Uitgerekend 1 - 15 Maart 2022

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door BloemNH, 21 jun 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Goldieloks

    Goldieloks Bekend lid

    17 aug 2017
    594
    440
    63
    Vrouw
    Het slapen op de dag heeft hier weinig ritme. Ze slaapt meestal in de box. De ene keer binnen een half uur na de fles en soms wil ze gewoon niet slapen. Van de week wel een keer in haar eigen bedje gelegd om te proberen en dat was een slaapje van 45 minuten:roflmao:
    Hoe vinden jullie kleintjes het liggen op de buik? Op de commode net na het verschonen gaat prima voor 5 minuten. Na het badderen ook. Maar als ik haar in de box of op het speelkleed leg dan is het brullen daarna. Op het kleed ga ik naast haar liggen, maar maakt geen verschil. Ook een handdoekje opgerold onder haar, maakt ook geen verschil. Heb het idee dat ze daarna last krijgt van haar buikje. Ze reageert net als met de krampjes in de avond.
    Na de fles op de schouder en dan drukt ze zich met haar armpjes af om om zich heen te kijken.
    Ga niks forceren, maar overal lees je dat het een zoveel keer per dag moet en dan een x aantal minuten. Daar komen wij niet aan. Maak me er niet zo druk om, maar verwacht wel commentaar van het consultatiebureau volgende week:D
     
  2. Hannelore13

    Hannelore13 Actief lid

    13 okt 2020
    411
    220
    43
    Liggen op zijn buik vindt hij prima voor even.
    Maar niet met volle buik.

    Wat ik nog weleens doe is een laken op tafel waar ik hem op leg en er zelf bij ga zitten.
    Of idd op de grond.
    Ik probeer hem ook wel te rollen van buik naar rug en andersom.

    Wat mij opvalt is dat hij op zijn rug liggend het hoofd meestal naar rechts draait. Wanneer hij op zijn buik ligt is dat meestal naar links. Alsof hij het liefst zijn linkeroor boven heeft.
     
  3. Goldieloks

    Goldieloks Bekend lid

    17 aug 2017
    594
    440
    63
    Vrouw
    Ik wacht minimaal een uur na de fles en ook moet ze goed wakker zijn. Zou goed moeten zijn lijkt me. En anders maar langer op de commode. Dat werkt:D
    Hier ligt ze ook het liefst naar rechts. Haar schedel is ietsjes afgevlakt. Als ze op de dag in slaap valt draai ik haar naar links. Ook in de wagen met lopen. En vaak gaat ze zelf nog naar links en rechts in d’r slaap. ‘S nachts ga ik er niet voor m’n bed uit. Ze draait goed en als ik haar rechtop heb kijkt ze ook naar beide kanten. Probeer haar nu wat vaker te voeden op m’n rechterarm zodat ze wat meer naar links kijkt, maar vind dat zelf een rothouding. Op de één of andere manier lukt me dat een stuk minder goedo_O
     
  4. Hannelore13

    Hannelore13 Actief lid

    13 okt 2020
    411
    220
    43
    Hoe was jullie moederdag?
     
  5. Goldieloks

    Goldieloks Bekend lid

    17 aug 2017
    594
    440
    63
    Vrouw
    Ik heb een fijne moederdag gehad. Een lief cadeautje van vriendlief gekregen en een super tevreden vrolijke baby die ons verraste met een schater lachje:)
    En die van jou?

    Wij hebben onze dame sinds gister rond half 9 op bed liggen. Straks moeten we haar wakker maken voor de laatste voeding. Normaal lag ze vanaf dit tijdstip bij ons te slapen of in de box. Dus vond het wel tijd om haar lekker in bed te leggen. En hebben wij ook een beetje tijd voor elkaar ‘s avonds…en voor wat huishoudelijke taken:pgister ging heel goed. Wel een beetje mopperen, maar na 5 minuten lag ze al te slapen. En vanmorgen heb ik haar maar tegen 8 uur wakker gemaakt:oops:
    Ben zó trots op haar!
     
    Zaza258 vindt dit leuk.
  6. Hannelore13

    Hannelore13 Actief lid

    13 okt 2020
    411
    220
    43
    Ik ben verrast met een bos bloemen en ik mag een geweven draagdoek uitzoeken.
    Zo fijn!
     
  7. Zaza258

    Zaza258 Bekend lid

    4 jun 2016
    604
    184
    43
    NULL
    NULL
    Ik ben weer even afwezig geweest, maar fijn om te lezen hoe het met jullie gaat.
    Ja, dat is bijzonder hè? Die eerste Moederdag… Wacht maar tot je knutselwerkjes en gedichtjes krijgt, zo schattig! We hebben nu Moederdag op de opvang gemist, dat is wel jammer. Maar wel nog op tijd voor Vaderdag. Of gaan jullie kindjes niet naar de opvang straks?

    Over dat op de buik liggen: ik doe het amper :confused: Soms als ze erg wakker is dan oefenen we even, maar anders alleen na het badje als ik haar afdroog. Ach ja, uiteindelijk leert iedereen wel zijn hoofdje op te richten ;)
     
    Goldieloks vindt dit leuk.
  8. Hannelore13

    Hannelore13 Actief lid

    13 okt 2020
    411
    220
    43
    Onze kleine gaat straks inderdaad naar het kdv. Ben zo benieuwd hoe dat gaat zijn! Eerste week juni start hij daar, en start ik met werken.

    Ben ergens ook wel weer toe aan werken, ondanks dat we nog gebroken nachten hebben. Ik merk dat ik meer uitdaging wil dan alleen ukkepuk verzorgen, hoe leuk/ mooi en gezellig ik dat ook vind
     
    Goldieloks en Zaza258 vinden dit leuk.
  9. Hannelore13

    Hannelore13 Actief lid

    13 okt 2020
    411
    220
    43
    Hoe is t met jullie?

    Hier redelijk. Zoonlief worstelt weer/ nog steeds met zijn voeding.
    Inmiddels zijn we beiden tegen oververmoeid aan, dus logeerbed staat klaar voor degene die geen "nachtdienst" heeft...

    Verder twijfel ik of ik ongesteld geweest ben of niet. 4 dagen alle klacbten die ik normaal bij menstruatie heb, maar echt veel minder bloedverlies. Bij vegen roze, iets tekenen in verband, maar verder niet.
    Afwachten dus wanneer er een vervolg komt.

    Hebben jullie ook dat je ene moment een normale buik hebt en andere keer echt weer een bolle buik?
     
  10. Goldieloks

    Goldieloks Bekend lid

    17 aug 2017
    594
    440
    63
    Vrouw
    Hier gaat het goed. Kleine meid doet het erg goed! Lekker tevreden, gaat sinds 2 weken rond 8 uur naar bed(en wakker maken rond half 12 voor de laatste fles)en tukt heerlijk verder met een volle buik tot de volgende ochtend. Inmiddels ook echt over naar de 5 voedingen. Wordt steeds meer bewust van dingen om haar heen. Ze wil ook graag rechtop gehouden worden en kijkt dan naar links en rechts over mijn schouder. Houdt ze met gemak een klein half uur vol.
    Hier gaat ze 2 dagen in de week naar het kdv. Eerst wat wendagen gehad en aankomende week gaat ze een hele volle dag.

    Ik ben nog niet ongesteld geweest. Merk af en toe wel de bekende krampen op, maar die zwakken weer af. Vind het niet zo heel erg:Dmis het totaal niet:p
    Ook hier wisselende buik. Heb nog 6kg te gaan tot ik op m’n startgewicht zit.

    @Hannelore13 , hoe komt het dat jullie worstelen met de voedingen?
     
  11. Hannelore13

    Hannelore13 Actief lid

    13 okt 2020
    411
    220
    43
    Struggles met voedingen
    Meneer zit na een voeding enorm vol op de bovenste luchtwegen.
    Spuugt veel en lang! Eerst melkachtig, later kraakhelder, waarschijnlijk maagzuur...
    En hij heeft echt buikpijn. Heel onrustig, overstrekken, schoppen met de benen en zo zielig huilen!

    Inmiddels zitten we op Nutrilon Pepti iom consultatiebureau, het lijkt wat beter te gaan nu na 6 dagen, maar hij is nog niet klachtenvrij.
    We hopen wel dat dit verlichting geeft.
    Natuurlijk hoop je niet op KMEA, maar aan de andere kant, hij heeft wat hij heeft en dan willen we hem maar liever kunnen helpen.

    In principe 2 weken deze voeding, gaat dat goed, dan gaan we nog eens 2 weken door waarna provocatietest en evt re-elimineren.
    Is hij na deze eerste 2 weken niet klachtenvrij, dan gaan we naar kinderarts.

    Ik wacht af.

    Ongesteldheid heeft niet doorgezet.
    Ik mis het niet, maar zou een cyclus wel weer fijn vinden, in die zin, dat ik weet wat ik kan verwachten.
    Nu wanneer we een dagje weg gaan heb ik preventief een stapel maandverband bij me. Dat is ook niet relaxed.
     
  12. Freesias

    Freesias Bekend lid

    14 jan 2021
    504
    375
    63
    Vrouw
    Ik merk dat ik steeds minder actief ben hier, maar zou het wel leuk vinden om contact te houden met diegene die actief zijn hier nog. Misschien toch de app groep weer in het leven roepen? Kunnen we ook foto’s wat makkelijker delen enzo
     
    Goldieloks vindt dit leuk.
  13. Goldieloks

    Goldieloks Bekend lid

    17 aug 2017
    594
    440
    63
    Vrouw
    Is misschien wel een leuk idee. Merk dat ik het soms wel prettig vind om iets te delen met degene die dezelfde ontwikkelingen enz met de kleintjes beleven.
     
  14. Hannelore13

    Hannelore13 Actief lid

    13 okt 2020
    411
    220
    43
    Ik ben ook wel voor!
     
    Goldieloks vindt dit leuk.
  15. Freesias

    Freesias Bekend lid

    14 jan 2021
    504
    375
    63
    Vrouw
    Goldieloks vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina