Uitgerekend 16 t/m 31 oktober 2020 Deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Lin18, 15 okt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lin18

    Lin18 Fanatiek lid

    24 mei 2019
    2.174
    1.979
    113
    Vrouw
    3 uur :roflmao::roflmao:
     
    DCG, AnnekedB en Tijm86 vinden dit leuk.
  2. Tijm86

    Tijm86 Fanatiek lid

    7 aug 2013
    1.149
    774
    113
    Vrouw
    Kwam er trouwens net pas achter dat ik bij mijn tweede een halve lotus bevalling heb gehad, doordat ze de placenta nog een tijdje hebben laten zitten, voor de laatste voedingsstoffen. Navelstreng is pas doorgeknipt nadat de placenta eruit was. Wist niet eens dat dat een naam had, maar dat zou k nu ook wel weer willen.
     
    DCG en AnnekedB vinden dit leuk.
  3. Tijm86

    Tijm86 Fanatiek lid

    7 aug 2013
    1.149
    774
    113
    Vrouw
    3 uur ! Dan heb je denk wel schrale tepels haha. K weet al wat ik ga doen vanavond tijdens the masked singer dan haha
     
    DCG, AnnekedB en Lin18 vinden dit leuk.
  4. Loveyoga

    Loveyoga Bekend lid

    8 feb 2020
    550
    472
    63
    Vrouw
    Wat een mooi kindje @Gandy en fijn dat je je nu weer goed voelt. En wow 1 nachtvoeding! Fles of borst? Bij borst is mijn ervaring dat ze meer komen in de nacht omdat het sneller verteerd is. Plus geborgenheid. Maar heb ook wel verhalen gelezen dat ze met de borst ook sbel doorsliepen. Dus hoop dat deze dat gaat doen bij mij haha. Al is in het begin vaak voeden wel goed.voor de productie op langere termijn.

    @DCG geef jij fles of borst?

    Allebei goed natuurlijk.

    Hier nog steeds niks kwa voorweeen enzo. Pff.
     
    DCG en Gandy vinden dit leuk.
  5. Tijm86

    Tijm86 Fanatiek lid

    7 aug 2013
    1.149
    774
    113
    Vrouw
    Hier ook niet.. K verwacht ook niet dat het nu ineens met gebroken vliezen gaat beginnen ofzo. Het wachten duurt zoooo lang
     
  6. Tijm86

    Tijm86 Fanatiek lid

    7 aug 2013
    1.149
    774
    113
    Vrouw
    Met fles kan het ook heel erg verschillen in de nacht. Oudste heeft heel lang om de 3 uur fles gehad en tot 9 maanden nachtvoeding gewild. Jongste sliep met 6 weken 6 uur aan een stuk en rond een week of 10 sliep ze volledige nacht door ( fles ook). Denk dat het ook wel aan het kindje ligt, niet zozeer de soort voeding
     
    DCG en Gandy vinden dit leuk.
  7. Gandy

    Gandy Fanatiek lid

    6 nov 2007
    1.080
    789
    113
    Ik geef flesvoeding.
    Denk dat dat idd wel iets helpt qua ritme. Al doen we wel soort van op aanvraag..
     
    DCG en AnnekedB vinden dit leuk.
  8. AnnekedB

    AnnekedB Bekend lid

    7 feb 2020
    503
    527
    93
    Vrouw
    hahahaha ja precies! Prima programma omdat bij te doen :p.

    Hier wel krampen, elke avond. Zet niet door en zijn niet zo pijnlijk dat ik niet kan staan. @Tijm86 het duurt indd lang hahaha en ik ben nog maar 38 weken en vind het wachten nu al lang duren whahaha. Ik hoop gewoon dat hij voor de 40 weken zelf komt, dus heb nog twee weken.
     
    Tijm86 en Lin18 vinden dit leuk.
  9. Missannie

    Missannie Bekend lid

    21 mei 2018
    958
    784
    93
    Vrouw
    Ik heb nog niet alles terug kunnen lezen, maar even een update. We hebben een ontzettend moeizame start met ons zoontje. Hij is dus met 37+3 geboren, maar was er echt nog niet klaar voor. Randprematuur blijkbaar. Had er nog nooit van gehoord. Eigenlijk meteen na de geboorte kon hij zich niet goed op temperatuur houden, ook dronk hij weinig en slecht. Dus we zijn die zaterdag nog opgenomen in het ziekenhuis. Meteen aan de toeters en bellen, maar geen gekke dingen. Zondag mochten we weer naar huis. Toen bleek dat hij te veel aan het afvallen was. Op maandag ging het drinken aan de borst heel goed, maar daarna is het echt bergafwaarts gegaan. Hij lijkt er niet genoeg energie voor te hebben. Ook heeft hij nu alweer zo’n 2,5 dag niet gepoept. En hij ziet nog steeds flink geel. Dus vanmorgen hebben ze zijn bloed geprikt hier aan huis en we krijgen straks de uitslag. Gisteren kwam hij eindelijk een beetje aan, maar vandaag is hij weer afgevallen. Gisteren is nog een lactatiekundige langs geweest. En vandaag weer een plan van aanpak met haar gemaakt. Ik ga nu gewoon kolven, en ons zoontje moet om de 3 uur een fles krijgen met de afgekolfde melk en indien nodig aangevuld met kunstvoeding. Er moet nu gewoon voldoende melk ingaan, zodat hij flink aankomt, gaat poepen en dat geel weggaat. Dus echt op een roze wolk zitten we hier niet. Het is echt heel pittig.
     
  10. miich

    miich Fanatiek lid

    18 dec 2012
    1.242
    382
    83
    Utrecht
    @Gandy Wat een schatje gefeliciteerd!
     
    Gandy vindt dit leuk.
  11. miich

    miich Fanatiek lid

    18 dec 2012
    1.242
    382
    83
    Utrecht
    Ik lees alles nog even bij. Korte update vanmorgen zkh hebben ze de vliezen gebroken rond 8e, 11.37 is onze zoon Jake geboren. Foto volgt nog!
     
    Missannie, Pioenne, Gandy en 5 anderen vinden dit leuk.
  12. Loveyoga

    Loveyoga Bekend lid

    8 feb 2020
    550
    472
    63
    Vrouw
    @Missannie oh wat naar! Lijkt mij ook heel pittig idd. Idd er moet dan gewoon melk in. Je kan ook nog met een borstvoedings hulpset voeden en tegelijk bijvoeden.

    Hopelijk gaat het snel se goede kant op.
    Sterkte.
     
    Missannie vindt dit leuk.
  13. Loveyoga

    Loveyoga Bekend lid

    8 feb 2020
    550
    472
    63
    Vrouw
    @miich gefeliciteerd! Leuke naam ook. Die hadden wij ook op onze lijst staan bij de jongens.

    Waarom eigenlijk vliezen gebroken? Misschien heb ik wat gemist hoor.
     
  14. Lin18

    Lin18 Fanatiek lid

    24 mei 2019
    2.174
    1.979
    113
    Vrouw
    Da's snel gegaan dan. Van harte gefeliciteerd met jullie zoon. Mooie naam!
    Geniet ervan samen!
     
  15. Lin18

    Lin18 Fanatiek lid

    24 mei 2019
    2.174
    1.979
    113
    Vrouw
    Dat klinkt heftig. Hopelijk gaat het snel beter! Sterkte!
     
    Missannie vindt dit leuk.
  16. marloesje24

    marloesje24 Fanatiek lid

    28 mrt 2011
    1.474
    395
    83
    Oh wow wat snel! Gefeliciteerd! Lekker genieten nu
     
  17. marloesje24

    marloesje24 Fanatiek lid

    28 mrt 2011
    1.474
    395
    83
    Oh wat rot en idd heel pittig!
    Hopelijk gaat het snel de goede kant op..
    Probeer ook nog een beetje te genieten!
    Dikke knuffel
     
    Missannie vindt dit leuk.
  18. DCG

    DCG Fanatiek lid

    24 feb 2020
    3.423
    3.187
    113
    Vrouw
    Hihi ja ze is idd wat getint :) maar wel helemaal Hollands hoor. Manlief is nogal donker van pigment en wij hebben beiden donkere haren en ogen. Mijn zoontje was ook zo getint toen hij geboren werd.
    Grappig trouwens dat ze idd echt heel veel op elkaar lijken als baby, zal een foto meesturen.
    Ik geef flesvoeding en ook wij hebben maar 1 nachtvoeding. Ze krijgt haar laatste fles rond 00:00 en houdt het dan vol tot 5:00-5:30 om vervolgens verder te slapen tot een uurtje of 8:00-8:30, heerlijk!
    Vandaag is ze wel wat huilerig door de krampjes helaas, dus druk druk!
    Wij voeden ook idd meer op verzoek i.p.v. de standaard 3 uur aangezien ze haar flessen nog niet in 1x leeg krijgt. We hebben al uitgevonden dat het haar helpt om tussendoor te stoppen voor een boertje en verschoning en dan vervolgens weer de fles aanbieden maar nog steeds gaat het niet op en komt ze tussendoor voor een kleine extra.

    @Missannie klinkt heftig zeg. Geen fijne start dus jammergenoeg :( hopelijk gaat het snel beter en kunnen jullie ook gaan genieten van elkaar.

    @miich van harte gefeliciteerd met jullie zoon!! Wat een leuke naam! En een lekkere vlotte bevalling zo te horen :)
    Geniet ervan meid ❤️

    @Gandy wat een prachtig meisje hebben jullie en wat een haardos! Klinkt alsof onze meisjes het een beetje hetzelfde doen met het voeden op verzoek en de krampjes. Verder idd tevreden :)
     
    Missannie, Gandy en Lin18 vinden dit leuk.
  19. AnnekedB

    AnnekedB Bekend lid

    7 feb 2020
    503
    527
    93
    Vrouw
    @Missannie jeetje! Wat heftig. Hopelijk is de uitslag van het bloed oke! Ik snap dat de roze wolk op deze manier helemaal aan je voorbij gaat. Heel veel sterkte en succes meid!

    @miich Gefeliciteerd met de kleine man!! Wat fijn dat hij er is, nu lekker knuffelen en genieten! Een heel toffe naam ook. Wel fijn dat ze je vliezen gebroken hebben, je had al 4 cm ontsluiting toch?
     
    Missannie vindt dit leuk.
  20. DCG

    DCG Fanatiek lid

    24 feb 2020
    3.423
    3.187
    113
    Vrouw
    Tijm86, marloesje24, Lin18 en 1 andere persoon vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina