Uitgerekend 1-15 augustus 2019

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Pinkie88, 21 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pinkie88

    Pinkie88 Fanatiek lid

    13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    ❤️ Uitgerekend 1-15 augustus 2019 ❤️

    1 augustus

    2 augustus
    Pinkie88, 30 jaar, 2e kindje

    3 augustus

    4 augustus

    5 augustus

    6 augustus

    7 augustus

    8 augustus

    9 augustus

    10 augustus

    11 augustus

    12 augustus

    13 augustus

    14 augustus

    15 augustus

    ----------------------------------------------------------
    jongen (0) | meisje (0) | verrassing (0) | onbekend (0)
    ----------------------------------------------------------

    Afspraken:
    26 november, Pinkie88, bloedname (vroedvrouw)
    19 december, Pinkie88, echo 7 weken (gyn)



     
  2. Pinkie88

    Pinkie88 Fanatiek lid

    13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Er was, voor zover ik kon zien, nog geen topic, dus ik heb er eentje gemaakt :)

    Ik stel me even voor:

    Pinkie, Vlaamse leerkracht van 30 jaar. We hebben een zoontje van net 2 en zijn sinds januari 2018 aan het proberen voor een tweede kindje. In juli was het raak, maar in september spatte onze droom uit elkaar: met bijna 12 weken kreeg ik een beetje bloedverlies, en op spoedgevallen bleek ons kindje al 4weken eerder gestopt met groeien.

    Emotioneel een zware klap, lichamelijk viel de nasleep heel goed mee. Ik had meteen weer een eisprong en tijdens de tweede rond na de MA testte ik weer positief: vandaag dus :)

    We zijn zielsgelukkig, maar ook best ongerust natuurlijk gezien de voorgeschiedenis. Toch heb ik er vertrouwen in dat het nu wel goed mag gaan, we hebben tenslotte al een gezond zoontje na een probleemloze zwangerschap.

    Hopelijk komen er gauw nog dames meekletsen!
     
  3. Dansprinsesje

    Dansprinsesje Fanatiek lid

    15 mrt 2014
    2.913
    3.417
    113
    Komt goed! Zie maar naar mijn banner
     
    Pinkie88 vindt dit leuk.
  4. VeganMil

    VeganMil Actief lid

    27 jul 2018
    186
    74
    28
    Hoi pinkie! Ik zag je topic en hoewel ik het pas net twee streepjes heb gezien, dacht ik, ik doe maar gewoon alsof alles goed gaat en ik me al aan kan melden bij zon groepje haha
    Goh wat is dit spannend zeg. Voor jou ook lees, jeetje wat heftig om mee te moeten maken. Ik kan me voorstellen dat het nog wel spannend blijft, maar gelukkig is de kans dat het wel goed gaat ook heel groot! Hoe voel je je nu?
     
  5. VeganMil

    VeganMil Actief lid

    27 jul 2018
    186
    74
    28
     
  6. Pinkie88

    Pinkie88 Fanatiek lid

    13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Hoi @VeganMil, welkom ! Ik pas zo even de lijst aan, je moet de [QUOTE tekentjes weghalen als je de lijst aanpast, anders kunnen we de kleurtjes enzo niet behouden.

    Als er iets is dat ik geleerd heb door de MA, is het dat je nooit zeker kan zijn dat alles goed gaat, en dat het dus ook weinig zin heeft om 'voorzichtig' te zijn tot op een bepaald moment. Bij elke zwangerschap kan er iets mis gaan, maar de kans dat het goed gaat is groter dan de kans dat het mis gaat. Dus gewoon lekker genieten van in het begin!

    Ik voel me goed, vooral heel erg vrolijk omdat ik gewoon heel erg zwanger ben! Mijn temp is hoog, mijn testen lopen mooi op, voorlopig ben ik zelfs niet echt ongerust!
    Ik voel verder weinig, ik ben 's avonds moe, maar m'n zoontje slaapt ook bijzonder slecht de laatste weken.
    Af en toe voel ik mn borsten wat trekken of kriebelen en heb ik wat steekjes in m'n onderbuik, verder nog niks.

    Hoe voel jij je?
     
  7. Pinkie88

    Pinkie88 Fanatiek lid

    13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    ❤️ Uitgerekend 1-15 augustus 2019 ❤️

    1 augustus
    VeganMil, 29 jaar, 1e kindje
    2 augustus
    Pinkie88, 30 jaar, 2e kindje

    3 augustus

    4 augustus

    5 augustus

    6 augustus

    7 augustus

    8 augustus

    9 augustus

    10 augustus

    11 augustus

    12 augustus

    13 augustus

    14 augustus

    15 augustus

    ----------------------------------------------------------
    jongen (0) | meisje (0) | verrassing (0) | onbekend (0)
    ----------------------------------------------------------

    Afspraken:
    23 november, VeganMil, bloedname (26 uitslag)
    26 november, Pinkie88, bloedname (vroedvrouw)
    19 december, Pinkie88, echo 7 weken (gyn)
     
  8. VeganMil

    VeganMil Actief lid

    27 jul 2018
    186
    74
    28
    Wat goed dat je toch vertrouwt dat het goed zit en met de kennis die je heb, is het ook gewoon goed!:D Ik herken wel een beetje wat je zegt. Wij hebben drie jaar in de mmm gezeten, een weg vol teleurstellingen en dat we een tweede streep hebben is echt onwerkelijk en ondenkbaar. Soms schiet het wel door mijn hoofd van, wanneer komt die klap dan alsnog? Maar eigenlijk hebben we er de afgelopen poging meer dan ooit vertrouwen in gehad en dat heeft schijnbaar heel goed gewerkt:D
    Fijn dat je nog niet zoveel kwaaltjes hebt maar wel soms iets voelen is ook fijn denk ik? Van o ja er is nog iets bezig haha
    Op zich voel ik me ook goed op mijn stuitje na. Enorm pijn doet dat (qua hormonen nog pril natuurlijk maar ik slik en spuit al den paar weken hormonen die ook hun sporen achter laten). Ik weet dus nog niet precies wat de uitgerekende datum zal zijn. Loop jij ook in ren ziekenhuis dst je een afspraak bij de gyn hebt of is dat standaard in België?
     
  9. VeganMil

    VeganMil Actief lid

    27 jul 2018
    186
    74
    28
    O en bedankt voor het aanpassen!
     
  10. Pinkie88

    Pinkie88 Fanatiek lid

    13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Jullie hebben ook al een heel traject achter de rug dus! Wat fantastisch dat je nu dan eindelijk een tweede streepje mag zien ❤️
    Weet je dan niet precies je eisprong en dus je uitgerekende datum?

    In België is een afspraak bij de gyn vrij standaard. De gewone controles gebeuren bij de vroedvrouw, maar zij kan geen echo's maken. De echo's gebeuren dus standaard in het ziekenhuis bij een gyn.
     
  11. Juffie33

    Juffie33 Actief lid

    20 sep 2015
    239
    7
    18
    Vrouw
    Leerkracht speciaal basisonderwijs
    Hallo VeganMil en Pinkie88,

    Ik denk dat ik mij ook bij jullie clubje mag voegen. Heb namelijk ook 2 streepjes gekregen deze week. Ik vermoed dat mijn uitgerekende datum net begin augustus zal zijn, maar misschien ook eind juli.
    Mijn eerste zwangerschap is prima verlopen, ondanks een MMM vanaf mijn puberteit qua hormonen, maar we hebben inmiddels een prachtig meisje dat komende maand 2 jaar wordt.
    Wel hebben ze aan het begin van de vorige zwangerschap ontdekt dat ik een Uterus Bicornis heb, dus ben zeer benieuwd hoe dat ook nu weer gaat verlopen.
    Het zorgt wel gelijk weer voor spanning merk ik, maar daarnaast vooral heel veel ongeloof en blijdschap!
    Weten jullie wanneer je de huisarts moet inlichten en of ik nu gelijk al iets moet doen? Vorige keer zaten we in de MMM dus was dat niet nodig.

    Groetjes!
     
  12. Pinkie88

    Pinkie88 Fanatiek lid

    13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Gefeliciteerd!

    Wat houdt een Uterus Bicornis precies in? Je bent nu dan spontaan zwanger geworden?

    Ik weet niet precies hoe het in Nederland werkt, maar voor zover ik hier al op het forum heb meegekregen, maak je een afspraak met een vk :D
     
  13. Juffie33

    Juffie33 Actief lid

    20 sep 2015
    239
    7
    18
    Vrouw
    Leerkracht speciaal basisonderwijs
    Dank je!
    Het betekent dat je een afwijkende vorm baarmoeder hebt, ik heb voor de duidelijkheid een afbeelding toegevoegd.
    Vorige keer ben ik ook wel spontaan zwanger geworden, maar wel met hormonen, daarom stond ik in het ziekenhuis onder controle, en vanwege de afwijkende baarmoeder ben ik dat dus ook gebleven. Ga er vanuit dat ik niet rechtstreeks het ziekenhuis kan bellen, dit zal wel via de huisarts moeten.
    Volgende week maar eens even bellen.

    Hoe is het met jou verder?
     
  14. Pinkie88

    Pinkie88 Fanatiek lid

    13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Ohja, rechtstreeks het ziekenhuis bellen mag hier dus wel. Ik kon gewoon meteen een afspraak maken bij gynaecologie :)

    Hier gaat het goed! Ik heb eigenlijk nog geen kwaaltjes, al ben ik ‘s avonds snel moe.
    Bij mijn vorige zwangerschap, die eindigde in een MA ben kk echt een paar weken ontzettend moe geweest, maar ik weet niet goed meer wanneer dat begon.

    Hoe voel jij je?
     
  15. Juffie33

    Juffie33 Actief lid

    20 sep 2015
    239
    7
    18
    Vrouw
    Leerkracht speciaal basisonderwijs
    Misschien kan ik ook wel rechtstreeks bellen, maar dan hoor ik dat vast van de assistente van de huisarts.
    Ja moe, ik merk dat nu ook wel, maar heb ook wel de hele dag gewerkt, dus vraag mij dan wel af of ik niet gewoon moe ben.
    Jij hebt wel een heftige periode achter de rug zeg! Fijn dat we nu hier in dit forum zitten, hopelijk komen er nog veel blije mensen bij!

    Ik had de afgelopen dagen soms last van mijn stuitje (bij bepaalde bewegingen). Ook lijk ik mijn baarmoeder soms al te voelen. Maar eigenlijk voel ik mij verder ook vooral heel fijn, haast een beetje relaxed lijkt het soms.
     
  16. VeganMil

    VeganMil Actief lid

    27 jul 2018
    186
    74
    28
    Hoi juffie welkom en wat spannend voor je! Is dit een zwangerschap die natuurlijk is ontstaan? Krijg je niet ook medische begeleiding in het ziekenhuis i.p.v. verloskundige? Spannend maar fijn dat je zo relax bent.

    Hier wel even stress vanmorgen omdat het streepje iets lichter was. Later zag ik dat de test iets over datum was en de controlestreep is ook iets lichter. Als ik naar Mn lichaam luister zit het nog goed, maar het kost toch wel een paar grijze haren... heb net bloedgeprikt (Moet van zkh) maar daar gaat het weekend sowieso overheen. Man ik haaaaat kv testjes nu zooooo. Moet mezelf elke keer bij de tijd houden anders schiet ik weer in de stress ze zijnsws nog redelijk licht voor twee weken na eisprong. Wel gewoon duidelijk gelukkig geen tuur ofz
     
  17. Pinkie88

    Pinkie88 Fanatiek lid

    13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Oh zo herkenbaar!

    Ik wou vanochtend testen met predictor, maar was vannacht op 2u wakker en moest plassen. Dus ik denk, ik doe alvast de test.

    Op het eerste zicht leek de oploop vrij miniem, maar deze was een express en de vorige een early, dus ik dacht 'ik stop er nog ff een action in voor de zekerheid'

    Gaf die action bijna geen streepje   :| :|

    Achteraf gezien was er al wel een mooie oploop bij de predictors, en de action test die ik om 6u deed gaf wel weer een goed streepje. Waarschijnlijk was het dus gewoon een slechte test, maar ik heb wel de halve nacht wakker gelegen en 1000 miskramen gedroomd :(

    Ik ben er nog steeds helemaal ondersteboven van... Als dit fout gaat mogen ze me echt opvegen...
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  18. VeganMil

    VeganMil Actief lid

    27 jul 2018
    186
    74
    28
    #18 VeganMil, 23 nov 2018
    Laatst bewerkt: 23 nov 2018
    Och meid!!! Jaaaa precies dat is het gevoel. Vreselijk. Die predictors zijn prachtig maar snap dat je even lag te balen van die andere, ja bah! Testen is ook zo niet leuk. Ik realiseerde me net zelf, ik heb nu getest met een test uit oude lichting van kV testjes, vande week met hele nieuwe(.zat ook in ander zakje) en die nieuwe kV testjes reageren eerder dan die oudere. Weet de exacte waarden niet meet maar toen dacht ik ooooooo dan zijn ze dus niet ge vergelijken want ze reageren allebei op een andere waarde. Nu ben jk wel weer een beetje gerustgesteld en dat past ook bij hoe ik me voel (ik moet helemaal bijkomen nu haha heb jij dat ook?:roflmao:)
     
  19. VeganMil

    VeganMil Actief lid

    27 jul 2018
    186
    74
    28
    #19 VeganMil, 23 nov 2018
    Laatst bewerkt: 23 nov 2018
    Ik lees eigenlijk dat die nieuwe kV minder betrouwbaar zijn geworden. Nou ja hoe dan ook kan hij niet meetellen in de oploop en er stond iig een streepje * praat zichzelf verder moed in * :rolleyes: We kunnen er toch niets anders mee doen dan afwachten, 40 weken lang haha. Ik ben nu wel ontzettend blij met de pijn in Mn stuitje en hoofdpijn :roflmao: o en geen bruinverlies, normaal heb ik dat wel als Ik ongesteld moet worden of als het is mislukt, ondanks de hormonen die ik nog moet gebruiken. Daar houd ik me maar aan vast en verder maar gewoon hopen. T is wel lastig werken op deze manier zeg. We hebben gewoon even belangrijkere dingen te doen haha
    Ben jij weer een beetje op aarde gekomen @Pinkie88? Wat zei je man?
    @Juffie33 geven jouw testen minder grijze haren?;)
    Wanneer zouden jullie met cb testen?
     
  20. Boysmum81

    Boysmum81 Actief lid

    23 nov 2018
    235
    157
    43
    Vrouw
    Dag dames, ben helemaal nieuw hier. Nieuw op het forum en nieuw in dit topic. Weet dus (nog) niet zo goed hoe alles werkt hier.. Maar vanmorgen zag ik twee streepjes dus denk dat ik hier wel thuis hoor. Uitgerekende datum is denk ik 2 augustus.
    Dit is mijn 4e zwangerschap en ben al moeder van twee jongens. De oudste is nu 3,5 en de jongste 1,5. Mijn vorige zwangerschap is in september helaas geeindigd in een missed abortion met 11 weken. Dat maakt het nu extra spannend. Maar dat zal bekend voorkomen.
     

Deel Deze Pagina