Uitgerekend 15-01-21 t/m 31-01-21

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Mylittlepony, 10 mei 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Feyre

    Feyre Actief lid

    21 mei 2020
    260
    211
    43
    Vrouw
    Wat leuk dat jullie het als verrassing houden!

    Nee eigenlijk helemaal niet. Alleen of mijn man wel bij controles/bevalling mag zijn straks. Maar zoals het er nu uitziet wel.
     
    Emsy vindt dit leuk.
  2. Snoozey

    Snoozey Bekend lid

    19 sep 2019
    512
    613
    93
    Ja precies dit! Vind het stiekem ook wel lekker om vanuit huis te werken nog, als de vermoeidheid dan straks toeslaat kan ik een middagdutje inplannen en gewoon mijn eigen WC onderkotsen :roflmao:
     
  3. MomK

    MomK Bekend lid

    27 okt 2019
    568
    425
    63

    Haha toch best fijn he. Ik ben er ook wel rustiger van geworden, op het werk heb ik altijd zo'n 'gejaagd' gevoel, en thuis wat opdrachten doen was fijn. Nu weer werken en ik probeer nu wel echt bewust wat rust te vinden tussendoor.

    Hebben jullie al (meer) trek in bepaalde dingen of juist afkeer van bepaalde voeding etc?
    Ik dronk iedere dag wel koffie, maar dat lust ik echt niet meer hoor! En vet eten kan ik ook niet goed verdragen. Ik heb nu veel zin in appels sinds vorige week:p
     
  4. Snoozey

    Snoozey Bekend lid

    19 sep 2019
    512
    613
    93
    Ik heb heel erg zin in roze gele dubbelvla maar dat heb ik niet in huis. En aardbeien en stokbrood met kruidenboter :roflmao:

    Dronk normaal 2 kopjes koffie per dag maar 1 kopje s ochtends vind ik nu al niet zo bijzonder lekker meer. :|
     
    MomK vindt dit leuk.
  5. Feyre

    Feyre Actief lid

    21 mei 2020
    260
    211
    43
    Vrouw
    Dat scheelt wel heel erg inderdaad!

    Hmm nee eigenlijk nog geen trek in andere dingen of dingen die ik niet lust.
     
    MomK vindt dit leuk.
  6. Bab17

    Bab17 Actief lid

    22 nov 2017
    286
    162
    43
    Vrouw
    Hee dames ik mag me aansluiten:)
    Ik ben een paar dagen over tijd en wonder boven wonder niet verwacht drie dagen na nod eerst wit maar eergistereen tuur en vandaag mooi opgelopen!

    27 januari rekent m'n app uit als uitgerekende datum maar ik ben n Jan achteraan en liep bij vorige twee kinderen minimaal 1,5 week over tijd dus weet niet of ik me hier of bij volgende lijst moet aansluiten?
    Heb een zoon van 3 jan 2017 en dochter van ruim 1 aug 2018
    Ik heb globaal de verhalen hier gelezen maar moet er nog even x voor zitten om goed te lezen.
    Hoe kan ik een banner maken?
     
  7. Anne201

    Anne201 Fanatiek lid

    22 jun 2014
    1.539
    774
    113
    Vrouw
    Welkom nieuwe dames!
    Wij willen het geslacht heel graag weten,
    We hebben 3* zoontjes, en ik denk nu ook een jongen. Maar dat is nergens op gebaseerd haha. Precies wat @Emsy zegt, na 3x hetzelfde geslacht verwacht je niks anders. Het maakt me echt helemaal niks uit, ik heb geen voorkeur, gezondheid is alles wat telt.
    Wij zullen het rond de 13 weken weten aangezien ik een vlokkentest krijg. Ons laatste zoontje had een chromosoomafwijking
     
  8. Kikker85

    Kikker85 Bekend lid

    25 nov 2012
    825
    716
    93
    NULL
    NULL
    Die onzekerheid blijft toch tot de 1e echo in ieder geval. Ik had nog een cb digital liggen en die heb ik net gedaan omdat ik de 3+ graag wilde zien en gelukkig kreeg ik die ook :D. Hopelijk is dat genoeg om mijn onzekerheid in toom te houden tot de 1e echo over 12 dagen. Wat duurt wachten dan toch lang! o_O

    Ik heb 2 jongens en zou eerlijk gezegd een meisje erbij wel heel erg leuk vinden. Maar ik denk dat wij alleen jongens kunnen maken :roflmao:. Mijn beide zwangerschappen waren ook heel anders dus daar kan ik het niet uit afleiden in ieder geval. Maar alleen jongens is ook helemaal goed hoor! :) De vorige 2x wisten we niet wat het zou worden. We zijn er nog niet uit of we het nu wel willen weten of niet.

    Corona maakt ik me niet zo druk om. We zien wel hoe het loopt. Het is wat het is. Thuiswerken gaat voor mij niet op, dus wordt toch in andermans wc kotsen :p.

    Ik heb nog geen gekke cravings, maar als ik te vet of 'teveel' achter elkaar eet, wat nu al snel zo is, dan krijg ik er wel last van. Gisteravond langs de snackbar geweest en dat heb ik geweten :confused:

    Welkom @Bab17 het gaat om de uitgerekende datum, dus lijkt me dat je hier goed zit hoor :)
     
  9. Bab17

    Bab17 Actief lid

    22 nov 2017
    286
    162
    43
    Vrouw
     
  10. Feyre

    Feyre Actief lid

    21 mei 2020
    260
    211
    43
    Vrouw
    ♡ Uitgerekend 16 t/m 31 januari 2021 ♡

    15 januari

    16 januari

    Silani, 2e kindje
    MomK - 27 jaar - 2e kindje

    17 januari

    18 januari

    Mylittlepony 3e zwangerschap 3e kindje

    19 januari

    Kikker85 - 34 jaar - 3e kindje

    20 januari
    Frieke - 29 jaar - 2e kindje
    Shirrepur - 30 jaar - 1e kindje
    Katsev- 33 jaar- 1e kindje

    21 januari
    Margarethd, 24 jaar, 1e wondertje
    Bee80 - 40 jaar - 2e kindje

    22 januari
    Mallejan, 28 jaar, 1e kindje

    23 januari

    24 januari

    Jodie1988 - 31 jaar - 2e kindje
    Emsy - 30 jaar - 3e kindje
    Amys01- 25 jaar- 1e kindje
    Anne201 - 29 jaar - 4e* kindje

    25 januari

    26 januari

    Mammavantwee - 27 jaar - 3e kindje
    Feyre - 27 jaar - 3e kindje

    27 januari
    Bab17 - 24 jaar - 3e kindje

    28 januari

    29 januari

    30 januari

    Snoozey - 29 jaar - 1e kindje

    31 januari
    Noralie87 - 32 jaar - 3e kindje

    ----------------------------------------------
    Afspraken:

    Katsev: 28 mei inwendige echo, snelle opvolging omwille van buitenbaarmoederlijke zwangerschap 2 maanden geleden.
    Frieke : 29 mei 1e echo opvolging na miskramen
    Margarethd: Eerste echo op 3 juni
    Bee80: 3 juni eerste echo
    Anne201: 4 juni eerste echo
    Mallejan: 5 juni eerste echo
    Kikker85: 5 juni intake vk & 1e echo
    MomK: 8 juni eerste echo
    Jodie1988: 11 juni eerste echo
    Emsy: 12 juni eerste echo
    Amys01: 16 juni 1e echo
    Jodie1988: 17 juni intake VK
    Feyre: 17 juni eerste echo
    Feyre: 18 juni intake VK

    ----------------------------------------------
    jongen (0) | meisje (0) | verrassing (0)[/QUOTE]
     
  11. Katsev

    Katsev Actief lid

    4 mrt 2020
    170
    169
    43
    Vrouw
    Over Corona ben ik eerlijk gezegd wel bezorgd. Heb een aantal keren gewerkt op een covid-afdeling en in mijn praktijk heb ik ergens toch ook de vrees om met een positieve in contact te komen. Er zijn studies die aantonen dat het geen kwaad kan als je zwanger bent, maar er is niets geweten over vroege zwangerschappen.... Verhoogt het het risico op een miskraam? Het zou zowaar kunnen... Want je kan covid-positief zijn zonder dat je het weet... Kortom, helemaal gerust ben ik er niet op :)

    maar soit, ik leef van echo tot echo... hopen dat die komende keer een hartje laat zien!!


    @alle vers aangemelden: welkom en proficiat!
     
  12. Emsy

    Emsy Fanatiek lid

    29 jan 2015
    1.849
    1.663
    113
    Vrouw
    @Kikker85 haha ik zeg ook altijd dat ik alleen maar jongens kan maken. Zo benieuwd dit keer! Is voor ons wel de laatste nu dus enorm benieuwd hoe ons gezin eruit gaat zien.

    @Anne201 spannend die vlokkentest. Was je zoontje prematuur geboren vanwege die chromosoom afwijking of kwamen ze daar na geboorte achter?

    @Katsev ik werk ook in het ziekenhuis. In april op de covid IC gewerkt maar nu gelukkig weer op m'n eigen afdeling. Daar is het risico een stuk minder maar nog steeds moesten we gister bijv allemaal met een mondkapje lopen omdat er weer een uitbraak was onder het personeel + patiënten op een paar afdelingen. Dat voelt toch niet fijn.
     
  13. Jodie1988

    Jodie1988 Bekend lid

    26 sep 2016
    623
    374
    63
    Zuid-Holland
    Nou mooie 5 weken mijlpaal ingeluid met overgeven. Als ik me nog zorgen maakte over het wegblijven van kwaaltjes.. vanochtend was het goed raak. Ik hoop dat het niet zo erg is als bij m’n zoon want toen ben ik echt tot week 13 de hele dag doodziek geweest.

    vwb Corona maak ik me nog niet echt zorgen. Hoop dat het over 8 maanden zo is ingedamd dat we veilig naar het ziekenhuis en controles kunnen

    en welkom nieuwe meiden!
     
  14. Kikker85

    Kikker85 Bekend lid

    25 nov 2012
    825
    716
    93
    NULL
    NULL
    Voor ons ook de laatste. Hier dus ook heel benieuwd naar de uiteindelijke samenstelling van ons gezin :).
     
    Emsy vindt dit leuk.
  15. Katsev

    Katsev Actief lid

    4 mrt 2020
    170
    169
    43
    Vrouw
    @Jodie1988 veel goede moed! Hopelijk wordt het niet te erg...

    mijn lichaam houdt me precies helemaal voor de gek... Nog steeds een klein beetje lichtbruinig verlies (enkel bij gericht afvegen, niets in inlegkruisje) en toch nog steeds heel misselijk....

    Mijn man zei al: dat worden lange dagen tot donderdag.... (echo)
     
  16. Bee80

    Bee80 Fanatiek lid

    7 aug 2017
    1.237
    939
    113
    Vrouw
    Wat fijn dat je 3+ kreeg! Ik durf echt niet meer te testen, dus ik wacht de echo maar af. Hier absoluut geen last van misselijkheid en ik lust gewoon nog alles. Hopelijk geen slecht teken..
     
  17. Feyre

    Feyre Actief lid

    21 mei 2020
    260
    211
    43
    Vrouw
    Voor ons is het inderdaad ook de laatste. Ben heel benieuwd hoe ons gezin er straks uit gaat zien. Ik denk dan weer dat ik geen jongens kan maken hahah. Maar ik zie mijzelf ook meer als meiden moeder ofzo haha.

    @Katsev Wat vervelend dat je elke keer nog een beetje bloed verlies hebt. Ik vond het ook heel naar, hopelijk kun je een beetje afleiding vinden deze week.

    Ik heb nog 1 test liggen. Opzich heb ik niet het gevoel dat ik nog wil testen, want hij was best duidelijk. Maar vindt het ook zonde om hem maar te laten liggen haha.
     
  18. Bab17

    Bab17 Actief lid

    22 nov 2017
    286
    162
    43
    Vrouw
    Ik werk dus ook al paar maanden op corona afdeling in t ziekenhuis maar met name afgelopen nachten dacht ik even van hmm helemaal fijn is dit niet. Hadden ze ook bedacht dat we geen ffp maskers meer op hoefden want die zijn schaars, loop je met zo n chirurgisch lapje voor je mond met kieren overal en nergens. En dan zeggen ze ja studies tonen aan.... Bla bla maar ik denk dan, de beste zijn schaars dus we lopen nu gewoon met slechtere. En zijn er dus weinig sluis kamers dus als je klaar bent bij je patiënt doe je op die kamer je pak mondkap enz al af voelt echt krom .. eerst was t nog gewoon hele dienst in pak maar omdat nu er veel minder zijn kleed je je dus 100x per dienst om vandaar !

    Klachten die ik heb zijn gewoon al hele week zinderende hoofdpijn , heb dat bij m'n oudste wekenlang gehad dus zie daar wel even beetje tegen op!
    Ik heb geen test meer loigen maar denk dat ik er nog een haal puur om even n vette lijn te zien
     
  19. Anne201

    Anne201 Fanatiek lid

    22 jun 2014
    1.539
    774
    113
    Vrouw
    @Emsy 20 weken echo werd er een hartafwijking geconstateerd, die was heftig, maar operabel. daardoor een vruchtwaterpunctie gekregen omdat de afwijking kon passen bij een bepaalde chromosoomafwijking die hij ook bleek te hebben. De combinatie van hart en chromosomen was te veel en we hebben moeten beslissen om de zwangerschap af te breken..
     
  20. Anne201

    Anne201 Fanatiek lid

    22 jun 2014
    1.539
    774
    113
    Vrouw
    @Bab17 heel persoonlijk, maar ik zou aangeven dat je niet meer daar wil werken nu er nog Corona is.
    Ik werk ook in het zkh, maar niet op een Corona afd.
    Toen ik zwanger was in maart heb ik een mk gekregen. Had ruim een week hoge koorts (41 graden mét pcm), benauwd en alles. Maar ben op de allereerste dag m t klachten getest. Toen teste ik nog negatief maar wie zegt dat de test later niet alsnog Corona aan had gegeven? Ben werkelijk waar nog nooit zo ziek geweest, vreselijk. En dus ook het hartje gestopt met kloppen. Ik ga echt 0 mogelijke risico’s meer lopen...
     

Deel Deze Pagina