    Vrouw
    Longen piepen ook echt als ik op bed lig.. heel akelig en vervelend
     
  18. Roosje89

    Roosje89 Lid

    1 mrt 2013
    64
    97
    18
    NULL
    NULL
    Mijn contract is niet verlengd toen ik 23 weken zwanger was van onze dochter. Eerlijk gezegd, ik vond het heerlijk om toen thuis te zijn. Ik werkte toen in een kledingwinkel.

    Na haar geboorte ook thuis gebleven voor haar. Nu werk ik 16u bij een grote online snoepwinkel als klantenservice medewerker. Waarbij ik 1 dag aanwezig ben en 1 dag thuis werk. Ik kijk soms wel echt uit naar die dag om gewoon even niet op onze dochter te hoeven letten :p

    Ik heb het fulltime thuisblijven echt onderschat, niet dat mijn dochter zo'n vervelend kind is. Maar er is bijna geen moment voor jezelf en ben je altijd bezig met opletten en 'zorgen'. (Wat ik met alle liefde overigens doe)
     
    MerelM en Zwangels vinden dit leuk.
  19. Roetje08

    Roetje08 Niet meer actief

    En je mist toch ook wel contact vind ik. Op het werk weer even onder "de grote mensen" zijn.
    Vandaag op het werk wilde een collega dat ik haar parfum rook (was al zo misselijk en ik rook echt iedereen zijn deodorant :rolleyes:) en ik zei, ik heb het al geroken, veel te sterk. En toen riep ze: ben je zwanger ofwat??? (op een enthousiaste manier, die collega die net een miskraam had gehad) had gisteren een migraine aanval en heb dat als uitvluchtje genomen :p
     
  20. Mamaforlife

    Mamaforlife Actief lid

    13 mrt 2019
    180
    274
    63
    Vrouw
    Ik ben om hoor, wat een verademing! Ik heb nog 2 goede. Vond het destijds ERG lastig om goed passende te vinden. Het is mij nog nooit gelukt om een lekkere en goed zittende pantalon te vinden :(. Ik ga weer wat bestellen in de hoop dat er iets van past.
     

Deel Deze Pagina