Uitgerekend 1 - 15 Maart 2022

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door BloemNH, 21 jun 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Geoir

    Geoir Actief lid

    22 mrt 2021
    164
    122
    43
    Vrouw
    Wat voel je precies? Ben heel benieuwd hoe het voelt
     
  2. Trassi

    Trassi Fanatiek lid

    7 nov 2013
    3.312
    3.027
    113
    Ik voel ze ook al 3 weken nu
     
  3. Hannelore13

    Hannelore13 Actief lid

    13 okt 2020
    411
    220
    43
    Het kan idd, lijkt me heerlijk zo vroeg.
    Gemiddeld is 17-20 weken geloof ik, maar bij volgende kindje kan het eerder.
     
  4. Jongemamaworden

    Jongemamaworden Bekend lid

    29 dec 2020
    600
    611
    93
    Vrouw
    Ja ik sinds een paar dagen en vandaag wist ik het zeker! Mijn vriendin voelde het ook met 13 weken en mijn zus met 15 dus het kan zeker!!
     
    Trassi en Zaza258 vinden dit leuk.
  5. eloisie

    eloisie Lid

    2 jun 2021
    14
    12
    3
    Vrouw
    Hallo dames! Alles goed met iedereen? Ik ben niet zo’n actieve schrijver… wat fijn al die goede 13 weken echo’s en nipt’s. En sommigen die het geslacht al weten, leuk!

    wij hebben zaterdag pretecho geslacht, ben benieuwd. Heb het gevoel dat ik een meisje krijg, deze zwangerschap voelt anders dan de vorige twee (misselijk dit keer). Maar ik zie mezelf wel als een jongensmoeder. Dus ik ben gewoon heel nieuwsgierig en alles is leuk!

    mijn energie is nog steeds blegh, hopelijk wordt dat gauw beter.
     
    Trassi vindt dit leuk.
  6. Hannelore13

    Hannelore13 Actief lid

    13 okt 2020
    411
    220
    43
    Heb een paar hele goede dagen achter de rug.
    Overlopend van energie!
    Superfijn!

    Maar sinds gisteren weer misselijk, hoofdpijn en vanmorgen al een paar keer moeten gaan liggen ivm lage-bloeddruk-klachten.

    Wie herkent dit?
    Wat kan ik eraan doen?
     
  7. Kleintje34

    Kleintje34 Actief lid

    2 jul 2021
    314
    186
    43
    Vrouw
    Lage bloeddruk: niks. Veel drop eten en bouillon drinken (of die blokjes eten)
     
  8. Zaza258

    Zaza258 Bekend lid

    4 jun 2016
    604
    184
    43
    NULL
    NULL
    Balen, Hannelore. Geen ervaring mee, dus helaas ook geen tips. Hoop alleen dat het snel over gaat.
     
  9. Zaza258

    Zaza258 Bekend lid

    4 jun 2016
    604
    184
    43
    NULL
    NULL
    Hoe gaat het verder qua kwaaltjes en klachten bij jullie? Ik lijk iets meer energie te hebben, maar dat kan er ook aan liggen omdat ik vrij heb en niet hoef te werken :roflmao:

    Verder eigenlijk weinig te klagen. Maar sinds gisteren een beetje stekende buikpijn. Gisteravond een goede echo (controle) gehad gelukkig. Maar die steken zitten me niet helemaal lekker. Het zouden de darmen kunnen zijn, of door de echo misschien? Hebben jullie dat ook wel eens?
    Ik kan het me niet van mijn vorige zwangerschap herinneren.
     
  10. Hannelore13

    Hannelore13 Actief lid

    13 okt 2020
    411
    220
    43
    Die steken kunnen heel goed groeipijn of bandenpijn zijn.
    Heb het zelf ook zo nu en dan, en hoor er ook mensen om me heen over.
    Ik heb het soms als ik rust, maar vooral wanneer ik onverwachte bewegingen maak, bij niezen bijvoorbeeld kan ik echt steken hebben in mijn liezen. Maar ook weleens richting de navel, of juist richting de schaamstreek.

    Het schijnt erbij te horen
     
    Zaza258 vindt dit leuk.
  11. Zaza258

    Zaza258 Bekend lid

    4 jun 2016
    604
    184
    43
    NULL
    NULL
    Ja precies dat soort gevoel en ook bij het opstaan als ik wat naar voren gebogen zat. Fijn dat het normaal lijkt te zijn.
     
  12. Freesias

    Freesias Bekend lid

    14 jan 2021
    504
    375
    63
    Vrouw
    Wow hebben jullie het nieuws gezien?
    Amsterdam umc heeft een besmetting bij de eicellen. Lijkt me super heftig als dit zo is.

    ik heb idd ook last van steken in de buik vooral als ik buk. Daarnaast structureel pijn in de bovenbuik. Gevoel dat vanuit daar ook misselijkheidsgevoel komt, gelukkig amper nog overgeven. Maar moet veel blijven eten. En slaap super slecht. Om 3 uur ben ik wakker en tegen 6 uur mits ik niet moet werken val ik nog voor een uurtje in slaap.

    ben nu 3.5 kilo aangekomen, nadat ik er 5 was afgevallen. Dus denk dat ik nog redelijk zit met gewicht. Jullie veel aangekomen?
     
  13. Lizzie13579

    Lizzie13579 Actief lid

    6 mei 2018
    420
    257
    63
    Vrouw
    Ben blij voor degene die hier al het kleintje voelen! Ik wacht hier elke dag om hem te kunnen voelen, zodat ik me toch iets zekerder voel. Is dat herkenbaar voor anderen? Tot ik me weer zekerder voel, wacht ik ook om nog dingen te kopen. Binnen een goeie week heb ik gelukkig weer een echo..

    Qua kwaaltjes is het hier beter. Ik moet nog steeds op tijd eten anders word ik misselijk, of overgeven als ik te veel eet. En met momenten nog heel moe.

    Qua gewicht ben ik nu een goeie 2 kg aangekomen. Hoe is dat bij anderen?
     
  14. Goldieloks

    Goldieloks Bekend lid

    17 aug 2017
    594
    440
    63
    Vrouw
    Ik ben nog steeds heel saai qua kwaaltjes. Heb serieus nergens last van. Het slapen is al een paar weken zoals normaal.
    Als ik al een minpuntje moet opnoemen is dat ik net 2 dagen te laat was met m’n navelpiercing wisselen. Die was een beetje ontstoken, maar inmiddels weer hersteld.

    Morgen hebben we de geslachtsbepalende echo. Ben zó benieuwd of m’n gevoel goed zit. Hier tot nu toe 4,5 kg aangekomen.
     
    Christiana en Trassi vinden dit leuk.
  15. Hannelore13

    Hannelore13 Actief lid

    13 okt 2020
    411
    220
    43
    Ik herken je onzekerheid @Lizzie13579
    Heb me er op ingesteld de kleine pas bij 20 weken te voelen, met veel geluk iets eerder.

    @Freesias ik heb het gezien. Er is niet bekend of het kwaad kan. Hoop voor de wensouders dat het allemaal meevalt!
    Het is mijns inziens een wonder dat het nooit eerder is voorgekomen. Zo zie je maar dat ondanks zorgvuldig steriel werken er altijd iets fout kan gaan

    Mijn gewicht is nu hetzelfde als wanneer ik ongesteld moet worden, ruim 2kg boven normaal. Net na de vakantie was ik echt zwaarder, maar nu zit ik weer in normale ritme en is mijn gewicht ook weer normaler. Ik hield waarschijnlijk vocht vast, want sokken tekenden af op onderbenen, nu niet meer
     
  16. Lizzie13579

    Lizzie13579 Actief lid

    6 mei 2018
    420
    257
    63
    Vrouw
    @Hannelore13 ja, 20 weken wordt inderdaad veel gezegd. Ik voelde mijn dochter wel al bij 16 weken, en aangezien ze zeggen dat je een tweede vaak eerder voelt, had ik hoge verwachtingen :oops:
    Nuja, wie weet zit de placenta ervoor, of zal het ook bij 16 weken zijn, we zien wel.
    Ik vrees dat onzekerheid bij de zwangerschap hoort zeker?
     
  17. Christiana

    Christiana Fanatiek lid

    23 apr 2013
    1.078
    1.176
    113
    Kapster
    Omgeving Eindhoven
    Eerst een kriebel of plopje heel laag. Nu voel ik echt al soms een druk tegen mijn buik. Nog niet van buitenaf maar wel van binnen.
     
  18. Jongemamaworden

    Jongemamaworden Bekend lid

    29 dec 2020
    600
    611
    93
    Vrouw
    Ik durf niet op de weegschaal te staan :roflmao: Wij hebben de geslachtsecho vanavond. We willen het vandaag nog niet weten maar ik ga toch een van de echo’s met jullie delen kijken of we het kunnen zien :p Hoezo nieuwsgierig
     
    Christiana, Freesias en Trassi vinden dit leuk.
  19. Trassi

    Trassi Fanatiek lid

    7 nov 2013
    3.312
    3.027
    113
    Ga je een genderreveal doen?
     
  20. Goldieloks

    Goldieloks Bekend lid

    17 aug 2017
    594
    440
    63
    Vrouw
    Whoopwhoop, hier een gevoel wat klopte!! Wij krijgen een meid:)ze wilde wederom niet helemaal meewerken, haha. Lekker in kleermakerszit en de voetjes ervoor houden, hihi.
     
    Christiana, Freesias, Lizzie13579 en 2 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina