Uitgerekend 1-15 augustus 2019

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Pinkie88, 21 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. o0mona0o

    o0mona0o Actief lid

    21 apr 2011
    466
    426
    63
    Twente
    ❤️ Uitgerekend 1-15 augustus 2019 ❤️

    1 augustus
    VeganMil, 29 jaar, 1e kindje
    Juffie33, ? , 2e kindje

    2 augustus
    Pinkie88, 30 jaar, 2e kindje
    Boysmum81, ? , 3e kindje


    3 augustus

    Mommie33, 35 jaar, 4e kindje
    4 augustus

    5 augustus

    6 augustus

    7 augustus
    o0mona0o, 31 jaar, 3e kindje

    8 augustus

    9 augustus

    10 augustus

    11 augustus

    12 augustus

    13 augustus

    14 augustus

    15 augustus

    ----------------------------------------------------------
    jongen (0) | meisje (0) | verrassing (0) | onbekend (0)
    ----------------------------------------------------------

    Afspraken:
    23 november, VeganMil, bloedname (26 uitslag)
    26 november, Pinkie88, bloedname (vroedvrouw)
    19 december, Pinkie88, echo 7 weken (gyn)
     
  2. Hbz

    Hbz Actief lid

    23 nov 2013
    370
    92
    28
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Hoi allemaal,

    Hier mama van 2 kindjes 4 en 2 jaar. We waren nog niet echt bezig met een 3e kindje, maar toen ik maandag in de auto zat kwam het in eens in mij op dat ik zwanger zou zijn. Vanmorgen een test gedaan en idd, zwanger! Ik kan het nog steeds amper geloven, maar wat zijn we ontzettend blij.

    Jullie ook allemaal gefeliciteerd! Omdat ik het zo vroeg ook nog niet deel met Jan en alleman, is het fijn om met jullie te kletsen.

    Door mijn pcos weet ik niet precies wanneer mijn nod is helaas....
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Pinkie88 vindt dit leuk.
  3. Boysmum81

    Boysmum81 Actief lid

    23 nov 2018
    235
    157
    43
    Vrouw
    Welkom @o0mona0o en @Hbz ! En gefeliciteerd met jullie positieve testen!

    En ja, hoe is het met iedereen?
    Hier wel goed. Heb net de huisarts gebeld voor een verwijzing naar het ziekenhuis. De test van gisteren heeft me toch wel wat vertrouwen gegeven. Al weet ik dat de uitslag van zo’n test niets zegt over het voortbestaan van de zwangerschap. Maar blijf graag positief!
    Begin wat dingen te merken aan mijn lijf. Jeukende, wat branderige borsten. Moe, maar vooral erg gapen... En wat krampjes zo hier en daar in mijn buik, zijn vooral mijn darmen denk ik. Af en toe een felle steek in mijn lies. Gelukkig nog niet misselijk! De vorige zwangerschappen heb ik daar erg veel last van gehad. Zal nog wel komen denk ik...
     
  4. Anne020

    Anne020 Actief lid

    28 jun 2014
    473
    91
    28
    Vrouw
    Amsterdam
    Hallo! Ook ik kom mij melden.
    Gefeliciteerd iedereen. Veel mensen met een flinke voorgeschiedenis lees ik al.
    Hier ook een miskraam en missed abortion voor de zwangerschap van mijn zoontje van 2.
    Nu dus ook heel onzeker over deze zwangerschap en daarom op eigen verzoek een vroege echo laten inplannen op 14 december. Dan 6w6d zwanger. Hopen op een kloppend hartje!
    Na de eerste test op maandagavond niet meer getest. Ik heb er nog 1 en die bewaar ik voor eind van de week :)
    Beetje last van buikkrampen, maar ik ben ook flink ziek geweest afgelopen weekend. Denk dat het daar nog de nasleep van is. Flinke koorts gehad. En daar maak ik mij dan ook weer zorgen over natuurlijk. Schijnt niet goed te zijn bij een vroege zwangerschap. Was het maar al echo tijd....
     
  5. Anne020

    Anne020 Actief lid

    28 jun 2014
    473
    91
    28
    Vrouw
    Amsterdam
    ❤️ Uitgerekend 1-15 augustus 2019 ❤️

    1 augustus
    VeganMil, 29 jaar, 1e kindje
    Juffie33, ? , 2e kindje

    2 augustus
    Pinkie88, 30 jaar, 2e kindje
    Boysmum81, ? , 3e kindje


    3 augustus

    Mommie33, 35 jaar, 4e kindje
    Anne020, 38 jaar, 2e kindje

    4 augustus

    5 augustus

    6 augustus

    7 augustus
    o0mona0o, 31 jaar, 3e kindje

    8 augustus

    9 augustus

    10 augustus

    11 augustus

    12 augustus

    13 augustus

    14 augustus

    15 augustus

    ----------------------------------------------------------
    jongen (0) | meisje (0) | verrassing (0) | onbekend (0)
    ----------------------------------------------------------

    Afspraken:
    23 november, VeganMil, bloedname (26 uitslag)
    26 november, Pinkie88, bloedname (vroedvrouw)
    14 december, Anne020, echo 7 weken
    19 december, Pinkie88, echo 7 weken (gyn)
     
  6. Pinkie88

    Pinkie88 Fanatiek lid

    13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Leuk dat hier een beetje leven komt! Welkom en proficiat Mona (ik kan jouw naam niet quoten :D) , @Hbz en @Anne020 !

    @Hbz wat fijn, zo’n onverwacht derde cadeautje! Waren jullie wel sowieso van plan om ooit voor een derde te gaan?

    @Anne020 ook jij hebt al een behoorlijke voorgeschiedenis inderdaad! Hopelijk kunnen we hier in die eerste stressvolle weken wat steun bij elkaar vinden!

    @Boysmum81 fijn dat je weer wat meer vertrouwen hebt!

    Hier gaat alles goed, ik voel me eigenlijk heel goed. De vermoeidheid en misselijkheid heeft voorlopig nog niet toegeslagen. Ik voel af en toe wat gevoeligheid in m’n borsten en steekjes bij m’n banden, maar verder voel ik me niet zwanger.
    Ik ben wel enorm emotioneel, maar ik heb het gevoel dat dat nooit weggegaan is na m’n MA.

    Ik had vandaag wel een moeilijke ochtend, de stress greep me plots echt bij m’n keel. Nu kan ik nog een illusie van controle houden door elke dag te testen, maar vanaf volgende week kan dat ook niet meer en dan zijn het nog drie lange weken tot de echo. En daarna stopt de stress nog niet, want na een echo met 8 weken kan er nog zoveel misgaan...
     
  7. roever

    roever Niet meer actief

    Hoi hoi,

    Ook ik mag me hier gaan melden!
    Ik ben rond 8 augustus uitgerekend denk ik... :) mocht alles goed gaan!
    Wij hebben een zoontje van Juli 2016 en een zoontje van maart 2018!
    Dit was onze eerste ronde om voor een derde te gaan, maar hadden gedacht dat het nog wel even zou duren...
    Best shocking dus!!! Haha
     
  8. Pinkie88

    Pinkie88 Fanatiek lid

    13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Welkom @roever ! Fijn dat het zo snel raak is! Je zoontje en de baby zullen weinig gaan schelen seg, dat wordt een pittige tijd! Tenminste, zo zou ik dat ervaren ;)

    Hier vanavond last van hartkloppingen. Ik heb dat de vorige zwangerschappen ook wel gehad, laar ik vind het een heel vervelend gevoel. Daarnet was mijn hartslag 108 in rust en ik voelde me echt angstig en opgejaagd. Dat gecombineerd met de al aanwezige stress en alleen thuis zijn met m’n zoontje is geen fijn gevoel :(
     
  9. Juffie33

    Juffie33 Actief lid

    20 sep 2015
    239
    7
    18
    Vrouw
    Leerkracht speciaal basisonderwijs
    Welkom @o0mona0o , wat een mooie oploop van de testen zeg. En zo snel ook al. Gefeliciteerd!
    @Hbz ook welkom, wat knap dat je maandag al dacht ik kan weleens zwanger zijn en dan vandaag de eerste test hebt gedaan. Gefeliciteerd!

    @Boysmum81 Weet je al wanneer je in het ziekenhuis terecht kunt? En die kwaaltjes, tja soms toch ook wel fijn als je iets lijkt te voelen. Al moet het je verder niet belemmeren he, haha.

    Welkom ook voor @Anne020 ik kan mij goed voorstellen dat het extra spannend is gezien de voorgeschiedenis. Wel mooi dat je dan al vlot terecht kunt. Al lijkt het nu nog een eeuwigheid te duren.

    @Pinkie88 Vervelend he die stress, ik herken dat wel hoor. Snap niet precies wat je bedoelt met dat je nu nog de illusie kunt houden door de tests, maar dat dat volgende week niet meer kan? Wat vervelend ook die hartkloppingen, hopelijk heb je daar niet te vaak last van. Maar goed dat we hier elkaar nog kunnen steunen als dat nodig is, al is dat op afstand

    @roever Ja dan is het zeker wel even snel ja. Maar goed, scheelt ook weer maandelijks afwachten en stressen toch. Welkom hier en gefeliciteerd!


    Hier gaat het eigenlijk ook wisselend. Ik had 17 november mijn NOD ongeveer, maandag 19 november mijn eerste positieve test (al was dat een half tuurstreepje en een kV test). Op 21 november een goede test van predictor early.
    Maar ik heb van de 18e tot afgelopen zaterdag bruinverlies gehad. Nu had ik dat mijn eerste zwangerschap ook wel de eerste dagen. Maar vanaf afgelopen zondag heb ik ook rood bloed verlies. Niet veel, vaak alleen met afvegen en 1 druppel in het inlegkruisje per dagdeel hooguit. (sorry voor de details).
    Vandaag dus toch nog maar een predictor express gekocht, dan lijkt de lijn toch echt duidelijker te worden.(zie bijlage) Dit geeft mij hoop, maar waarom toch dat bloed? Kan de test oplopen als het niet goed gaat?
    Vandaag de brief van de huisarts ontvangen, vanaf morgen mag ik het ziekenhuis bellen. Hoop zo dat ze morgen zeggen dat ik snel kan en mag langskomen. Maar ja dat willen we natuurlijk allemaal.
    In mijn eerste zwangerschap had ik de eerste echo al met ruim 6 weken en daarna nog bloedverlies een paar dagen. Mogelijk komt dat door de afwijkende baarmoeder.
    Enerzijds probeer ik het voor mezelf allemaal logisch uit te leggen. Heb ook wel kleine kwaaltjes die herkenbaar zijn van de vorige keer. Maar aan de andere kant durf ik het eigenlijk niet te geloven, beter gezegd durf ik nog niet blij te zijn ofzo. Misschien ook wel omdat het voor ons ook de eerste ronde pas was en vorige keer veel langer duurde.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  10. Pinkie88

    Pinkie88 Fanatiek lid

    13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    @Juffie33 wat vervelend dat bloedverlies :( ook al heb je er allemaal mogelijke logische verklaringen voor, bloed wil je echt niet zien he...
    Hopelijk krijg je snel wat duidelijkheid! Ik zie trouwens geen foto van je test.

    Want ik bedoel met dat dat volgende week niet meer kan, is dat je natuurlijk niet eindeloos kan blijven doortesten. Op ene gegeven moment knallen je testen gewoon en na 6 weken kunnen ze zelfs terug lichter worden omdat je te veel HCG hebt.
    Ik heb nu nog 1 predictor liggen die ik morgen wil doen en drie actiontesten. Met action wil ik graag even doortesten tot ik een echte knaller heb :)
     
  11. Juffie33

    Juffie33 Actief lid

    20 sep 2015
    239
    7
    18
    Vrouw
    Leerkracht speciaal basisonderwijs
    Ik heb de foto daarna toegevoegd, was het vergeten. Nee bloed is inderdaad zeer vervelend, maakt je zo onzeker. Ik snap wat je bedoelt met de tests. Het heeft inderdaad dan ook geen zin he. Ik heb nu ook nog 1 predictor liggen, maar ga proberen die niet meer te gebruiken. Hoop dat dat lukt, haha.
     
  12. Pinkie88

    Pinkie88 Fanatiek lid

    13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Loopt inderdaad flink op!
     
    Juffie33 vindt dit leuk.
  13. Boysmum81

    Boysmum81 Actief lid

    23 nov 2018
    235
    157
    43
    Vrouw
    Wat een gedoe he meiden, net zwanger zijn.. Al die onzekerheid, stress, ongeduld, angst etc etc. Je houdt alles van jezelf in de gaten, wat je voelt of juist niet. Nog maar eens een test. Loopt die nou op of toch niet? En wat betekent dat dan? We zijn er maar druk mee..
    Hopelijk krijgen we allemaal in de loop van de tijd meer zekerheid. Verdwijnt bloed- of bruinverlies. Kunnen we steeds wat meer vertrouwen hebben, meer blij zijn en dan er ook daadwerkelijk van gaan genieten!

    Ik had/heb vanavond ineens stress van een andere orde. Ik heb twee zoontjes, één van 3,5 en één van 1,5. Twee ‘temperamentvolle’ jongens, zoals ze dat zo mooi weten te zeggen. Echt schatjes zijn het, hele lieve knuffelaars, maar er zit wel een kop op. Momenteel hebben we er, met name rondom de avondmaaltijd, echt onze handen vol aan. De paniek sloeg ineens toe. Kunnen we een derde erbij nog wel aan? Hoe zal dat lopen? Kom ik niet handen (en tijd) te kort? Gaat het niet ten koste van onszelf en de boys? Hoe gaan we dit rooien?
    Begrijp me niet verkeerd, de derde was een zeer bewuste keuze (wens) die we zelfs twee keer hebben gemaakt door de missed abortion. We willen echt heel graag een derde kindje, zijn heel blij met deze zwangerschap. Maar ik kan niet ontkennen dat er ineens ook een beetje angst bijgekomen is.

    Herkent iemand dit misschien?
     
  14. Juffie33

    Juffie33 Actief lid

    20 sep 2015
    239
    7
    18
    Vrouw
    Leerkracht speciaal basisonderwijs
    Wij hebben nu 1 dochtertje. Het is ook al wel door mijn hoofd geschoten. Hoe ga ik straks de aandacht verdelen? Hoe gaat dat als we beiden moeten werken qua ochtendspits enz. Dus met een derde op komst kan ik mij zeker voorstellen dat dan de paniek even toeslaat. Maar dat gaat vast en zeker ook wel goedkomen. Gelukkig hebben we nu genoeg tijd om daar naartoe te groeien he!
     
  15. Pinkie88

    Pinkie88 Fanatiek lid

    13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Ik herken dat zeker! Mijn zoontje is een schat van een kind, maar een enorm mama’skindje. De drang om ‘zelf’ te doen zit er nog niet heel fel in, hij wil vooral veel met mama. Soms denk ik dat ie het liefst in me kruipt.

    We slapen samen, dat is een bewuste keuze. Ik geef ook nog borstvoeding, dat is ook een bewuste keuze. Maar ik vraag me ook wel af hoe dat gaat zijn met een tweede plakkertje erbij. En ook of J. z’n mama wel zal willen delen.

    Mijn man is voor z’n job ook heel vaak weg, dus ik sta er best vaak alleen voor.

    Maar ik probeer daar niet te veel bij stil te staan, we zien dat wel weer als het zo ver komt, en voor alles zijn oplossingen!
     
  16. Rietje86

    Rietje86 Actief lid

    17 sep 2015
    342
    167
    43
    NULL
    NULL
    Goedemorgen meiden,

    Ik ga me voorzichtig ook bij jullie aansluiten, vanmorgen 2 dagen voor NOD getest ivm al sinds een paar dagen na Mn ei gevoelige borsten dat had ik bij de zwangerschap van Mn zoon ook.

    Nu dus 3 weken en 5 dagen.
    Zie de foto voor de test.
    Uitgerekende datum 10 aug
    Ik ben 32, is ons 2e kindje.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Pinkie88 vindt dit leuk.
  17. Hbz

    Hbz Actief lid

    23 nov 2013
    370
    92
    28
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Hoi @Anne020. Ook voor jou welkom. Fijn dat je zo vroeg een echo kan inplannen. Ik heb de verloskundige nog helemaal niet gebeld. Buikkrampen heb ik ook erg veel last van en heb al cravings. Eet op dit moment tuc bacon smaak…


    @Pinkie88: Ja we waren het er wel over eens dat er gezinsuitbreiding zou komen. We laten echter een huis bouwen en die is in mei klaar.. De timing is dus niet heel erg goed, maar ach, er zal altijd wel wat zijn he… Fijn dat jij je verder goed voelt. Balen dat je zo enorm veel stress ervaart. Ik had dat gelukkig alleen bij de eerste heel erg. Hopelijk kan je je wat meer zekerder voelen.


    @roever: Gefeliciteerd zeg! Super tof, maar het shocking herken ik hoor.


    @Juffie33: Oh vervelend dat bloedverlies. Ik heb het nog nooit gehoord maar kan me zo goed voorstellen dat je er rete onzeker van wordt terwijl het er wel echt bij kan horen toch? Je hebt iig mooie testen hoor!


    @Boysmum81: Heel herkenbaar hoor. Het is ook een rete onzekere tijd en stress of opvoeding kan het alleen maar versterken. Het komt vast wel goed hoor, ik hoor vaak, die 3e doe je er zo even bij… Hopelijk is dat ook zo.


    @Rietje86: Gefeliciteerd en welkom!
     
    Rietje86 vindt dit leuk.
  18. Boysmum81

    Boysmum81 Actief lid

    23 nov 2018
    235
    157
    43
    Vrouw
    ❤️ Uitgerekend 1-15 augustus 2019 ❤️

    1 augustus
    VeganMil, 29 jaar, 1e kindje
    Juffie33, ? , 2e kindje

    2 augustus
    Pinkie88, 30 jaar, 2e kindje
    Boysmum81, 37 jaar, 3e kindje


    3 augustus

    Mommie33, 35 jaar, 4e kindje
    Anne020, 38 jaar, 2e kindje

    4 augustus

    5 augustus

    6 augustus

    7 augustus
    o0mona0o, 31 jaar, 3e kindje

    8 augustus

    9 augustus

    10 augustus

    11 augustus

    12 augustus

    13 augustus

    14 augustus

    15 augustus

    ----------------------------------------------------------
    jongen (0) | meisje (0) | verrassing (0) | onbekend (0)
    ----------------------------------------------------------

    Afspraken:
    23 november, VeganMil, bloedname (26 uitslag)
    26 november, Pinkie88, bloedname (vroedvrouw)
    13 december, Boysmum81, echo 7 weken
    14 december, Anne020, echo 7 weken
    19 december, Pinkie88, echo 7 weken (gyn)
     
  19. Boysmum81

    Boysmum81 Actief lid

    23 nov 2018
    235
    157
    43
    Vrouw
    Vanmorgen gebeld door het ziekenhuis. Op 13 december kan ik terecht voor een eerste afspraak en krijg dan ook een echo. Dat zal dan zijn bij 6wk+6. Nog twee weken wachten dus op de eerste (vroege) echo. Heel erg hopen dat er dan al een kloppend hartje te zien is. Vind het nu al spannend .
     
    Pinkie88 vindt dit leuk.
  20. Pinkie88

    Pinkie88 Fanatiek lid

    13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Welkom @Rietje86! En gefeliciteerd natuurlijk !

    Hoe voel je je?
     
    Rietje86 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina