Uitgerekend 16 t/m 31 oktober 2020 Deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Lin18, 15 okt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kon 87

    Kon 87 Bekend lid

    28 aug 2015
    664
    663
    93
    Vrouw
    Super netjes! Maar wat vermoeiend voor jou! Volgens mij doe je alles al om het zo dragelijk mogelijk voor jezelf te maken.. misschien een voeding kolven en die door je man laten geven zodat je eennpaar uurtjes achter.elkaar kunt slapen?
     
  2. Loveyoga

    Loveyoga Bekend lid

    8 feb 2020
    550
    472
    63
    Vrouw
    Dat ben ik idd van plan met 6 weken te kolven. Dan kan man idd de late avond voeding geven. Officieel moet in dan natuurlijk kolven voor mijn productie. Maar af en toe zal t vast niet uitmaken. En k kan nu in ieder geval 2 dagen per week bijtanken als de kids op school en opvang zijn. Dan slaap k lekker mee met haar slaapjes

    Maar vannacht had ze ineens 6.5 uur tussen een voeding! 07.00 de laatste. Toen om 01.30. En 04.30 weer. En 06.00.
     
    Gandy vindt dit leuk.
  3. AnnekedB

    AnnekedB Bekend lid

    7 feb 2020
    503
    527
    93
    Vrouw
    @Loveyoga wat goed dat ze 450 gram is aangekomen! Wel naar dat ze nog zo onrustig is. Hopelijk heb je snel beetje regelmaat en indd kolven is een goeie optie om jezelf wat rust te geven.

    @Kon 87 hoe is het bij jou?

    heeft iemand ervaring met het laten klieven van het tongriempje? Wij hebben een doorverwijzing gekregen naar Groningen en was benieuwd hoe het gaat en of het pijn doet bij die kleintjes.
     
  4. Kon 87

    Kon 87 Bekend lid

    28 aug 2015
    664
    663
    93
    Vrouw
    Hallelujah! Hopelijk zet het door. Wat slaap toch kan doen voor een mens :):). En een flesje kan ook prima vanaf een week of 4/5. Zeker als jouw dametje nu zo vaak drinkt. Niet te streng voor jezelf zijn hoor! ;)

    @AnnekedB. Bij mn 2e dochter en bij K. is het tongriempje en lipbandje gelaserd. Ik voelde al snel verschil bij de voedingen. Ingreep is niet leuk om te zien maar heel snel voorbij. K. zette het keihard op een krijsen maar sliep weer door toen t laserapparaatje uit ging. Zou het absoluut aanraden. Logopedisten en tandartsen adviseren het ook ivm tandhygiene en spraakontwikkeling. En op later leeftijd is het een nare ingreep.
     
    Gandy vindt dit leuk.
  5. Loveyoga

    Loveyoga Bekend lid

    8 feb 2020
    550
    472
    63
    Vrouw
    Helaas was die 6.5 uur eenmalig. Vannacht weer om de 3 a 4 uur in de nacht. Maar wie weet vannacht wel weer. Baby's zijn zo wisselend haha.
     
    Gandy vindt dit leuk.
  6. Eulalia

    Eulalia Fanatiek lid

    17 okt 2012
    1.058
    949
    113
    Hi dames!
    Hier ook weer eens een berichtje van mij!
    Ik ben vooral druk met alle kindertjes, Sinterklaastijd is best heftig, en oudste moet toch nog steeds best wennen aan de Gastouder. Die zoekt enorm de grenzen op. Stach gaat heel goed, was bij eerste keer cb 4870g, hij zal vast nu iets van 5,2kg zijn. Hij zit in ieder geval in maatje 62. En soms al combimaat 62/68 ligt er ook aan hoe het valt.
    de 6 weken sprong was hels, iedere 2 uur wilde hij bij me drinken, ook in de nacht!
    Dit duurde 3 dagen en nu sinds 2 dagen is het rond 21.30-22.00 laatste voeding, dan rond 2, en daarna weer iedere 3 uur en overdag ergens ook 1x 3,5 uur ertussen. Nou dat scheelt echt hoor! Krijg weer beetje lucht. Sinds een week is hij ook wat meer helder/alert en heb ik ook eerste echte lachje gekregen!
    Weet iemand trouwens hoe je voorkomt dat foto’s gedraaid worden? Alles wat ik upload komt op zijn kop terecht! Ik ga ergens vandaag even goed bijlezen.
    ik zou best actiever kunnen/willen zijn wanneer we bijvoorbeeld verplaatsen naar appgroep of besloten fb groep. Is dat een idee?
     
    Gandy vindt dit leuk.
  7. AnnekedB

    AnnekedB Bekend lid

    7 feb 2020
    503
    527
    93
    Vrouw
    Ja goed idee!!! Vind het fijn om advies te vragen aan jullie. Ik ben zeker voor!

    @Kon 87 wat fijn! Thanks! Het lukt hier namelijk nog steeds niet met voeden. Hij blijft in slaap vallen en het kost hem zoveel energie om mijn borsten leeg te zuigen. De fles moet ik ook heel goed in z’n mond doen anders zuigt hij heel slecht. Jip heeft ook al een spuit in z’n bil gehad en dat was zo zielig, zonder verdoving, en het deed hem ook pijn. Ik moest ook heel hard huilen toen. Ik ga gewoon met het laseren ook mee huilen. Moet je daarna ook oefeningen doen?

    @Loveyoga om de drie vier uur in de avond is super netjes toch? Jip komt ook om de vier uur in de avond en vind dat echt heel chill. Wellicht omdat het bij m’n dochtertje dat toen niet deed en om de twee drie uur kwam en super slecht sliep en alleen maar bij mij wilde slapen.
     
  8. Loveyoga

    Loveyoga Bekend lid

    8 feb 2020
    550
    472
    63
    Vrouw
    @AnnekedB wat vervelend dat hij nog de borst niet goed pakt. Maar hopelijk helpt het laseren idd. En idd meehuilen. Zou k ook doen haha.

    @Eulalia ja goed idee! En gastouder went op den duur wel. Maar ze proberen altijd uit he. Hier gaan de middelste en jongste in januari naar een nieuw kdv. Want de gastouder waar hij nu zit heeft geen plek voor een baby. Dus helaas. Maar hij zal ook misschien wel de boel op stelten zetten haha. Of juist niet. Hier thuis doet hij t ook Als ik aan t voeden ben. Maar het kdv zit wel naast de bso van de oudste. Dus wel heel fijn kwa halen en brengen.
    En wat is je kindje flink gegroeid dan zeg!
     
  9. Loveyoga

    Loveyoga Bekend lid

    8 feb 2020
    550
    472
    63
    Vrouw
    @AnnekedB ja ik herken het met het slechte slapen en alleen bij mij. Middelste had dat in t begin ook. En kwam ook om de 2 uur vaak in de nacht. Zij laat er gelukkig minimaal 3 uur tussen. En 1 ruk van 4 uur meestal in de nacht. En soms dus uitschieters van 6.5 uur haha. Overdag om de 1.5 tot 3 uur.
     
    AnnekedB vindt dit leuk.
  10. AnnekedB

    AnnekedB Bekend lid

    7 feb 2020
    503
    527
    93
    Vrouw
    @Loveyoga die uitschieter van 6.5 is wel lekker hoor. Mijn kleine man lukt het met 4,5 uur en dat vind ik al knap. Ik hoop ook dat laseren gaat werken. Ben namelijk weer overgestapt op kolven omdat het frustrerend is dat hij in slaap valt en als je hem weg legt gelijk wakker wordt en niet genoeg heeft gehad. Nu weet ik dat hij genoeg binnen krijgt en ik weet ook wat ik er uit haal.

    Heb voor de zekerheid wel borstvoedingsthee gekocht iemand ervaring mee? Ik wil niet dat m’n productie terug loopt en daar ben ik een beetje bang voor met kolven (geen idee waarom)
     
  11. AnnekedB

    AnnekedB Bekend lid

    7 feb 2020
    503
    527
    93
    Vrouw
    Ik heb op Facebook de groep oktober babies 2020 gestart groep is privé en vindbaar voor iedereen dus jullie kunnen je aanmelden. Kunnen we daar verder kletsen
     
  12. Loveyoga

    Loveyoga Bekend lid

    8 feb 2020
    550
    472
    63
    Vrouw
    Heb mij aangemeld
     
    AnnekedB vindt dit leuk.
  13. Gandy

    Gandy Fanatiek lid

    6 nov 2007
    1.080
    789
    113
    Heel gek, maar ik kan hem niet vinden....
    Heb je een link anders?
     
  14. Gandy

    Gandy Fanatiek lid

    6 nov 2007
    1.080
    789
    113
    Wat een drukte idd die sinterklaas tijd.
    Onze oudsten zijn daar al te groot voor, dus hier valt dat gelukkig mee.

    Wat een flinkerd al jullie knul !

    De 6 weken sprong was hier ook overduidelijk...pfff. nu gelukkig weer gelukkig meisje. Ze heeft nu 8 uur tussen de flessen s nachts !! 6 uur slaapt ze op haar eigen bed. Laatste stukje vaak bij mij. Zou ook op haar eigen bed lukken, maar dan wat doorzettingsvermogen nodig. En wil niet dat de jongens wakker van haar worden.. bovendien slaapt ze bij mij binnen een seconde verder, dus prima zo !
     
    AnnekedB vindt dit leuk.
  15. AnnekedB

    AnnekedB Bekend lid

    7 feb 2020
    503
    527
    93
    Vrouw
    Eulalia, Kon 87 en Gandy vinden dit leuk.
  16. Gandy

    Gandy Fanatiek lid

    6 nov 2007
    1.080
    789
    113
    AnnekedB vindt dit leuk.
  17. Missannie

    Missannie Bekend lid

    21 mei 2018
    958
    784
    93
    Vrouw
    AnnekedB vindt dit leuk.
  18. Eulalia

    Eulalia Fanatiek lid

    17 okt 2012
    1.058
    949
    113
    Aangemeld voor de fb groep!
    Vandaag top nacht gehad, 21.30 klaar met voeden, hij meldde zich 1.45 weer. En toen pas 5.45 weer. Voel me een heel ander mens! Ik zit al aan de koffie, en ik kan gewoon m’n ogen open houden! Oooh ik hoop dat dit ritme blijft! Dit lukt me wel een tijdje zo! ben gisteravond met m gaan douchen. Als dat de truc was weet ik wat ik elke avond ga doen! Vanavond eens niet doen en kijken wat de nacht brengt!
     
    Missannie, AnnekedB en Gandy vinden dit leuk.
  19. DCG

    DCG Fanatiek lid

    24 feb 2020
    3.423
    3.187
    113
    Vrouw
    Hee dames! Hier ben ik weer. Was drukke boel hier.... sprongetje was een hel en de buikkrampen lijken op het ergst momenteel.
    Ze is inmiddels goed gegroeid en weegt nu 3,8kg.
    Ik blijf hier op het forum, ik heb geen Facebook dus ik doe niet mee....
    Hopelijk blijven jullie ook hier nog wat posten, zou het jammer vinden als het hier nu dan stopt
     
    Missannie en Gandy vinden dit leuk.
  20. Loveyoga

    Loveyoga Bekend lid

    8 feb 2020
    550
    472
    63
    Vrouw
    Ik blijf ook wel hier hoor. Of we doen een app groep? Dan kan iedereen waarschijnlijk wel meedoen.
     
    Eulalia en AnnekedB vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina