♥ Zwanger worden vanaf najaar 2018 ♥

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door LaQueen, 9 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sjaantje91

    Sjaantje91 Bekend lid

    3 jun 2018
    981
    1.022
    93
    Vrouw
    Ja beren mama denk dat je via ziekenhuis bij die bel afspraak dit aan moet geven dan kan je misschien eerder ergens terecht ipv weer maand wachten op verwijzing van de huisarts (meestal is er wel een wachttijd als je verwijzing krijgt)
    Snap heel goed dat je vervolg stappen wil nemen! Anders even huisarts inplannen voor vrijdag zodat als telefonisch niet lukt je het wel direct kunt regelen met HA?
     
  2. Poolvos

    Poolvos VIP lid

    9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Precies zo dacht ik ook!!
    Met je cyclus zoals hij er nu uit ziet, heb je misschien gewoon ook een “beetje hulp” nodig. Ik kan me niet voorstellen dat de gyn daar anders over denkt
     
    Berenmama en Sjaantje91 vinden dit leuk.
  3. Sjaantje91

    Sjaantje91 Bekend lid

    3 jun 2018
    981
    1.022
    93
    Vrouw
    ok dames ik begrijp jullie testdrang nu heeeeel erg hahaha
    man man man me is killing me o_O
     
    Berenmama, Spectre en Poolvos vinden dit leuk.
  4. Poolvos

    Poolvos VIP lid

    9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Niet te doen hè?!
     
  5. LaQueen

    LaQueen Fanatiek lid

    4 mei 2014
    4.194
    5.073
    113
    Vrouw
    D
    M
    @Berenmama ik denk dat ze jullie best een handje willen helpen in het ziekenhuis!
     
  6. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    17.965
    17.010
    113
    Vrouw
    @Berenmama ik denk dat ze wel wat voor je kunnen betekenen in het ziekenhuis, met deze wetenschap en icm je cyclus zou ik zeker naar de huisarts gaan en niet te lang wachten. Al snap ik dat het best nog een stap is die je moet nemen.

    En dat verhaaltje over 'niet mee bezig zijn dan gebeurd het' geloof ik niet hoor Haha. Hoe kun je er nou niet mee bezig zijn als het iets is wat je graag wilt. Alsof je dan ineens daardoor minder kans hebt als je er veel mee bezig bent. Nouja, mss als je er erg om gaat stressen ofzo :p
     
    Berenmama en LaQueen vinden dit leuk.
  7. Poolvos

    Poolvos VIP lid

    9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Ik heb zo’n hekel aan mensen die zeggen dat je er niet mee bezig mag zijn. Vooral als ze het brengen alsof we er vorige keer 2 jaar over deden doordat we er teveel mee bezig waren. Zo van “eigen schuld”. Boehoe!
     
    Kaatje92, Berenmama, LaQueen en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  8. Sjaantje91

    Sjaantje91 Bekend lid

    3 jun 2018
    981
    1.022
    93
    Vrouw
    @Poolvos Oooh je banner <3

    en dat mee bezig zijn, geloof ik ook niet... het stressen kan nooit goed zijn nee. maar sws er niet aan denken gaat gewoon niet gebeuren :o:
     
    Kaatje92, Poolvos, Berenmama en 2 anderen vinden dit leuk.
  9. Berenmama

    Berenmama Fanatiek lid

    12 dec 2016
    1.440
    435
    83
    Vrouw
    Gelderland
    Precies, ik kan niet niet eraan denken. En inderdaad is het misschien handig om tijdens de belafspraak meteen aan te geven dat we graag niet zo lang willen wachten voordat we hulp krijgen. En sowieso ook huisarts inschakelen. Ik ben zelf niet bekend in het ziekenhuis. Mijn man loopt daar vanwege zijn voorgeschiedenis (hersentumor, dan hypofyse beschadigd tijdens bestraling en daardoor onvruchtbaar geworden) en in dat kader konden wij nu ook vrij makkelijk een zaadonderzoek weer aanvragen (zonder eerst naar huisarts met verwijzing en zo).

    Ik heb me een keer laten onderzoeken, maar mijn bloedwaardes waren normaal. Tijdens een echo zag de gyn wel een aantal (veel) eiblaasjes waardoor hij vermoedde dat ik misschien PCOS had. Hij adviseerde om iets af te vallen en zei dat het geen groot probleem zou moeten zijn om mij dan met bepaalde medicatie een handje te helpen als het zo ver is. Dus geen officiele diagnose. Afvallen is niet makkelijk natuurlijk, maar ik doe mijn best.


    Hoe gaat het met de rest? Ik ga nu weer naar babynamen kijken, mijn guilty pleasure obsessie/hobby en goede afleiding, ook ben ik dan weer bezig met het baby thema...:oops::D
     
    Kaatje92, Spectre en LaQueen vinden dit leuk.
  10. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Wooow kreeg helemaal geen meldingen joh. Irritant.
    Heb ook totaal geen nieuws. Vandaag ehhh.. 8dpo? Ja 8dpo want zondag 6-1 de iui gehad.
    Ze zeggen dat je 10 dagen na Ovitrelle al een test kunt doen maar mooi niet dat ik dat ga doen.
    Ik voel me prima maar heb wel weer enorme hekserige buien van de utro hoor. Hahaha. Man man man. Ik ben soms zo boos dat ik denk: ‘al die boosheid en opgejaagdheid.. kán gewoon niet v een zwangerschap zorgen haha!
    Maargoed. Totaal geen testdrang ook. Ik zie het wel..
     
    Kaatje92 en LaQueen vinden dit leuk.
  11. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    @Berenmama ja namen zijn gewoon leuk. Blijf ik ook doen!
     
    Spectre, Berenmama en LaQueen vinden dit leuk.
  12. Allerliefste1

    Allerliefste1 Bekend lid

    12 jul 2016
    533
    590
    93
    Wordt weer spannend @Nina Sanders!

    @Berenmama zou idd ook gewoon eens informeren in het ziekenhuis.

    Hier eerste bloed in mijn stopweek gespot, dus beetje hoop dat er nog was, kan ik laten varen.
    Hoop dat mijn man niet nogmaals zijn startmaand uit wil stellen. Ik wil nu namelijk ook zo graag :)
    @Nina Sanders zou jij mijn startmaand nog aan willen passen naar april?

    In de tussentijd leef ik gewoon gezellig met jullie mee en krijgen we hopelijk een hele boel positieve zwangerschapstesten te zien!
     
    LaQueen, Spectre en Nina Sanders vinden dit leuk.
  13. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Morgen ga ik de lijst bijwerken.

    Hier wederom heel even een dipje.
    Niet echt een reden voor. Ik vertelde toch dat mijn beste vriendin van vroeger net zwanger is? Afgelopen weekend hebben we afgesproken en was echt leuk. Met zn vieren (wij + aanhang) lekker uit eten geweest en geborreld. Maar toch steekt het wel een klein beetje..
    ik wil ook zo graag maar vind het ergens zo lastig om te geloven dat het ons nog een keer gegund mag zijn.

    daarentegen wel leuk nieuws! OVER RUIM TWEE WEKEN IS DE OVERDRACHT VAN ONS HUIS. Wooooo ik kijk daar echt reuze naar uit. Zo spannend!
     
    Kaatje92, LaQueen, Poolvos en 3 anderen vinden dit leuk.
  14. jolien 1986

    jolien 1986 Niet meer actief

    Hier fantaseer ik ook nog wel eens over babynamen. Vooral jongens dit keer ... Haha Misschien omdat we meisje wel makkelijk vonden vorige keer.

    Aaron, Alex(ander), Alain Boyd Daan Daniel en Ruben staan nu onder optie. Een naam is recent van het lijstje. Al gekozen door vrienden... Goede smaak :)
     
    Kaatje92, LaQueen, Spectre en 2 anderen vinden dit leuk.
  15. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Hier gaat het met de namenzoektocht goed hoor. Domien hier (nog steeds!!) op nr 1. Verder Mika en Marcus ook nog steeds op een gedeelde tweede plek (de eerste stond altijd al op onze lijst maar officieel niet omdat het een vernoeming is maar manlief dit niet wilde. Hetzelfde geldt voor twee. Afgelopen weekend gooide hij al zn principes over boord vandaar)..

    Voor een meisje vind ik het nog steeds heel erg dat mijn broer deze naam heeft met 1 letter verschil voor zn dochter. De klik die we met O ook hadden hadden we ook met de meisjesnaam. Dat gaan we nooit meer krijgen. Hoewel het een ander soort naam is kan ik me gewoon niet voorstellen dat ik alle opties, hoe mooi ik Izzy, Ivy, Amélie en Isabelle ook vind, even mooi ga vinden als die ene.
    Dilemma dus. Het is wel een heel ander soort naam die je ook kan afkorten en dan is het wezenlijk een andere naam. Met wel nog steeds 1 letter verschil en dezelfde uitspraak.....
     
    LaQueen en jolien 1986 vinden dit leuk.
  16. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Oh en ik wil het wel zeggen maar wel in een Pb ivm herkenbaarheid ;)
     
    Spectre en jolien 1986 vinden dit leuk.
  17. Berenmama

    Berenmama Fanatiek lid

    12 dec 2016
    1.440
    435
    83
    Vrouw
    Gelderland
    Nu ben ik wel heel nieuwsgierig geworden, Nina :D

    Ik vind jongensnamen heel lastig. Wij vonden Wolf leuk, maar zijn onzeker of wij het niet te veel "woord" vinden, zeker in combinatie met de achternaam (die een werkwoord is zeg maar), dat staat misschien wat gek. Verder vind ik Zeph leuk (maar er zijn zoveel schrijfwijzen...) en Ceder, maar de laatste vind mijn man niks. Ferre stond lang op het lijstje, maar hm, is het ook niet meer zo. Oskar vinden wij allebei nog leuk, maar eerder als tweede naam. Dat wordt nog een hele klus, ik ben al heel lang op zoek naar DE naam.

    Voor meisjes vinden we veel leuk, daar heb ik nog geen duidelijk lijstje.
     
    LaQueen, Nina Sanders en Spectre vinden dit leuk.
  18. jolien 1986

    jolien 1986 Niet meer actief

    Ik ben ben wel benieuwd :)
     
  19. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    17.965
    17.010
    113
    Vrouw
    Mijn lijstje is niet zo lang eigenlijk haha. Ja, Mijn lijstje, m'n man heb ik de namen nog niet laten weten :roflmao:maar over de naam van ons zoontje waren we het meteen eens, dus denk dat het straks ook geen probleem zal zijn.
    Heb 2 jongens namen en 2 meisjes namen.

    Altijd leuk om erover na te denken :)

    Zit nu op cd7.. over een paar dagen weer ovu testen doen en ons best weer doen:D
     
    LaQueen, Nina Sanders en Berenmama vinden dit leuk.
  20. jolien 1986

    jolien 1986 Niet meer actief

    Hey ik heb weer rekbaar slijm! Vorige keer 27nov en 4 Dec menstruatie..
    Toen wel omo witte ovulatietest.

    Ben benieuwd of over 8 dagen weer menstruatie heb! Dan heb ik mijn 1e cyclus in kaart. :)
     
    LaQueen, Nina Sanders, Berenmama en 2 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina