uitgerekend 16 t/m 31 maart 2021

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Slowly, 9 jul 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. EerlijkeEva

    EerlijkeEva Actief lid

    8 mrt 2020
    183
    162
    43
    Vrouw
    Onze eerste zoon is in mijn buik met 34 weken overleden.
    Iets meer dan een jaar kwam onze tweede zoon, die is nu 11 jaar.
    Anderhalf jaar later onze eerste dochter van nu dus ruim 9,5 jaar.
    Iets minder dan 2 jaar daarna werd onze 2e dochter geboren die ook in mijn buik overleden was, met 38 weken.. de ochtend vlak voor de inleiding.

    Eigenlijk wilde ik daarna nog een keer.. maar na een aantal maanden vond ik het wel goed zo met 2 gezonde levende kinderen. De laatste zou in oktober 8 worden.
    Jarenlang vond ik het prima zo en was ik vooral bang dat het weer kon gebeuren, aangezien het niet aan het geslacht lag blijkbaar, bij beiden geen oorzaak gevonden..
    Begin dit jaar begon het te kriebelen en wilde ik het nog een keer. Steeds de gedachten weggestopt, maar dat hielp niet. Ik denk dat ik het voor mezelf toch niet helemaal heb afgesloten. Het gevoel dat ik voor mezelf moet bewijzen dat ik gewoon nog een levend kind op de wereld kan zetten. We wilden voorheen namelijk wel meer dan 2 kinderen, dus gewenster kan niet.
    Dat het meteen de eerste ronde raak was had ik niet verwacht. Vorige maand mijn man pas verteld en over kunnen halen
    Normaal komt een kind eigenlijk nooit uit. Denk aan werk, school, etc..
    Ik denk dat dit kind het beste uitkomt van allemaal. We hebben het nooit zo goed gehad, ik voel me goed, relatie stabiel.. alles eigenlijk. Het voelt alsof het zo moet zijn.
     
    Nola26 vindt dit leuk.
  2. EerlijkeEva

    EerlijkeEva Actief lid

    8 mrt 2020
    183
    162
    43
    Vrouw
    En het gevoel dat iedere keer op kwam: "Nu kán het nog! Straks niet meer en dan ben je echt te oud en misschien wel onvruchtbaar."
     
  3. Kirzy

    Kirzy Fanatiek lid

    13 sep 2012
    2.080
    3.136
    113
    Vrouw
    ICT
    Noord-Holland
    EerlijkeEva vindt dit leuk.
  4. Cobon

    Cobon VIP lid

    27 jun 2020
    7.024
    7.342
    113
    Vrouw
    Wat dapper dat je je hart hebt gevolgd!
     
    EerlijkeEva vindt dit leuk.
  5. Slowly

    Slowly Fanatiek lid

    1 mei 2020
    1.125
    734
    113
    Vrouw
    Wat heftig allemaal wat je/jullie hebben meegemaakt. Jammer dat ze nooit een oorzaak hebben kunnen ontdekken.
    Wat een heerlijk gevoel dat alles zo op zijn plek zit en dat het ook gelijk gelukt is. Geeft toch weer een soort van moed lijkt me.
     
    EerlijkeEva vindt dit leuk.
  6. EerlijkeEva

    EerlijkeEva Actief lid

    8 mrt 2020
    183
    162
    43
    Vrouw
    Het voelt alsof alles gegaan is zoals het is moest zijn gegaan.
    En het sterke gevoel dat het nu wel goed gaat overheerst, mits met 37 weken ingeleid.
     
  7. Kirzy

    Kirzy Fanatiek lid

    13 sep 2012
    2.080
    3.136
    113
    Vrouw
    ICT
    Noord-Holland
    Wanneer gaan jullie de vk bellen? Ik zelf zat te denken aan volgende week maandag dan is mijn menstruatie een week uitgebleven. Geen idee meer wanneer ik met J had gebeld voor een afspraak..
     
    EerlijkeEva vindt dit leuk.
  8. Slowly

    Slowly Fanatiek lid

    1 mei 2020
    1.125
    734
    113
    Vrouw
    Ikzelf loop bij de gyn en wil niet vroeg een echo (geen inwendige) dus zal iets later bellen dat ik met 8 weken een echo kan krijgen.
     
    EerlijkeEva en Kirzy vinden dit leuk.
  9. Kirzy

    Kirzy Fanatiek lid

    13 sep 2012
    2.080
    3.136
    113
    Vrouw
    ICT
    Noord-Holland
    Jaa precies. Zat net even terug te kijken in mijn agenda en met J had ik rond 7 a 8 weken de eerste echo idd.
    Mag ik vragen waarom je bij de gyn loopt @Slowly ?
    Als je geen antwoord wilt geven is prima hoor:)
     
  10. Slowly

    Slowly Fanatiek lid

    1 mei 2020
    1.125
    734
    113
    Vrouw
    Door een operatie in het verleden sta ik onder controle bij de gyn. Heb daarom ook elke 3 weken groei echo’s en 3 hoek gesprekken om mijn waardes in de gaten te houden. Is verder niet zo spannend kost alleen veel tijd en bloed:roflmao::roflmao: die xtra echo’s dat is wel fijn. Bij de vorige zwangerschap duurde het wachten steeds langer dan de gesprekken zelf.
     
  11. Kirzy

    Kirzy Fanatiek lid

    13 sep 2012
    2.080
    3.136
    113
    Vrouw
    ICT
    Noord-Holland
    Ahaha:roflmao:

    Thnx voor je antwoord. Die extra echo's zijn dan inderdaad wel fijn.
    Hopelijk blijven je waardes gewoon oke!

    Ik word sws weer medisch echter hoef ik gelukkig niet bij de gyn te lopen. Heb een gen afwijking die betrekking heeft op mijn hart. PLN gen. Verder geen klachten hoor. Helaas wel 50% kans dat mijn kids die gen afwijking ook dragen. Dit word pas getest rond hun 10e levensjaar.
     
  12. Cobon

    Cobon VIP lid

    27 jun 2020
    7.024
    7.342
    113
    Vrouw
    Ik ben vanmorgen doorverwezen naar de gynaecoloog door de huisarts, ivm chronische ziekte. Kost mij ook een hoop bloed o_O Hoopte dat ik mijn tweede thuis in bad zou kunnen krijgen maar helaas, gelukkig is het resultaat hetzelfde ;)
     
  13. Kirzy

    Kirzy Fanatiek lid

    13 sep 2012
    2.080
    3.136
    113
    Vrouw
    ICT
    Noord-Holland
    Oohw dat is wel even een baal momentje dan.
     
  14. Slowly

    Slowly Fanatiek lid

    1 mei 2020
    1.125
    734
    113
    Vrouw
    Dat is wel balen. Resultaat is dan wel het zelfde, maar de uitwerking had je graag anders gezien.

    @Kirzy dat je het pas op je 10e levensjaar kan testen. Geeft het verder iets van beperking in het leven?
     
  15. Kirzy

    Kirzy Fanatiek lid

    13 sep 2012
    2.080
    3.136
    113
    Vrouw
    ICT
    Noord-Holland
    @Slowly er kunnen zich ernstige hartritmestoornissen ontwikkelen vaak met een afwijking aan de hartspier. Wanneer de ouder drager is en de mutatie komt tot uiting worden de kids eerder getest. Zo niet dat dus in hun 10e levensjaar. Vaak voordat ze een intensieve sport enz gaan beoefenen. Als ze dan drager blijken te zijn moeten ze (net als ik) elk jaar een controle krijgen bij de cardioloog dmv een ecg en een echo. En eens in de zoveel jaar weer een mri, inspanningstest en holter onderzoek (24 uur gemonitord worden dmv een kastje) nu ben ik dan drager maar mijn oudere broer weer niet. Het lijkt een generatie over te slaan maar dat is nog niet officieel vast gesteld.
     
  16. Slowly

    Slowly Fanatiek lid

    1 mei 2020
    1.125
    734
    113
    Vrouw
    Zo dat zijn wel wat onderzoeken, ondanks dat het maar 1x per jaar is. Ik hoop dat het je kinderen bespaard blijft.
     
  17. morgenzon

    morgenzon Actief lid

    14 okt 2008
    469
    87
    28
    Hoi,
    Ik kom gezellig met jullie mee praten:)
     
  18. Kirzy

    Kirzy Fanatiek lid

    13 sep 2012
    2.080
    3.136
    113
    Vrouw
    ICT
    Noord-Holland
    Jaa klopt maar is niet elk jaar mri enz. Vaak alleen n echo en hartfilmpje.
    Dus dat scheelt. Jaa hoop ook dat het ze bespaard blijft.
     
  19. Kirzy

    Kirzy Fanatiek lid

    13 sep 2012
    2.080
    3.136
    113
    Vrouw
    ICT
    Noord-Holland
    Gezellig! En Gefeliciteerd natuurlijk♡
     
  20. Slowly

    Slowly Fanatiek lid

    1 mei 2020
    1.125
    734
    113
    Vrouw
    Gefeliciteerd! Vergeet je zelf niet op de lijst te zetten.
     

Deel Deze Pagina