Uitgerekend 1-15 augustus 2019

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Pinkie88, 21 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Astrid040

    Astrid040 Bekend lid

    4 feb 2011
    652
    251
    43
    Ik krijg helaas geen meldingen meer van deze pagina dus net weer even bijgelezen.
    Hier ook vandaag 31 weken. En ik word bij 39 weken ingeleid dus het aftellen is voor mijn gevoel echt begonnen.

    Ik zit al helemaal in mijn nesteldrang: alle kasten zijn opgeruimd, zelfs tot aan de bestek la. :)
    De wasruimte is aangepakt, en we hebben een nieuwe linnenkast in de slaapkamer gezet (want in de commode moet plaats komen voor de kleding van de nieuwe baby).

    Ik heb met mijn moeder samen wasbare billendoekjes gemaakt, net als bij mijn zoontje. Erg leuk geworden!

    Nog even de wiegbekleding wassen en ik ben er klaar voor!
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Linnepin86, ceresita, Hbz en 2 anderen vinden dit leuk.
  2. AniS

    AniS Actief lid

    26 sep 2018
    480
    345
    63
    Vrouw
    Oo wat leuk!!! Volgende week dinsdag krijgen wij meubeltjes van de kinderkamer binnen kan niet wachten!

    Mag ik vragen waarom je zo vroeg ingeleid wordt?
     
  3. Astrid040

    Astrid040 Bekend lid

    4 feb 2011
    652
    251
    43
    Bij mij vanwege zwangerschaps-hypertensie en beginnende preeclampsie in de vorige zwangerschap, en deze zwangerschap verloopt ook moeizaam: ik heb hyperemesis gravidarum en val daardoor af, en zwangerschapssuiker waarvoor een dieet, en een chronisch schildklierprobleem. En bloeddruk blijft onder strenge controle en loopt ook op, maar dat lijkt nu redelijk onder controle.
     
  4. Girly1985

    Girly1985 Fanatiek lid

    15 mei 2013
    2.779
    743
    113
    O wauw wat heerlijk dat je al echt af mag gaan tellen. En dat je er helemaal klaar voor bent. Hier gaat het ook lekker idd. Ik wil dit weekend heel veel gaan wassen.

    Ik ben maandag 31 weken en dan mag ik ook echt af gaan tellen. Dan moet ik nog 3 weken werken en d ije kleine wordt bij mij wrs in week 38 al gehaald. Dus snap het aftellen helemaal. Alleen ik zit nog met smart te wachten op nesteldrang. Mijn energie is juist de deur uit dus mocht je over hebben dan weet je me te vinden haha.
     
  5. Girly1985

    Girly1985 Fanatiek lid

    15 mei 2013
    2.779
    743
    113
    Heftig meis . Snap dat ze dan idd eerder gaan halen. Hier ook suiker met insuline spuiten Waardoor eerder.
     
  6. Girly1985

    Girly1985 Fanatiek lid

    15 mei 2013
    2.779
    743
    113
    Heerlijk de meubeltjes die komen straks
     
    AniS vindt dit leuk.
  7. AniS

    AniS Actief lid

    26 sep 2018
    480
    345
    63
    Vrouw
    Vind ik niet leuk! Maar ben blij dat jullie het positief aanpakken. Straks de kleine in jullie armen en vergeten we al de ‘miserie’.
     
  8. Astrid040

    Astrid040 Bekend lid

    4 feb 2011
    652
    251
    43
    Vandaag was het 32 graden!
    Heb eigenlijk de hele dag boven doorgebracht in de slaapkamer met een mobiele airco. Dan was het een heerlijke 23 graden.
     
    Steppie29 en Girly1985 vinden dit leuk.
  9. Steppie29

    Steppie29 Actief lid

    10 mei 2012
    316
    95
    28
    Vrouw
    Zuid Holland
    Niet lekker he!!! Kan er normaal al niet tegen. Maar nu helemaal niet. Wat een dikke voeten had ik zaterdag en zondag, deden gewoon zeer. Nu sraat alles open in huis, heerlijk is t nu. Hoeft van mij niet zo heet te worden dit jaar ;)
     
  10. ceresita

    ceresita Actief lid

    25 jan 2011
    148
    127
    43
    Vrouw
    Rotterdam
    Ik schrijf niet veel en probeer wanneer het lukt bij te lezen. Ik hoop dat iedereen het goed maakt en alle beetjes ook:)
    Net terug van de controle bij de gyn en de groeiecho. Kleine man groeit goed. Ong 1500 gram. Klein voetballertje:cool: ligt met zijn bibs naar beneden. Is hij eindelijk gedraaid van breed liggen gaat hij naar bibs in de uitgang, hopelijk draait hij weer.
    Gelijk de bevallingsdatum gepland. 30 juli word ik ingeleid. Nu dus echt gaan aftellen. Laatste 8 weekjes.

    Hou vol dames en genietze:p
     
    Girly1985 vindt dit leuk.
  11. Girly1985

    Girly1985 Fanatiek lid

    15 mei 2013
    2.779
    743
    113
    Nu al een boef dus. Maar fijn dat je weet waar je aan toe bent.
     
    ceresita vindt dit leuk.
  12. PinkCupCake

    PinkCupCake Actief lid

    7 dec 2018
    114
    63
    28
    Vrouw
    Hoi allemaal,

    Ook ik heb al even niet geschreven, kom er gewoon niet aan toe. Ik las over vocht vast houden na het warme weer en was juist zo blij dat het me bespaart was gebleven (had er bij de eerste veel last). Dit was helaas van korte duur. Gisteren na een dag school zag ik dat ook ik er toch niet onder uit kom.

    Afgelopen weekend heb ik mn stoffen binnen gekregen en (met ondersteuning van internet en de handleiding van mn naaimachine) begonnen. De eerste wikkeldoek, ledikantdeken en aankleedkussen hoes zijn af. Ben super trots :)

    Ik heb had het idee dat ze was ingedaald, ze lijkt wat lager te zitten maar ze is nog zo druk. Ben benieuwd, vrijdag heb ik weer een afspraak bij de vk en dan gaan ze kijken.

    Ze heeft enorm vaak de hik (4/6 x op een dag). Ik vind dat zelf zo'n enorm vervelend gevoel. Nu lag ik gisteren op bed en begon ze weer. Opeens begon ze heel hard te trappen en draaien en kreeg ik het idee dat ze het zelf ook vervelend vindt. Hoop dat dit geen voortekenen zijn, mn oudste had dit ook vaak en had reflux bij de geboorte.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    ceresita, Masky en Girly1985 vinden dit leuk.
  13. Girly1985

    Girly1985 Fanatiek lid

    15 mei 2013
    2.779
    743
    113
    Wauw wat zijn ze mooi gelukt!! En wat een leuke stofjes.

    Vervelend hè dat vocht vasthouden. Ik lig nu iedere avond met de voetjes omhoog.

    O wat vervelend dat die kleine zovaak de hik heeft hopelijk is het geen voorteken zoals de oudste.

    Positie. Ja hier ligt hij ook af en toe mega laag. Da voel ik zijn hoofdje in mijn bekken draaien om vervolgens 3 uur later in stuit te liggen. Ik moet boven de week naar de gyn die week erna weer een echo en naar de gyn. Ben benieuwd.
     
    PinkCupCake vindt dit leuk.
  14. PinkCupCake

    PinkCupCake Actief lid

    7 dec 2018
    114
    63
    28
    Vrouw
    Toch altijd weer spannend of ze goed gaan liggen. De jongens lagen allang al ingedaald. Dit is een eigenwijs meisje. Nu heeft ze nog ruimte genoeg als ik haar weleens zie gaan. Toch zou ik het fijn vinden als ze nu gewoon goed gaat liggen (en blijft liggen). Gisteren nacht had ik ook geregeld een zeurend gevoel en bedacht me dat dat weleens indalingsweeën zouden kunnen zijn geweest. Al was ze later op de dag weer zo druk aan het bewegen dat ik daar nu wel m'n twijfels over heb. Nou ja, over 2 dagen weten we meer.
     
  15. Girly1985

    Girly1985 Fanatiek lid

    15 mei 2013
    2.779
    743
    113
    Hier de jongste nooit ingedaald geweest. Maar ja dat zou wel heel fijn idd
     
  16. Hbz

    Hbz Actief lid

    23 nov 2013
    370
    92
    28
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Hier is de baby al wel ingedaald en best nog druk met armen en benen hoor.... Mooi gemaakt die spullen, leuk als je dat kan :o:
     
    PinkCupCake vindt dit leuk.
  17. ceresita

    ceresita Actief lid

    25 jan 2011
    148
    127
    43
    Vrouw
    Rotterdam
    Wat leuk zeg en knap dat je dat zelf kan.:thumup:

    Die van mij ligt ook met zijn bibs al super laag. Gisteren kreeg ik nog een echo vanwege een onderzoek waar ik aan mee doe. Hij ligt zo dubbel gevouwen en laag dat ze weinig konden zien wat ze wilden zien.
    Over 2 weken weer proberen.
    Heb wel constant het gevoel of hij mijn muts eruit duwt. Erg pijnlijk. :confused:
    Nog even volhouden allemaal. Tijd vliegt.:p
     
    PinkCupCake vindt dit leuk.
  18. Steppie29

    Steppie29 Actief lid

    10 mei 2012
    316
    95
    28
    Vrouw
    Zuid Holland
    Hebben jullie dat ook???...... Geen idee hoe hij ligt hoor, ( maandag met hoofdje beneden, maar kan nog draaien) .....
    Heb soms echt t gevoel alsof hij zo hard trapt daar beneden, alsof er elk moment een voet of arm uitsteekt straks.doet gewoon zeer, ik moet me dan echt verbijten af en toe
     
  19. Linnepin86

    Linnepin86 Fanatiek lid

    10 jun 2013
    1.324
    184
    63
    Gelderland
    Hey meiden! Hier is het ook alweer een poosje geleden dat ik gereageerd heb. Zojuist het eea bijgelegen.

    Fijn dat jullie bijna allemaal al zover zijn met het kamertje en de benodigde spulletjes. Lekker dat het meeste al op orde is.

    Hier nog helemaal niks op orde. De verbouwing duurt nog een week of 7, voordat dan echt alles klaar is. Dan moet alles nog schoongemaakt en ingericht worden. Voor mijn oudste moet er nog een nieuw bed en een nieuwe kast komen en voor de jongste nog een nieuwe kast.
    Voor de baby heb ik nog bijna niks, al is er wel een babykamer. We slapen op de schuurzolder op een matras, dus ik mag hopen dat de baby niet eerder komt. Of zou de kraamzorg op haar knietjes bij mijn matras komen zitten :roflmao:

    Met die harde regen en onweer lekkage binnen gehad en nu is mn vaatwasser ook nog gesneuveld.

    Vorige week ivm enorme jeuk doorgestuurd naar de gynaecoloog. Mijn leverwaarden zijn verhoogd maar heb gelukkig geen zwangerschapscholestase. Nu weer doorgestuurd naar de internist om uit te zoeken waarom die waardes te hoog zijn.

    Al met al loopt het dus niet geheel vlekkeloos hier :confused:
     
  20. PinkCupCake

    PinkCupCake Actief lid

    7 dec 2018
    114
    63
    28
    Vrouw
    Jaa herkenbaar, als het zo door gaat ben ik aan het einde van mn zwangerschap incontinent, mn blaas heeft het soms ook zwaar te verduren.

    Vandaag bij de verloskundige geweest voor een echo. Mevrouw ligt nog niet ingedaald, was wederom flink aan het trappen en ligt ietsje achter op groei maar verder niet zorgwekkend. Ze weegt nu rond de 1600 gram
     

Deel Deze Pagina