Uitgerekend 1 - 15 februari 2022

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door MDvD96, 31 mei 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SkyA

    SkyA Fanatiek lid

    10 dec 2017
    1.566
    1.079
    113
    Vrouw
    Gewoon doen als je daar zin in hebt! Het is ook allemaal zo leuk al die spulletjes weer! En je kan het met 35 weken gewoon nog een keer wassen/afstoffen!
     
    Waldorfmama vindt dit leuk.
  2. beertje073

    beertje073 Actief lid

    3 jan 2021
    395
    300
    63
    Vrouw
    Wooohooo 20 weken dansje vandaag :p:p
    Raar om te bedenken dat ik nu op de helft ben, of al over de helft, of nog niet eens op de helft, konden we dat maar van tevoren weten :roflmao::oops:
     
    Sais95, Beau28, SkyA en 2 anderen vinden dit leuk.
  3. Waldorfmama

    Waldorfmama Actief lid

    9 aug 2020
    238
    161
    43
    Vrouw
    @SkyA Ik ben vandaag inderdaad toch maar begonnen met dingen neerzetten :)
    Mijn man moest me wel even er aan herinneren dat we nog even de tijd hebben voor de rest :oops:

    @beertje073 gefeliciteerd!
     
    beertje073 en Do1981 vinden dit leuk.
  4. Do1981

    Do1981 VIP lid

    9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Heb vandaag alle oude kleertjes uitgezocht. Heb toch best veel fijne baby dingen nog zie ik. Er moeten natuurlijk dingen bij. Maar ik heb al een basis.

    alles nu gesorteerd. Alles dat echt voor jongetjes is wordt doorgegeven of gaat naar de kleding bak. Alles dat ook voor een meisje mogelijk nog wel kan bewaar ik nog. Zie ik dan wel.

    nu ook beter beeld van wat ik allemaal nog nodig heb.
    Nu eerst verdere basics als kamer op orde en dan komt het inruimen en wassen en finale sortering daarna wel.

    dit is in ieder geval weer een klus geklaard
     
    Waldorfmama en SkyA vinden dit leuk.
  5. beertje073

    beertje073 Actief lid

    3 jan 2021
    395
    300
    63
    Vrouw
    Fijn dat je de basis al hebt, en alles gesorteerd hebt, dat geeft overzicht en een stukje meer rust lijkt me :D
    Scheelt ook veel dat je nog fijne babyspullen had, kun je dat in ieder geval weer gebruiken.

    Ik heb toevallig gisteren alles gesorteerd op maat en ook opgeschreven, plus genoteerd wat ik dus nog moet aanschaffen.
    Dat gaf me zoveel voldoening en rust, nu weet ik precies wat we nog nodig hebben, en het was ook wel fijn om met die kleine babykleertjes in de weer te zijn, heel raar om te bedenken dat daar straks gewoon een baby in zit :roflmao:
     
    Do1981 vindt dit leuk.
  6. SkyA

    SkyA Fanatiek lid

    10 dec 2017
    1.566
    1.079
    113
    Vrouw
    Dit heb ik van de week ook gedaan! Alles gesorteerd per maat, kijken wat unisex is van bij onze dochter! En van maat 50 en 56 heb ik foto’s getrokken. Dat staat dan in een mapje op mijn gsm zodat ik goed kan zien wat ik al heb qua kleertjes en waar ik bijvoorbeeld nog een truitje of broekje bij moet zoeken..! Maar ik denk dat ik in maat 50 en 56 wel compleet ben nu. We hadden al heel wat gekocht! Heb een 10tal setjes + pyjama’s :roflmao:
     
    beertje073 vindt dit leuk.
  7. Do1981

    Do1981 VIP lid

    9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    oh, dat is ook wel slim ja!

    suffe is dat ik eerst eigenlijk niet zoveel haast had. Maar nu wil ik toch wel graag structuur aanbrengen en dat is lastig als alles nog in opberg boxen zit. Maar zoon heeft kamer en ladekast/commode nog in gebruik.
     
  8. Heidezicht

    Heidezicht Fanatiek lid

    20 jul 2020
    1.206
    1.156
    113
    Vrouw
    Hier ook alles overzichtelijk bekeken en neergelegd. Weet precies wat ik heb en nog wil. Maar wij moeten volgens mij bijna alleen nog maar beddengoed enzo... Moet de lijsten van de kraamzorg nog even een keer doorlopen.
     
    Do1981 vindt dit leuk.
  9. beertje073

    beertje073 Actief lid

    3 jan 2021
    395
    300
    63
    Vrouw
    Foto's maken, Dat is ook een heel goed idee zeg, helemaal niet aangedacht.
    Zo zie je inderdaad welke kleur truitje of broekje je nog nodig hebt, goed idee van jou:thumup:
    :roflmao::roflmao::roflmao: nou ik denk dat je al wel (ver) compleet bent toch, met 10tal setjes kleding :roflmao:
     
    SkyA vindt dit leuk.
  10. XdropjeX

    XdropjeX Bekend lid

    16 nov 2011
    896
    849
    93
    Morgen 20 weken echo!
    Begin een beetje zenuwachtig te worden haha
     
    Waldorfmama vindt dit leuk.
  11. Beau28

    Beau28 Bekend lid

    11 jul 2018
    532
    345
    63
    Vrouw
    Spannend, veel succes!
     
    XdropjeX vindt dit leuk.
  12. Do1981

    Do1981 VIP lid

    9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Oeh, spannend @XdropjeX Het is toch een grote mijlpaal. Heel veel succes!
     
    XdropjeX vindt dit leuk.
  13. Do1981

    Do1981 VIP lid

    9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    https://nos.nl/l/2398534

    Griepprik voor zwangere vrouwen.

    Ik ben er blij mee, wilde hem sowieso al gaan halen. Dat wilde ik dan wel zelf betalen als het moest, maar nu dus geen gedoe en kan ik me gewoon opgeven bij huisarts. Ik ga hem zeker halen

    las gisteren ook weer een ervaring van een arts tav zwangere vrouwen met Corona. Was wel in vs. Maar ben zo blij dat ik dat nu gehad heb. Kan nog steeds wel ziek worden, maar zoveel beter beschermd nu. Was vooraf angstig ervoor, maar achteraf vraag ik me af waar ik me nu zo druk om maakte. Bijna nergens last van gehad. Beetje zere plek op arm na 1e prik
     
  14. Waldorfmama

    Waldorfmama Actief lid

    9 aug 2020
    238
    161
    43
    Vrouw
    Foto's is op zich wel een goed idee. Ik heb het nu gewoon per maat/soort in een notepad file op mijn telefoon.

    Ik mocht van mezelf alleen nog wat kopen als ik er echt weg van ben, maar heb die belofte aan mezelf vandaag alweer gebroken door een roze-witte stippen pyjama te kopen bij Zeeman en (nog) een grote hydrofieldoek, een roze deze keer.. :rolleyes: O en dat gratis Zeeman 'organic' rompertje, een witte met spaghettibandjes in maat 68 (zomer)..

    Voor wie van de 'Gratis' baby-cadeaupakketten is: de Etos heeft een tas met items die je aan kan vragen. Misschien een tip voor wie het (net als ik) niet wist.

    Succes morgen @XdropjeX !

    Ik kan niet wachten op mijn echo volgende week, toch wel weer spannend allemaal.
     
    Do1981 vindt dit leuk.
  15. Heidezicht

    Heidezicht Fanatiek lid

    20 jul 2020
    1.206
    1.156
    113
    Vrouw
    Spannend @XdropjeX!

    @Do1981, das een goede, ik denk dat ik me ga aanmelden daarvoor! Fijn idee dat je kindje dan de eerste tijd ook beschermd is...

    Morgen een keertje extra baby kijken. De arts in het AMC had een "demonstratiemodel" nodig voor een college over de 20 weken echo en vroeg of ik kon. Ik kan wel, dus morgen voor een zaal met 1e jaars geneeskunde studenten weer even baby kijken.
     
    Beau28, Waldorfmama en Do1981 vinden dit leuk.
  16. Do1981

    Do1981 VIP lid

    9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    @Heidezicht wat leuk, haha. Lekker voor al die eerstejaars

    @Waldorfmama vorige baby ook best aantal dingen van de zeeman. Zag nu ook leuke dingen op de site, maar online allemaal niet meer beschikbaar zijn dus moet even naar de winkel om ge kijken of ze het daar wel hebben

    Wat denken jullie trouwens qua maten? Zomerkleding maat 62 of 68?
     
  17. Waldorfmama

    Waldorfmama Actief lid

    9 aug 2020
    238
    161
    43
    Vrouw
    Dat ligt een beetje aan de groei, maar hier gingen ze tot aan bijvoeding keihard.
    Mijn jongste zoon was na 1 maand 59 cm (6 cm gegroeid in een maand) en bijna 6 kilo en met 3 maanden was hij 68 cm en zijn grote broer vergelijkbaar. Onze dame ligt nu ook al voor op groei, dus ik verwacht hetzelfde, dus dat ze in juli wel maat 74 zal hebben.

    Maar gemiddeld gezien zou maat 68 voor 3 tot 6 maanden zijn, dus zou ik op die maat gokken, afhankelijk van het merk.. Ik check zelf steeds hoe een merk 'valt', omdat ik bang ben dat ze het maar kort zal kunnen dragen.
     
    Do1981 vindt dit leuk.
  18. Do1981

    Do1981 VIP lid

    9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    ik vind het lastig vergelijken met zoon, en dat is ook al weer wat langer terug. Maar die is ook van augustus.
    Meisjes gemiddeld ook kleiner natuurlijk
    Ik denk dat ik gewoon nog niet al te veel zomer spul ga kopen. Komt wel
    Had ik bij zoon wel meer, maat 62 ook al.
     
  19. Heidezicht

    Heidezicht Fanatiek lid

    20 jul 2020
    1.206
    1.156
    113
    Vrouw
    Ik sprak vanmorgen toevallig de assistente en besprak toen ook de griepprik even. Zij gaf aan dat ze de griepprik waarschijnlijk helemaal niet geregeld krijgen omdat de bestellingen per praktijk al afgelopen april gedaan moesten zijn. Ze waren dus helemaal niet blij met de overheid, die dit weer roept zonder naar de uitvoerbaarheid te kijken. Als ie wel beschikbaar komt wil ik m wel graag heb ik besloten.
     
    Do1981 vindt dit leuk.
  20. Waldorfmama

    Waldorfmama Actief lid

    9 aug 2020
    238
    161
    43
    Vrouw
    Qua lengte schelen ze helemaal niet zoveel in het begin volgens mij. De echte verschillen ga je pas richting puberteit zien en dan schieten de meiden eerst de lucht in en later de jongens pas.
    Ik heb mijn eigen groeiboek, die van mijn man en die van mijn peuter toentertijd vergeleken en we gingen vrijwel gelijk op, terwijl er in de uiteindelijke lengte wel verschil zit tussen mij en mijn man.
     
    Do1981 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina