Uitgerekend 1 - 15 Maart 2022

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door BloemNH, 21 jun 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hannelore13

    Hannelore13 Actief lid

    13 okt 2020
    411
    220
    43
    Voor mij in eerste instantie ook. Maar er was een recall ivm lekkage.

    Nu neig ik toch naar gewone kruik.

    En idd, onze kleine komt in maart. Het kán nog koud zijn, maar waarschijnlijk is het snel warm genoeg zodat hij/zij zichzelf warm kan houden
     
  2. Zaza258

    Zaza258 Bekend lid

    4 jun 2016
    604
    184
    43
    NULL
    NULL
    Ik heb niet van die recall gehoord: waar, wanneer, welke? Ik heb namelijk in 2017 een elektrische gekocht voor m’n dochter en veelvuldig gebruikt. Het was een winterkindje dus telkens het bedje voorverwarmd ermee. Op zich heel tevreden, maar ik zou het niet meer gebruiken als het niet veilig is!

    Maar stiekem hoop ik op een heerlijke lente en dat we niet te lang een kruik hoeven te gebruiken ;)
     
  3. Hannelore13

    Hannelore13 Actief lid

    13 okt 2020
    411
    220
    43
    Tijdje terug liep ik bij Babydump en daar hing een aanplakbiljet over een recall van elektrische kruik.
    Viel me op omdat ik toen juist voor mezelf had besloten elektrisch te gaan gebruiken.
    Maar goed, we overwegen het tzt opnieuw.

    Ja, ik hoop ook op een lekkere lente. Heerlijk met de kleine wandelen hier in het bos :)
     
    Zaza258 vindt dit leuk.
  4. Kleintje34

    Kleintje34 Actief lid

    2 jul 2021
    314
    186
    43
    Vrouw
    Dat hoop ik ook! Maar maart kan koud zijn. En ik krijg een februari-baby :D
     
    Zaza258 vindt dit leuk.
  5. Freesias

    Freesias Bekend lid

    14 jan 2021
    504
    375
    63
    Vrouw
    Bijzonder vandaag voor het eerst mijn buik zien bewegen door de baby. Man heeft het gister voor het eerst aan de buitenkant gevoeld. Hij speelt een spelletje met onze handen afgelopen anderhalve week (sinds dat hij harder trapt) Zo gauw er een hand op ligt trapt hij niet, hand eraf en hij trapt :roflmao: kleine onruststoker dus.

    Maar super blij voorbij die 24 weken grens te zijn. Elke week voelt nu als een mijlpaal dat het betere kansen heeft
     
    Zaza258, Hannelore13 en Trassi vinden dit leuk.
  6. Hannelore13

    Hannelore13 Actief lid

    13 okt 2020
    411
    220
    43
    Vandaag ben ik heel de dag in de weer geweest. Nu even lekker op de bank.
    Baby is wakker hoor, zonder twijfel.
    Alsof er een complete verbouwing gaande is. Ik geniet ervan!
     
  7. Lizzie13579

    Lizzie13579 Actief lid

    6 mei 2018
    420
    257
    63
    Vrouw
    Hier ook soms een heel beweeglijke baby, is wel leuk hè :D
    Mijn buik beweegt dan helemaal mee. Heb wel een spier die heel gevoelig is, en als hij daar tegen ligt is het pijnlijk, dan ´duw´ ik hem meer naar de andere kant toe ;)
    Verder gaat alles oké hier. Niet veel nieuws.
    Volgende week krijg ik mijn derde prik voor corona. Even getwijfeld, maar aangezien ik ondertussen al veel mensen in mijn omgeving ken die positief geweest zijn, wil ik het risico niet nemen en laat ik hem gewoon zetten.
     
    Zaza258 vindt dit leuk.
  8. Zaza258

    Zaza258 Bekend lid

    4 jun 2016
    604
    184
    43
    NULL
    NULL
    Dit zijn wel even de fijnere momenten hè? Die dansende baby’s in de buik en die 24-weken grens!

    Mijn baby is nu met momenten heel duidelijk aanwezig en andere momenten juist afwezig. Dat schijnt te komen doordat ze nu ook wat langere wakker- en slaapperiodes hebben (heb ik gelezen). Ik moet wel even wennen aan die langere stiltes, maar àls ie wakker is: nou, dan gaat ie ook los hoor :roflmao:

    En die covid-vaccinaties: blijft allemaal ingewikkeld hoor, waar je nu verstandig aan doet. Maar persoonlijk ben blij dat ik dubbel ingeënt ben (al is het alleen maar voor de horeca :roflmao:). Nog niks gehoord over de booster (werk niet in de zorg), maar ik richt me voorlopig maar op de 22-prik die ik volgende week krijg :thumup:
     
  9. Hannelore13

    Hannelore13 Actief lid

    13 okt 2020
    411
    220
    43
    In ons zkh wel al de uitnodiging voor de booster gehad.
    Maar er staat duidelijk bij dat zwangerschap een contra- indicatie is, tenzij je zelf voor de gevolgen in staat

    Voor mij dus niet.

    Ik heb covid gehad, dus antistoffen zijn waarschijnlijk goed
     
  10. Lizzie13579

    Lizzie13579 Actief lid

    6 mei 2018
    420
    257
    63
    Vrouw
    Wauw, hier verschiet ik wel even van. Ik vroeg raad aan mijn gyn en die zei dat ik het mocht laten zetten, dat ik er niet mee moet inzitten.
    Dat worden weer even wat nachten wakker liggen vrees ik o_O
     
  11. Goldieloks

    Goldieloks Bekend lid

    17 aug 2017
    594
    440
    63
    Vrouw
    Goedemorgen dames.
    Hoe gaat het met jullie? Ik merk dat m’n lijf het wat zwaarder krijgt, letterlijk en figuurlijk:pnog 10 weekjes werken minus 1 week vakantie.
    Vandaag een 26 weken dansje. We hebben vanavond een 3D echo. Ben zo benieuwd naar onze kleine meid! Hoop dat ze een beetje wil meewerken.
    Eergister de 22-weken prik gehad. Dus die is ook in de pocket. En de kinderkamer begint ook al meer af te raken.
     
    Trassi vindt dit leuk.
  12. Freesias

    Freesias Bekend lid

    14 jan 2021
    504
    375
    63
    Vrouw
    hier is dr 22 weken prik afgezegd omdat de arts besmet was, en volgens hun kon een verpleegkundige me niet prikken o_O.

    gister koorts gehad en veel pijn bij schaambeen urine in moeten leveren maar was negatief. Daarna was de koorts en pijn ook weg :rolleyes:.

    Aankomende weken 5 afspraken in het ziekenhuis voor de kleine. En natuurlijk allemaal op andere dagen en jammer genoeg is het niet naast de deur. maar goed dat we ziek zijn gemeld want ik wou niet weten hoe ik dit met werk had moeten combineren.
     
  13. Hannelore13

    Hannelore13 Actief lid

    13 okt 2020
    411
    220
    43
    Collega vind het ook onzin, omdat het Pfizer is en dat juist wordt aangeraden voor zwangeren.
    Maar er zit een hele lijst bij met opties en als je bij 1 "ja" invult, noemen ze het een contra indicatie.

    Ik weet niet waar je goed aan doet....
     
  14. Hannelore13

    Hannelore13 Actief lid

    13 okt 2020
    411
    220
    43
    Hier gaat het goed!
    Ik mag nog 9 weken werken, minus 1 week vakantie.
    Babykamer nog niet aan begonnen
    Er moet nog zoveel gebeuren voor die tijd....
     
  15. Hannelore13

    Hannelore13 Actief lid

    13 okt 2020
    411
    220
    43
    Wat een drukte voor je!
    Is bekend/ wil je bekend maken wat jullie kleine voor zorgelijks heeft?
    Hoe dan ook heel veel sterkte!
     
  16. Freesias

    Freesias Bekend lid

    14 jan 2021
    504
    375
    63
    Vrouw
    kleine mankeert helemaal niks voor zover nu bekend en schopt als een malle :cool:

    Maar ik heb 2 placenta’s die verbonden zijn met bloedvaten die voor de uitgang liggen. Hierdoor, is de kans groot dat de kleine overlijdt als mijn vliezen breken.
     
  17. Hannelore13

    Hannelore13 Actief lid

    13 okt 2020
    411
    220
    43
    Oh op die manier.
    "Anders" spannend dan dat ik vreesde.
    Dit is ook vervelend en spannend, maar als de kleine er is en goed de gang heeft, is het spannende ook voorbij gelukkig.

    Nu maar hopen dat de vliezen niet breken.

    Krijg je dan bij 35 weken een keizersnede?
     
  18. Freesias

    Freesias Bekend lid

    14 jan 2021
    504
    375
    63
    Vrouw
    hoop ik zo laat mogelijk, maar ze spraken over eerder. Dus prematuur kleding is al in huis helaas.
     
  19. Hannelore13

    Hannelore13 Actief lid

    13 okt 2020
    411
    220
    43
    Kan me voorstellen dat je zo lang mogelijk wilt dragen.
    Vanuit mijn werk heb ik aantal keren gezien dat ze tussen 34 en 36 weken een keizersnede plannen omdat de baby dan veiliger buiten de buik is dan in de buik.
    Uiteraard is dit van meer afhankelijk.

    Sterkte in alle afwegingen
     
  20. Hannelore13

    Hannelore13 Actief lid

    13 okt 2020
    411
    220
    43
    Herkent iemand dat je tijdens de zwangerschap onwijs snel blauwe plekken hebt?

    Of ben ik gewoon onwijs onhandig geworden?
     

Deel Deze Pagina