Uitgerekend 16 t/m 31 oktober 2020 Deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Lin18, 15 okt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pioenne

    Pioenne Bekend lid

    5 mrt 2019
    633
    745
    93
    Vrouw
    dankje, wij zijn ook helemaal verliefd :)
    Was 6 oktober bevallen, heb de lijst even snel aangepast. Jaja veel sneller dan verwacht, maar qua gewicht was ze er gewoon klaar voor. Hadden dus niet verwacht dat drinken zo’n probleem zou zijn.
    Voorlopig bied ik de borst niet meer aan: had het echt even gehad. Zij hysterisch, hongerig en en gefrustreerd dat het niet lukt, ik gestresseerd en gefrustreerd, zo zielig voor dat kleintje. Ik sluit niet uit dat ik het over een paar weken weer wil proberen (kans is klein dat lukt, maar wie weet), al blijf ik heel onzeker. Heb sowieso ook te weinig melk per voeding (haal echt max. 45 uit 2 borsten, terwijl zij meestal tot 65 eet, soms zelfs 80)...
     
    Lin18 en AnnekedB vinden dit leuk.
  2. AnnekedB

    AnnekedB Bekend lid

    7 feb 2020
    503
    527
    93
    Vrouw
    ja snap de onzekerheid heel goed. Het belangrijkste is dat je doet wat goed voelt. Mama blij, baby blij daar gaat het om!
     
    Pioenne en Gandy vinden dit leuk.
  3. Tijm86

    Tijm86 Fanatiek lid

    7 aug 2013
    1.149
    774
    113
    Vrouw
    Ah wat een dotje :)
    Vervelend het slaapgebrek en dat het voeden nog moeizaam gaat. Geniet van jullie kleine mopje !
     
    Pioenne vindt dit leuk.
  4. Tijm86

    Tijm86 Fanatiek lid

    7 aug 2013
    1.149
    774
    113
    Vrouw
    Ja kan zomaar ook nog 2 weken duren idd met slijmpropverlies, geen pijl op te trekken.
    Ploep eruit vallen lijkt me een top plan, maar ben bang dat we toch eerst een hele prestatie moeten leveren haha.
     
    AnnekedB vindt dit leuk.
  5. Lin18

    Lin18 Fanatiek lid

    24 mei 2019
    2.174
    1.979
    113
    Vrouw
    @Loveyoga dat heb ik ook. Gisteravond heel erg en lang. Pijnlijk idd. 40w, ben benieuwd :)

    Hier verder ook alles rustig.

    @AnnekedB Spannend, hopelijk wil het iets zeggen :thumup:

    @Pioenne Wat een schatje!
    Fijn dat het verder wel goed. Nachten lijken me zwaar, hopelijk steeds wat meer tijd ertussen. Idd beide rustiger is dan veel beter denk ik. Veel geluk met jullie kleintje :)
     
  6. Loveyoga

    Loveyoga Bekend lid

    8 feb 2020
    550
    472
    63
    Vrouw
    @Pioenne wat een lieverd!

    En wat wat vervelend van het voeden en kolven en kv geven. Dat is idd energie vretend. Had k ook met de Oudste. Voeden. Nakolven. En in een spuitje bijbenen om de 3 uur. En aanleggen deed ik vaker. Hoe vaker je aanlegt hoe meer melk je maakt.
    Maar kolven zegt echt niks.over je productie. Een baby krijg er meer uit dan een kolf. Plus een kolf is ook sport haha . Je moet het echt onder de knie krijgen. Een ziekenhuis kolf is nog krachtiger dan een gewone.
    Maar dat ze niet wil aanhappen kan idd ermee te maken hebben dat het niet goed lukt. Heb je al een ibclc gecertificeerde lk ingeschakeld? Die kunnen ook de tong riem of lip bandje bekijken. Vaak ligt t daaraan en is goed te verhelpen.
    Sterkte en probeer ook te genieten.
     
  7. Gandy

    Gandy Fanatiek lid

    6 nov 2007
    1.080
    789
    113
    Pittige start dus ook.
    Goed om jezelf denken !
    Wat een schatje !!
     
    Pioenne vindt dit leuk.
  8. AnnekedB

    AnnekedB Bekend lid

    7 feb 2020
    503
    527
    93
    Vrouw

    Morgen is je uitgerekende datum!!! Ik hoop dat het iets gaat doen, ben bang van niet. Hoop dat het wel makkelijk is met strippen volgende week, dat zou fijn zijn. We hebben geduld.

    Wel goed te horen dat het goed gaat met de rest. Hopelijk begint het snel met rommelen!
     
    Lin18 vindt dit leuk.
  9. Pioenne

    Pioenne Bekend lid

    5 mrt 2019
    633
    745
    93
    Vrouw
    Ja lactatiedeskundige is ook langsgeweest, 2u lang alles bekeken en bestudeerd. Alle riempjes en bandjes in orde. Na 1u proberen heeft ze even aangehapt, en toen uitgeteld niet meer wakker te krijgen. Volgens de deskundige ook gewoon wat tz jong. En ook toch te weinig melk wss door de pcos.
    Volgens haar ook blijven proberen tot ooit zou lukken, maar vond ons ‘geluk’ (lees geen hysterische en hongerige baby) belangrijke dan toch per sé bv geven.
    En met kolven krijgt ze dus ook wel bv binnen uiteindelijk
     
    Gandy en AnnekedB vinden dit leuk.
  10. Lin18

    Lin18 Fanatiek lid

    24 mei 2019
    2.174
    1.979
    113
    Vrouw
    Jaaa ongelooflijk :D
    Dat zou idd fijn zijn. Da's het vervelende, het kan het begin zijn maar dat hoeft niet.
     
    AnnekedB vindt dit leuk.
  11. Loveyoga

    Loveyoga Bekend lid

    8 feb 2020
    550
    472
    63
    Vrouw
    Ah oké. Tja er zal idd toch melk in moeten. Ach ja. Dit is ook een goede.oplossing toch. En hopelijk lukt het nog. En idd jullie geluk is belangrijker.
     
  12. Missannie

    Missannie Bekend lid

    21 mei 2018
    958
    784
    93
    Vrouw
    @Pioenne Dat is echt bijna hetzelfde verhaal! Ons zoontje ook helemaal boos en gefrustreerd aan de borst. Zo verschrikkelijk. Ik vond het ook te zwaar het voeden met de borst, nakolven en dan dat weer bijvoeden. Ook te belastend voor onze zoon, hij heeft daar nog niet voldoende energie/kracht voor. Ik hoop zo dat het borstvoeden nog gaat lukken, maar belangrijkste is nu het aankomen. Ik bied soms na de voeding nog de borst aan als hij erom vraagt, dan hapt hij goed aan en drinkt max 5 min en valt dan in slaap. Hopelijk kan ik het straks weer omdraaien. Nu we sinds gisteren dus alles met de fles doen, gekolfde melk en KV, is hij in een dag al 100 gram aangekomen! We hebben nu iedere dag contact met de lactatiekundige. Zij raadt ook aan om voorlopig dit nog te blijven doen tot hij sterker is. En dan weer eens kijken om eerst de borst te doen en dan eventueel bij te voeden.

    @Loveyoga Zo’n borstvoedingshulpset hebben we ook geprobeerd, maar dat lukt (nog) niet.

    We hadden de uitslag van het bilirubine gistermiddag en het was te hoog. Dus gisteravond weer in het ziekenhuis doorgebracht. Gelukkig was de waarde daar weer iets lager, dus mochten we toch naar huis, en is lichttherapie nog niet nodig. Vanmorgen weer geprikt en is nu nagenoeg hetzelfde, maar niet gestegen. Dus dat is positief!

    @miich Gefeliciteerd!!
     
    Tijm86, Gandy en AnnekedB vinden dit leuk.
  13. Groen

    Groen Actief lid

    12 apr 2013
    427
    387
    63
    Wauw wat een hoop baby's al inmiddels!! Gefeliciteerd allemaal!!

    En wat spannend voor de nog zwangeren, hopelijk melden jullie baby'tjes zich ook snel :) zet 'm op!

    Hier een beetje afwezig, ik ben zelf heel erg ziek geworden na de bevalling in het zhuis en moet hier waarschijnlijk nog maanden van herstellen. Dus helaas geen roze/blauwe wolk hier, ik kan helemaal niets en manlief moet alles regelen met drie kids. Heel zwaar zo.
    Met de kleine man gaat gelukkig alles wel heel erg goed, wonder boven wonder heeft hij geen last gekregen. Alleen snachts in z'n bedje slapen vindt hij niet echt wat ;) Ik ben trouwens wat eerder bevallen dan op de lijst staat, maar laat het wel even zo ivm herkenning :roflmao:
     
    Missannie, Gandy en AnnekedB vinden dit leuk.
  14. Tijm86

    Tijm86 Fanatiek lid

    7 aug 2013
    1.149
    774
    113
    Vrouw
    O wat vervelend dat je zo ziek bent geworden !! Wat heb je opgelopen na je bevalling als k vragen mag ? Gelukkig dat het met jullie mannetje wel goed gaat ! Beterschap !
     
  15. Lin18

    Lin18 Fanatiek lid

    24 mei 2019
    2.174
    1.979
    113
    Vrouw
    Wat vervelend dat het zo gaat en je zo ziek bent. Hopelijk herstel je snel en kun je toch nog genieten. Heel veel sterkte!
     
  16. Loveyoga

    Loveyoga Bekend lid

    8 feb 2020
    550
    472
    63
    Vrouw
    @Groen wat naar zeg! Wat heb jr dan? Wel fijn dat het met de baby goed gaat.
    Sterkte en beterschap!
     
  17. AnnekedB

    AnnekedB Bekend lid

    7 feb 2020
    503
    527
    93
    Vrouw
    Ach heen wat een pech! We fijn dat het vanmorgen niet is gestegen. Hopelijk blijft het zo! Bilirubine heeft met geelzicht te maken, toch? Hopelijk lukt het bv geven nog indd, belangrijker is indd de groei van de baby. Ook met de fles worden ze groot ;) zolang mama en baby maar gezond zijn ❤️ Sterkte Meis! Hopelijk gaat het snel beter met de kleine man!

    @Groen jeetje wat heftig. Hopelijk word je snel beter en wel fijn dat je man zoveel zorgtaken tot zich kan nemen. Fijn dat de baby niet ziek is geworden. Ik hoop dat jij er snel weer boven op bent en dat je heerlijk kan genieten. Beterschap meid ❤️
     
    Missannie vindt dit leuk.
  18. Kon 87

    Kon 87 Bekend lid

    28 aug 2015
    664
    663
    93
    Vrouw
    @Groen. Dat klinkt echt Heel Erg naar! Je wilt graag zelf voor je kindjes zorgen. Kun je je man nog wel meehelpen snachts? Ik duim voor een voorspoedig herstel!
     
  19. Kon 87

    Kon 87 Bekend lid

    28 aug 2015
    664
    663
    93
    Vrouw
    Heb nav jullie verhalen vannacht een nachtmerrie gehad over de start van de borstvoeding :|. Het heeft bij de meisjes eeuwig geduurd voordat ik ze goed aan de borst had en het heeft heel veel energie en tranen gekost. Gelukkig met goed resultaat. Maar zou zo verdrietig zijn als het weer zo moeizaam gaat/ helemaal niet lukt :(.
     
    AnnekedB vindt dit leuk.
  20. Loveyoga

    Loveyoga Bekend lid

    8 feb 2020
    550
    472
    63
    Vrouw
    Ah dat is niet leuk idd. Maar wie weet gaat het nu wel goed. En je kan voor de zekerheid misschien vast een ibclc gecertificeerde lk opzoeken en nummer in je telefoon zetten.
    Ben je al lid van de fb pagina borstvoedingsorganisatie la leche league?
     

Deel Deze Pagina